Millaisia tuotteita sinä yleensä ostat "tilipäivän kunniaksi"?
Mulla meni just 60 € riddarin lankoihin ja toiset 60 € Zalandolle 3 mekkoon :) Yleensä tämäntyyppistä ostan, joku leivos kaupasta tai sipsipussi. Alkoholia en käytä.
Kommentit (651)
Täyden lastin viinaa ja vaimolle ruusunippu.
Maksan laskut
Laitan säästöön mahdollisimman paljon
Jääkaappi täyteen ruokaa
Kukkia pöydälle ja jotain pientä herkkua.
Mummoni opetti et jos palkasta ei saa säästöön niin on turhaa käynyt töissä.
Annat myös kolikot kukkarostani lapsille säästöpossuun yleensä palkkapäivänä tai niillä main
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä taas kaikki säästäjät ja sijoittajat paikalla.
Itse ostin neuleen ja parit farkut. Kohta menen kauppaan ja ostan kukkia, kynttilöitä ja ainekset johonkin herkkuruokaan+viiniä. Sitten onkin vuorossa nopeahko siivous ja sen päälle sauna.
Itse ostin neuleen viimeksi viisi vuotta sitten Uffilta hintaan 2e. Farkkuja en osta ikinä. Parit farkut sain tutulta mutta en ole vielä niitä käyttänyt.
Mutta onhan se hienoa että on näitä tilipäivä shoppailijoita että on kaupoissa asiakkaita.
T:Roope Ankka
hyväntuoksuista hajuvettä ja pieniä kauniita tauluja ja jotain pieniä koriste-esineitä
ja ravintolailta, tottakai
mutta kyllä säästöönkin jää
ja sukulaisille annettavaksi
Tunnen itseni todella tylsäksi näitä lukiessani. En osta tai tee mitään spesiaalia palkkapäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tilipäivä kuun 15. päivä. Vältän menemästä silloin kauppaan, koska ajattelen, että siellä on silloin normaalia enemmän väkeä. Eli tilipäivinä ei tule ostettua mitään.
Voi jestas. Itse en kyllä tiedä milloin muilla ihmisillä on tilipäivä. Kauppoihin normaali ihminen menee ostamaan silloin kun tarvitsee jotain. (Itse en myöskään tiedä/muista milloin on itsellä tilipäivä enkä myöskään muista/tajua milloin on 15 päivä ellen juuri sillä hetkellä silmäile kalenteria.
Yleensä ostan ison pullon appelsiinimehua, siis sitä, jota saa itse appelsiineista puristaa pulloon. Saatan ostaa myös hyvää juustoa. Joskus olen ostanut kukkia, esim. 20 euron kimpun kukkakaupasta.
Viimeksi ostin uuden kaulahuivin, vanha villahuivini on n. 20 v vanha, väri kulahtanut ja reikäkin siinä taitaa olla. Hankin tilalle pehmeän Pupulandia-huivin, mutta säästän vanhaa huivia vielä pahan päivän varalle.
Joskus saatan törsätä rahaa pitsaan tai muuhun epäterveellisempään.
Lapsille omat rahkapurkit :-) Pieni palkka.
Mihin nää ihmiset säilöö rahojaan 🤣 Yksi kaunis päivä netti kaatuu, rahastot ja pankkitalletukset ovat muisto vain.
Ruokaa. Kerään lähes päivittäin pulloja ja tänään vein tammikuun pullot.
Ostin rahoilla tomaattimurskaa, riisiä, puurohiutaleita ja makaroneja.
Ensi kuussa ostam vessapaperia, niin paljon, mitä pulloista saa.
Ostan ihan normaslistikin, mutta pullorahoilla ostan aina jotain
Maksan laskut ja laitan säästöön niin paljon kuin pystyn. Ostan mitä tarvitsen, ei ole mitään perinteisiä palkkapäivän hankintoja.
Maksan laskut ensin. Enkä muutenkaan vedä talouttani niin tiukille, etten voisi ostaa tällaisia ostoksia koska vain kuukauden aikana.
Taipankkikaatuu kirjoitti:
Mihin nää ihmiset säilöö rahojaan 🤣 Yksi kaunis päivä netti kaatuu, rahastot ja pankkitalletukset ovat muisto vain.
Sitten ei oo tosiaan rahalla mitään arvoa. Mutta tuo on aika epätodennäköinen skenaario. Toki te tuhlaajat voitte yrittää lohdutella itseänne tuolla.
Tilipäivänä ostan aina rahastoja ja osakkeita.
Ruokaa jos on tarvetta, ehkä kaljaakin.
Ensin maksetaan laskut ja sitten kauppakeskukseen, josta saa kaikki tarpeellisen, täydennystä hankkimaan.
On vaihdellut. Joskus kukkia, joskus viiniä, joskus jotain herkkua ja joskus jotain asusteita. Viime aikoina on jäänyt huomioimatta, en tiedä miksi.
Tilipäivänä tai eläkepäivänä käyn apteekissa, ostan viikon ruoat ja parikymmentä litraa bensaa. Sitten maksan laskut mutta niin järkevä en ole että saisin sen tonnin jaettua koko kuukaudelle.