Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

morsian sanoi: ei tunnu enää kivalta tavata

Vierailija
09.05.2015 |

Tavattiin syksyllä, maaliskuussa virallinen vihkiminen, ja kuukauden päästä kirkkohäät. Ulkomaalainen morsian. Muutin hänen maahansa viikko sitten.

Ei oltu nähty tuon virallisen vihkimisen jälkeen pariin kk ja oli vähän vieraantunut olo. Seuraavina päivinä hän käyttäytyi etäisesti, meni hiljaiseksi usein eikä ottanut kovinkaan läheistä tunnelmaa vaan tuli mulle tosi etäinen olo. Oltiin hänen perheensä kanssa ja kaikki muut ystävällisempiä mulle.

Nyt vuokrasoppari tehtiin yhteisestä kodista ja käytiin ostamassa tavaroita kotiin. Hän ei halua asua eikä olla "lähellä" ennen kirkkohäitä vaan on vanhemmillaan.

Tänään sit tuli puhetta ehkäisystä. Hän kokematon ja sanoi ettei halua lasta 2 vuoteen eikä hormonit oo vaihtoehto. Oon ymmärtänyy että kondomi ei oo ihanteellinen ehkäisy avioliitossa ja tehokin rajallinen käyttö virhe mahdollisuuksien takia ja olin lukenut ovulaation tunnistus menetelmistä ja mainitsin siitä. Hän sanoi järkyttyneenä ettemmekö voi aina käyttää kondomia ja totesin että eihän se ole mikään pomminvarma eikä niin mukava monen naisenkaan mielestä ja maksaa kin, ja sitten hän järkyttyi. Koitin jutella ja tuoda esiin että oon vaan koittanu paljon lukea ja etsiä ja halusin jutella asiasta mutta hän ei puhunut enää. Sanoi lopulta että parempi ettei ikinä harrasteta seksiä. Ja istuttiin hiljaa. Ja kysyin mikä on, ja sanoi että oot varmaan oikeassa, oot hyvä mies mutta hän ei oo samaa mieltä. Ja oli virhe niin nopeasti mennä virallisesti naimisiin. Että on jo 2 kk miettinyt sitä. Että meil näköjään eri mielipiteet kuten nyt nähtiin. Ja piti lähteä kotiin sit. Saatoin ja ei halunnut kävellä lähellä eikä puhua koko matkalla, ettei sano jotain minkä muistaisin. Lähtiessä totes vaan että puhuu myöhemmin mun kanssa ja lähti taakseen katsomatta metroon.

Aika rankan tuntusta. Hän sano että ei tunneta tarpeeks hyvin, ajattelin et kommunikaatio auttaa mut vaikee kommunikoida kun jos sanoo jotain joka häntä ei miellytä niin yhtäkkiä sen sijaan et keskustelisi, alkaa ottaa etäisyyttä että taitaa olla virhe mennä naimisiin kun ollaan eri mieltä jostain alkuun eikä asioita voi ees kehittää yhteisymmärrykseen. Aiemmin erehdyin kertomaan jostain ideasta jonka sain ja silloinkin asia selvitettiin niin että kerto parin viikon päästä miettineensä asiaa ja ettei mun kannata odottaa häntä koko elämää , oli siis jättämässä mua sen sijaan et oltais juteltu.

Nyt oon uudes maassa, parhaani koittanu häntä ja tulevaa perhettä varten tehdä ja myynyt kaiken Omaisuuden suomessa ja täällä ilman oleskelulupaa, tyttö sanoi et vasta kirkkohäiden jälkeen suostuu mulle sitä anomaan. ja en tiedä taaskaan että mitä seuraavaksi tapahtuu. Äsken just oltiin yhdes kotiostoksilla ja väärä keskustelu aihe ja nyt taas kaikki vaakalaudalla.

Kommentit (467)

Vierailija
421/467 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule kotiin sieltä!

Vierailija
422/467 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut paljon ohjelmia näistä tietyn maan naisista ja heille normaalia käytöstä. Suosittelen siirtymään suomalaisiin. Ainakin sanotaan suoraan jos ei nappaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/467 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vielä hyvä perääntyä. Kirkkohäät jossain ortodoksimaassa niin voi olla ettet saa virallista eroa naisesta koskaan. Jäät sinne muuten vaan tai tulet tänne ja tyydyt persjalkaiseen pallinaamaan, joka on luonteeltaan sata kertaa parempi ja teillä yhteinen kieli, kulttuuri ja huumori.

Vierailija
424/467 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla juuri huoli rahasta nyt isoimpana, ja eilen taisin saada hänet säikähtämään kun kaupassa katseltiin pyödälle sellasia alusia /tabletteja ja kun ei edes oltu kurkattu pöytäliinan alle minkänäköinen pöytä kotona olikaan niin katsoin että mitäs sitä nyt heti 4 kappaletta ostaa tälläsella hinnalla kun en tiedä onko niin tyylikäs, no nyt tajusin että se kokonaishinta ois ollu euroissa jotain 6,8 euroa ja sen jälkeen taisi olla vähän outo koko loppupäivä, eli pelkää varmaan että oon joku köyhä tyranni eikä saada mitään. En vaan osaa varoa sanojani ja kaikkea vasta tänne muutettuani niin paljon kun hän tekee niistä aina johtopäätöksiä mun taloudellisesta tilanteesta tai muusta ja muuttuu oudoksi.  Täällä kyllä edullisempaa, laskin että sellanen kodintarvike keikka joka eilen tehtiin jotta saatiin uuteen asuntoon tarpeitä ois maksanu suomessa 680 ja täällä se oli 250. Mutta mua kummastutti hänen etäisyytensä ja olin vähän vaisuna kun hän laskeskeli rahan menoa ja varmaan sit luuli taas että oli liikaa meille.  Sellasta, ja sit kaikki oli kamalaa hänelle, vahingossa ulos istahduttuamme haukottelin ääneen ja hän oli pitkään tosi järkyttyneen oloinen että kehtasin julkisesti tehdä niin. Ei ollut joo oikein mutta on tää nyt mahdottoman tarkkaa kaiken kanssa.

tässä just mietin että jos hän tänne vielä tulee, niin näytän ihan suoraan tilit ja selvitän kaiken ettei tarttte kuvitella liikoja eikä liian vähiä. Mutta se että mulla nyt on varallisuudessani hänenkin 5,5 vuoden vuosipalkka ja joka kuukausi tulossa paljon enemmän kuin täällä 90% ihmisistä tekee ja uusi erittäin lupaava kansainvälinen tuoteprojekti menossa myyntivaiheeseen jolla firma taas kasvaakin todennäköisesti aivan uuteen myyntiin, niin ei tässä nyt asiat mun mielestä mitenkään hullusti ole. Mutta hän ei varmaan voi tietää oikein asioita ja ei kehtaa kyselläkään suoraan vaan tekee vaan huolestuneita johtopäätöksiä tietyistä signaaleista. Toivon vaan ettei nää ongelmat oo vahingoittanut pysyästi meidän välisiä tunteita.

Vierailija
425/467 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, onhan taasen provo.

Vierailija
426/467 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko haluat naimisiin ihmisen kanssa, joka ei välitä sinusta tippakaan, todennäköisesti jopa inhoaa sinua, mutta haluaa viedä rahasi? Etkö haluaisi ennemmin onnellisen parisuhteen?

Vierailija
427/467 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on joko tyhmä tai provo. Ei sillä naisella ole koskaan ollut tunteita sinua kohtaan.

Vierailija
428/467 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tapasitte?

Vierailija
429/467 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa silmät teidän tilanteelle! Ja miksi et käy siellä vanhempien osoitteessa?? Voi paljastua vaikka mitä sieltä!

Vierailija
430/467 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerrotaan kuulumisiasi!

Vierailija
431/467 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:47"]Ap on kyllä siirtynyt toiseen ketjuun kirjoittamaan. Ja aiheesta, eihän kyseessä ole enää morsian.
[/quote]

Mihin toiseen ketjuun?

Vierailija
432/467 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhahhaaa!

Vierailija
433/467 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä Provoosta! Teksti on selvästi naisen kirjoittamaa.

Vierailija
434/467 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä kaikki on totta - mitä epäilen - niin ap on niin saatanan naiivi rassukka, että hän ansaitsee sen naisen. Miten voi mies olla noin pihalla???""?

Vierailija
435/467 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se homma ei suju. Sä voit ottaa avioeron. Miksi siinä roikkuisit. Sen vieraan kulttuurin ihminen on ilmaissut sinulle, ettei se homma toimi. Sä palaat kotiin. Tänne Suomeen ja aloitat alusta.

ihan ymmärrettävää on, että kotona ollessaan onkin tajunnut, että haluaa miehen omasta kulttuurista ja omalla kielellä. Alkuhuuma tuntuu kivalta. Mutta se loppui. Onneksi se puoliso on avoin ja ilmaisee.

tollanen tuntuu itsestäsi varmasti hirveällä. Et takuulla ole ainoa maailmassa, jonka parisuhde menee noin. Alkuhuuma...naimisiin...tajunta, ettei tää ookaaan...monet eroaa ja monet jää.

ehkä ei kannata vieraaseen kulttuuriin jäädä yksin olemaan. Se ero mun mielestä on ihan järkevä.

sä olet hieno ja arvokas. Toi juttu ei sitä muuta. Sinä olet hyvin sympaattinen ja tunteet nämä vievät. Tässä kaikesta voi oppia. Tää elämä on sitä...erilaisia tunteita ja erilaisia tapahtumia. Toi rakkaus  ja se kokemus on varmasti yksi helmi sinun elämässäsi. Jos se nyt päättyy, niin se päättyy. Kuullostat fiksulta ja ajattelevaiselta. Sä pärjäät kyllä.

Vierailija
436/467 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän hän ole enää morsian vaan vaimo.

Vierailija
437/467 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulisin että pieleen mentiin siinä ku kosin niin aikaisin..oli vaan just lähipiirissä tapaus ku kaveri kosi kuukauden jälkeen ja heistä tuli tosi onnellisia, nainen muutti suomeen. Ja sit kaikki oli kuin satua mutta kun menin mainitsemaan jostain tilapäisistä rahahuolista niin sen jälkeen hänellä meni pasmat sekaisin ja ei ole ollut rauhallinen olo, ja taas totesi että pari kuukautta huono olo ollut ja liian nopeasti sitouduttiin eikä tunnu enää kivalta. Ja oikeasti mikään ei pitäisi olla muuttunut mutta hän on tosi varovainen ja suunnitteleva persoona ja pelko on rakkauden vastakohta, ja pelko ilmeisesti siitä että tekee virheen, on saanut näkemään mussa vain huonoja puolia ja tappaa fiilikset, ja kommunikaatioyhteyden. 

tää on se pointti, en vieläkään usko että hän olisi mitenkään paha tai onnenonkija, vaan vain nuori ja kokematon ja säikähtänyt, kuten sanoin, ei ennen edes seurustellut, ja nyt vähäisten tapaamisten jälkeen jo hääkutsut lähetetty ja hän pitänyt tuntemuksia sisällään ja ne sit purkautuu outona käytöksenä ja samalla minäkin meen sitten ihan kipsiin ja varautuneeksi kun aina saa kysellä että onko kaikki ok!

Eli se on mun pointti, että miten tässä tilanteessa voitais saada yhteys takaisin ja hänelle hyvä mieli taas. Kyllä mä sen ymmärrän ettei varmasti tunnu siltä kuin pitäisi ennen häitä, kun me ehdittiin tavata n. 10 päivänä ennen tätä ja nyt sitten kateltu asuntoja, neuvoteltu vuokrasopimuksia, osteltu tarvikkeita kotiin ja sitten vielä pelottavia seksikeskusteluitakin, kaikki hänelle ihan vierasta ja uutta ja kokee ettei tiedä mihin on joutumassa, ja kun fiiliskin nyt sit tällainen niin en tiedä koska oisin hymyä nähny viimeks kasvoillamme. 

Mutta siitä huolimatta, kun muistan miten ihanaa oli ennen näitä sitoutumispaniikkeja, kuinka molemmat tunsivat niin uskomattoman yhteyden ja tunteen ja arvomaailmamme kohtasivat ja niin monessa asiassa yhtäläinen ymmärrys että hämmästelimme. Ja tunsin tuossa parin kuukauden tauon aikana että on yhteydessämme ongelmaa, ja ajattelin että vaikea nyt etänä tekstiviestein asioita selvitellä että kunhan tuun tänne ennen häitä kuukautta ennen, niin ehdimme jutella ja rentoutua mutta ilmeisesti aliarvoin tuollaisen tauon vaikutuksen, kuten nyt näkyy, että siitä lähtien kun tulin niin hän ollut takajaloillaan eikä tässä oikein pääse sellaseen keskusteluyhteyteen..

eli uskon kyllä että tässä on jokin tie onneen joka ei oo kuvitelmaa, mutta pitäisi vaan tietää mitä tehdä että pääsemme pattitilanteesta. 

Vierailija
438/467 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitte kai avioehdon ennen maistraattia? Ja jos sinulla on viisi hänen vuosipalkkaansa, se on elintaso kohentajalle liian vähän. Nyt vaan avoimet kortit pöytään ja keskustelette tulevaisuuden haaveet ja odotukset, kerrotte miten olette itse valmiit panostamaan ja mitä odotatte toiselta. Jos ei kohtaa, ero tässä vaiheessa kaikkein kivuttomin ratkaisu.

Vierailija
439/467 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:48"]Mistä kuvastosta tilasit?
[/quote]

Kuka tilasi ja kenet?

Vierailija
440/467 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:25"]

hmm..eipä mulla mitään rästiin jääneitä ole, kyllä ne verot ihan aikanaan maksetaan, loppuvuodesta, ja voisin suomeen palata jos haluaisin, luottotiedot kunnossa. Ja yhtälailla pitää maksaa olin täällä tai siellä, kyse siitä että täällä ei tartte säästää saadakseen rahat kasaan joita en ollut erityisesti sivuun laittanut ajallaan, vaan voi aloittaa avioelämän mukavasti eikä säästellen.

Ja vaimo saisi oppia elämään ensi kertaa pois vanhempien luota joita niin herkästi ikävöi niin että tuska helpottaisi bussimatkan jälkeen eikä tarttisi reissata puolta maailmaa harvoin ja lisästressiä maastamuuton ja uuden elämäntilanteen, pimeyden ja koleuden ohella. Mutta mukavuus on nyt tällä hetkellä tietysti vähän kyseenalaista, kun vaimon kanssa tunteet viilenneet ja tunnelma kaukana välittömästä tämän ideani seurauksena. 

[/quote]No miksi sitten valittelet että suomessa kaikki maksaa ja ei ole asuntoa, kondomit maksaa (!), ei ihme että tyttöystävää epäilyttää tuollainen kaikesta valittaminen. Nyt ei rahasi meinaa riittää edes siellä halvassa maassa, vaikka sinun piti tienata ylempää keskiluokkaa paremmin. Vähän tuntuu että olet paossa siellä kun rahat eivät meinaa muuten riittää. 10-20k on pikkuraha silloin kun pitää muuttaa maasta toiseen, monella se ei riitä edes muuttokuluihin saatikka sitten kaikkeen muuhun, uuden kodin hankintaan ja ajoneuvoon ym ym. Ja miksi sitten vingut että et saa oleskelulupaa, kyllä se yleensä työtä tekevälle ja itsensä elättävälle järjestyy ihan omin voimin, ei tarvitse sitä keplotella itselleen avioliiton kautta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi