Kaduttaako se kauheasti, jos tekee aivan surkean gradun? Kokemuksia?
Siis jos muut opinnot on menneet hyvin. On vaan puhti ihan pois. En millään jaksa tehdä enää gradua.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Jep - paras gradu on valmis ja hyväksytty gradu. Sitä ei myöhemmin kysellä paitsi tosiaan jos tähtää tutkijaksi tai kärkikaartin poliitikoksi.
Ja politiikassakin se on lähinnä menestyksen merkki, jos joku jaksaa mussuttaa gradun arvosanasta. Jopa plagiaatiksi todetulla graduja pääsee EU-parlamenttiin, mikä minusta on tosin huono asia.
Vierailija kirjoitti:
Jos on muuten menestynyt opinnoissaan hyvin, en ymmärrä, miksei tekisi kelvollista gradua. Terveisin FT.
Mulla puhkesi masennus juuri siinä ja taistelin gradun kasaan. Silloin oli tutkintorakenteen uudistus ja jos en olisi valmistunut silloin, olisin joutunut tekemään peruskursseja uusiksi yms. Joten raavin kasaan jotain.
Ei ole ketään kiinnostanut koko gradu. En enää edes itse muista mikä sen aihe oli tarkalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep - paras gradu on valmis ja hyväksytty gradu. Sitä ei myöhemmin kysellä paitsi tosiaan jos tähtää tutkijaksi tai kärkikaartin poliitikoksi.
Ja politiikassakin se on lähinnä menestyksen merkki, jos joku jaksaa mussuttaa gradun arvosanasta. Jopa plagiaatiksi todetulla graduja pääsee EU-parlamenttiin, mikä minusta on tosin huono asia.
On päässyt myös suurlähettilääksi.
Ei kaduta, en satsannut graduun. En aikonut tutkijaksi tms. Tienaan nykyään vajaa 4000 euroa kuussa opetusalalla. Riittää minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä valehtelua kun porukka aina väittää että "ketään ei kiinnosta gradusi". Esim. y ' l * audalla välillä levitetään ja naureskellaan huonoille graduille, tai erikoisille aiheenvalinnoille.
Joo, siellähän se akateeminen arvosteluraati kokoontuu. NOT. Ei kyllä kiinnosta pätkääkään mitä se jengi graduista eli opinnäytetöistä ajattelee.
Okei, eli Ylilaudalta löytyy olmeja, jotka nauravat toisten Tinder-profiileille ja akateemisille lopputöille.
Kuulostaa juuri siltä sakilta, jonka mielipiteille kannattaisi laittaa painoarvoa :D
Ei haittaa aina, tein sen nopsaa jotta sain paperit ulos jotta voi käyttää titteliä cv:ssa, luin samalla jo toista alaa silloin minkä lopputyön teinkin paremmin ja väittelinkin. Arvosana oli muistaakseni c.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain gradustani arvosanan 2, kun menin sen kanssa sieltä, missä aita on matalin. Muuten menestyin hyvin opinnoissani. Ei tuota gradun arvosanaa ole juurikaan tullut jälkikäteen mietittyä. Tiesin jo valmistuessani, että akateeminen ura ei ole minun juttuni.
Mikä on arvosana 2? Luulin, että gradusta saa vain laudatur, eximia, magna yms.
Ainakaan Jyväskylän yliopistossa ei ole enää vuosikausiin annettu opinnäytteistä latinankielisiä arvosanoja.
Ovatko parhaat arvosanat siellä nykyisin viikki ja kuukki?
Vierailija kirjoitti:
Jos on muuten menestynyt opinnoissaan hyvin, en ymmärrä, miksei tekisi kelvollista gradua. Terveisin FT.
Niinpä. kelvollinen gradu menee läpi arvosanalla 1. Korkeammilla arvosanoilla puhutaan jo sitten vähän paremmasta gradustakin.
terveisin professori
Pakko vastata ei, mutta pieni varaus.
Arvosanani on non sine laude approbatur. Seitsenportaisella asteikolla 3/7 kun laudatur on 7.
Olin silloin henkisesti huonossa kunnossa ja oli saavutus edes saada koko gradu valmiiksi. Arvosana harmitti ja tunsin siitä myös häpeää pitkään.
Yhdessä haastattelussa ikinä on gradusta kysytty ja se oli silloin, kun vastavalmistuneena etsin töitä. Toisaalta en ole ollut työttömänä päivääkään ja mulla on vakkarivirka valtiolla, kk-palkka 5k/kk.
Toisaalta nyt, kun nelikymppisenä havahduin, että haluaisin tehdä tohtorin tutkinnon, ovet ei todellakaan aukene. Ehkä jollain lisäopinnoilla yhdessä paikassa, mutta niistä pitäisi suoriutua täydellisesti. En ehkä pysty siihen töiden ohella.