Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaduttaako se kauheasti, jos tekee aivan surkean gradun? Kokemuksia?

Vierailija
13.01.2022 |

Siis jos muut opinnot on menneet hyvin. On vaan puhti ihan pois. En millään jaksa tehdä enää gradua.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaduta. Tärkeintä oli valmistua.

Vierailija
62/89 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on muuten menestynyt opinnoissaan hyvin, en ymmärrä, miksei tekisi kelvollista gradua. Terveisin FT.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gradu on vain yksi suoritus muiden joukossa, siksi sen varaan ei kannata itsetuntoaan ripustaa. Itse omaani panostin, mutta periaatteessa turhaan, kun kukaan ei ole koskaan siitä mitään kysynyt.

Tuolla perusteella ei kannata tehdä töitäänkään kunnolla, jos ei saa siitä erityistä tunnustusta.

Vierailija
64/89 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain gradustani Taikista vain kolmosen, mutta mun gradun ideaa (tuotannon, suunnittelun ja markkinoinnin yhteistyö) käytettiin 5 vuotta myöhemmin Aalto Yliopiston perustamiseen. 

Niin, tällaista ideaahan ei ole kukaan koskaan aikaisemmin keksinyt...

Vierailija
65/89 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gradu on harjoitustyö tutkimuksen muksesta ja tieteellisestä kirjoittamisesta. Paras gradu on tehty gradu.

Itse venytin ja vanutin gradun kirjoittamista ja hain kokoajan lisää matskua siihen. Lopuksi päädyin kirjoittamaan sen alle kuukaudessa ja onhan se täysin paska. Älyttömästi jo pelkkiä kirjoitusvirheitä. Ei haittaa. Valmistuin ja pääsin elämässäni eteenpäin

Vierailija
66/89 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gradu on vain yksi suoritus muiden joukossa, siksi sen varaan ei kannata itsetuntoaan ripustaa. Itse omaani panostin, mutta periaatteessa turhaan, kun kukaan ei ole koskaan siitä mitään kysynyt.

Tuolla perusteella ei kannata tehdä töitäänkään kunnolla, jos ei saa siitä erityistä tunnustusta.

Gradu on vain eräs harjoitustyö, joka pitää tehdä valmiiksi, jotta voi valmistua. Kun olet oikeissa töissä kukaan ei välitä gradustasi muuta kuin että olet sen tehnyt.

Vierailija
67/89 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on muuten menestynyt opinnoissaan hyvin, en ymmärrä, miksei tekisi kelvollista gradua. Terveisin FT.

Koska ei kiinnosta/ halua/pysty panostamaan siihen. Itse olin viimeisilläni raskaana ja halusin vain valmistua ja saada homman pakettiin.

Yleisarvosana opinnoista Laudatur ja gradusta C. Kukaan ei ole kysynyt koskaan kumpaakaan.

Vierailija
68/89 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta sun gradu. Paitsi jos tähtäät politiikkaan ja olet kopioinut sen joltain muulta.

Vierailija
69/89 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein oman graduni alta pois, kun piti tulevan perheenlisäyksen takia hoitaa homma. Arvosana CL.

Sitten about 10-vuoden tauko ja väitöskirjan tekoon. Se ilmestyi 15-V maisteriksi valmistumisen jälkeen ja arvosana Magna.

Kukaan ei ole kysynyt arvosanoista koskaan .

Vierailija
70/89 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain gradustani arvosanan 2, kun menin sen kanssa sieltä, missä aita on matalin. Muuten menestyin hyvin opinnoissani. Ei tuota gradun arvosanaa ole juurikaan tullut jälkikäteen mietittyä. Tiesin jo valmistuessani, että akateeminen ura ei ole minun juttuni.

Mikä on arvosana 2? Luulin, että gradusta saa vain laudatur, eximia, magna yms.

Vierailija
71/89 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et harkitse jatko-opintoja, silloin gradulla tai sen arvosanalla ei ole mitään väliä.

Vierailija
72/89 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti tekeekin, mutta itsekritiikki on korkealla.

KuM

Vierailija
73/89 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain DI töstäni arvosanan 4.

Onko hyvä?

Vierailija
74/89 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mikä monia tuntemiani ihmisiä kaduttaa, on gradun tekemättä jättäminen ja tutkintoa vaille jääminen.

Huonosta gradusta ei ole jälkikäteen valitellut kukaan. Sellaisen luulin tekeväni itsekin, mutta sainkin parhaan arvosanan. Ja se ei muuten ole kiinnostanut koskaan ketään :D

Vierailija
75/89 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin kaduttaa hyvän gradun tekeminen, koska sen hyöty on ollut jälkeenpäin lähes olematon.

Vierailija
76/89 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua hiertää edelleen gradusta saatu kolmonen. Kai se on ihan kelpo arvosana, mutta minulle hk. se on huono. Tein gradun tosin 99% täysin itsenäisesti ja varsinaisen palautteen sain ohjaajalta vasta arviointilausunnossa. Mutta kyllä, joskus arvosanat jäävät kaihertamaan.

Mulla sama. Pitkään harmitti kolmonen, mutta nyttemmin olen päässyt siitä yli. Sen sijaan väikkärin hyväksytty ei harmittanut yhtään, enemmän kait ohjaajaa harmitti kun en saanut kiittäen hyväksytty 😁

Vierailija
77/89 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä valehtelua kun porukka aina väittää että "ketään ei kiinnosta gradusi". Esim. y ' l * audalla välillä levitetään ja naureskellaan huonoille graduille, tai erikoisille aiheenvalinnoille.

Joo, siellähän se akateeminen arvosteluraati kokoontuu. NOT. Ei kyllä kiinnosta pätkääkään mitä se jengi graduista eli opinnäytetöistä ajattelee.

Vierailija
78/89 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gradu on tutkijoita varten, mutta on valmistumisen este. Teet vain mitat täyttävän, se siitä!

Vierailija
79/89 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep - paras gradu on valmis ja hyväksytty gradu. Sitä ei myöhemmin kysellä paitsi tosiaan jos tähtää tutkijaksi tai kärkikaartin poliitikoksi.

Vierailija
80/89 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain gradustani arvosanan 2, kun menin sen kanssa sieltä, missä aita on matalin. Muuten menestyin hyvin opinnoissani. Ei tuota gradun arvosanaa ole juurikaan tullut jälkikäteen mietittyä. Tiesin jo valmistuessani, että akateeminen ura ei ole minun juttuni.

Mikä on arvosana 2? Luulin, että gradusta saa vain laudatur, eximia, magna yms.

Ainakaan Jyväskylän yliopistossa ei ole enää vuosikausiin annettu opinnäytteistä latinankielisiä arvosanoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi