Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaduttaako se kauheasti, jos tekee aivan surkean gradun? Kokemuksia?

Vierailija
13.01.2022 |

Siis jos muut opinnot on menneet hyvin. On vaan puhti ihan pois. En millään jaksa tehdä enää gradua.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harmita ei haittaa. Mutta vilppi on iso riski, sitä pitää välttää.

Vierailija
22/89 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kaduta, itse kirjoitin oman graduni aivan jumalattomassa kännissä parissa viikonlopussa, kun sen sai palauttaa fiilis oli mahtava! Se on tehty. Inhosin gradun tekoa, joten tein sen niin nopeasti kuin pystyin, ettei tarvitse tuhlata aikaa moiseen turhuuteen.

Täysin pask4 se gradu on, vaikka sainkin siitä jostain käsittämättömästä syystä kiitettävän arvosanan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan, ei kokemusta. Mut mulla oli yli ysin keskiarvo lukiossa ja kirjoitin kännissä A:ta ja M:ää (ja joo, ihmettelin itsekin et pääsin saliin :D). Khyl on pikkasen harmittanut, mut toisaalta amk:iin ei pääsin keskiarvolla. Että riippuu gradunkin kohdalla varmaan mitä on suunnitellut tekevänsä opiskelun jälkeen. T, nuori ja kaunis perheenäiti

Vierailija
24/89 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain gradustani Taikista vain kolmosen, mutta mun gradun ideaa (tuotannon, suunnittelun ja markkinoinnin yhteistyö) käytettiin 5 vuotta myöhemmin Aalto Yliopiston perustamiseen. 

Vierailija
25/89 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa on vain  kahdenlaisia graduja niitä, jotk a tehty ja niitä joita ei ole vielä tehty.

Minusta on myös arvostettavampaa tekee itse rehellisesti ja hyvää graduntekotapaa käyttäen vaikka huonommankin gradun kun taas plagioitu ja vilppiä käyttäen tehty gradu taas on aina huono.

Yleensä he, jotka ovat saaneet gradustaan hyvän tai kiitettävän arvosanan saattavat pitää gradun arvosanaa merkittävänä ja päinvastoin He joiden gradun arvosana huono tai jopa huonoin ovat sitä mieltä, että sillä ei ole niin väljä.

Suomen tunnetuimpia yliopistollisia tutkinto nimikkeitä on ns pakkoruotsia vaille kandi ja gradua vaille maisteri. Mikä tutkinto nimikke jonka sinä toivoisit saavasi?

Yliopisto-opiskelija

Vierailija
26/89 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja raitis, unohtu

Vierailija
27/89 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on, että teet gradun ja valmistut. Luonteestasi riippuu kadutko huonoa gradua vai etkö. Voi myös olla, että gradun edetessä innostut hiomaan sitä paremmaksi.

Itse sain kiitettävän arvosanan, vaikka aloittaessa tuntui etten saa ikinä sitä edes tehtyä, saati että siitä tulisi millään lailla edustuskelpoinen. Niinpä vain kuitenkin väänsin sitä kappale kerrallaan eteenpäin ja yritin tehdä parhaani. Minulla on taipumusta perfektionismiin, joten tiedän että huono arvosana olisi jäänyt hiertämään. Suurin osa ei kuitenkaan välitä, eikä arvosanalla ole merkitystä mikäli ei tähtää akateemiselle uralle.

Vierailija
28/89 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin kauppakorkeasta vuonna 2005. Kertaakaan ei ole yksikään työnantaja gradun arvosanaa kysynyt. Muutamaan otteeseen on kysytty gradun aihetta ja sisältöä kylläkin.

Vierailija
29/89 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään gradustani ja sain hyvän arvosanan (e) :)

Vierailija
30/89 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hiertää edelleen gradusta saatu kolmonen. Kai se on ihan kelpo arvosana, mutta minulle hk. se on huono. Tein gradun tosin 99% täysin itsenäisesti ja varsinaisen palautteen sain ohjaajalta vasta arviointilausunnossa. Mutta kyllä, joskus arvosanat jäävät kaihertamaan.

Vierailija
31/89 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään gradustani ja sain hyvän arvosanan (e) :)

Onnittelut! Ja sitten urheilukysymys: miltä nyt tuntuu?

Vierailija
32/89 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä valehtelua kun porukka aina väittää että "ketään ei kiinnosta gradusi". Esim. y ' l * audalla välillä levitetään ja naureskellaan huonoille graduille, tai erikoisille aiheenvalinnoille.

Vierailija
33/89 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten mahtaillaan, kuinka yliopistotutkinnon jälkeen ollaan niiiin paljon parempia 🤭

Vierailija
34/89 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kutsutaan huonon gradun tehnyttä ja palauttanutta henkilöä? Maisteriksi.

Vilppiin tai plagiointiin ei kuitenkaan kannata sortua. Se voi tulla vastaan vielä 30 vuoden päästä, kun joku ihan muusta asiasta suivaantunut henkilö on löytänyt hyvän lyömäaseen.

Vierailija
35/89 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätevyys tuli kun FM oli paketissa, se on olennaista.

Arvosanaa ei ole kukaan kysynyt.

Ohjaaja antoi aika suoraa palautetta korjattavista kohdista. En jaksanut korjata, olis vaatinut paljon lukemista ja lähteisiin perehtymistä.

Toinen tarkastaja sitten esitti arvosanaa, ja perustelut olivat sanasta sanaan samoja, samoja lauseitakin, joita ohjaaja oli käyttänyt, kun kertoi korjattavista kohdista. Hieman outo meininki siis.

Vakkaripäivätöissä, hyvä työyhteisö ja ok pomo.

Terveisin arvosanalla 1 gradun 3 vuotta sitten tehnyt.

Vierailija
36/89 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aivan paskagradun reilussa kuukaudessa, josta sain säälistä kolmosen. Kirjoitin ensimmäiset 20 sivua ajatuksella, lähdemerkinnät kunnolla, muut osat aivan hirveää skeidaa.

Ei tuntunut missään, pääasia oli, että sain tutkinnon kasaan.

Vierailija
37/89 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väänsin gradua energiajuomien voimalla yökausia, kun ensin 6 kk:n graduvapaalla ei tullut tulosta kuin muutamia hajanaisia lähdeviitteitä.

Yöllä itsekritiikki väheni ja sain tekstiä kasaan. Tutun tuttu tohtori suostui vielä lukemaan 10 sivua kerrallaan ja antamaan palautetta. Omalta ohjaajalta palautetta ei herunut.

Kun sain gradun valmiiksi reilussa kuukaudessa näiden yökukkumisten jälkeen, ajattelin, että ei se hirveän hyvä ole, mutta ei ihan huonokaan. Yllätyin, kun arvosana oli eximia.

Turhaan sitä väänsin pitkään, ei siitä kukaan ole minulta kysellyt, enkä aio jatko-opintoihin.

Vierailija
38/89 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaduta. Mieluummin olen valmis maisteri kuin ikuisesti gradua vääntävä luuseri.

Gradu on vain harjoitustyö tutkimuksesta ja tieteellisestä kirjoittamisesta. Näin oma gradunohjaajani kannusti.

Vierailija
39/89 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain gradustani hyvän arvosanan, mutta silti nolottaa vähän. En toivoisi kenenkään fiksuna pitämäni ihmisen lukevan graduani, sen verran epäkypsä tekele se on. Toki olen muutenkin taipuvainen perfektionismiin, eli tämä on oma henkilökohtainen ongelmani. Olen onnellinen, että perfektionismista huolimatta valmistuin lopulta enkä jäänyt ahdistumaan gradun kanssa vuosikausiksi. Kukaan ei ole valmistumisen jälkeen kysynyt graduni aihetta, arvosanasta puhumattakaan. Ketään muuta ei kiinnosta :D

Vierailija
40/89 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä valehtelua kun porukka aina väittää että "ketään ei kiinnosta gradusi". Esim. y ' l * audalla välillä levitetään ja naureskellaan huonoille graduille, tai erikoisille aiheenvalinnoille.

Ja kuka välittä mitä joku netin joutilas luuserisakki möyhää keskenään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän