Sote-alan työntekijä: jos palkanmaksusi keskeytetään helmikuusta, et saa työttömyysetuutta.
Toimin sote-alalla, ja tämä tieto annettiin meille työntekijöille tänään. Jos työnantajasi ei löydä sinulle korvaavaa työtä ja palkanmaksusi keskeytetään, et tule saamaan työttömyysetuutta, sillä keskeytyksen katsotaan johtuvan työntekijästä. Näin ollen, toivottavasti sinulla on elättäjä loppuvuodeksi.
Tämä niinkutsuttu "hyvinvointiyhteiskuntamme" on läpeensä mätä. Nyt viimeistään voi puhua täysin kontrollipiikistä, sillä jos et tuota ota, sinulta viedään oikeus työhösi sekä myös yhteiskunnan taloudellinen tuki. Et saa mitään. MITÄÄN.
Olen aivan puulla päähän lyöty.
Kommentit (246)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 3 rokotetta otettuna. Osastolla on 12 hoitajaa kierrossa ja näistä 12 hoitajasta 6 ei ole ottanut rokotetta ja heille tuli jo ilmoitus, että siirtyvät toisiin tehtäviin 1.2 alkaen.
Kysyttiin sitten 6 muuta hoitajaa, että onko tilalle tulossa uusia hoitajia niin samalla meille sanottiin, että meidän jäljellä olevien pitää joustaa siihen saakka kunnes nämä 6:den tilalle on saatu uudet hoitajat.
Minä ilmoitin siinä vaiheessa, että irtisanoudun.
Sain uuden paikan miehen firmasta (täysin toinen ala) ja vaihdan alaa nyt sitten. Työvelvollisuus lakkaa ensiviikolla, kun pidän jäljellä olevat lomat ja lähden menemään.Eikä mikään poikkeuslaki minua saa palaamaan töihin. Meen vaikka ennemmin vankilaan
Luovut oikeuksista ja asia hoidettu.
Ai hoitajan oikeuksista?
Ookko vähän pihalla 😂😂😂
Jos tietää ettei halua enää palata hoitoalalle ja samalla haluaa varmistaa ettei tule määräystä pakkotyöhon niin sairaanhoitajan oikeuksista luopuminen varmistaa asian. Sen jälkeen ei ole enää pelkoa että tarvitsisi vasten tahtoaan alan töitä tehdä.
Voi jumalau joku on pihalla. Luopua hoitajan oikeuksista 😂😂😂
Ja vaikka se olisikin mahdollista(ei ole) niin poikkeuslaissa varmaan katsottaisiin että "hei tämä on luopunut. Emme voi häntä käyttää" ootko oikeasti tyhymä vaan??
Näin tyhmien ei pitäisi saada äänestää. Hoitotyö on luvanvarasita työtä ja oman lupansa saa pois rekisteristä ihan vain pyytämällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain kun nyttenkin painetaan hommia alimiehityksellä, eikä sijaisia saa mistään, että mites sitten kun kahdeksasta vakituisesta hoitajasta puuttuu kaksi?
Otetaan valmiuslaki käyttöön ja ne 6 hoitajaa tekee pidempää työpäivää eikä lomia tai vapaapäiviä tarvitse antaa. Problem solved.
t. hallitusJa nämä kuusi hoitajaa uupuu hetkessä, ketä sitten tilalle? Tilanne on paha ja raskas jo vaikka kaikki vakituiset töissä.
Vähennnetään potilaita eli hoidetaan vain akuutit tapaukset. Kaikki ei-kiireellinen toiminta pistetään seis.
Kyseessä vanhusten hoitokoti. Eli vanhukset lykätään omaisille?
Vanhusten hoitokodissa töissä ilman rokotteita. Kuinka ilkeät?
No otat ne rokotteet, niin voit hoitaa itse iäkkäitä omaisiasi.
Itse asiassa hoidankin iäkkäitä omaisiani kotona ja olen ottanut rokotteet. Ongelmana on, että omaishoitajien vapaapäiviä ei voida käyttää, kun tilapäishoitopaikassa on koronaepidemioita, jotka luultavasti johtuvat rokottamattomista hoitajista. Ongelma on myös, että työpaikallani koulussa on rokottamattomia nuoria, jotka vaarantavat vanhuksen terveyden kotonani. He ovat varmaankin teidän lapsianne. Todella törkeää olla ottamatta rokotteita ja työskennellä riskiryhmäläisten kanssa.
Millä logiikalla juuri rokottamattomat vaarantaa mitään muuta kuin oman terveytensä? Rokotetut saavat myös tartuntoja ja levittävät niitä, ei rokotus suojaa viruksen levittämiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain kun nyttenkin painetaan hommia alimiehityksellä, eikä sijaisia saa mistään, että mites sitten kun kahdeksasta vakituisesta hoitajasta puuttuu kaksi?
Otetaan valmiuslaki käyttöön ja ne 6 hoitajaa tekee pidempää työpäivää eikä lomia tai vapaapäiviä tarvitse antaa. Problem solved.
t. hallitusJa nämä kuusi hoitajaa uupuu hetkessä, ketä sitten tilalle? Tilanne on paha ja raskas jo vaikka kaikki vakituiset töissä.
Vähennnetään potilaita eli hoidetaan vain akuutit tapaukset. Kaikki ei-kiireellinen toiminta pistetään seis.
Ai nykyäänkö hoidetaan ajoissa kaikki ei-kiireellinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa hoidankin iäkkäitä omaisiani kotona ja olen ottanut rokotteet. Ongelmana on, että omaishoitajien vapaapäiviä ei voida käyttää, kun tilapäishoitopaikassa on koronaepidemioita, jotka luultavasti johtuvat rokottamattomista hoitajista. Ongelma on myös, että työpaikallani koulussa on rokottamattomia nuoria, jotka vaarantavat vanhuksen terveyden kotonani. He ovat varmaankin teidän lapsianne. Todella törkeää olla ottamatta rokotteita ja työskennellä riskiryhmäläisten kanssa.
Millä logiikalla juuri rokottamattomat vaarantaa mitään muuta kuin oman terveytensä? Rokotetut saavat myös tartuntoja ja levittävät niitä, ei rokotus suojaa viruksen levittämiseltä.
Rokottamattomasta irtoaa määrällisesti enemmän virusta, kuin rokotetuista. Tällä on merkitystä tartunnan saajan taudin vakavuudelle, siis saatujen virusten määrällä.
Se voi olla heikomman immuunipuolustuksen omaavalle kohtalokasta tai ainakin viedä hänet kuormittamaan sairaanhoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja liitto ei muka sano mitään?
Milloin Tehy tai Super on sanonut yhtään mitään tai tehnyt mitään hoitajien eteen. Ei milloinkaan. Puhua osaavat, siihen se sitten jää.
Tätä minäkin ihmettelen. Kysymyksessähän ei nyt vain ole tämä koronarokote, vaan laki mahdollistaa sen että hoitajiin voidaan tuikata ihan mitä tahansa rokotteita tulevaisuudessa.
Itse erosin omasta liitostani jo 15 vuotta sitten ja nyt makselen sitä 130€ vuodessa YTK:n jäsenmaksua.
Eikös lakiin jätetty kohta, että rokottamaton voi kuitenkin jatkaa töissä, mikäli se on välttämätöntä työvoimapulan vuoksi....? Eli käytännössä siis jokainen hoitaja voi jatkaa töissä. Erityisesti vanhustenhuollossa.
Miksi tämä laki on muuten tehty? Omicron leviää rokotuksista läpi ihan kuin koko rokotusta ei olisi? Eli rokotteella suojaa vain itsensä. Kai ne vanhukset on rokotteet saaneet? Ja jos kuolevat siitä huolimatta, niin sitten on fysiikka siinä jamassa, että mikä vaan pöpö olisi tappanut ja se on se elämän luonnollinen loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketäänhän ei sen uuden lain myötä saa irtisanoa vaan heidät lomautetaan ja lomautettuna saat kylläkin päivärahaa. Jos jossain joku on muuta väittänyt niin liittoon yhteys.
Ei pidä paikkaansa. Irtisanoa ei saa, mutta palkanmaksuvelvoitetta ei ole. Tuossa tilanteessa ei ole oikeutta myöskään työttömyysturvaan. Kts.eduskunnan sivut.
Kysyin asiaa heti liitolta, kun julistus tuli ja sieltä luvattiin, että on tulossa rajut lakkotoimenpiteet jos näin tulee käymään. Siksi olen varma asiasta. Itselläni on jo 3 rokotetta.
Ai jaa, mitä kysyit? Sitä lomautusasiaako? Mitä ihmettä tehyt ja superit rupevat lainsäätäjiä vastaan lakkoilemaan? Se lakko kohdistuisi lainsäätäjiin, ei työnantajaan!
Siksi toisekseen, montakohan tyyppiä siellä nyt on niin rokotevastainen tai kuinka moni työnantaja ei pysty osoittamaan muuta työtä, vaikka vaihtamaan kahta ihmistä keskenään työtehtävästä toiseen, jos talossa on sellaista työtä johon sitä rokotepakkoa ei vaadita. Mitä. Odottaisit nyt edes rauhassa mitä tulee käymään!
Lakkoilua lainsäätäjiä vastaan! Kas kun ei 1900-luvun alun suurlakkotyyliin ja kunnon mellakat poliiseja vastaan...
Hei, mitä muuta työtä sairaalassa tai hoivan puolella on kuin hoitotyötä??
Se rokottautumisvelvoite koskenee niitä, jotka työssään kohtaavat kasvokkain asiakkaita/potilaita, joten hoiva/hoito/asiakastyö. Kyllä on vaikeaa eräille yhteiskunnan tukipilareille srn oman yhteiskunnallisen vastuun kantaminen. Ja niin kuin teitä sitten pitäs kunnioittaa ja arvostaa. Taitaa olla niin, että nämä perusteettomista syistä rokotuksesta kieltäyneet ovat kuitenkin juuri ne jotka vaativat ylettömiä paljankorotuksiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella törkeää sinulta vaatia nuoria ja terveitä ihmisiä ottamaan rokote, jolla on ilmennyt vakavia haittavaikutuksia ja päälle pitkäaikaisvaikutkset on kokonaan vielä hämärän peitossa. Sinä vaadit, koska sinusta iäkkään omaisesi suojelu tulee olla kaikkien ihmisten prio yksi. Hoida itse ja elä vaikka kellarissa maskissa.
Vierailija kirjoitti:
Valmiuslaki on muuten varsin mielenkiintoinen. Se ei siis koske pelkästään terveydenhuollon henkilöstöä vaan jokaista suomalaista. Valmiuslaista kuitenkin voidaan ottaa käyttöön lukuja ja pykäliä vain, jos sille on todellakin tarvetta. Eli esim sairaaloiden hoitajapulan takia ei voida ottaa käyttöön esimerkiksi asumiseen liittyviä kohtia (esim että sut velvoitetaan majoittamaan kotiisi jotain ihan tuntemattomia tyyppejä).
Se, mikä tekee tästä valmiuslain käyttöönoton valmistelusta varsin mielenkiintoisen on kohta, jonka perusteella sitä ollaan nyt tekemässä. Nimittäin tämä:
"5) vaikutuksiltaan erityisen vakavaa suuronnettomuutta vastaava hyvin laajalle levinnyt vaarallinen tartuntatauti."Jos eristystä, karanteenia, testauksia yms ei enää tarvita, onko kyseessä todellakin edelleen vaarallinen tartuntatauti?
Kyllä, korona on edelleen yleisvaarallinen tartuntatauti. Tiesitkö, että niin on myös klamydia?
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää ja vähän harmittaa tässä kuviossa pari juttua.
Kaikella pyritään vain rokottamaan, vaikka maailmalla on jo käynyt selväksi, ettei se toimi.
Puhutaan valmiuslaista, vaikka se pitäisi varata lähinnä kovimpaan uhkaan. Ei valmiuslain tarkoitus ole pyrkiä rokottamaan, vaan suojata Suomea. Siihen kaikki ovat valmiita.
Rokottaminenhan nimenomaan toimii. Ei rokottamattomana oleminen.
Siihen nähden miten vähän rokottamattomia on niin tälle palstalle on kyllä sattunut tosi monta rokottamatonta ja hoitsua 🤪
Vierailija kirjoitti:
Tuke TEILLE kaikille ongelman kanssa kamppailemille täältä tekniikan saralta.
Olisi tiedysti eri asia, jos rokotus toimisija ja..
Kyllähän se rokote toimii, eikä siitä ole mitään haittoja. Älkää olko peloissanne, ei mitään hätää. Ottakaa rokote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella törkeää sinulta vaatia nuoria ja terveitä ihmisiä ottamaan rokote, jolla on ilmennyt vakavia haittavaikutuksia ja päälle pitkäaikaisvaikutkset on kokonaan vielä hämärän peitossa. Sinä vaadit, koska sinusta iäkkään omaisesi suojelu tulee olla kaikkien ihmisten prio yksi. Hoida itse ja elä vaikka kellarissa maskissa.
Eihän rokotteista ole ilmennyt juurikaan edes mietoja haittavaikutuksia. Mitä jokin pistoskohdan pieni arkuus samana iltana haittaa, se menee ohi, eivätkä monet ole saaneet edes sitä.
Miten voit suhtautua noin välinpitömättömästi toisen kuolemanvaaraan? Olet äärimmäisen itsekäs!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomasta irtoaa määrällisesti enemmän virusta, kuin rokotetuista. Tällä on merkitystä tartunnan saajan taudin vakavuudelle, siis saatujen virusten määrällä.
Se voi olla heikomman immuunipuolustuksen omaavalle kohtalokasta tai ainakin viedä hänet kuormittamaan sairaanhoitoa.
Uskomus vailla faktaa. Tilastoista näet miten hyvin rokote on vähentänyt tartuntoja. Ennen rokotetta tartuntoja on päivittäin kymmeniä, nyt kun kohta kaikki alkaa olla rokotettu, niin tartuntoja alkaa olla pävittäin jo kymmeniä tuhansia.
Sinä rokottamaton, maksatko palkkani, jotta voin olla pois työstä ja hoitaa kotona riskiryhmäläisiä, iäkkäitä vanhempiani. Heitä ei voi laittaa teidän rokottamattomien sekaan hoitopaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän rokotteista ole ilmennyt juurikaan edes mietoja haittavaikutuksia. Mitä jokin pistoskohdan pieni arkuus samana iltana haittaa, se menee ohi, eivätkä monet ole saaneet edes sitä.
Miten voit suhtautua noin välinpitömättömästi toisen kuolemanvaaraan? Olet äärimmäisen itsekäs!
Niin, toistaiseksi rokote näyttää vaarattomalta, mutta pitkäaikaisvaikutuksia ei vielä tiedetä ja kyllä jokaisella on oikeus olla ottamatta tuoretta rokotetta itseensä. Tämähän on aivan ensimmäinen kerta kuin näin vähän aikaa käytettyä rokotetta aletaan pistää pakolla.
Olipa surullinen ketju ja toivon että ei heidän kommentoimiaan jotka alalla ovat.
Rokotteet ovat hyvä keino suojautua, ja jossain määrin suojata myös muita taudilta joka voi johtaa kuolemaan varsinkin vanhuksilla ja riskiryhmäläisillä.
Ideologia puolin tai toisin ei kiinnosta pätkääkään. Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi on korkein "käsky", siitä riippuu kaikki jne.
Miten voin rakastaa lähimmäisiäni enemmän, ottamalla rokote, vai hylkäämällä muiden tarpeetkuin omani. Siinäpä se loppujen lopuksi.
Kaikki pakko on väärin joo, mutta yhteinen hyväkin on erittäin tärkeä asia yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Sinä rokottamaton, maksatko palkkani, jotta voin olla pois työstä ja hoitaa kotona riskiryhmäläisiä, iäkkäitä vanhempiani. Heitä ei voi laittaa teidän rokottamattomien sekaan hoitopaikkaan.
Mene sairaalaan töihin tai lopeta tuo tyhjä määkiminen. Ei ne rokotetut ole yhtään turvallisempia hoitajia kuin rokottamattomatkaan, vaan päin vastoin. Rokottamattomia on testattu, toisin kuin rokotettuja, joita ei testata enää lainkaan. Kaikki supertartuttajat ovat olleet itse oireettomia. Miettiikääpä edes hetki että onko tässä lynkkaamisessa mitään järkeä.