Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis onko Suomessa todellakin ihmisiä, joilla ei ole varaa maksaa n. 10 euroa työpaikkalounaasta?

Vierailija
13.01.2022 |

Ihmettelen kun monet syövät ravinneköyhiä eväitään ja valittavat työpaikkaruokalan hintoja.

Itse ylempänä toimihenkilönä syön aina ruokalassa - se on edullista, terveellistä ja monipuolista.

Kommentit (149)

Vierailija
121/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että lähtisin työpaikalta kilsan päähän lounaspaikkaan jonottamaan ja pitäisi vähintään puolen tunnin palkattoman tauon kesken työpäivän? Ei kiitos, syön työn ohessa tai kahvitauolla ja teen senkin ajan töitä.

Vierailija
122/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän rahani järkevästi ihan muualle, kerta halvemmallakin voi töissä syödä omia eväitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
124/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylemmillä toimihenkilöillä on lounassetelit, ei ne itse pulia lounastaan mitään, tiedoksi AP:lle

Tämä on taas näitä, jotka kuvittelevat ettei työsuhde-eduista makseta mitään. Ei ole ilmaisia lounaita. 

Vuosituhannen alussa työskentelin ylempänä toimihenkilönä, suunnittelijana.

Eipä ollut ateria-etua.

Puhelinetu oli hetken aikaa.

Palkka oli 9000mk/kk, kyllä ravintolalounas aika kalliilta tuntui.

Vierailija
125/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ylempi toimihenkilö täälläkin ja lähes aina eväät tai lähikaupan einekset toimistopäivän lounaana.

Varaa olisi, mutta keksin vaikka mitä kivempaa käytettävää niille rahoille tai pistän sijoituksiin, jossa raha kasvaa korkoa, eikä vain kasvata vyötärönympärystä.

En nimittäin osaa ottaa tarpeeksi vähän ruokaa lounasbuffassa, vaan syön kulutukseeni nähden liikaa lähinnä siksi, kun tuntuu tyhmältä ottaa toimistohiirennokare ruokaa ja maksaa siitä kymppi.

Myös valmiit lounasannokset ovat minulle liian isoja ja syön niistäkin tarpeettoman paljon, joten parempi jättää väliin. Lisäksi kivempi on syödä päivän pääateria kotona kaikessa rauhassa.

Vierailija
126/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
127/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että on sellaisia joilla ei varaa mutta monet vaan on kitupiikkejä

Vierailija
128/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin viikon kuukaudesta varmaan olisi mutta halvemmalla pääsee, kun ottaa töihin aina omat eväät. Yhden lounaan hinnalla (n. 10 euroa) syö useamman päivän lounaan sekä jotain pientä muillakin tauoilla. Ja lounaspaikkaan meneminen pidentäisi työpäivää puolella tunnilla, joten ei kiitos!

Vierailija
129/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa. Terveydenhoitajana tienaan 1940 € bruttona kuukaudessa. Ei tosin ole mahdollisuuttakaan tuollaiseen lounaaseen, sillä lounasruokaloita ei työpisteiden lähellä ole eikä ole lounastuntiakaan. Asiakkaiden välissä syön eväitä, jos on aikaa. Tiedän, ammatinvalintakysymys...

Bruttona? Ettei nettona verojen yms. jälkeen? Koska mulla Attendolla lähihoitajana jo peruspalkka 2122,04€ ja siis tuosta verot yms. pois. Lisät sitten vielä erikseen. Attendolla tunnetusti huonommat palkat kuin kunnallisella.

Bruttona, todella. Sama palkka kunnallisella ja yksityisellä työnantajalla.

Vierailija
130/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muutaman kuukauden erään kaupungin henkilöstöruokalassa töissä, enkä sen kokemuksen jälkeen enää ikinä syö missään henkilöstöravintolassa.

Osittain ruoka valmistettiin itse, mutta iso osa tuli lämmitystä vailla  valmiina, täynnä lisäaineita.

Kevytmargariinia, kevytmaitoa, kevytkermaa, laktoositonta, suolatonta..

Se hyöty tuosta työrupeamasta oli, että laihduin monta kiloa, kun aloin syödä vain tuoresalaatin ja juomaksi piimää, niin ei tarvinnut niihin lisäainekastikkeisiin ym. koskea.

Moni vanhempi työntekijä kertoi, miten vielä 10 vuotta sitten keittiössä todellakin valmistettiin ruoat alusta asti itse, ilman lisäaineita.

Vierailija
131/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön erittäin ravitsee evästäni ja lisäksi on paljon mausteisempaa ja laadukkaampaa kuin lounasravintoloiden huoltoasema-tason ruuat. Minulla on eväissäni sellaisia raaka-aineita, että varmaan maksaisi 20e per lautanen lounasravintolassa.

Vierailija
132/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nykyään koko lounasruokailun konsepti on ihan väärä.

Ei moni halua syödä vatsaansa täyteen lounaalla ja pitäisikö sitten se kymppi maksaa siitä ettei edes halua kunnolla syödä sitä ruokaa.. usein se ruoka on vielä duunariravintoloissa melkoista mättösafkaa. 

Paikat joissa tuodaan annokset pöytään ovat vähän parempia tosin, mutta hinta ei siitä taaskaan miksikään muutu ja taas ollaan saman kysymyksen äärellä haluaako siitä maksaa itseänsä kipeäksi kuukaudessa vai ei.

Vierailija
133/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se aika paljon jos menee 240 kuussa johonkin laitosruokaan.

Vierailija
134/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa kannata ylläpitää ravintoloita tai työruokaloita. Ostovoima on liian alhainen.

Vierailija
135/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varaa 10€ lounaaseen kirjoitti:

Kyllä on. Ei kaikilla ole varaa maksaa lounaastaan 10€. Matalapalkka aloilla tekee kyllä tiukkaa ja niitähän paikkoja on pilvin pimein.

Olet ilmeisesti kohderyhmää kun yhdys sanat eivätolehallussa.

Vierailija
136/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön suklaapatukan, noin 50-60 senttiä ja työpaikan tarjoaman kahvin. 7 tunnin työvuoro jossa 2 kpl 12 minuutin taukoja. Kotona laitan perheelle ruokaa, koko ateria 3:lle alle 5 euroa. Olen hoikka ja käytän polkupyörää, joskus mies hakee tai vie autolla. Lapsilisät säästän tytölle pesämunaksi. Onko muita tyhmiä kysymyksiä?

Vierailija
137/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

260 työpäivää vuodessa kertaa 10 € tekee yhteensä 2600 €.

Se on monelle iso raha. Syömällä omia eväitä säästää pitkän pennin. Puhumattakaan siitä jos koko työuran ajan söisi omia eväitä. Jäisi ainakin tuhat euroa vuodessa säästöön. Sillä voisi sitten vaikka ostaa kesämökin jäädessään eläkkeelle. Tai jotain muuta yhtä turhaa.

Vierailija
138/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse eväät töihin, monipuolista ja terveellistä kasvispainotteista ruokaa, jossa on sopiva määrä proteiinia ja rasvaa. Ei lisäaineita, eikä mitään kevytsitä ja kevyttätä -moskaa, vaan kaksi pientä (punnittua) annosta. Yhteensä niiden hinta jää reilusti alle kympin. Miksi maksaisin yhdestä ateriasta sen kympin, kun se annos on kuitenkin ihan liian suuri. Jos syö kaiken, väsyttää armottomasti, toinen vaihtoehto on ruoan haaskaus.

Olisi minulla varaa syödä ostolounaskin, mutta se ei ole järkevää.

Vierailija
139/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on monelle iso raha. Syömällä omia eväitä säästää pitkän pennin. Puhumattakaan siitä jos koko työuran ajan söisi omia eväitä. Jäisi ainakin tuhat euroa vuodessa säästöön. Sillä voisi sitten vaikka ostaa kesämökin jäädessään eläkkeelle. Tai jotain muuta yhtä turhaa.

Kesämökki se vasta varsinainen rahareikä onkin huoltoineen ja remppoineen :) 

Vierailija
140/149 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Säästä ruuasta päivittäin niin voit ostaa pienen kopin metsästä jonne voit mennä hyttysten syötäväksi muutamana viikonloppuna vuodessa. Elämän prioriteetit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme