Siis onko Suomessa todellakin ihmisiä, joilla ei ole varaa maksaa n. 10 euroa työpaikkalounaasta?
Ihmettelen kun monet syövät ravinneköyhiä eväitään ja valittavat työpaikkaruokalan hintoja.
Itse ylempänä toimihenkilönä syön aina ruokalassa - se on edullista, terveellistä ja monipuolista.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Käyn etätöissäkin lounaalla, tosin automatkan tulee 5 kilsaa. Haluan päästä kotoa tauolle ihmisten ilmoille.
Loistavaa, kiitos sinulle. T. Ravintolatyöntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
260 työpäivää vuodessa kertaa 10 € tekee yhteensä 2600 €.
Se on monelle iso raha. Syömällä omia eväitä säästää pitkän pennin. Puhumattakaan siitä jos koko työuran ajan söisi omia eväitä. Jäisi ainakin tuhat euroa vuodessa säästöön. Sillä voisi sitten vaikka ostaa kesämökin jäädessään eläkkeelle. Tai jotain muuta yhtä turhaa.
Kesämökki se vasta varsinainen rahareikä onkin huoltoineen ja remppoineen :)
Ai miten niin. Vuokraan mökkiäni 1-2kk vuodesta ja niistä tuleva voitto kattaa kaikki mökin kulut. Eli se aina minkä vietän mökillä on minulle ilmaista.
On se kallista. Saman verran joutuvat vanhukset maksamaan ateriapalvelun yhdestä ateriasta. Valmisruoka maksaa pari euroa ja sisältää saman verran ruokaa. Leivät tulevat todella edullisiksi ja siksi syönkin töissä vain leipää päivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
On. 200 eur kuukaudessa lounaaseen on hirveesti rahaa.
Samaa mieltä! Käytän sen 200 kuussa itselleni ruokaan, siis kaikkea ruokaan, ja rahaa jää ylikin. En kuulu aloittajan tapaisiin kyttääjiin, ja varmaan hän minun lounastani katsellessaan aattelisi, että se on köyhää sapuskaa, mutta syönkin vasta illalla lämpimän aterian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa. Terveydenhoitajana tienaan 1940 € bruttona kuukaudessa. Ei tosin ole mahdollisuuttakaan tuollaiseen lounaaseen, sillä lounasruokaloita ei työpisteiden lähellä ole eikä ole lounastuntiakaan. Asiakkaiden välissä syön eväitä, jos on aikaa. Tiedän, ammatinvalintakysymys...
Bruttona? Ettei nettona verojen yms. jälkeen? Koska mulla Attendolla lähihoitajana jo peruspalkka 2122,04€ ja siis tuosta verot yms. pois. Lisät sitten vielä erikseen. Attendolla tunnetusti huonommat palkat kuin kunnallisella.
Bruttona, todella. Sama palkka kunnallisella ja yksityisellä työnantajalla.
Miten voi olla huonompi palkka kuin lähihoitajalla?
Eipä monella työpaikalla ole edes sellaista mahdollisuutta. Minä kokkaan itse eväät töihin. Halvimmaallan olen kokannut 7 evästä eurolla. Revipä siitä.
Eiköhän ne lounasravintolan ruoat ole niitä ravinneköyhiä, olen nähnyt tarjonnan ja voin sanoa että teen itselleni paljon terveemmät eväät ihan itse.
Meillä oli lounasetu ja sain läheisen ravintolan ruuan alle 7 eurolla kun oli se tuki. Ruoka ei ollut kovin kummoista, mutta tuoretta salaattia ainakin. Sitten Pihlajalinna osti meidät ja menetimme ateriatuen. (Ihmettelen miten terveysalan yrityksessä ei panosteta terveellisen lounaaseen työntekijöille). Ruoka ei ole kympin arvoista, joten nykyään haen sieltä vain kotipakettiin kilohinnalla ruokaa ja salaattia . Hinta vaihtelee painon mukaan, yleensä hakemani ruoka maksaa 6-7 euroa. Valitettavan usein siellä on valmiseineksiä, mutta eipähän tarvitse kuskata kotoa ruokaa.
Niin kun ei syö ollenkaan niin se on 0e kuussa. Kannattaa olla syömättä 👍