Vain Elämää 2022 Official
Seiska aloitti jo paljastuksilla uudesta kaudesta:
Meiju Suvas, Tommi Läntinen, Pete Parkkonen, Jyrki69, Yona, Redrama, Erika Vikman ja Mikko Alatalo
Mitäs mieltä olette?
Odotan kovasti Yonaa, mutta muut vaikuttavat aika yhdentekeviltä itselleni. Erikalla on tosin ihan hyvä ääni ja Petellä kai myös.
Kommentit (4176)
Vierailija kirjoitti:
Miksi Erikaa syytetään siitä että on epäaito? En näe sitä. Mielestäni on jopa yllättävän luonteva ja vilpittömän oloinen. Vähän sellainen luonnonlapsi.
Mä näen myös niin että mikään ei ole laskelmoitua vaan hän on sitä mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Eerikasta tuli tässä tosi kova Armi Aavikko viba.
Sama tunne tuli mulle. Ehkä tietoista osin. Ehkä Erikaakin siinä.
Valitteeko nuo muut Jyrki69 yksinlauluja vai the69:sin lauluja? Vaikea kuvitella Mikkoa vetämässä jotain the69eyesin biisiä :D
Vierailija kirjoitti:
Valitteeko nuo muut Jyrki69 yksinlauluja vai the69:sin lauluja? Vaikea kuvitella Mikkoa vetämässä jotain the69eyesin biisiä :D
Eikö the69eyesilla ollut myös covereita? Ehkä niitäkin voi vetää.
Vierailija kirjoitti:
Erika Wikman on syy, miksi tämä kausi jää katsomatta. Erika on keksinyt konstin, millä tienaa, ulkomusiikilliset keinot. Ja kun taustajoukoissa seisoo vanhuudenhöperö Danny, niin kaikki palikat on kasassa. Ei siinä mitään.
En tykännyt Kikasta, mutta Kikka teki ton roolin hyvin. Erika on vain mauton kopio.
Oletko vieläkin samaa mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Olin unohtanut Mikko Alatalon värikkään elämän ja pidin häntä vähän tylsänä. Kaikenlaista on juontanut ja biisitkin muistui mieleen kun niitä kuuli. Joten kiitos tästä.
Pete Parkkosen äänessä oli jotakin "Johanna Kurkelamaista" soundia paikoin ja mietin miltä he kuullostaisivat duona?? Olisivatko liian samanlaisia vai tukisiko kummankin äänet toisiaan hienosti.
Ensimmäinen muistikuvani Alatalosta on Hittimittarin juontajana 80-luvulla, kun olin alle 10-vuotias. Silloin en edes tiennyt, että on muusikko.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävät hiukset Eerikalla.
Tosi paljon pidennyksiä mutta se on tyylivalinta joka sopi erityisesti eilen esitettyyn biisiin. Ihminen voi olla aito vaikka ulkoisesti joku saisi muun vaikutelman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blondien Call me ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin unohtanut Mikko Alatalon värikkään elämän ja pidin häntä vähän tylsänä. Kaikenlaista on juontanut ja biisitkin muistui mieleen kun niitä kuuli. Joten kiitos tästä.
Pete Parkkosen äänessä oli jotakin "Johanna Kurkelamaista" soundia paikoin ja mietin miltä he kuullostaisivat duona?? Olisivatko liian samanlaisia vai tukisiko kummankin äänet toisiaan hienosti.
Ensimmäinen muistikuvani Alatalosta on Hittimittarin juontajana 80-luvulla, kun olin alle 10-vuotias. Silloin en edes tiennyt, että on muusikko.
Mä muistan Mikko Alatalon skimbaus koulun lapsille 80 luvulta. Taikanapin polvessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikko laulamassa na na na na na naitiin..... Elaborate kiss
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blondien Call me ainakin.
Ja se oli oikeasti kunnia sille biisille!
Lempibiisit Yonalta:
Ooksä unohtanu?
En saa rauhaa
Irti
V* tun unelmat
Se ei ikinä lopu
Ghetto
Kesken
Iloo putoo
Jano
Unissa ruuhkaa
Ei oo haluu
Lintu
Niitty ja taivas
Matka
Syyt
Elämän luonne
Sataman usva
Maantien laitaa
Vedenpaisumuslaulu
Pilvet liikkuu, minä en
Laitoin järjestyksessä uudemmasta vanhempaan. Jos nyt ketä kiinnostaa tutustua Yonan tuotantoon.
En kaipaa tähän mitään lapsellista v i T * uilua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eerikasta tuli tässä tosi kova Armi Aavikko viba.
Tai Kikka. Erikan biisi valinta oli kyllä puhkikulunut. Oikein ruikutusbiisien aatelistoa. Redraman biisistä en tunnistanut alkuperäistä juurikaan, Jyrki69 valinnut ihan väärän äänialan, ei laulanut korkealta ja kovaa, ei lähtenyt lentoon lainkaan, olisi tarvinnut taustalaulajia. Peten valinta hyvä, sitä vanhaa Mikkoa. En ymmärrä, miksi tuodaan muita artisteja mukaan; ainoa syy, ettei osata itse laulaa?
En oikein käsitä mitä Jyrkille oikein tapahtui. Laulaa oikeasti tosi hyvin, mutta nyt ei ollut kaikki kohdillaan hänen laulussaan. Olisi antanut mennä vaan täysillä eikä olisi himmaillut. Toivottavasti muissa biiseissä hän päästään valloilleen sen upean, tumman äänensä.
Jyrki selvästi yritti tehdä biisistä Sisters of Mercy -version.
Minulle tuli tunne, että Erika oli vähän hukassa tuossa porukassa: hän ei ole omia biisejä tehnyt ja jollain lailla on epäuskottava kaikessa tekemisessään: tangokuninkaallisesti hups vaan onkin yhtäkkiä vähän tuhma tyttö...ei vaan mene läpi. Minusta hänestä paistoi läpi epävarmuus ja esim. Yonan rinnalla vaikutti todella nuhruiselta ja teennäiseltä. No, eipä Meijukaan ole omia laulujaan kirjoittanut, mutta on kyllä aidosti iloinen humppaiskelmän esittäjä, viihdyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Anna, Janna ja Johanna olivat ihania, olen kuunnellut tuon biisin Spotifysta jo monta kertaa ohjelman jälkeen 💕 muista ei jäänyt vahvaa muistijälkeä. No, Jyrki oli pettymys, ei saanut mitään käsitystä hänen laulutaidostaan. Toivottavasti ei ala tämän jälkeen tehdä suomenkielistä musiikkia, kuten Jonne Aaron, jonka ura meni alamäkeen heti vaihdoksen jälkeen. Kansainväliset rokkitähdet saavat päähänsä, että muutkin kuin he haluavat kuulla tavanomaista suomi-iskelmää 🙄
Jannan fraseeraukset ovat karmeita. Kun ei osaa, tulisi jättää väliin. Kuulostaa pakottamiselta, väkisintehdyltä.
Yonalla on kaunis ja hyvä ääni.