Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain Elämää 2022 Official

Vierailija
13.01.2022 |

Seiska aloitti jo paljastuksilla uudesta kaudesta:
Meiju Suvas, Tommi Läntinen, Pete Parkkonen, Jyrki69, Yona, Redrama, Erika Vikman ja Mikko Alatalo

Mitäs mieltä olette?
Odotan kovasti Yonaa, mutta muut vaikuttavat aika yhdentekeviltä itselleni. Erikalla on tosin ihan hyvä ääni ja Petellä kai myös.

Kommentit (4176)

Vierailija
2561/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tylsäksi tekee jos ei tunne kappaleita ja artistia. Mä ainaskin jollain tasolla tunnen Yonaa ja hänen kappaleita. Ihan miellyttävä jakso tämä oli minulle, eikä tylsä.

Mäkin tykkäsin ja ihan surettaa kun täällä sanotaan biisejä tylsiksi, itselle esim toi uusin levy oli elämys ja oon hämmentynyt miten niitä biisejä voi pitää tasaisena mössönä. Ei kai kaikkien kappaleiden tartte mennä sillä samalla tyylillä. Mut joo..

Eilinen ilta oli todella kaunis, biisit oli niin hyviä näiden esittäminä. Erikan ja Jyrkin duetto oli vaan niin huippuhyvä. Sit on ihanaa, kun Jyrki ei halua halailla mut onneks Erika on poikkeus.

Tommi oli kuten aina hyvä, Pete ihan mielettömän hyvä. Redi prompterinluku on niin häiritsevää, et siitä ei kyl jää muuta mieleen.

Kauniita biisejä, ei mitään radiohittejä.

Vierailija
2562/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut tässä formaatissa paljonkin tuntemattomia biisejä, jotka on olleet hienoja (eikä tylsiä), vaikken ennen ole kuullutkaan.

Esim. Kuustosen 11.hetki ja Pepe Willbergin Tällä kadulla tulee yht äkkiä mieleen. Reino Nordinilt en ollut kuullut kuin yhden hittibiisin ja Herra Ylpön tuotanto oli tuntematonta.

Eilisistä biiseistä yksikään ei iskenyt, että menisin youtubesta tsekkaamaan alkuperäisen ja Yonan omat esitykset ohjelmassa tähän asti eivät ole jääneet mieleen. Läntisen päivänä hän oli hyvä, vaikken nyt muista mikä biisi oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2563/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yonan uusin albumi Uni johon herään on upea. Se kannattaa kuunnella ajatuksella alusta loppuun järjestyksessä. Olen kuunnellut sen läpi lukemattomia kertoja matkalla töihin ja töistä kotiin, kotisohvalla ja lenkillä. En ole vieläkään kyllästynyt.

Muut albumit eivät omaa samanlaista draaman kaarta mutta ovat hyviä nekin.

Ekan kerran näin Yonan ja yhtyeensä Liikkuvat Pilvet Tavastialla vuonna 2013 ja sen jälkeen olen ollut myyty. Oli upeaa löytää muusikko, joka tekee musikaalista musiikkia erilaisiin instrumentteihin tukeutuen ja eri genrejä poppiin yhdistellen. Yonan bändeissä soittavat tyypit ovat olleet aina poikkeuksellisen lahjakkaita ja on ihanaa, että nykyisessä bändissään on myös oma sellisti.

Samaa mieltä. Tuo ison orkesterin kanssa tehty levy on ainoa jota jaksaa kuunnella. Muut menevät ainakin itselläni pahasti ohi sektoriin.

Vierailija
2564/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yonan uusin albumi Uni johon herään on upea. Se kannattaa kuunnella ajatuksella alusta loppuun järjestyksessä. Olen kuunnellut sen läpi lukemattomia kertoja matkalla töihin ja töistä kotiin, kotisohvalla ja lenkillä. En ole vieläkään kyllästynyt.

Ekan kerran näin Yonan ja yhtyeensä Liikkuvat Pilvet Tavastialla vuonna 2013 ja sen jälkeen olen ollut myyty. Oli upeaa löytää muusikko, joka tekee musikaalista musiikkia erilaisiin instrumentteihin tukeutuen ja eri genrejä poppiin yhdistellen. Yonan bändeissä soittavat tyypit ovat olleet aina poikkeuksellisen lahjakkaita ja on ihanaa, että nykyisessä bändissään on myös oma sellisti.

Olin Huvilateltassa katsomassa nyt syksyllä Yonaa ja Tapiolan sinfoniettaa. Oli kyllä hieno konsertti. En tuntenut hänen biisejään enkä vieläkään. Mutta on helppo kuunnella ja onhan tää ohjelma tarjonnut hänestä kiinnostaa kuultavaa.

Jään odottamaan biisiä erikalle.

Vierailija
2565/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan kovasti jo ensi viikkoa 😍

Vierailija
2566/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en pääse eroon känkkäränkkä -vibasta Mikon kanssa. Sen pitäisi laulaa vain lasten lauluja.

Onneksi ei laula. Mikolla on niin paljon upeita, koskettavia biisejä. Monet tehty ennen kuin känkkäräkästä ollut tietoakaan, esim. Siirtomaa-Suomen laulut.

Mikon biiseissä on myös tärkeitä aiheita, mm. Hyasinttien aika. Voi herranjumala kuinka kaunis, kyyneleet valuu aina kun tätä kuuntelen. Olisi aika surullista, jos tällainen tunteiden tulkki olisi vain lastenlauluja veisannut.

Mikko ei ole hirveän monipuolinen laulaja. Parempi tuo on kappaleentekijänä muiden esitettäväksi. 

Ei nuo muutkaan ole.

Oikeastaan tuossa on mukana montakin hyvää laulajaa esim. Yona, pete, erika. Lisäksi omassa genressään pärjää (kuten mikkokin) nää loput vaikkei aivan niin monipuolisia ole oman mukavuusalueensa ulkopuolella. 

Vierailija
2567/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauden voittaja on ehdottomasti Pete. Häneen on monet ihastuneet nyt ensimmäistä kertaa. Paitsi todella lahjakas, myös uskomattoman ihanan oloinen tyyppi, raikas tuulahdus artistimaailmassa, joka täynnä pyrkyreitä ja itsensä esille nostajia. Ehkä siinä yksi syy että Pete ei ole vielä täysin breikannutkaan. Nyt joku äkkiä Peten avuksi! Kirjoittakaa sille kunnon biisejä, kansa ihan varmasti haluaa kuunnella!

Vierailija
2568/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yonahan oli sanonut olikohan iltalehden haastattelussa, että huomion keskipisteenä oleminen tuo vaikeaa oloa, eikä niin mukavaa oloa.

Näyttää silti, että Yona nauttii tuosta hetkestä, eikä niin vaikealta näytä.

On kyllä aina nauttinut esillä olosta, ihmettelen jos on tuollaista sanonut jossain.

Ja millähän asiantuntemuksella sinä tuollaista julistat muiden puolesta? Vaikutat joko trollilta tai muuten ihme hiipparilta, tai sitten luonnehäiriöiseltä jolla on maneerina julistaa mikä muiden oikea tunne on eri tilanteissa voidaksesi hyödyntää tuota julistustasi päästäksesi henkiseen yliotteeseen tästä henkilöstä?

Mahdat siis olla livenä rasittavaa seuraa tuolla tyylillä. 

Vierailija
2569/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta nyt Yona tai joku bändiläisistä tämä läpinäkyvä hehkutus. Yona on paska eikä tällä ylistyksellä muuksi muutu!

0/0 noin surkealle trollille.

Vierailija
2570/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erika ja Jyrki on ihana pari! Huvittaa miten seksuaalisesti avoin nainen saa näin paljon vihaa aikaan muissa naisissa, oikein hykertelen kun mietin jotain papiljottipäistä Marjattaa sohvalla paheksumassa asuja ym. :D Olen itse 40 v. nainen ja tsemppaan Erikaa täysin! 

Vierailija
2571/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yonahan oli sanonut olikohan iltalehden haastattelussa, että huomion keskipisteenä oleminen tuo vaikeaa oloa, eikä niin mukavaa oloa.

Näyttää silti, että Yona nauttii tuosta hetkestä, eikä niin vaikealta näytä.

On kyllä aina nauttinut esillä olosta, ihmettelen jos on tuollaista sanonut jossain.

Ja millähän asiantuntemuksella sinä tuollaista julistat muiden puolesta? Vaikutat joko trollilta tai muuten ihme hiipparilta, tai sitten luonnehäiriöiseltä jolla on maneerina julistaa mikä muiden oikea tunne on eri tilanteissa voidaksesi hyödyntää tuota julistustasi päästäksesi henkiseen yliotteeseen tästä henkilöstä?

Mahdat siis olla livenä rasittavaa seuraa tuolla tyylillä. 

Toisten luonnehäiriöisiksi haukkuminen yhden kommentin perusteella vaikuttaa tosi terveeltä ja tasapainoiselta.

Vierailija
2572/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauden voittaja on ehdottomasti Pete. Häneen on monet ihastuneet nyt ensimmäistä kertaa. Paitsi todella lahjakas, myös uskomattoman ihanan oloinen tyyppi, raikas tuulahdus artistimaailmassa, joka täynnä pyrkyreitä ja itsensä esille nostajia. Ehkä siinä yksi syy että Pete ei ole vielä täysin breikannutkaan. Nyt joku äkkiä Peten avuksi! Kirjoittakaa sille kunnon biisejä, kansa ihan varmasti haluaa kuunnella!

KYLLÄ!

Ja minkäläinen floppi tämä kausi olisi, jos Pete ei olisi mukana. No, Tommi on ollut mahtava.

Vierailija
2573/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä Yonan musiikin suosiota. Kaikki biisit kuulostaa ihan samanlaisilta keskenään, ei kuulu selkeästi mihinkään genreen, sävellyksissä ei ole ups and downseja, monotonista puuroa, tylsiä....

Juu sama mutta me ollaankin vaan liian yksinkertaisia tajuamaan.

Tai ei olla tarpeeksi tekotaiteellisia. Tai wokeja Kånken-repulla (kaikki kliseet ruksattu tänä iltana).

Tämä on totta. Tekotaiteellisia on usein sellaiset ihmiset/taiteilijat, jotka tekevät taidetta lähinnä näyttääkseen muille, ollakseen esillä, saadakseen kunniaa, palkintoja jne. Itse taiteen tekeminen ja palo siihen ei ole se pääasia. Tärkeintä on muiden ihailu ja suosio. Silloin helposti tulee yrittäneeksi liikaa ja taide muuttuu tekemällä tehdyksi.

Tekotaiteeksi myös usein haukutaan sellaista, jota ei yksinkertaisesti vaan ymmärretä.

Tai sitten sellaista, josta vain puuttuu joku. Joku tunne ehkä?

Ei Yonan musiikista kyllä tunnetta puutu, sehän selviää vähälläkin kuuntelemisella. Hän ei tunnu seurailevan vahvasti päivän trendejä, ja sanoitukset ovat vahvasti henkilökohtaisia, ehkä se sitten antaa joillekin kuvan "tekotaiteellisuudesta". 

Ehkä niihin voi olla siksi niin vaikea samaistua. Eivät tunnu omalta.

En tiedä tuosta, mutta sen sanon vielä, että jos jo Yonakin tuntuu tekotaiteelliselta artistilta, niin sitten kannattaa kyllä pysyä kaukana kaikesta siitä musiikista, jota kutsutaan "suomalaiseksi outoiluksi".

Vierailija
2574/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KYLLÄ!

Ja minkäläinen floppi tämä kausi olisi, jos Pete ei olisi mukana. No, Tommi on ollut mahtava.

Ehdottomasti! Pete, Tommi ja Erikakin ainoat katselemisen arvoiset.

Vierailija
2575/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä Yonan musiikin suosiota. Kaikki biisit kuulostaa ihan samanlaisilta keskenään, ei kuulu selkeästi mihinkään genreen, sävellyksissä ei ole ups and downseja, monotonista puuroa, tylsiä....

Tai ei olla tarpeeksi tekotaiteellisia. Tai wokeja Kånken-repulla (kaikki kliseet ruksattu tänä iltana).

Tämä on totta. Tekotaiteellisia on usein sellaiset ihmiset/taiteilijat, jotka tekevät taidetta lähinnä näyttääkseen muille, ollakseen esillä, saadakseen kunniaa, palkintoja jne. Itse taiteen tekeminen ja palo siihen ei ole se pääasia. Tärkeintä on muiden ihailu ja suosio. Silloin helposti tulee yrittäneeksi liikaa ja taide muuttuu tekemällä tehdyksi.

Tekotaiteeksi myös usein haukutaan sellaista, jota ei yksinkertaisesti vaan ymmärretä.

Ei Yonan musiikista kyllä tunnetta puutu, sehän selviää vähälläkin kuuntelemisella. Hän ei tunnu seurailevan vahvasti päivän trendejä, ja sanoitukset ovat vahvasti henkilökohtaisia, ehkä se sitten antaa joillekin kuvan "tekotaiteellisuudesta". 

En tiedä tuosta, mutta sen sanon vielä, että jos jo Yonakin tuntuu tekotaiteelliselta artistilta, niin sitten kannattaa kyllä pysyä kaukana kaikesta siitä musiikista, jota kutsutaan "suomalaiseksi outoiluksi".

Itse tykkään suomalaisesta outoilusta, mutta silti Yona ei ole koskaan oikein iskenyt.

Vierailija
2576/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi myy. Tavallaan mietin sitä epäsuhtaa että mietitään tuotantotiimissä vaikka että tehdään tästä "kaupallista" ulkonäön kautta. Sitten kun joku sitä arvostelee että menee vähän överiksi niin loukkaannutaan. Kaksinaismoralismia.

Vierailija
2577/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset on tunnetusti musikaalisempia ja toiset ei. Eli toiset kuulee yonan musiikissa paljonkin nyansseja ja toisille riittäisi suorempikin bulkki-iskelmä jossa harvat "nyanssit" mätkitään lekalla kuulijan korviin, ja jotkut ei kuuntele musiikkia ollenkaan kun eivät saa siitä mitään irti. 

Vähän sama se on kirjallisuudenkin kanssa. Toiset nauttii tekstin nyansseista ja toisille riittää vähempikin kikkailu lukemisessa.

Voisi tuon muiden haukkumisen ja artistin solvaamisen sijaan muistaa että ihmiset on erilaisia ja jos itse ei kuule jossain mitään hyvää niin ehkä muut kuulee eri lailla. Edellyttäen siis ettei kyse ole trollista joka solvaa artistia ärsyttääkseen muita palstalaisia. Noitakin täällä roikkuu. 

Vierailija
2578/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset on tunnetusti musikaalisempia ja toiset ei. Eli toiset kuulee yonan musiikissa paljonkin nyansseja ja toisille riittäisi suorempikin bulkki-iskelmä jossa harvat "nyanssit" mätkitään lekalla kuulijan korviin, ja jotkut ei kuuntele musiikkia ollenkaan kun eivät saa siitä mitään irti. 

Vähän sama se on kirjallisuudenkin kanssa. Toiset nauttii tekstin nyansseista ja toisille riittää vähempikin kikkailu lukemisessa.

Voisi tuon muiden haukkumisen ja artistin solvaamisen sijaan muistaa että ihmiset on erilaisia ja jos itse ei kuule jossain mitään hyvää niin ehkä muut kuulee eri lailla. Edellyttäen siis ettei kyse ole trollista joka solvaa artistia ärsyttääkseen muita palstalaisia. Noitakin täällä roikkuu. 

Kuka tässä nyt haukkuu ja ketä? Se että Yonan musiikki ei ole oma kuppi teetä ei tarkoita sitä etteikö olisi musikaalinen tai kuulisi nyansseja tai nauttisi hyvinkin monipuolisesti erilaisesta musiikista, myös vaikeaselkoisemmasta. Miksi Yonan fanien on niin vaikea hyväksyä sitä että kaikki eivät pidä samanlaisesta musiikista kuin he? Ja sen lisäksi pitää vielä väheksyä toisten musiikkimakua ja ylipäänsä taitoja ymmärtää musiikista yhtään mitään? Aika vihamielistä. Eikö se ole vaan hyvä asia, että sinulla tällainen oma artistirakkaus, jota ei koko Suomi fanita? Miksi se on ongelma? Ei minua ainakaan haittaa yhtään, jos kaikki eivät pidä jostain omasta suosikkiartististani ja harva oikeastaan pitääkään.

Vierailija
2579/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeee ensi viikolla rokataan!!!

Vierailija
2580/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi myy. Tavallaan mietin sitä epäsuhtaa että mietitään tuotantotiimissä vaikka että tehdään tästä "kaupallista" ulkonäön kautta. Sitten kun joku sitä arvostelee että menee vähän överiksi niin loukkaannutaan. Kaksinaismoralismia.

Kyllä, juuri näin! Mieti nyt Erikaa jossain muovisäkissä. Tuskin olisi menestynyt samalla tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi