Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain Elämää 2022 Official

Vierailija
13.01.2022 |

Seiska aloitti jo paljastuksilla uudesta kaudesta:
Meiju Suvas, Tommi Läntinen, Pete Parkkonen, Jyrki69, Yona, Redrama, Erika Vikman ja Mikko Alatalo

Mitäs mieltä olette?
Odotan kovasti Yonaa, mutta muut vaikuttavat aika yhdentekeviltä itselleni. Erikalla on tosin ihan hyvä ääni ja Petellä kai myös.

Kommentit (4176)

Vierailija
2541/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen rakastunut Jyrki69iin😍😍😍

Vierailija
2542/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikan esittämä biisi oli Kerkko Koskisen sävellys. Ei mikään helpoin laulettava mutta hienosti Erika sen esitti.Kannattaisikohan Erikan hieman muuttaa tyyliä kun on noin hyvä ääni. Hänelle sävellettäisiin parempaa musiikkia. Hänen omissa kappaleissaan tuo ääni ei oikein tule esille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2543/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrkin päivästä saattaakin tulla vauhdikas. Peten ja Tommin esitykset epäilemättä tulee olemaan kovat.

Vierailija
2544/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikan esittämä biisi oli Kerkko Koskisen sävellys. Ei mikään helpoin laulettava mutta hienosti Erika sen esitti.Kannattaisikohan Erikan hieman muuttaa tyyliä kun on noin hyvä ääni. Hänelle sävellettäisiin parempaa musiikkia. Hänen omissa kappaleissaan tuo ääni ei oikein tule esille.

Ai totta, se ei ollutkaan Yonan sävellys. Biisi sopi kyllä todella hyvin Erikalle.

Vierailija
2545/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä Yonan jaksossa käy kyllä selväksi kuinka huikea laulaja Erika oikeasti on. Toi lahjakkuus ei kylläkään näy Erikan omista biiseistä.

Joo siis se kuulosti kyllä paremmalta kuin alkuperäinen.

Erikalla on enemmän voimaa äänessään ja Yonalla on herkempää tulkintaa. Siitä sitten jokainen päättäköön kumpi on enemmän omaan makuun.

Etikalla oli kyllä paljon tunnetta mukana. On karismaattinen laulaja.

Vierailija
2546/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsin ja huonoin kausi ehdottomasti. Ohjelman idea ei ole esitellä tuntemattomuuksia.

Vierailija
2547/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pääse eroon känkkäränkkä -vibasta Mikon kanssa. Sen pitäisi laulaa vain lasten lauluja.

Onneksi ei laula. Mikolla on niin paljon upeita, koskettavia biisejä. Monet tehty ennen kuin känkkäräkästä ollut tietoakaan, esim. Siirtomaa-Suomen laulut.

Mikon biiseissä on myös tärkeitä aiheita, mm. Hyasinttien aika. Voi herranjumala kuinka kaunis, kyyneleet valuu aina kun tätä kuuntelen. Olisi aika surullista, jos tällainen tunteiden tulkki olisi vain lastenlauluja veisannut.

Vierailija
2548/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsin ja huonoin kausi ehdottomasti. Ohjelman idea ei ole esitellä tuntemattomuuksia.

Miksi sinä katsot tylsää ja huonoa ohjelmaa?

Vierailija
2549/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa tuntematon on tämä Yona. Ikinä kuullutkaan aikaisemmin.

Vierailija
2550/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajat ettekö pidä miehessä ÄLYKKYYDESTÄ ja huumorista? Huomaa myös, että Jyrki on sivistyneestä kodista.

Vierailija
2551/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en pääse eroon känkkäränkkä -vibasta Mikon kanssa. Sen pitäisi laulaa vain lasten lauluja.

Onneksi ei laula. Mikolla on niin paljon upeita, koskettavia biisejä. Monet tehty ennen kuin känkkäräkästä ollut tietoakaan, esim. Siirtomaa-Suomen laulut.

Mikon biiseissä on myös tärkeitä aiheita, mm. Hyasinttien aika. Voi herranjumala kuinka kaunis, kyyneleet valuu aina kun tätä kuuntelen. Olisi aika surullista, jos tällainen tunteiden tulkki olisi vain lastenlauluja veisannut.

Mikko ei ole hirveän monipuolinen laulaja. Parempi tuo on kappaleentekijänä muiden esitettäväksi. 

Vierailija
2552/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajat ettekö pidä miehessä ÄLYKKYYDESTÄ ja huumorista? Huomaa myös, että Jyrki on sivistyneestä kodista.

Miksi yrität tulkita ihmisten syitä alapeukutukselle? Enemmänhän tuo kertoo sinun ennakkoluuloistasi kuin alapeukuttajista. Voihan se esim. olla että ihmiset ei jaksa tätä aivotonta fanispämmiä mitä ketjuun aina välillä vyöryy. Tuollainen ei vie keskustelua mihinkään järkevään suuntaan. 

Vierailija
2553/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yrität tulkita ihmisten syitä alapeukutukselle? Enemmänhän tuo kertoo sinun ennakkoluuloistasi kuin alapeukuttajista. Voihan se esim. olla että ihmiset ei jaksa tätä aivotonta fanispämmiä mitä ketjuun aina välillä vyöryy. Tuollainen ei vie keskustelua mihinkään järkevään suuntaan. 

En ole Jyrkin bändin ihailija koskaan ollut, joten älä itse yritä tulkita toisten viestejä😂

Vierailija
2554/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikko ei ole hirveän monipuolinen laulaja. Parempi tuo on kappaleentekijänä muiden esitettäväksi. 

Ei nuo muutkaan ole.

Vierailija
2555/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yona ( ja Yonan biisit ) oli nyt oikeasti vaan liian tuntematon tähän formaattiin..

Vierailija
2556/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yona ( ja Yonan biisit ) oli nyt oikeasti vaan liian tuntematon tähän formaattiin..

Tuleekohan hänestä suuri artisti nyt tämän ohjelman jälkeen?

Vierailija
2557/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yonahan oli sanonut olikohan iltalehden haastattelussa, että huomion keskipisteenä oleminen tuo vaikeaa oloa, eikä niin mukavaa oloa.

Näyttää silti, että Yona nauttii tuosta hetkestä, eikä niin vaikealta näytä.

Eiköhän nuo kaikki nauti esillä olosta ja suitsutuksista. Ei kai kukaan hakeudu esiintyväksi artistiksi (toiset hinnalla millä hyvänsä) jos ei siitä nauttisi. Huomattavan monilla muun muassa narsistisia piirteitä.

Vierailija
2558/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä Yonan musiikin suosiota. Kaikki biisit kuulostaa ihan samanlaisilta keskenään, ei kuulu selkeästi mihinkään genreen, sävellyksissä ei ole ups and downseja, monotonista puuroa, tylsiä....

Juu sama mutta me ollaankin vaan liian yksinkertaisia tajuamaan.

Tai ei olla tarpeeksi tekotaiteellisia. Tai wokeja Kånken-repulla (kaikki kliseet ruksattu tänä iltana).

Tämä on totta. Tekotaiteellisia on usein sellaiset ihmiset/taiteilijat, jotka tekevät taidetta lähinnä näyttääkseen muille, ollakseen esillä, saadakseen kunniaa, palkintoja jne. Itse taiteen tekeminen ja palo siihen ei ole se pääasia. Tärkeintä on muiden ihailu ja suosio. Silloin helposti tulee yrittäneeksi liikaa ja taide muuttuu tekemällä tehdyksi.

Tekotaiteeksi myös usein haukutaan sellaista, jota ei yksinkertaisesti vaan ymmärretä.

Tai sitten sellaista, josta vain puuttuu joku. Joku tunne ehkä?

Ei Yonan musiikista kyllä tunnetta puutu, sehän selviää vähälläkin kuuntelemisella. Hän ei tunnu seurailevan vahvasti päivän trendejä, ja sanoitukset ovat vahvasti henkilökohtaisia, ehkä se sitten antaa joillekin kuvan "tekotaiteellisuudesta". 

Vierailija
2559/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yonan uusin albumi Uni johon herään on upea. Se kannattaa kuunnella ajatuksella alusta loppuun järjestyksessä. Olen kuunnellut sen läpi lukemattomia kertoja matkalla töihin ja töistä kotiin, kotisohvalla ja lenkillä. En ole vieläkään kyllästynyt.

Muut albumit eivät omaa samanlaista draaman kaarta mutta ovat hyviä nekin.

Ekan kerran näin Yonan ja yhtyeensä Liikkuvat Pilvet Tavastialla vuonna 2013 ja sen jälkeen olen ollut myyty. Oli upeaa löytää muusikko, joka tekee musikaalista musiikkia erilaisiin instrumentteihin tukeutuen ja eri genrejä poppiin yhdistellen. Yonan bändeissä soittavat tyypit ovat olleet aina poikkeuksellisen lahjakkaita ja on ihanaa, että nykyisessä bändissään on myös oma sellisti.

Vierailija
2560/4176 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä Yonan musiikin suosiota. Kaikki biisit kuulostaa ihan samanlaisilta keskenään, ei kuulu selkeästi mihinkään genreen, sävellyksissä ei ole ups and downseja, monotonista puuroa, tylsiä....

Juu sama mutta me ollaankin vaan liian yksinkertaisia tajuamaan.

Tai ei olla tarpeeksi tekotaiteellisia. Tai wokeja Kånken-repulla (kaikki kliseet ruksattu tänä iltana).

Tämä on totta. Tekotaiteellisia on usein sellaiset ihmiset/taiteilijat, jotka tekevät taidetta lähinnä näyttääkseen muille, ollakseen esillä, saadakseen kunniaa, palkintoja jne. Itse taiteen tekeminen ja palo siihen ei ole se pääasia. Tärkeintä on muiden ihailu ja suosio. Silloin helposti tulee yrittäneeksi liikaa ja taide muuttuu tekemällä tehdyksi.

Tekotaiteeksi myös usein haukutaan sellaista, jota ei yksinkertaisesti vaan ymmärretä.

Tai sitten sellaista, josta vain puuttuu joku. Joku tunne ehkä?

Ei Yonan musiikista kyllä tunnetta puutu, sehän selviää vähälläkin kuuntelemisella. Hän ei tunnu seurailevan vahvasti päivän trendejä, ja sanoitukset ovat vahvasti henkilökohtaisia, ehkä se sitten antaa joillekin kuvan "tekotaiteellisuudesta". 

Ehkä niihin voi olla siksi niin vaikea samaistua. Eivät tunnu omalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi