Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka päästä yli kiintymyksestä opettajaan?

Vierailija
08.05.2015 |

Koulu päättyy muutaman viikon päästä ja sydäntä vihlaisee ajatellakin, että pian täytyy hyvästellä tämä tärkeä ihminen. Välitän kyseisestä henkilöstä niin paljon, että on tullut itkettyä jo monet itkut pelkästä ajatuksesta, ettemme enää näe. Ymmärrän, että olen hänelle oppilas muiden joukossa, enkä odota mitään.

Kuinka tästä selviää?

Kommentit (183)

Vierailija
141/183 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista, etenkin opettajien näkökulmia on ollut kiinnostava kuulla. Lisää kommenttia saa laittaa, olen nyt hieman sekavin ajatuksin tämän asian kanssa... Luulen, että kirjoitan ainakin sen kiitosviestin joskus, mutta aikaisintaan lakkiaisten jälkeen, niin ei tarvitse siellä juhlassa nolostella kirjoituksiaan. Ja tuohon rohkeuden keräämiseen voi mennä ikuisuus, tosin eipä tässä kai mikään kiire ole.

Ap

Vierailija
142/183 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko jotenkin outo tapa, mutta tuntuu että monilla meidän yläasteella opiskelleista on sen aikaisia opettajia facebookissa kavereina. Olen siis itse jo kuusi vuotta sitten päässyt yläasteelta. Mutta edelleen pari opettajaa kaverina. Me tykkäillään ja kommentoidaan toistemme päivityksiä ja monesti nämä opettajat laittavat edelleen kannustavia kommentteja.

Uskoisin että tästä opettajasta olisi mukava kuulla kuinka arvostat hänen työtään ja apuaan. Rohkeasti vaan kirjoitat kirjeen, se olisi kaunis ele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/183 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin että ei kantsi tehdä mitään. Siinä voi tulla pahempi mieli,nyt voit vielä muistaa hyvällä.

Vierailija
144/183 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:30"]

Minä sanoisin että ei kantsi tehdä mitään. Siinä voi tulla pahempi mieli,nyt voit vielä muistaa hyvällä.

[/quote]

Suomi on täynnä lannistajia ja lyttääjiä.

Älä ap kuuntele :) 

Vierailija
145/183 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:32"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:30"]

[/quote]

Suomi on täynnä lannistajia ja lyttääjiä.

Älä ap kuuntele :) 

[/quote]

Hmm, olisin toivonut että minua olisi joko lannistettu tai rohkaistu, niin olisin saanut selkeän kuvan, kuinka kannattaa toimia. Mutta nyt on tullut kumpaakin, enkä tiedä mitä ajatella... Olen kuitenkin itse pohjimmiltani positiivinen ja haluan uskoa hyvään, joten ehkä uskon myös siihen että ope ilahtuisi kirjeestä. 

Ap

Vierailija
146/183 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kerrot hänelle, ihanaa! :)

Vierailija
147/183 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän laittaa sinulle itse viestiä, jos haluaa pitää yhteyttä.

Vierailija
148/183 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:45"]

Hän laittaa sinulle itse viestiä, jos haluaa pitää yhteyttä.

[/quote]

Entä jos hänkin ajattelee, että minä laitan hänelle viestiä, jos haluan pitää yhteyttä?

Ap

Vierailija
149/183 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua eiks sulla oo omanikästä seuraa kun pitää tällästä miettii:D?

Vierailija
150/183 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:54"]

Mitä vittua eiks sulla oo omanikästä seuraa kun pitää tällästä miettii:D?

[/quote]

On. Nuorempaa, samanikäistä ja vanhempaa seuraa. Mutta kuinka tämä asiani liittyy ikään? Onko väärin pitää ihmisestä, joka on itseä reilusti vanhempi?

Ap

Vierailija
151/183 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko opettajasi vastakkaista sukupuolta?

Vierailija
152/183 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 20:06"]

[/quote]

Ei.

Ap

Vierailija
153/183 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 20:07"]

[/quote]

Ei.

Ap

[/quote]

Ok. Oletan, että olet nainen. Kiintymys taitaa johtua puutteellisesta äitisuhteesta?

Vierailija
154/183 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiität ja kirjoitat noin mitä olet kirjoittanut. Et liian henkkohtaisesti tai tungettelevasti. Kukaan ei siitä pahastua voi, varmasti on iloinen ja otettu. Jos kirjoitat sähköpostia niin hän vastaa siihen ja sävystä näet kannattaako jatkossa kirjoittaa mitään. Kyllähän monikin kiittelee jälkeenpäin, mitä pahaa siinä on? Et menetä siinä yhtään mitään, ellet mitään yli-imelää kirjoita.

Tsemppiä! Vaikutat fiksulta tyypiltä.

Vierailija
155/183 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hänen kanssa jotenkin erityisen läheinen tms? Tai miten se ilmenee noin käytännössä? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Kirjoita/kerro ihmeessä, en opettaja varmasti ilahtuu ja varsinkin jos ns tunnette toisenne. :)

Vierailija
156/183 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime kevään ylioppilas, ja kuvailemasi tunne on tuttu. Koin opettajan ystävänä, johon olisin halunnut jatkaa yhteydenpitoa koulun loppumisen jälkeenkin. Olemme nyt facebook kavereita, ja silloin tällöin tulee vaihdettua sana-pari :) jos sinulla ja hänellä on kummallakin (esim) facebook, kannattaa laittaa kaveripyyntö! (Jos koet sen vähemmän "tunkeilevaksi" tavaksi :) )

Vierailija
157/183 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo en turha! :D
t. 58

Vierailija
158/183 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 20:13"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 20:07"]

[/quote]

Ei.

Ap

[/quote]

Ok. Oletan, että olet nainen. Kiintymys taitaa johtua puutteellisesta äitisuhteesta?

[/quote]

No, ihan oikeassa olet. Varmasti vaikuttaa kiintymyksen voimakkuuteen, kun hän on ollut oikeastaan ainoa aikuinen, joka on tukenut minua, ja jota olen pitänyt roolimallina itselleni. Pitäisin tästä ihmisestä kuitenkin kovasti joka tapauksessa, vaikka vanhempani olisivat kuinka kannustavia.

Ap

Vierailija
159/183 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 20:15"]

Oletko hänen kanssa jotenkin erityisen läheinen tms? Tai miten se ilmenee noin käytännössä? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Kirjoita/kerro ihmeessä, en opettaja varmasti ilahtuu ja varsinkin jos ns tunnette toisenne. :)

[/quote]

Ainakin läheisempi kuin muiden opettajien kanssa tai kenenkään muun opettajan kanssa koskaan. Hänen puolestaan en voi puhua. Hän on auttanut ja tukenut minua kovasti, tehnyt mielestäni paljon enemmän kuin opettajan tarvitsisi. Sanonut ihanasti. Hän tietää minusta paljonkin, minä en hänestä niinkään. Minulla on aina hänen seurassaan sellainen olo, että hän ymmärtää minua, mikä on hyvin, hyvin harvinaista. Kaipaan sitä, että joku ymmärtää.

Ap

Vierailija
160/183 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Eihän sinun tarvitse kirjoittaa hänelle mitän överiä vuodatuskirjettä, vaan ihan vaikka "kiitos tuestasi" ja että se on merkinnyt sinulle paljon.. Ja jos opelle sopii niin pidät mielelläsi yhteyttä myöhemminkin.
Lue kirjeesi läpi muutama kerta ennen kuin lähetät biin ei tule sinulle morkkista vuodatuksesta :)