Oon 34v enkä oo tehny päivääkään töitä.
En oo jaksanu kouluttautua, eikä mieluisia töitäkään oo löytynyt. Silti oon ihan hyvin tässä elämässä pärjännyt. Onpahan paljon aikaa tehdä kaikkea kivaa.
Kommentit (86)
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 13:50"]Ootko kaunis?0
[/quote]
No ainakin mieheni mielestä.
Itse tehnyt turhaan töitä yli 30 työpaikassa ja monille asiakkaille.. Ei enää ikinä loppui jo se kusetus 18 vuotta riitti. Ihottumat sain palkaksi joita olen jo useamman vuoden parannellut itse, kun lääkäreiden keinot johtivat lääkityskierteeseen johon oli pakko laittaa stoppi. Nyt iloisesti itseensä luottaen mennään. En luota toiseen ihmiseen ollenkaan, että näin tässä hyvinvoinnissa.
On kuitenkin hienoa että jollekkin on maistunut työ, minulta se on ohi lopullisesti. En näe ratkaisuja sillä suunnalla. Katsotaan miten talous kieppuu ja natisee ja muuttaa omia sääntöjään. Aivan pelleilyä koko työ-yhteiskunnallisessa merkityksessä.
Kiva jos tykkäät elämästäsi tuollaisena. Itse kyllästyisin hyvin nopeasti, eli tuo kuulostaa omaan korvaan aika kamalalta olla 34v ilman että olisi koskaan ollut töissä.
Itse olen 33 ja töitä tehnyt 17v lähtien, koulu ja opiskeluaikoina toki vain osa-aikaisesti tai viikonloppuisin. Parasta tällähetkellä itse työn sisältö, työkaverit ja sen jälkeen vielä plussana taloudellinen puoli: voimme miehen kanssa hemmotella lastamme, matkustella, syödä ravintoloissa jne.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:30"]
En ole ollut töissä 14 vuoteen. Vain 2 lasta.
Mies teki 16 vuotta todella paljon töitä ja nyt ei ole ollut palkkatöissä 4 vuoteen.
Emme saa/tarvitse mitään tukia (paitsi lapsilisät) vaan elämme pääomatuloilla.
[/quote]
Vau, olen kateellinen! Mutta silleen hyvällä tavalla, hyvä teille :) Mä valitsin väärän alan, ei tule mulla onnistumaan. Varmaan pääse edes koskaan eläkkeelle.
Ei tarvi tehdäkkään koskaan töitä kun ei kukaan tollaista ota töihin.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:54"]Ei tarvi tehdäkkään koskaan töitä kun ei kukaan tollaista ota töihin.
[/quote]
No ei se mua haittaa. Rehkikää te vain niskalimassa niitä töitänne. Mä ainakin haluan viettää aikaa perheeni kanssa ja tehdä kaikkea mukavaa. Ja tietenkin hoitaa kotia/lapsia jne.
Jokainen joka lopettaa työnhakemisen tekee palveluksen niille työttömille jotka hakevat töitä :) Miten tämä on niin vaikea ymmärtää. Asia olisi eri jos meillä olisi työvoimapulaa, mutta tälläisessä tilanteessa se on työnhakijoiden etu jos osa heittäytyy työelämästä pois.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 20:54"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:56"]Juu kotiäitinä lasten ollessa pieniä toi on ihan fine ja varmaan sen aikaa mieskin on ajatellu että oot kotona. Kotiäitiys ei kuitenkaan jatku ikuisuutta. Lapset kasvaa eikä kotona ole enää hommia. Miehellä ei ole paljon kertomista mitä muija tekee. Makaa kotona. Koska et ole kouluttautunu niin töitä on turha hakea. Eikä niitä saiskaan kun ei ole mitään työkokemusta. Markkinoilla on päteviä ja kouluttautuneita,työkokemusta omaavia työntekijöitä. [/quote] Niin ja aikuisenahan ei voi kouluttautua eihän? Jos mun kotiäitiys teitä jotenkin häiritsee niin voi voi. Nautin elämästäni näin...onko se paha asia.
[/quote]
On se sitten paha asia jos et kaikkien vaatimuksesta suostu käyttämään 50 vuotta elämästäsi porvarin palvelemiseen.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:58"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:38"]Minkälaiset tossukat teillä on miehinä vai miksi kukaan kattelis ketään kotona, vai hoidatko talouden ja lapset niin ettei miehen tarvi tehdä mitään? Silloin tajuan! [/quote] Hoidan kotia ja lapsia. Meillä 4 poikaa joissa riittää kyllä tekemistä. Asumme isossa omakotitalossa, joten siivoamistakin riittää. Kerran viikossa meillä käy kodinhoitaja.
[/quote]
4 poikaa?! sä teet enemmän töitä kuin joku palkkatöissä oleva! ei sua laiskaksi voi sanoa.
[/quote]
Sorry, tuota ei lasketa työksi. Se on vain normaalia elämää.
[/quote]
Lasketaan työksi kyllä, mutta ei palkkatyöksi.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:23"]
Jos eläkkeelle pääsette saatte sen 600 e/kk.
[/quote]
Jäisin vaikka heti 600e/kk jos pääsisin.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:23"]
Jos eläkkeelle pääsette saatte sen 600 e/kk.
[/quote]
Jäisin vaikka heti 600e/kk jos pääsisin.
[/quote]
600€/kk + ilmaiset kaljat olisi todellakin riittävästi, että suostuisin lopettamaan jatkuvan työkkärin riesana olemisen. Nyt se ei ole mahdollista vaan pitää tehdä kaikkensa että saa täydet tuet joutumatta töihin.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:05"]Jokainen joka lopettaa työnhakemisen tekee palveluksen niille työttömille jotka hakevat töitä :) Miten tämä on niin vaikea ymmärtää. Asia olisi eri jos meillä olisi työvoimapulaa, mutta tälläisessä tilanteessa se on työnhakijoiden etu jos osa heittäytyy työelämästä pois.
[/quote]
Juurikin näin!
mä en oo tehnyt koskaan päivääkään tuunia ko oon yötyöläinen.
Kyllä saa olla miehellä hyvä palkka, ettei kuusihenkisen perheen elämä ole pelkkää kituuttamista. Mutta onnea teille niin kauan kuin miehellä töitä riittää. Sit voi olla huonot ajat edessä jos mieheltä tai miehen firmalta työt loppuu.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:16"]Kyllä saa olla miehellä hyvä palkka, ettei kuusihenkisen perheen elämä ole pelkkää kituuttamista. Mutta onnea teille niin kauan kuin miehellä töitä riittää. Sit voi olla huonot ajat edessä jos mieheltä tai miehen firmalta työt loppuu.
[/quote]
No vaikka mieheltä työt nyt yhtäkkiä lippuisivatkin niin ei me nälkään kuoltais. Sen verran kuitenkin rahaa säästössä. :)
Mitä ajattelit tehdä sitten kun lapset kasvaa ja muuttaa pois eikä ole enää lasten hoitoa?
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:39"]Mitä ajattelit tehdä sitten kun lapset kasvaa ja muuttaa pois eikä ole enää lasten hoitoa?
[/quote]
No nuorin lapsi on 2v, joten siihen on vielä pitkä aika. Enkä niin pitkälle ole vielä jaksanut suunnitella. Se on sitten sen ajan murhe.
Minusta tuollainen toisen ihmisen varaan heittäytyminen olisi pelottavaa. Työllä on muutakin merkitystä kuin säännöllinen palkka ja sen mahdollistamat asiat. Itse saan työstäni vaihtelua, tyydytystä ja upeita työkavereita, joiden kanssa viihdyn. Näemme jo eläköityneitä työkavereitamme pari kertaa vuodessa ja juttua riittää.
Tuntuisi pelottavalta, jos koko elämä pyörisi lasten ja miehen ympärillä. Mitä jos se mies jättää? Sairastuu? Kuolee? Säästöt riittävät vain hetken eikä ainakaan monilapsisessa perheessä pystyisi elämään tyydyttävää elämää yhteiskunnan tukien varassa. Työstä saatu arvostus on myös monelle se ainoa päivittäinen kehu, jos puoliso on kuollut/jättänyt. Sosiaaliset ympyrät ilman työtä ovat väistämättä aika pienet, kun yhteiskunta kuitenkin toimii työn ympärillä. Satunnaiset jumppakaverit ovat hyvin eri asia kuin vuosikausia päivittäin yhdessä työskennelleet työkaverit.
Mistä hankkia lapsille mopokortit, ajokortit ja opiskelurahat? Normaalit työssäkäyvät vanhemmat omalla esimerkillään näyttävät lapsilleen, miten yhteiskunta pyörii ja lapset oppivat jo pienestä pitäen etsimään kesätöitä saavuttaakseen unelmiaan. Ap:n perheessä äiti on viettänyt mukavaa elämää kotona jonkun muun kustantamana, joten esimerkki ei ainakaan innosta työskentelyyn. Luultavimmin ap kasvattaa käsi ojossa olevia lapsia joiden mielestä olemassaolo jo tarkoittaa, että on oikeutettu kaikkeen, mitä keksii pyytää.
En tiedä yhtäkään menestynyttä naista, jonka äiti olisi ollut kotiäiti koko elämänsä eli ei olisi koskaan tehnyt työtä kodin ulkopuolella. Tarja Halosella ja Maria Guzeninalla on jopa yksinhuoltajaäidit, jotka ovat työskennelleet ahkerasti elantonsa eteen ja jopa Elisabet Rehnin äiti - joka taustansa puolesta olisi voinut olla näitä rikkaita, koidn piiriin omistautuneita naisia - työskenteli ennen avioliittoaan pankkivirkailijana ja avioitumisen jälkeen äärimmäisen ahkerana järjestöaktiivina.
Arvostan niitä, jotka muovaavat oman kohtalonsa enkä niitä, jotka laittavat toiset tekemään sen.
Olen myös 34, enkä päivääkään ole ollut työttömänä, nyt ensimmäistä kertaa pois työelämästä kun olen äitiyslomalla. Jään kotiin niin pitkäksi aikaa kun se on taloudellisesti mahdollista. Keikkatöitä joudun varmasti tekemään kun äitiysloma loppuu, ja tiukkaa tulee olemaan nykyiseen verrattuna. Mielestäni pienten lasten paikka on kotona, ja ne äidit keillä on mahdollista hoitaa lapset kotona, niin olkaa onnellisia ja jättäkää kateellisten ja uraohjusten kommentit omaan arvoonsa. Enkä nyt tarkoita mitään sossupummeja, vaan omilla/puolison tuloilla eläviä. Tietenkään siis kaikilla ei ole mahdollista, ei itsellänikään niin kauan kun haluaisin, mutta pointti se että kaikki kunnia kotiäideille!