Oon 34v enkä oo tehny päivääkään töitä.
En oo jaksanu kouluttautua, eikä mieluisia töitäkään oo löytynyt. Silti oon ihan hyvin tässä elämässä pärjännyt. Onpahan paljon aikaa tehdä kaikkea kivaa.
Kommentit (86)
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:38"]Minkälaiset tossukat teillä on miehinä vai miksi kukaan kattelis ketään kotona, vai hoidatko talouden ja lapset niin ettei miehen tarvi tehdä mitään? Silloin tajuan! [/quote] Hoidan kotia ja lapsia. Meillä 4 poikaa joissa riittää kyllä tekemistä. Asumme isossa omakotitalossa, joten siivoamistakin riittää. Kerran viikossa meillä käy kodinhoitaja.
[/quote]
4 poikaa?! sä teet enemmän töitä kuin joku palkkatöissä oleva! ei sua laiskaksi voi sanoa.
[/quote]
Sorry, tuota ei lasketa työksi. Se on vain normaalia elämää.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:38"]Minkälaiset tossukat teillä on miehinä vai miksi kukaan kattelis ketään kotona, vai hoidatko talouden ja lapset niin ettei miehen tarvi tehdä mitään? Silloin tajuan!
[/quote]
Hoidan kotia ja lapsia. Meillä 4 poikaa joissa riittää kyllä tekemistä. Asumme isossa omakotitalossa, joten siivoamistakin riittää. Kerran viikossa meillä käy kodinhoitaja.
[/quote]
Jos tämä on ap, ni tilannehan on ihan eri, mitä aloitus anto ymmärtää. Kyllähän lapset ja niiden hoitaminen työstä käy, jotkuthan tienaa elantonsa lapsia hoitamalla ja lasten varassa lepäö myös tämän yhteiskunnan tulevaisuus.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:38"]Minkälaiset tossukat teillä on miehinä vai miksi kukaan kattelis ketään kotona, vai hoidatko talouden ja lapset niin ettei miehen tarvi tehdä mitään? Silloin tajuan! [/quote] Hoidan kotia ja lapsia. Meillä 4 poikaa joissa riittää kyllä tekemistä. Asumme isossa omakotitalossa, joten siivoamistakin riittää. Kerran viikossa meillä käy kodinhoitaja.
[/quote]
4 poikaa?! sä teet enemmän töitä kuin joku palkkatöissä oleva! ei sua laiskaksi voi sanoa.
[/quote]
Sorry, tuota ei lasketa työksi. Se on vain normaalia elämää.
[/quote]
Normaalia elämää, jossa on kädet täynnä työtä. Itse tosin vakityössä ja lapsiakin on...
Olen 55 v ja tehnyt töitä 39 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:38"]Minkälaiset tossukat teillä on miehinä vai miksi kukaan kattelis ketään kotona, vai hoidatko talouden ja lapset niin ettei miehen tarvi tehdä mitään? Silloin tajuan!
[/quote]
Hoidan kotia ja lapsia. Meillä 4 poikaa joissa riittää kyllä tekemistä. Asumme isossa omakotitalossa, joten siivoamistakin riittää. Kerran viikossa meillä käy kodinhoitaja.
[/quote]
Jos tämä on ap, ni tilannehan on ihan eri, mitä aloitus anto ymmärtää. Kyllähän lapset ja niiden hoitaminen työstä käy, jotkuthan tienaa elantonsa lapsia hoitamalla ja lasten varassa lepäö myös tämän yhteiskunnan tulevaisuus.
[/quote]
Olen ap. Ja ei tämä kotiäitinä oleminen ihmisten mielestä työstä käy.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:38"]Minkälaiset tossukat teillä on miehinä vai miksi kukaan kattelis ketään kotona, vai hoidatko talouden ja lapset niin ettei miehen tarvi tehdä mitään? Silloin tajuan! [/quote] Hoidan kotia ja lapsia. Meillä 4 poikaa joissa riittää kyllä tekemistä. Asumme isossa omakotitalossa, joten siivoamistakin riittää. Kerran viikossa meillä käy kodinhoitaja. [/quote] Jos tämä on ap, ni tilannehan on ihan eri, mitä aloitus anto ymmärtää. Kyllähän lapset ja niiden hoitaminen työstä käy, jotkuthan tienaa elantonsa lapsia hoitamalla ja lasten varassa lepäö myös tämän yhteiskunnan tulevaisuus. [/quote] Olen ap. Ja ei tämä kotiäitinä oleminen ihmisten mielestä työstä käy.
[/quote]
Katsos se on se arvomaailman mittatikku, millä pädetään; tässä tapauksessa arvona toimi tuottavuus. Mitä se tuottavuus pitää sisällään, onkin jo pidemmän keskustelun aihe; tapauksessasi tuon kommentaattorin oli mitä ilmeisimmin tarkoituksena päästä pätemään jollakin jonninjoutavalla.
Voi kurja, miten ajattelit eläkkeesi saada?
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:40"]
[/quote]
[/quote]
Lol, meillä on viisi poikaa ja yksi tyttö, minä :) Olen 17-vuotiaana vanhin. Äiti ei ole ollut päivääkään poissa töistä kohta kymmeneen vuoteen. Ei sairauslomia, ei mitään. Äitiyslomat tietty, mutta ne olikin luvallisia lomia ja meni kyllä aika nopeaan jokaisen jälkeen heti töihin.
N17
Miks työssäkäyvät ei tee töitä? Ja oo vähän pirun kiitollisii siitä, et viel saa olla töissä. Oon ite töissä, mut mul ei oo aikaa miettii niitä, jotka ei oo. Mut en ookaan kateellinen luonne, heippa!
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:31"]
Oon 43 v enkä ollut päivääkään työttömänä.
[/quote]
Toivottavasti tajuat, ettei se ole pelkästään omaa ansiotasi.
Itselläni ei lapsia ole, mutta ihan näin huomiona, siskollani on kolme lasta, vakkariduuni ja miehellä oma yritys. Kuskaavat lapset harrastuksiinsa, tekevät jokaisen ruuan, siivoavat aivan itse ja hoitavat muutenkin perhettään ja taloaan ilman kenenkään tukea. Lapset osaavat kulkea julkisilla tai pyörillä ihan itse kouluun. Muu suku asuu toisella puolella Suomea. Mitä kotiäidit tekevät, että sitä voisi kutsua työksi? Vai onko siskollani miehensä kanssa kaksi työtä? Itse (myös siskoni) kutsuu perheestä huolehtimista ihan vaan osaksi elämää, onhan toki työkin osa elämää mutta ei samalla tavalla, voisinhan alkaa kutsua harrastuksiani sun muita työksi tällä perusteella kun nekin ovat osa elämää..?
Mullakin sama. Olen kyllä yrittänyt saada töitä, mutta ei vaan ole onnistunut ja olen jäänyt huonoon kierteeseen. Sitten vain opiskelen ja opiskelen toivossa että joskus tärppäisi. Ei kyllä jää aikaa tehdä kivoja asioita, opiskelu vie enemmän aikaa kuin työ veisi.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:31"]Oon 43 v enkä ollut päivääkään työttömänä.
[/quote]
Nim. Syntymän jälkeen töihin?
[/quoteÄäliö...
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:31"]Oon 43 v enkä ollut päivääkään työttömänä. [/quote] Nim. Syntymän jälkeen töihin? [/quoteÄäliö...
[/quote]Mitä ääliötä tossa muka oli? Sanoi, ettei ole ollut päivääkään työttömänä. Selvästi valehteli, koska ei kukaan ihminen heti synnyttyään ala tekemään töitä. Oletpa dorka.
En ole ollut töissä 14 vuoteen. Vain 2 lasta.
Mies teki 16 vuotta todella paljon töitä ja nyt ei ole ollut palkkatöissä 4 vuoteen.
Emme saa/tarvitse mitään tukia (paitsi lapsilisät) vaan elämme pääomatuloilla.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:27"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:31"]Oon 43 v enkä ollut päivääkään työttömänä. [/quote] Nim. Syntymän jälkeen töihin? [/quoteÄäliö...
[/quote]Mitä ääliötä tossa muka oli? Sanoi, ettei ole ollut päivääkään työttömänä. Selvästi valehteli, koska ei kukaan ihminen heti synnyttyään ala tekemään töitä. Oletpa dorka.
[/quote]
Tuli vaan tuosta nimimerkkijutusta mieleen yksi hassunhauska letkautus eräällä foorumilla:
"Orjuuden huipentuma: tumasta toimeen"
En ymmärrä tuollaista loisimista.
Terveisin työtä pelkäämätön, mutta vielä (toiseen) ammattiin opiskeleva, suoraselkäinen nuori nainen.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:38" [/quote] Hoidan kotia ja lapsia. Meillä 4 poikaa joissa riittää kyllä tekemistä. Asumme isossa omakotitalossa, joten siivoamistakin riittää. Kerran viikossa meillä käy kodinhoitaja.
[/quote]
Kun luen tällaista, tulee aina mieleen hyvä ystävä, joka yhteisestä sopimuksesta jäi kotiin hoitamaan kodin ja kolme poikaa. Pariskunta ehti lähes viisikymppisiksi, kun osoittautui, että mies olikin löytänyt toisen, ja tuli ero. Siinä vaiheessa ei vanhalla korkeakoulututkinnolla ole paljon virkaa, jos työkokemusta ei ole yhtään. Oli aloitettava elämä taas melko tyhjästä.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:40"]
[/quote]
[/quote]
Onhan niissä hoitamista juu, mutta se oli mun ihan oma valinta. :)