Tulisitko toimeen 2 000 e/kk nettotuloilla?
Kommentit (192)
Ruhtinaallisesti 2000€ pärjäisi koska 1000 eurollakin on pärjättävä.
Toki, mutta vähän pitäisi nipistää elintasosta. 1200 menee nyt asuntolainaan ja vastikkeeseen, loput rennosti ruokaan, palveluihin ja ostan aika kalliita vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa on täällä provoamassa, ketjun aloittajaa myöten.
Reilu 2000€/kk käteen on monen amisduunarin käteen jäävä palkka, jos ei saa paljoa vähennyksiä.
Niinpä, sanomattakin selvää että tuolla 2000 eurolla pärjää varsin hyvin olipa tulotaso aiemmin mitä tahansa. Rikkailla pervoilla selvästi liikaa ylimääräistä, pitäisi varmaan tehdä vähän tulojen tasaamista.
Sinä köyhä pervo et käsitä sitä että suurituloisilla on helposti myös suuret menot. Pelkät asuntolainan lyhennykset on tuon 2000 euroa helposti.
Onko pakko hankkia suuret menot?
Ihan hyvin, jos siis kyse ei olisi koko perheen yhteistuloista vaan nettopalkka/aikuinen. Nyt saadaan muutama satanen kuussa enemmän, joten kyllä se pihistelyä vaatisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa on täällä provoamassa, ketjun aloittajaa myöten.
Reilu 2000€/kk käteen on monen amisduunarin käteen jäävä palkka, jos ei saa paljoa vähennyksiä.
Niinpä, sanomattakin selvää että tuolla 2000 eurolla pärjää varsin hyvin olipa tulotaso aiemmin mitä tahansa. Rikkailla pervoilla selvästi liikaa ylimääräistä, pitäisi varmaan tehdä vähän tulojen tasaamista.
Sinä köyhä pervo et käsitä sitä että suurituloisilla on helposti myös suuret menot. Pelkät asuntolainan lyhennykset on tuon 2000 euroa helposti.
Onko pakko hankkia suuret menot?
Ei ole pakko, mutta miksi asuisin Kontulassa kun voin asua Katajanokalla? Mitä iloa rahasta on jos sitä ei käytä?
Helposti, mutta toki "huijaan" sillä että minulla on myös mies jolla samat tulot.
Talouden kaikki pakolliset juoksevat kulut asuntolainasta autoihin ja ruokaan hoituu sillä että molemmat laittaa 50 % tuloista yhteiselle tilille, lopuilla kumpikin tekee mitä tykkää.
Eläkettä alkaa tulla aikoinaan bruttona 3000 siitä verot pois, niin netto on n 2200.
Ei sillä elä, mutta säästöt ja sijoitukset nostaa ansiot kolmeen tonniin.
Kun en juo, enkä polta, niin pärjään
Vierailija kirjoitti:
Väliaikaisesti kyllä. Jos jatkuisi useamman vuoden niin pitäisi esim. myydä auto tai mökki tai sijoitusasunto, josta on vielä velkaa. Nyt nettotulot noin 4500 euroa/kk.
En ymmärrä alapeukkuja kun vastasi kysymykseen. Oi tämä suomalaisten kateellisuus, ehtymätön luonnonvara! Toiset nyt vaan tienaa enemmän kuin toiset.
Vierailija kirjoitti:
En mitenkään. Asunto- ja autolainan lyhennys ja vastike yhteensä on reilusti yli tuon.
Kyllä tulisit. Myisit vaan asunnon ja vaihtasit auton halvempaan.
Eläkkeeni on 1850€ netto.
Tulen oikein hyvin toimeen.
Eläke nettona noin 1830€, miehelläni hieman pienempi. Tänä vuonna veroprosentti pieneni 24:een %, joten nettokin nousee hieman. Elämme nauttien hyvästä ruuasta, lapsen perheestä, maalla asumisesta vaihdellen elämää kaupunkitalon kesken. Vanha koira on nyt meidän hoivakohde.
Tulisin ja olisin ikionnellinen. Saan tällä hetkellä käteen 1680 euroa kuussa, toimistotyöstä. Olen useasti yrittänyt saada palkankorotusta/parempaa työtä mutta vielä ei ole onnistanut. Siskoni myös samoilla lukemilla, kirjanpidossa. Tienaako kaikki muut sitten valtavia summia helposti? Ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
Nettotulot 1700, säästöön jää 500. Tai siis jäisi ellen ryyppäisi niitä.
Mulla täsmälleen sama juttu. Eli tienaan noin 1500-1700 kuukaudessa ja pärjäisin loistavasti kunhan en röökaisi ja käyttäisi alkoholia. Eli ylimääräistä rahaa mullakin on, tai olisi kunhan eläisin asiallisesti.
Puolentoista vuoden työttömyyden jälkeen palkkatulo 1800 e netto. Pakolliset kulut n. 800 e/kk, joten rahaa on ruhtinaallisesti pieniin ylellisyyksiin ja myös säästöön pahan päivän varalle.
Tulisin varmaan mutta jostain pitäisi kyllä luopua. Tällä hetkellä nettona tulee n.2900e ja se 900e puuttuminen johtaisi ainakin siihen että en saisi rahastoihin joka kuukausi 500e. Lisäksi pitäisi varmaan katsoa vähän kulutustottumuksia, niistä kyllä varmasti saisi nipistettyä sen 400e pois.
Pakkohan se on, kun juuri tuon verran saan.
Aika monella suomalaisella on noin 2000e nettotulot. Bruttopalkoissa onkin jo enemmän hajontaa mutta kiitos verotuksen tuloerot tasoittuvat samaksi kitupalkaksi.
Mutta kyllä, tuleehan tolla toimeen, myös pk-seudulla. Summasta kun laskee pois pakolliset menot (mm. asuminen ja auto) niin ei siitä kauheasti käyttörahaksi saati säästöön jää.
Itse olin pari vuotta työttömänä, nyt taas töissä ja nettopalkka noin 1700e/kk. Ennen työttömyyttä käteen jäi 2500e/kk. Ero on käytännössä merkittävä. Pärjään näin kun en ostele mitään mutta jatkuvasti on päällä haku paremmin palkattauun työhön.
Olen pärjännyt alle 900 € netolla yli 10 vuotta. Noin suuri tulonmuutos tekisi elämästäni nykyiseen verrattuna kuin kuninkaallisten elämää. Voisin ehkä harkita auton hankkimista, ei tarvitsisi kytätä punalappuisia tuotteita, vaatteita voisi ostaa uutena ja rikkoutuneen tavaran tilalle voisi ostaa uuden heti eikä säästää uutta pesukonetta varten vuoden päiviä.
Mun normaali nettopalkka. Ja saan siitä useimpina kuukausina kohtuu helposti säästöönkin n. 200-300 €. Toki suurempikin palkka kelpaisi, mutta en valita. Enemmän mulle merkkaa joustavat työajat, työpaikan hyvä työilmapiiri ja oman työn suunnittelun vapaus.