Suomessa on perheitä, joissa eletään kahta eri elintasoa
Me Naisten juttu.
Mitä mieltä, että kummallakin omat rahat, vaikka tuloero on 4000€/kk.
Kommentit (1925)
Vierailija kirjoitti:
Aina voi erota ja elää yhdellä palkalla. Mutta sitten joutuisi muuttamaan huonompaan asuntoon, vaihtamaan huonompaan autoon tai olemaan autoton. Kesämökkin ehkä erossa menisi.
Eroa äläkä vingu.
CNC- koneistaja (mies) saa n. 4500 euroa palkkaa kuukaudessa, ja hänen vaimonsa (nainen) merkonomi ja toimistosihteeri 2800 euroa kuukaudessa, niin pitääkö miehen maksaa naiselleen 850 euroa kuukaudessa, että heillä olisi yhtä suuret "tulot"?
Rikas mieheni vei mut hotelliin isona juhlapäivänä. Löysi jostain koko Suomen ankeimman hotellihuoneen.
Itkettää ja naurattaa samaan aikaan.
Kyllä rahaa voi käyttää myös välineenä nöyryyttää ja näyttää arvostusta.
Vierailija kirjoitti:
Rikas mieheni vei mut hotelliin isona juhlapäivänä. Löysi jostain koko Suomen ankeimman hotellihuoneen.
Oikeasti ankein. Olen köyhänä ottanut maaseutujelähiöiden halvimmat huoneet karaokebaarien yläkerrasta ja tiedän kuinka huonoja löytyy.
Avoliitossa kummallakin omat rahat voi olla ja AVIOliitossa kaikki yhteistä. Tulot miinus menot, puokkiin kaikki ja mitä jää niin tekee sillä mitä lystää, ts voi sijoittaa jne
Lokkien kanssa ei kannata olla kimpassa
Olen ymmärtänyt, että Suomen laki kieltää eri elintasot avioliitossa.
Hyvä toimiva vaihtoehto on tehdä kaikki tilit yhteis omisteisiksi ns. TAI- tileiksi ja laittaa kaikki tilit kummankin verkkopankkiin.
Yhdessä sovitaan tilien käytöstä. Lainanhoitotili on hyvä olla erikseen. Samoin tili, jolle säästetään kuukausittain kesäloma matkaa tai muuta investointia varten.
Maksutili on myös hyvä olla erikseen. Sieltä maksetaan kaikki laskut. Palkasta siirretään kuukausittain tarvittavat summat. Tässä on otettava summan laskemiseksi mukaan koko vuoden kulut, että rahat riittää näihin kerran vuodessa laskutettaviin menoihin.
Hyvä yhteistyö, arvostus ja luottamus toiseen puolisoon lisääntyy, kun raha asioita ei tarvitse liiemmin miettiä. Avioliitto on kuin yhteinen yritys, kumpikin tekee parhaansa yhteisen hyvän eteen.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika.
ruuat ja kaiken hän maksaa kirjoitti:
Vaimo tienaa enemmän kuin minä. Mun koko palkka menee vuokraan ja ei riitä läheskään puoleenkaan.
Hän maksaa kaiken. Vaatteista lähtien.
Parturiinkin on pakko mennä ja hän maksaa senkin, kun ei kääntäjän tuloilla 800e kk pärjää.
Hän häpeäisi muuten ulkonäköäni, jos kulkisin vuosia vanhoissa kulahtaneissa vaatteissa. Ilman hänen osuutta minulla olisi myös pitkä jeesustukka.
Mitä vikaa jeesustukassa on?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka itsekäs tällainen mies voi olla?
Vai onko missä vika, halu pitää vaimo alempana, kun hänen omat hotellikokemukset ovat parempia, eikä huippukokemuksia jaeta vaimon kanssa.
Kyllä vain. Tiedän perheen(uusio) jossa miehellä oli 10 kertaiset tulot naiseen verrattuna. Mut eipä tuo kauaa kestänytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi erota ja elää yhdellä palkalla. Mutta sitten joutuisi muuttamaan huonompaan asuntoon, vaihtamaan huonompaan autoon tai olemaan autoton. Kesämökkin ehkä erossa menisi.
Eroa äläkä vingu.
CNC- koneistaja (mies) saa n. 4500 euroa palkkaa kuukaudessa, ja hänen vaimonsa (nainen) merkonomi ja toimistosihteeri 2800 euroa kuukaudessa, niin pitääkö miehen maksaa naiselleen 850 euroa kuukaudessa, että heillä olisi yhtä suuret "tulot"?
Mies saa ylisuurta palkkaa sukupuolensa takia. Periaatteessa kukaan mies ei ansaise rahojaan. Mies on vain koko elämänsä ohituskaistalla, kun maailma on rakennettu miehille. Naisilla ei ole samoja mahdollisuuksia.
Miehet eivät päästä naisia hyvin palkattuihihin töihin. Miehet palkkaavat muita miehiä aina kun voivat. Miesvaltaisilla aloilla naisia kiusataan ja ahdistellaan. Miehet yrittävät kaikin keinoin savustaa naiset ulos.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on yleistiedot huomioon ottaen henkistä väkivaltaa.
:D Taidat olla vähän yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloudellista väkivaltaahan tuo on.
Nainen on hyvä ja hommaa paremmat tulot. Ei ole miehen vika että nainen ei ole hommannut parempi palkkasia töitä.
Se ei ole minkäänlaista väkivaltaa jos mies ei nosta naisen elintasoa korkeammalle mihin omat varat riittää vaikka kuinka yritätte päästä miehen rahoihin käsiksi
Oma ohjeeni olisi kyllä naiselle ja naisille; Jätä se, ne, siat.
Todella outoja parisuhteita ja perheitä kyllä ihmisillä näiden juttujen perusteella... Luulisi, että oma puoliso ja lapset olisivat elämässä kaikkein tärkeintä. Raha on vaan rahaa. Ei rahan pitäisi koskaan olla elämässä se tärkein asia. Todella surullista nähdä oma kumppani lokkina...
Meillä on puolison kanssa aina ollut yhteiset rahat, joista maksetaan pakolliset menot ja omat tarpeet. Ei tuhlailla kumpikaan liikoja, mutta ei myöskään lasketa kumpi nyt käyttää enemmän omiin juttuihin. Mies tykkää käydä salilla, itse juoksen mieluummin metsässä. Kumpikin on tyytyväisiä.
Meillä tulot molemmilla vaihdelleet elämän aikana. Jopa perintörahat yms käytetty yhteiseen omaisuuteen. Tilit ja omaisuus on yhteisiä, tarvittaessa siirrellään rahoja tilien välillä.
Tärkeintä on perheen ja parisuhteen onnellisuus. <3
Mies maksoi kaiken rekkapenapalkallaan kun olin äitiysvapaalla kotihoidontuella. Nyt minä olen taas asiantuntijatöissäni 3000€/kk palkalla ja mies siirtyi pienemmälle palkalle logistiikka-alalla varastolle töihin (paremmat työajat ja pääsee olemaan enemmän perheen parissa). Muutimme asuntoon maksettavat kulut niin, että minä parempipalkkaisena maksan 60%, hän 40%. Ja tilanne muuttuu aina jos tulot muuttuvat. Ollaan joukkue ja puhalletaan perheenä yhteen hiileen. Kummallakin vanhemmista tulee jäädä pakollisten menojen jälkeen löysää rahaa säästöön ja omiin huveihin.
Ketjua lukiessa tajuaa ettei miehillä ole kuin hävittävää avioliitossa.
Nainen vie rahat, ei halua kompensoida siivoamalla, ja lopulta kun naisen valitsema lapsiluku on täynnä (lapset joko on miehen tai yleensä ei ole), loppuu naisen puolelta vähäinenkin yrittäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroa äläkä vingu.
Mies saa ylisuurta palkkaa sukupuolensa takia. Periaatteessa kukaan mies ei ansaise rahojaan. Mies on vain koko elämänsä ohituskaistalla, kun maailma on rakennettu miehille. Naisilla ei ole samoja mahdollisuuksia.
Miehet eivät päästä naisia hyvin palkattuihihin töihin. Miehet palkkaavat muita miehiä aina kun voivat. Miesvaltaisilla aloilla naisia kiusataan ja ahdistellaan. Miehet yrittävät kaikin keinoin savustaa naiset ulos.
Palataan asiaan kun suurin osa naisista ei ole duunissa julkisella sektorilla, tekemässä "ei mitään" , toisten naisten palkkaamina.
Äidinkieli kateissa?