Sivut

Kommentit (1855)

Vierailija

Näin miehenä hieman kismitti, että itse enemmän tienaavana rietysti olen joutunut maksamaan seurustelukumppanin laskuja. Paitsi sen kerran kun nainen tienasi enemmän, hän piti kirjaa kaikista menoista ja ne jaettiin pennilleen. Tietysti.

No, ne on eksiä ne.

• ylös 10
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehellä 100 000 € vuositulot + osingot, bonukset ym päälle ja mulla ehkä 25 000€. Olin yli 10 v kotiäitinä ja työelämässä viidettä vuotta. Juuri nyt teen lyhennettyä työaikaa. Voin täysin hyvällä omallatunnolla sanoa että osa miehen tienesteistä kuuluvat myös minulle, samaa mieltä on miehenikin. Hänellä on reissutyö ja se vaatii välillä todella paljon. Minä olen se joka nuo ajat huolehtii lapsista, kodista ym asioista. Ilman minun kotona oloani ja joustavuutta omassa työssäni, hän ei olisi kyennyt hoitamaan vastuullista työtään sillä intensiteetillä mitä se on vaatinut.

Miten niin ei olisi? Ei hänellä olisi niitä lapsiakaan ilman sinua. Sinkku se vasta pystyykin tekemään töitä.

Ja se työtekoko on se onni ja autuus? Onneksi me kumpikin mieheni kanssa osataan laittaa perhe ja läheiset ihmisuhteet etusijalle. Ei tulisi mieleenkään alkaa arvottamaan elämää ja omaa kumppania pelkkien tienestien kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloisempi voisi vähän tsempata elämässä

Juuri näin.

Toista voi toki HALUTESSAAN auttaa johonkin alemman keskitason tuloihin, mutta se että ahkerä ja tavoitteellinen tasaisi tulot tasan vetelän alisuorittajan kanssa on mielisairasta.

Ja en itse siis ole suurituloinen. Muiden siivellä lokittelu on vaan niin etovaa.

Miksi olisit yhdessä mielestäsi etovan lokin kanssa? Se ajatushan tuosta elintason jaosta myös tulee.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteinen koti, yhteiset rahat. Lähtökohtaisesti epäkunnioittava puolisoa kohtaan, jos joka centistä pidetään kiinni, ns mun raha. Kumpikin tuo kortensa kekoon.

Kumpikin tuo kortensa kekoon - toinen vaan "vähän" enemmän . Tämä on tietysti ihan ok koska se nyt sattuu olemaan lähes poikkeuksetta naisen eduksi.

Voi v*ttu. No jos on esim perhe, niin nainen kyllä lähes poikkeuksetta menettää siinä palkkatuloja siltä omalta uraltaan.

• ylös 20
  • alas 2
ruuat ja kaiken hän maksaa

Vaimo tienaa enemmän kuin minä. Mun koko palkka menee vuokraan ja ei riitä läheskään puoleenkaan.

Hän maksaa kaiken. Vaatteista lähtien.

Parturiinkin on pakko mennä ja hän maksaa senkin, kun ei kääntäjän tuloilla 800e kk pärjää.

Hän häpeäisi muuten ulkonäköäni, jos kulkisin vuosia vanhoissa kulahtaneissa vaatteissa. Ilman hänen osuutta minulla olisi myös pitkä jeesustukka.

• ylös 16
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteinen koti, yhteiset rahat. Lähtökohtaisesti epäkunnioittava puolisoa kohtaan, jos joka centistä pidetään kiinni, ns mun raha. Kumpikin tuo kortensa kekoon.

Kumpikin tuo kortensa kekoon - toinen vaan "vähän" enemmän . Tämä on tietysti ihan ok koska se nyt sattuu olemaan lähes poikkeuksetta naisen eduksi.

Voi v*ttu. No jos on esim perhe, niin nainen kyllä lähes poikkeuksetta menettää siinä palkkatuloja siltä omalta uraltaan.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä nykyaikana oletetaan lähes joka kommentissa, että nainen olisi se vähätuloisempi? Jo varmaan 20 vuotta suurin osa yliopistotason koulutuksessa olleista ihmisistä on ollut naisia ja esim. itse olen aina naisena olut se varakkaampi osapuoli joka ainoassa seurustelusuhteessani ja avioliitossa. Meitä ihan hyvätuloisia naisia on jo aika paljon.

Syy on se, että naiset pyrkivät pariutumaan ylöspäin.

Mutta minkä takia miehet pariutuvat niin sanotusti alaspäin? Eikö miehet voisi odottaa puolisoltaan yhtä hyviä tai lähes yhtä hyviä tuloja kuin itsellään?

Kun tapasimme 16 vuotta sitten, meillä oli suurinpiirtein samanlaiset tulot. Miehellä on kuitenkin palkka noussut joka vuosi enemmän kuin minulla (minä työskentelen kaupungilla ja mies yksityisessä firmassa). Työnantaja molemmilla edelleen sama. Tällä hetkellä miehen tulot on 2700€ suuremmat kuin minulla. Jos puolisoni olisi luokanopettaja, kuten minä, meillä olisi ollut silloin ja olisi nytkin samat tulot. Joillain aloilla palkkakehitys vain on suurempaa.

• ylös 13
  • alas 2
Vierailija

Meillä miehellä on niin pienet tulot että hänen kannattaa olla mieluummin työtön, kun saa lähes saman rahan ja voi olla kotona hovimestarina.

Koti siistinä ja ruuat lämpöisenä ja lasten koulumatkat ja harrastusmatkat on hoidettuna.

Jos hän olisi töissä, niin samat rahat tulisi ja kukaan ei hoitaisi kotia ja perheen muita juoksevia menoja.

Tavallaan olisi ok, jos palkat alkaisi nousta tässä maassa kannattavalle tasolle.

Muuten hän pysyy koti-isänä.

• ylös 10
  • alas 2
Vierailija

Jos ei ei anna kumppanille  ruokaa, lämpöä ja asuntoa, vaatteita on se taloudellista väkivataa. Monet nuoret eivät tiedä että kumpikin huolehtii toisesta myös taloudellisesti. Pitää myös hommata toinen lääkäriin jos hän ei itse kykene. Myös käräjille voi joutua heitteille jätöstä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä nykyaikana oletetaan lähes joka kommentissa, että nainen olisi se vähätuloisempi? Jo varmaan 20 vuotta suurin osa yliopistotason koulutuksessa olleista ihmisistä on ollut naisia ja esim. itse olen aina naisena olut se varakkaampi osapuoli joka ainoassa seurustelusuhteessani ja avioliitossa. Meitä ihan hyvätuloisia naisia on jo aika paljon.

Syy on se, että naiset pyrkivät pariutumaan ylöspäin.

Mutta minkä takia miehet pariutuvat niin sanotusti alaspäin? Eikö miehet voisi odottaa puolisoltaan yhtä hyviä tai lähes yhtä hyviä tuloja kuin itsellään?

Kun tapasimme 16 vuotta sitten, meillä oli suurinpiirtein samanlaiset tulot. Miehellä on kuitenkin palkka noussut joka vuosi enemmän kuin minulla (minä työskentelen kaupungilla ja mies yksityisessä firmassa). Työnantaja molemmilla edelleen sama. Tällä hetkellä miehen tulot on 2700€ suuremmat kuin minulla. Jos puolisoni olisi luokanopettaja, kuten minä, meillä olisi ollut silloin ja olisi nytkin samat tulot. Joillain aloilla palkkakehitys vain on suurempaa.

No luokanopettajan tulotaso ja palkkakehityksen puuttuminen on ainakin ihan kaikilla tiedossa yläkoulusta eteenpäin.

Varmasti miehesikin ammatista oli jotain pääteltävissä?

Vierailija

Meillä erikoinen esimerkki tästä topicista:

Minä työtön, omaisuus 200 000e, avovaimo töissä, omaisuus 2000e, mutta tienaa myös käteen vähän päälle tuon per kk.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miehethän ne aina tällä palstalla jauhaa miten tärkeintä naisessa on nuoreus ja kauneus, ei mikään urakehitys. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija

Kyllähän sille puolisolle kuuluu vähintään se mitä saisi sosiaalietuuksia. Monesti se avioituminen laskee enemmän juurikin sen käyhemmän osapuolen tuloja.
En ainakaan voisi muuttaa porhon kanssa yhteen jos toimeentulotuki ja asumistuki lähtisivät koska ei jäisi rahaa enää juurikaan edes ruokaan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.