Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa on perheitä, joissa eletään kahta eri elintasoa

Vierailija
12.01.2022 |

Me Naisten juttu.

Mitä mieltä, että kummallakin omat rahat, vaikka tuloero on 4000€/kk.

Kommentit (1925)

Vierailija
361/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs se miehen puoli nuista lehden tarinoista?

Vaimo kärttää rahaa turhanpäiväiseen shoppailuun ja kitisee jos ei pääse ulkomaille 3krt vuodessa, aina vetoaa naimissa oloon ja että yhteiset rahat...

Parisuhteessa ja perheessä on outoa se, että nainen ei saa pienempituloisena haluta mitään sellaista, joka vie rahaa ja josta hän nauttisi. Naisen pitää tyytyä aineettomaan hyvään, ja mies nauttii kaikista huvituksista mitä rahalla saa.

Tietenkin saa ja pitää (olkoot sitten nainen tai mies). Mutta jos elää ylivarojensa sillä ei enää ole ok. Jos olisi sinkkuna ei voisi myöskään elää yli omien varojensa. Tai tietenkin voi hetken mutta sitten elämä muuttuukin vaikeammaksi.

Vierailija
362/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noi isot elintasoerot toimii käytännössä? Jos se varakkaampi haluaisi ostaa vaikka kivan kesämökin mutta toisella ei ole varaa. Ostaako varakkaampi mökin omiin nimiin ja käy siellä yksin samalla kun muu perhe viettää juhannusta kaipungissa?:D Tai majoitutaanko ulkomailla eri hotelleissa, toinen lentää economy luokassa parin välilaskun kautta ja yöpyy hostellissa ja toinen lentää bisnessluokassa viiden tähden hotelliin.

Meillä kaikki omaisuus on molempien nimissä, eikä ostovaiheessa kukaan ole kysynyt kenen rahoilla nämä maksetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten noi isot elintasoerot toimii käytännössä? Jos se varakkaampi haluaisi ostaa vaikka kivan kesämökin mutta toisella ei ole varaa. Ostaako varakkaampi mökin omiin nimiin ja käy siellä yksin samalla kun muu perhe viettää juhannusta kaipungissa?:D Tai majoitutaanko ulkomailla eri hotelleissa, toinen lentää economy luokassa parin välilaskun kautta ja yöpyy hostellissa ja toinen lentää bisnessluokassa viiden tähden hotelliin.

No juuri tuollaisissa jutuissahan se koko tilanteen absurdius paljastuu. Ei tuo ole mitään perhe-elämää, ihan oikeesti. Ja entäs sitten lapset. Kumman elintason ne lapset saavat? Jos vaikka äiti kitkuttaa kaurapuuron voimin  maksettuaan puolet huushollin kuluista ja kursii kokoon 10 vuotta vanhaa talvitakkiaan että kestäisi vielä vuoden, ja isä laskettelee Alpeilla pari viikkoa joka vuosi ja ostelee kallista elektroniikkaa, niin syökö ne lapset kaurapuuroa risoissa kirpparivaatteissa vai pääseekö isän mukana  Alpeille? 

Ei voi kuin ihmetellä että miksi ylipäänsä perustaa perhettä/parisuhdetta jos on noin h-tin tärkeää ettei kukaan muu vaan pääse vahingossakaan hyötymään rahoista kuin itse. Miksi ei sitten pysyttele sinkkuna. 

Aivan automaattisesti osa työssäkäyvän palkkaa kuuluu kotona lastenhoitoTYÖTÄ tekevälle. Jos palkattaisiin ulkopuolinen, maksettaisiin puoliksi. Mutta se joka nyt jää kotiin, saa työssäkäyvältä palkkansa ja siitä ei tarvitse neuvotella yhtään. Tilisiirron voi tehdä viikoittain tai kuukausittain. Yksi yhteinen tili ja lisäksi molemmilla omat.

Nainen yksin päättää lapsista ja siinä ei miehen mielipidettä kuunnella. Miksi halutaan lapsia jos ne kokee työnä josta pitää työssäkäyvän maksaa palkkaa?

Etkö nyt ihan oikeasti ymmärrä tätä kuviota? Kyseessa voisi olla miespari tai naisparikin. Mutta jos aivosi eivät nyt riitä ymmärtämään niin ihan turha sulle mitään selittää.

Vierailija
364/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki te kotona olevat lapsia hoitavat miehet tai naiset, jos puolisonne kitisee kuinka joutuu antamaan teille palkastaan "taskurahaa" - tämä raha kuuluu teille AUTOMAATTISESTI siitä lastenhoitotyöstä! Sitä ei tarvitse mitenkään erikseen kinuta!

Kun lapset ovat aikuisia ja omillaan, kumpikin puolisoista vastaa omasta taloudestaan ja sovitaan miten yhteiset menot hoidetaan.

Vierailija
365/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhteen menty ja perhe perustettu, yhteiset rahat siinä mielessä että elintaso määräytyy tietenkin paremmin tienaavan mukaan. On hän sitten nainen tai mies. Pitäisi olla ihan itsestäänselvyys, mutta ei näemmä läheskään kaikille ole. Jos haluaa pitää oman talouden on parempi pysyä erillään. Opiskelijat ja vasta tavanneet eri asia.  

Vierailija
366/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on neuvottelukysymys.

Nämä tasoerolliset perheethän ovat varmaankin enimmäkseen niitä joissa nainen tienaa enemmän, koska nainenhan ei jaa tulojaan. Se on aina ollut miehen velvollisuus mutta nyt eletään maailmassa jossa yhä useampi nainen tienaa enemmän kuin miehensä.

Vierailija
367/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät naiset voi suosiolla valita puolisokseen miestä samasta tulotasosta? Yleensä sä ne on vielä jänniäkin.

Vai jänniä ja varakkaita miehiä, missä niitä oikein on?

Vierailija
368/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät tyydy omatasoiseen kumppaniin vaan vaativat parempaa kuin itse ovat jonka jälkeen alkaa paremmalta vaatiminen elintason nostosta kun itse ei siihen pysty mutta samaan aikaan sanovat että rikkaamman pitää maksaa enemmän kun omat tulot eivät riitä siihen elintasoon mitä itse vaativat

On kauhean vaikea lukea kommentteja, joissa on pihistelty pilkun ja pisteen käytössä.

Älä lue ja puutu asiaan jos kerta on niin kauhea vaikeaa.

Toki, minä hyppään nuo kommentit yli, kun niissä ei ole mitään asiaakaan.

Vierailija
370/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiselle taloustilille 15% kk tuloista, mistä maksetaan asumisen kulut. Toinen saa lapsilisät, hän ostaa lapselle tarvittavat asiat. Myös toinen osapuoli tietystenkin.. loppu itelle.

Vierailija
371/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut ajateltua tuota. Onhan se hyvinkin mahdollista mutta aina voi nostaa kytkintä. Pohjoisessa tämä on ollut arkipäivää lahkolaisten keskuudessa jo vuosikymmeniä. Mies porsastelee ja syö salaa gourmetannoksia töissä ja kakarat puuroa äippän kanssa.

Vierailija
372/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ongelma on erittäin helposti ratkaistu, koska ei puolison tarvitse tietää toisen tuloja. Molemmat laittaa kk saman verran menoihin ja lopuilla tekee mitä lystää.

Vierailija
373/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on se tilanne, että vaimolla on hyvät tulot, mutta mulla on sitten tosi hyvät tulot. En näe itse mitään ongelmaa siinä, että maksan yhteisistä menoista enemmän ja niitähän riittää, kun on muutama lapsikin. Näen asian siten, että kun on naimisiin menty, niin myös rahatkin on yhteisiä. Toisaalta vaimo pitää minusta hyvää huolta makuuhuoneen puolella, myös sillonkin, kun häntä itseään ei kiinnosta eli ei tässä pelkästään maksajia olla, vaan ollaan myös saamapuolella.

Vierailija
374/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika raakaa naisen elämä Suomessa. Pienempituloisena velvoitetaan vielä olemaan aktiivisempi osapuoli seksiasioissa 😱

Vierailija
375/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa kirjoitti:

Tämä ongelma on erittäin helposti ratkaistu, koska ei puolison tarvitse tietää toisen tuloja. Molemmat laittaa kk saman verran menoihin ja lopuilla tekee mitä lystää.

Helppoa itsekeskeisille tyranneille, epäreilua toiselle. En olisi päivääkään näin ajattelevan kanssa, onneksi ei tarvi. Kannataa kertoa tuo ajatus jo alkuvaiheessa, niin kukaan ei tuhlaa aikaa.

Vierailija
376/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en nyt ymmärrä koko kysymystä. Minä tienaan omat rahani, ja mies tienaa mitä tienaakaan. Olen kuitenkin avokätinen ja yleensä aina tarjoan treffikumppaneilleni kaiken, enkä odota vastalahjaksi. Olen nainen, 30v., ja nettotulot 2100€. En halua lapsia. Mistä nyt pitäisi loukkaantua?

Vierailija
377/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika raakaa naisen elämä Suomessa. Pienempituloisena velvoitetaan vielä olemaan aktiivisempi osapuoli seksiasioissa 😱

Tulkitset mielestäni väärin tuon yo. kirjoituksen. Hän totesi vain, että vaimo pitää hänestä huolta makuuhuoneessa, mutta ei sanonut mitään siitä, että tämä johtuu tuloerosta.

Vierailija
378/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia ei kumppaniksi oteta ihmistä jolla on parempi tulotaso. Siinä saa sitten jokainen yli 5000e kuukaudessa tienaava mies kilpailla niistä muutamasta naisesta jotka tienaa sen yli 5000e kuussa, mutta minkäs sille voi. Ne voi perustaa vaikkapa varakkaille naisille polyamorisia kommuuneja jossa on yhtä naista kohti 100 miestä tai jotain.

Eikös se ole loogisempaa että 5000e tienaava mies ottaa kaksi 2500e tienaavaa naista? Näin sukupuolien välillä ei ole eroa

Vierailija
379/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinhan se puoliso raahaa minut tarpeettomana kaatopaikalle, kun minulla ei ole minkäänlaisia tuloja.

Vierailija
380/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään ymmärrä erilaisia elintasoja, jos ollaan samaa perhettä. Kyseessä on minulle elämänmittainen yhteinen liitto, ja olisi käsittämätön ajatuskin, että minulla tai vaimollani olisi helposti varaa johonkin, johon puolisolla ei ole varaa. Se maksaa enemmän, jolla on enemmän varaa. Vaimoni tienaa vähemmän, ja on vielä juuri nyt lapsen kanssa kotona. Mielestäni olisi aivan ääliömäistä olla arvostamatta toisen puolison panosta ja pitää kiinni "omista" rahoistaan. Erilliset tilit meillä toki on, ja omista ostoksistaan ei tarvitse  tehdä toiselle tiliä, mutta pidän myös huolta siitä, että siellä vaimon tilillä on riittävästi rahaa (ei ole avioliittomme aikana varmasti ollut keskimäärin pienempi saldo kuin omallani) varsinkin nyt kun hän on lapsen kanssa kotona ja tekee siten valtavan arvokasta työtä huolehtiessaan enemmän lapsesta ja kodista. Miettikää nyt hyvät rahojanne vahtivat ihmiset (useammin kai miehet). Eikö teitä nolota, jos oma taloudellinen tilanteenne on turvatumpi ja oma rakas puolisonne joutuu stressaamaan raha-asioista enemmän kuin te itse? Jos olette sitoutuneita puolisoonne, miksi annatte hänen stressata? (jos ei siis kyseessä ole joku peli- tai alko-tms. ongelmainen tms., joka jatkuvasti tyhjentäisi sen tilin haitallisiin asioihin).

T. Perheellinen mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän