Onko täällä muka joku, joka aidosti väittää että raha ei tuo onnea? Mielestäni tuo on vain huijaus jotta köyhät tyytyvät osaansa ja raatavat...
Jos minä saisin 5 miljoonaa euroa tililleni, en varmasti valittaisi enää mistään.
En voi ymmärtää miksi sanotaan ettei raha tuo onnea; Rahalla voi ostaa paremman terveydenkin.
Mielestäni rahan merkityksen vähättely on vain omistavan luokan propagandaa, jotta saadaan köyhät pyörittämässä yhteiskunnan rattaita.
En voi ymmärtää miksi joku rikas olisi onneton.
Vai onko täällä muka joku, joka väittää ettei raha tuo onnea?
Kommentit (303)
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa on hämärän peitossa, mitä kukin edes tarkoittaa köyhyydellä tai rikkaudella. Onko rikas siis sellainen, jonka ei tarvitse käydä töissä, kun omaisuutta on miljoonia?
Joku selitti että rikkaalla on aikaa tehdä kaikkea, sitähän niillä nimenomaan ei ole kun firman pyörittäminen vie vapaa-ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pelkästään raha tuo onnea. Jos on rahaa, mutta ei terveyttä tai hyviä ihmissuhteita tai merkityksellisyyden kokemusta, niin eipä se pelkkä raha pelasta.
Rahalla ei myöskään saa parannettua parantumatonta ja etenevää sairauttani. Ehdottomasti mieluummin olisin köyhä ja terve kuin rikas ja vakavasti sairas. Nyt olen köyhä ja vakavasti sairas, mutta en silti kuitenkaan onneton. Elämään voi suhtautua niin monella tavalla, sen olen matkani varrella oppinut.
Olet silti varmasti mieluummin rikas ja sairas, kuin köyhä ja sairas?
Joskus on myös sairauksia jotka olisivat hoidettavissa, mutta kunnallinen ei tarjoa hoitoa koska se on liian kallista.
Näistä on ollut uutisjuttujakin, esimerkiksi joku 5v lapsi oli jonka hoito olisi maksanut tyyliin 100ke/kk.
Suomen terveydenhoitojärjestelmä ei suostunut maksamaan.
Kai se lapsi sitten kuoli. Rikas olisi voinut maksaa hoidon ja pelastaa lapsensa hengen.
Unissasi. Suomessa maksetaan jopa hoito (lapselle), joka maksaa 100 000€ kuussa, että ei täällä anneta kenenkään kuolla 100€ tähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin vain se yksi Omenafirman Steve kuoli reilu 50-vuotiaana vaikka rahaa oli kuin roskaa. Ehkä se ei syönyt tarpeeksi omenoita.
Ja kuoliniän perusteella pystyt sanomaan ettei hän ollut eläessään onnellinen ja nauttinut varallisuuden tuomista mahdollisuuksista? Onko mielestäsi pitkä ikä onnellisuuden mittari?
50-vuotiashan on elänyt elämänsä parhaat vuodet; Tuossa vaiheessa kroppa on jo taantumaan päin.
Jos hänellä oli rajattomasti rahaa suureksi osaksi elämästään, niin varmasti oli onnellinen.Käypäs vanhainkodissa tiedustelemassa että kuinka onnellissiä 85-100-vuotiaat keskimäärin ovat.
;D Mä olen nyt 49 vuotias ja koen, että parhaat päivät on vielä edessä päin. Nyt on aikaa toteuttaa itseään ja elää itselleen. Nyt on myös laittaa rahaa itseensä. Jopa seksielämä kukkii aivan uudella tavalla.
Mitä on vanhainkodeissa käyty ja kuultu, niin järjestäen siellä porukkaa harmittaa kuinka vähän tuli oltua perheen kanssa. Jos olisi mahdollisuus elää uudestaan, niin ottaisi perheelle aikaa. Ani harva nauttii duunissa olossa vielä kuolinf
Ihmisillä ei ole ollut aikaa olla perheensä kanssa siksi koska heidän on pitänyt olla töissä, jotta he saisivat rahaa.
Jos he olisivat olleet rikkaita, ei heidän olisi tarvinnut olla töissä, ja aikaa lähimmäisille olisi ollut rajattomasti.
Eli tässäkin olisi raha tuonut sen onnen.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa miten moni täällä lähes paheksuu jonkun tuntemattoman toiveista rikastua. Kiire on tuomita ihmiset ahneiksi loputtomasti rikkauksia hamuaviksi tyhjiksi kuoriksi, jahka hieman saisivat varakkuutta. Julistetaan kuinka "mikään ei riittäisi kuitenkaan ja lisää pitäisi saada".
Suomessa on tunnettua että esim. lottovoittajat ovat hyvinkin hillittyjä voiton jälkeen. Töissä meinataan jatkaa - mutta "ehkä sitä uuden auton voisi hankkia". Ei siis mitään jatkuvaa ökyjuhlaa huvijahdin kannella. Ja jos joku niin haluaisi, mitä se muille kuuluu. Itseäni ei kiinnosta pätkääkään mitä kukin rahoillaan tekee.No kai lottovoittaja edes kerran vetää kokkelit nokkaan voittonsa kunniaksi? Edes yhden illan pähkinät ja pössikset ei voi olla pahitteeksi.
Mitä sitten vaikka niin tekiskin? Miksi minun pitäisi välittää, oma olisi valintansa.
Ihmiset, jotka haaveilee varakkuudesta, on kaikki erilaisia omine tarpeineen. Joukossa on vuosikymmeniä pienellä sairaseläkkeella olevia, yksinhuoltajia, pienellä palkalla sinnitteviä, nuoria ja vanhoja. Varmasti joukossa on niitäkin joilla on jo enemmän kuin tarpeeksi. Mutta en ymmärrä miksi joillakin on kiire lyödä kaikkiin leima saman sapluunan läpi. Melko yksinkertaista ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa on hämärän peitossa, mitä kukin edes tarkoittaa köyhyydellä tai rikkaudella. Onko rikas siis sellainen, jonka ei tarvitse käydä töissä, kun omaisuutta on miljoonia?
Joku selitti että rikkaalla on aikaa tehdä kaikkea, sitähän niillä nimenomaan ei ole kun firman pyörittäminen vie vapaa-ajan.
Ei ole pakko pyörittää firmaa jos on rahaa.
Voi pyörittää vaikka 25% teholla/ajasta, ja muuten tehdä mitä ikinä haluaa.
Palkkaa jonkun toisen pyörittämään.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tätä tutkittukin, että on olemassa kynnys, jonka jälkeen rahamäärän lisääntyminen ei lisää onnea.
Ja ap:n kaltainen viheltäjä tuhlaisi ne rahat viikossa ja olisi puilla paljailla 😄😄😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pelkästään raha tuo onnea. Jos on rahaa, mutta ei terveyttä tai hyviä ihmissuhteita tai merkityksellisyyden kokemusta, niin eipä se pelkkä raha pelasta.
Rahalla ei myöskään saa parannettua parantumatonta ja etenevää sairauttani. Ehdottomasti mieluummin olisin köyhä ja terve kuin rikas ja vakavasti sairas. Nyt olen köyhä ja vakavasti sairas, mutta en silti kuitenkaan onneton. Elämään voi suhtautua niin monella tavalla, sen olen matkani varrella oppinut.
Joskus on myös sairauksia jotka olisivat hoidettavissa, mutta kunnallinen ei tarjoa hoitoa koska se on liian kallista.
Näistä on ollut uutisjuttujakin, esimerkiksi joku 5v lapsi oli jonka hoito olisi maksanut tyyliin 100ke/kk.
Kai se lapsi sitten kuoli. Rikas olisi voinut maksaa hoidon ja pelastaa lapsensa hengen.Unissasi. Suomessa maksetaan jopa hoito (lapselle), joka maksaa 100 000€ kuussa, että ei täällä anneta kenenkään kuolla 100€ tähden.
Totuus: Ei makseta.
Näistä on ollut ihan lehtijuttujakin. Kun on tarpeeksi kallista, niin kyllä nostetaan kädet pystyyn.
Siis pointtihan nimenomaan on se, että köyhille on uskoteltu, että Marimekon paita ja Adidaksen verkkarit tekee sut onnelliseksi, jotta ne raataisi enemmän ja kuvittelisivat ostavansa parempaa elämää.
Ihmiset voisivat muuten ymmärtää olevansa jo onnellisia ja vähentää työntekoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se lapsi sitten kuoli. Rikas olisi voinut maksaa hoidon ja pelastaa lapsensa hengen.Unissasi. Suomessa maksetaan jopa hoito (lapselle), joka maksaa 100 000€ kuussa, että ei täällä anneta kenenkään kuolla 100€ tähden.
Näistä on ollut ihan lehtijuttujakin. Kun on tarpeeksi kallista, niin kyllä nostetaan kädet pystyyn.
Olepa hyvä ja kaiva uutinen tuosta, että joltain lapselta olisi Suomessa evätty hänen hengelleen elintärkeä, 100€ kuussa maksava hoito. Minä odotan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 vuotta olen elänyt 20k-25k vuosituloilla ja en voisi olla silti onnellisempi.
Koska sinut on aivopesty lampaan rooliin.
Et varmasti ole edes tavoitellut muuta. Niin tehokasta on aivopesu
Jaa tää onkin tämmönen ketju, että vaan tietyt vastaukset kelpaa.
Olen unelma-ammatissani sen matalasta palkasta huolimatta ja kouluja ja koulutuksia sen osalta käynyt, täydellinen mies minulle, ihana hyväkäytöksinen ja empaattinen lapsi, velaton talo isolla tontilla, hyvät suhteet sukulaisiin, ystäviä, sopivasti harrastuksia ja tarpeeksi materiaa.
Noniin olitkin sitten varakas...nyt puhuttiin rahattomista, ei niistä jolla on velaton talo isolla tontilla.
No en ole kyllä rikas enkä varakas 😁 13 vuoden ulosotto takana ja käteen jäävä palkka 1200e kuussa. Säästöön en saa mitään, koska 94vm auto ja työmatkakulut vie suurimman osan. Talo maksoi 30k, Itä-suomesta. Pitäisi renpata 50k:n edestä, mutta koskaan ei tulla tästä saamaan omia takaisin jos joskus pitäisi myydä. Lähimpään kauppaan 20km. Valitsin kuitenkin sen elämän mihin mulla on varaa, ja olen onnellinen silti. Olen nyt 35v ja ennen tätä elin 18v alkaen ulosotossa ja vuokra-asunnossa.
Minä olen huonotuloinen/köyhä ja tiedän, että raha todellakin toisi onnea. On nimittäin parempi olla rikas ja onneton kuin köyhä ja onneton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olepa hyvä ja kaiva uutinen tuosta, että joltain lapselta olisi Suomessa evätty hänen hengelleen elintärkeä, 100€ kuussa maksava hoito. Minä odotan.
sanoin 100ke / kk = 100 000e / kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100ke = 100 000e
k = kilo = tuhat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sanoin 100ke / kk = 100 000e / kk
Voin silti odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin vain se yksi Omenafirman Steve kuoli reilu 50-vuotiaana vaikka rahaa oli kuin roskaa. Ehkä se ei syönyt tarpeeksi omenoita.
Ja kuoliniän perusteella pystyt sanomaan ettei hän ollut eläessään onnellinen ja nauttinut varallisuuden tuomista mahdollisuuksista? Onko mielestäsi pitkä ikä onnellisuuden mittari?
50-vuotiashan on elänyt elämänsä parhaat vuodet; Tuossa vaiheessa kroppa on jo taantumaan päin.
Jos hänellä oli rajattomasti rahaa suureksi osaksi elämästään, niin varmasti oli onnellinen.Käypäs vanhainkodissa tiedustelemassa että kuinka onnellissiä 85-100-vuotiaat keskimäärin ovat.
;D Mä olen nyt 49 vuotias ja koen, että parhaat päivät on vielä edessä päin. Nyt on aikaa toteuttaa itseään ja elää itselleen. Nyt on myös laittaa rahaa itseensä. Jopa seksielämä kukkii aivan uudella tavalla.
Mitä on vanhainkodeissa käyty ja kuultu, niin järjestäen siellä porukkaa harmittaa kuinka vähän tuli oltua perheen kanssa. Jos olisi mahdollisuus elää uudestaan, niin ottaisi perheelle aikaa. Ani harva nauttii duunissa olossa vielä kuolinf
Ihmisillä ei ole ollut aikaa olla perheensä kanssa siksi koska heidän on pitänyt olla töissä, jotta he saisivat rahaa.
Jos he olisivat olleet rikkaita, ei heidän olisi tarvinnut olla töissä, ja aikaa lähimmäisille olisi ollut rajattomasti.
Eli tässäkin olisi raha tuonut sen onnen.
Ai luulet että rikkaaksi tulee ilman työtä? Varmaan olit myös FB-jouluavussa satuilemassa "köyhyydestä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 vuotta olen elänyt 20k-25k vuosituloilla ja en voisi olla silti onnellisempi.
Koska sinut on aivopesty lampaan rooliin.
Et varmasti ole edes tavoitellut muuta. Niin tehokasta on aivopesu
Jaa tää onkin tämmönen ketju, että vaan tietyt vastaukset kelpaa.
Olen unelma-ammatissani sen matalasta palkasta huolimatta ja kouluja ja koulutuksia sen osalta käynyt, täydellinen mies minulle, ihana hyväkäytöksinen ja empaattinen lapsi, velaton talo isolla tontilla, hyvät suhteet sukulaisiin, ystäviä, sopivasti harrastuksia ja tarpeeksi materiaa.
Noniin olitkin sitten varakas...nyt puhuttiin rahattomista, ei niistä jolla on velaton talo isolla tontilla.
No en ole kyllä rikas enkä varakas 😁 13 vuoden ulosotto takana ja käteen jäävä palkka 1200e kuussa. Säästöön en saa mitään, koska 94vm auto ja työmatkakulut vie suurimman osan. Talo maksoi 30k, Itä-suomesta. Pitäisi renpata 50k:n edestä, mutta koskaan ei tulla tästä saamaan omia takaisin jos joskus pitäisi myydä. Lähimpään kauppaan 20km. Valitsin kuitenkin sen elämän mihin mulla on varaa, ja olen onnellinen silti. Olen nyt 35v ja ennen tätä elin 18v alkaen ulosotossa ja vuokra-asunnossa.
Mies maksoi puolet tuosta 30k:sta, eli mun osuus oli 15k. Eli oikeastaan mulla oli varaa vain 15k:n taloon ja pistin kaikki paukut osuuteni maksuun heti kun sain luottotiedot takaisin ja uo:n maksettua. Olenko siis varakas, vaikka käteen ei jää mitään palkasta, eli vähemmän kuin siis ttt-asiakkaalla?
Raha ei tuo onnea vaan erilaiset toimintaympäristöt missä elää.
Raamattu ... (KR38)
128 PSALMI.
Jumalaapelkääväisten kotionni.
1281
Matkalaulu.
Autuas on jokainen, joka pelkää Herraa,
joka vaeltaa hänen teillänsä.
2Sinä saat nauttia kättesi ansion;
onnellinen sinä, sinun käy hyvin!
3Niinkuin hedelmällinen viiniköynnös
on sinun emäntäsi sinun huoneesi perällä,
niinkuin öljypuun vesat
ovat sinun lapsesi sinun pöytäsi ympärillä.
4Sillä katso, näin siunataan mies,
joka Herraa pelkää.
5Siunatkoon Herra sinua Siionista,
niin sinä saat kaikkina elinpäivinäsi
nähdä Jerusalemin onnellisena,
6
saat nähdä lastesi lapset.
Rauha Israelille!
Köyhät eivät Suomessa "raada". Jos raataisivat eivät olisi köyhiäkään. Siis leipäjonoköyhiä.
Miksi sun elämä ei voisi olla mielekästä, vaikka elät Kelan tuilla? Sulla on asunto, ruokaa, vaatteita. Aikaa kehittää itseästi.
Sä olet vain aivopessyt itsesi siihen, että kun saat enemmän rahaa ja tavaraa ja parempaa, niin kaikki on silloin hyvin. Vaikka tietysti senkin jälkeen haluat vain enemmän. Olet kuin elävä kuollut. Ala elää itsellesi.