Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en laihdu?

Vierailija
12.01.2022 |

Olen vuoden alusta noudattanut 1500kcal dieettiä. Liikun tunnin päivässä, mutta paino ei ole laskenut ollenkaan.

Pituus 175, paino 110.
Mistä johtuu? En tajua paljonko kaloreita pitäisi syödä, syönkö liian vähän?

Haluaisin laihtua noin kilon viikkovauhtia.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki vihko johon kirjaat ylös päivän syömiset. Aivan kaikki jopa kahviherkut ja napostelut.

Kirjaan Yazioon. Se näyttää tämänkin päivän osalta 1500kcal.

Eilen 1600kcal mutta liikuin tunnin.

Ruokavalio? Mä pudotin viikon hedelmäsose kuurilla 4kg. Ruuassa ei saa olla yhtään piilosokeria, suolaa tai rasvaa.

Hedelmäsose on puhdasta fruktoosia ilman kuitua, tampio.

Vierailija
42/95 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kalorit pitää oikeasti laskea johonkin tonniin. Selvä. Koitan viikon sillai.

Voit samantien laskea kalorit nollaan ja kokeilla paastoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fysiikan lakeja ei voi kuitenkaan rikkoa ja jostain keho sen energiansa nyhjäisee, ei se tyhjästä ilmesty vaikka olisi millainen stressitila.

Fysiikan laeista paasaavat henkilöt eivät koskaan näytä tajuavan, että keho osaa sekä lisätä että laskea kulutusta tehokkaasti.

Vierailija
44/95 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kokoisella ihmisellä perusaineenvaihduntakin saattaa olla korkeampi kuin 1500 kaloria. Netistä löytyy laskureita. Tarkoittaa siis sitä energiankulutusta, jonka tarvitset vaikka vaikka et tekisi mitään. Jos syöt vain sen, saati alle, kehosi on nälkiintymistilassa, eikä se luovu rasvastaan helposti. Todennäköisesti olet jo pidemmän aikaa syönyt enimmäkseen liian vähän kaloreita ja aineenvaihduntasi on tällä hetkellä jumissa.

Vähähiilihydraattinen ruoka, energiaa rasvoista, ja kalorimäärän nosto ainakin peruskulutuksen tasolle joksikin aikaa ja liikunnaksi riittää jokapäiväinen kävelykin. Ruoan terveelliseksi muuttaminen on riittävä ensimmäisen kuukauden tavoite, jos ihan oikeasti alat siivota kaiken roskan siitä pois. Sitten rupeat laskemaan kalorimäärää. Älä syö jatkuvasti miinuskaloreilla, koska taas aineenvaihduntasi lähtee sopeutumaan. Mene sykleissä. Esim. kuusi viikkoa miinusta, kaksi kulutuksen mukaisesti.

Itsellä 11 kilon pudotustavoite, lähtenyt nyt 6,5 hitaasti mutta terveesti ja mukavasti, ilman dieettiajattelua. Minulla ongelma on liika syöminen, yksinkertaisesti. PIti ruokapäiväkirjalla ja energianlaskureilla oppia ymmärtämään, että jos en vahdi, syön vaan liikaa. Nyt olen oppinut hahmottamaan paljon oikeasti tarvitsen ruokaa ja paino tippuu

Vierailija
45/95 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama ongelma, kunnes kokeilin ketoa. Kalorien vähentäminen oli muuten ihan turhaa, mutta kun vaihdoin hiilarit öljyyn noin yksinkertaistettuna, 1600 kCal dieetti alkoi toimia. Olin 166/92, nyt parin kuukauden jälkeen 10 kg kevyempi.

Vierailija
46/95 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, mutta onko siitä jotain tietoa kuinka paljoilla miinuskaloreilla menee säästöliekille?

Säästöliekki on suurelta osin huuhaata. Aineenvaihdunnan hidastumista voi tietty aiheutua lihaskadosta, jos luulee että kävelyllä käyminen on riittävää liikuntaa.

Vierailija
47/95 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liiku oikein. Se mistään tunnista tai muusta ole kiinni, kun sykettä nostava liikunta lakkaa tehoamasta jo neljännestunnissa. Aamulla lenkkiä tai pyöräilyä ENNEN aamupalaa. Sitten seuraavan kerran liikuntaa viimeistään illemmalla, mieluummin lihaskuntoa, esim. pilates.

Keho on omanlaisensa monimutkainen kone. Laihduttaminen ei ole sitä että lasket kalorit ja jonkun liikunnan keston. Syö ainoastaan hyviä, matalan GI:n ruokia ja liiku edellämainittujen ohjeiden mukaan. Olet luonnonoikku jos et laihdu.

Pilates on kehonhuoltoa, ei lihaskuntotreeniä. Hyvä sitäkin on harrastaa, mutta ei nyt liioitella jonkun pilateksen merkitystä lihaskunnon kehittämiselle.

Vierailija
48/95 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä aina epäillään että on salasyöjä. Mutta se ei ole niin. Mä olen ollut 4 kk miinuskaloreilla ja lasken grammalleen joka suupaln ja kalorit oikein laskettu, ja varman päälle syönyt alakanttiin eli 1500 kcal. Tuo 1500kcal päiväannos on pieni sillä liikun joka päivä tunnin eli kulutus siinä 400kcal.

Todellinen nettosaanti 1100-1200.

EN OLE LAIHTUNUT LAINKAAN.

Minulla oli sama juttu. Söin yleensä 1200-1400 kaloria päivässä ja myös liikuin. Sen takiahan se turhauttaakin kun ei mitään muutosta kehossa tapahdu vaikka itse tekee muutoksia. Minun on myös pakko laittaa kalorit noin alas, koska olen lyhyt ja kuitenkin normaalipainoinen.

Olen kroonisesti huonouninen ja varmaan stressaantunutkin, enkä mahda näillekään asioille kauheasti mitään enempää kuin jo teen. Kehoni on stressitilassa vaikka yritän ottaa niin rennosti kuin mahdollista.

Joka tapauksessa aloin jossain vaiheessa viimein laihtua. Yhdessä vaiheessa luovutin laihdutusyrityksen suhteen enkä enää niin miettinyt paljonko tuli kaloreita. Sitten myöhemmin kokeilin jotain erilaisia keinoja ja viimein alkoi vähän paino pudota.

Vierailija
49/95 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjaatko sun REHELLISET ruokamäärät ja juomat grammoineen tähän, niin kerrotaan. 

Kuka hullu punnitsee ruokiaan?

Vierailija
50/95 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä aina epäillään että on salasyöjä. Mutta se ei ole niin. Mä olen ollut 4 kk miinuskaloreilla ja lasken grammalleen joka suupaln ja kalorit oikein laskettu, ja varman päälle syönyt alakanttiin eli 1500 kcal. Tuo 1500kcal päiväannos on pieni sillä liikun joka päivä tunnin eli kulutus siinä 400kcal.

Minulla oli sama juttu. Söin yleensä 1200-1400 kaloria päivässä ja myös liikuin. Sen takiahan se turhauttaakin kun ei mitään muutosta kehossa tapahdu vaikka itse tekee muutoksia. Minun on myös pakko laittaa kalorit noin alas, koska olen lyhyt ja kuitenkin normaalipainoinen.

Olen kroonisesti huonouninen ja varmaan stressaantunutkin, enkä mahda näillekään asioille kauheasti mitään enempää kuin jo teen. Kehoni on stressitilassa vaikka yritän ottaa niin rennosti kuin mahdollista.

Joka tapauksessa aloin jossain vaiheessa viimein laihtua. Yhdessä vaiheessa luovutin laihdutusyrityksen suhteen enkä enää niin miettinyt paljonko tuli kaloreita. Sitten myöhemmin kokeilin jotain erilaisia keinoja ja viimein alkoi vähän paino pudota.

Jos haluaa tuloksia, on ne muutokset tehtävä sen mukaan. Liian vähäinen kalorinsaanti ei suinkaan laihduta. Senhän olette jo huomanneetkin. Olisko hyvä miettiä jotain muuta?

Vierailija
51/95 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjaatko sun REHELLISET ruokamäärät ja juomat grammoineen tähän, niin kerrotaan. 

Noi onnettomat, jotka uskovat vähäisiin kaloreihin, raukat.

Vierailija
52/95 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kalorit pitää oikeasti laskea johonkin tonniin. Selvä. Koitan viikon sillai.

Laita tänne esimerkkipäiväsi.

Vierailija
53/95 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaja.

Vierailija
54/95 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun läski harkitsee laihdutuskuurin aloittamista, niin ensiaskel on tiedostaa tosiasia:

olet tämänhetkisesssä ihraisessa ruhossasi kuvottava, vastenmielinen, järkyttävä, oksettava, irvokas, iljettävä, ruma, luotaantyöntävä rasvaläjä. Kun tämän tiedostat, niin olet jo askeleen verran liikkunut suuntaan tai toiseen.

Vierailija
55/95 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaja.

Tarkennus: Tyhmä laihduttaja.

Vierailija
56/95 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa tuloksia, on ne muutokset tehtävä sen mukaan. Liian vähäinen kalorinsaanti ei suinkaan laihduta. Senhän olette jo huomanneetkin. Olisko hyvä miettiä jotain muuta?

Tuo kalorinsaanti nyt ei ole minulle liian vähäinen. Enemmällä alan lihoa, tuolla määrällä pysyin samassa.

Ja kuten jo kirjoitin, kokeilin välissä vain unohtaa koko laihdutuksen miettimisen ja lopetin myös muun kuin hyötyliikunnan. Kun sitten aloitin myöhemmin uudelleen yhtä alhaisilla kalorimäärillä vieläkin ilman liikuntaa, aloin laihtua.

Vierailija
57/95 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liiallinenko sitten laihduttaa?

Älä vain sano että "karppaamalla voi syödä niin paljon kuin haluaa". Olen myös karpannut, siinäkin kalorirajojen kanssa koska muuten se ei laihduta.

Vierailija
58/95 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun läski harkitsee laihdutuskuurin aloittamista, niin ensiaskel on tiedostaa tosiasia:

olet tämänhetkisesssä ihraisessa ruhossasi kuvottava, vastenmielinen, järkyttävä, oksettava, irvokas, iljettävä, ruma, luotaantyöntävä rasvaläjä. Kun tämän tiedostat, niin olet jo askeleen verran liikkunut suuntaan tai toiseen.

Yritätkö tappaa laihduttajien motivaation vai muutenko vaan vittuilet?

Vierailija
59/95 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaja.

Olen laihtunut 30 kg enkä ole kertaakaan punninnut ainuttakaan ruokaa.

Vierailija
60/95 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan oikeasti haluat laihtua: lopeta sokerin ja makeutusaineiden syönti kokonaan, 16:8 pätkäpaasto. Laihdut taatusti etkä näe nälkää.