Sinä, joka et ole juuri koskaan sairaana. Miten elät?
Ei tartu flunssat, ei korona, ei influenssat eikä oksennustauti. Miten nuo kaikki voi estää? Miten parantaa puolustuskykyä?
Kommentit (169)
Syön miten sattuu, juon alkoa, en pese käsiä jatkuvasti, en ulkoile. En ole koskaan sairaana.
Se on pitkälti perinnöllistä. Mun ei ollenkaan liikuntaa harrastava, ylipainoinen mies ei ikinä saa mitään tautia, tai jos saa, se on hyvin lieväoireinen. Minä ja lapset sen sijaan imuroimme kaikki taudit aina ja minä yleensä nostan korkean kuumeen moneksi päiväksi ja saan jälkitauteja.
Ihan normaalisti elän, mutta teen kyllä paljon etätöitä.
Reilusti d-vitamiinia, terveellinen ruokavalio (ei höttöhiilareita - ei matala-asteista tulehdusta). Liikun. Nautin. Nukun koirani kanssa.
En ole lapsuuden jälkeen ollut sairaana. Ihan normaalisti elän. En pahemmin välitä käsihygieniasta. En lotraa desifiontiaineilla ja pesen kädet vain vessassa käydessä.
Kotini on usein kuin sikolätti, imuroin harvoin, en edes muista koska viimeksi pesin lattiat, vessa ja keittiön hellanalue on ainoat jotka pidän siistinä.
Pesen kädet aina kun tulen ulkoota sisälle sekä vessassakäynnin jälkeen ja ennen ruuanlaittoa.
Harrastan hyvin vähän liikuntaa, lähinnä liikun työn ja kodin ja kaupan välillä, toisinaan lähden metsälenkeille.
Lapsena mummolassa möyrysin lehmien kanssa siellä niiden karsinoissa tms miksikä niitä kutsutaan.
En tee mitään erityistä. Hyvät geenit uskoisin.
Mulla on joku kirottu tuuri sairastua juuri lomilla tai viikonloppuna. Mutta sairastan tosi harvoin. Kai se johtuu siitä että sairastelin lapsena paljon ja sitä kautta immuunipuolustusjärjestelmä on vissiin yliaktiivinen.
Teen paljon töitä, syön tavallista ja monipuolista ruokaa sekä nukun todella paljon.
Vapaapäivinä käyn välillä lenkillä tai kuntosalilla.
Asun todella syrjässä ja täällä ilma on puhdasta, liekkö sekin vaikuttaa että terveys on hyvä.
Sairastan harvoin. Laadukas ravinto, liikunta ja lepo. Etätyö 80% työajasta. En räplää kasvoja kodin ulkopuolella, pesen kädet heti kun tulen kotiin. D-vitamiini ja sinkki. Vältän massatapahtumia pahimpina epidemia-aikoina. Niin ja töihin autolla, ei bussilla jossa yleensä vähintään 1/3 matlustajista selvästi jossain taudissa (nih).
Poltan tupakkaa mutta liikun ulkona. Syön kotiruokaa, joskus herkkuja. Vähän ylipainoa. Pesen kyllä käsiä ja siivoan joka viikko.
Pistän muut kärsimään. Siirrän stressini heihin manipuloimalla, huutamalla ja saamalla raivokohtauksia. EN ole sairastanut mitään kymmeniin vuosiin.
Juon alkoholia,en oo siisti.flunssa kerran vuodessa tai harvemmin.Lapsena olin koko ajan sairaana.
Minä olen ollut elämässäni kolme kertaa flunssassa. 7-vuoitaana, kaksikymppisenä armeijassa ja kolmekymppisenä. Nyt on ikää 53 vuotta. Elän aivan normaalia elämää. Liikun ja syön normaalisti. Ilmeisesti minulla geenien ansiosta hyvä vastustuskyky. En muista, että vanhempani olisivat ikinä olleet flunssassa. Isä on jo kuollut ja äitikin on yli 80.
Elin ihan normaalisti ja pysyin aina vain terveenä vaikka lapsikin sairasteli kaikki taudit. Mutta yhtäkkiä se ei enää vain auttanut.
Kun ihmisen energia heikkenee niin hän on alttiimpi enemmän niille taudeillekin.
Tähän ei ole yhtä vastausta mutta muistakaahan että sairastaminen on parantavaa toimintaa ihmisessä kuitenkin.
Et ole sen parempi ihminen jos et koskaan pode mitään sairauksia tai tauteja esimerkiksi.
Elän melko tavanomaisesti, olen suhteellisen hyvässä fyysisessä kunnossa, syön mahdollisimman prosessoimatonta kasvispainotteista sekaruokaa ja käytän toisinaan alkoholia. Arvelen, että sairastun hyvin harvoin siksi, että introverttina pidän luonnostaan hiukan suurempaa etäisyyttä muihin, minulla ei ole lapsia ja heidän mukanaan tuomaa altistusta, ja olen kasvanut maaseutuolosuhteissa, jolloin luontainen immuniteetti on ehkä kehittynyt vahvemmaksi. Käsihygieniasta pidän myös kohtuullisella tarkkuudella huolta.
Normaalisti. Pesen kädet huolellisesti ja usein. En koskettele kasvojani likaisilla käsillä.
Vähän ihmiskontakteja ja käsihygienia kunnossa, ei päivähoito- eikä kouluikäisiä lapsia.
Käytän ffp-suojainta. Sen jälkeen ei ole pahemmin tarvinnut sairastella.
Osa varmaan pitää hulluna, mutta pitäkööt. Töissä se olen minä, joka tuuraan muita ja pidän kioskin pystyssä, kun muut makaavat kotona milloin missäkin flunssassa.