Miksi en laihdu?
Olen vuoden alusta noudattanut 1500kcal dieettiä. Liikun tunnin päivässä, mutta paino ei ole laskenut ollenkaan.
Pituus 175, paino 110.
Mistä johtuu? En tajua paljonko kaloreita pitäisi syödä, syönkö liian vähän?
Haluaisin laihtua noin kilon viikkovauhtia.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihan oikeasti haluat laihtua: lopeta sokerin ja makeutusaineiden syönti kokonaan, 16:8 pätkäpaasto. Laihdut taatusti etkä näe nälkää.
Minulla on kalorittomalla makeutusaineella onnistunut mainiosti. Makeutan rasvatonta jogurttia ja rahkaa, kun otan niitä hedelmien ja marjojen kanssa. Siihen vielä kahvi seuraksi, niin on ihana jälkkäri.
Sairastutat maksasi tuolla rasvattomalla sokerin syönnillä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihan oikeasti haluat laihtua: lopeta sokerin ja makeutusaineiden syönti kokonaan, 16:8 pätkäpaasto. Laihdut taatusti etkä näe nälkää.
Tätä aina sanotaan jonain ainoana oikeana keinona. Tämä keino toimii parhaiten joko sellaisille, jotka eivät välitä makeasta, tai sellaisille jotka päättävät, etteivät tästä lähtien aio enää syödä makeaa edes laihduttuaan. Ehkä myös sellaisille, jotka eivät kestä nälkää.
Tykkään makeasta ihan liikaa lopettaakseni sen syömisen lopullisesti. Nälkä taas ei ole minulle mikään ongelma. Siksi tämä konsti ei vain kiinnosta ja olen laihtunut ihan muilla keinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä aina epäillään että on salasyöjä. Mutta se ei ole niin. Mä olen ollut 4 kk miinuskaloreilla ja lasken grammalleen joka suupaln ja kalorit oikein laskettu, ja varman päälle syönyt alakanttiin eli 1500 kcal. Tuo 1500kcal päiväannos on pieni sillä liikun joka päivä tunnin eli kulutus siinä 400kcal.
Todellinen nettosaanti 1100-1200.EN OLE LAIHTUNUT LAINKAAN.
Minulla oli sama juttu. Söin yleensä 1200-1400 kaloria päivässä ja myös liikuin. Sen takiahan se turhauttaakin kun ei mitään muutosta kehossa tapahdu vaikka itse tekee muutoksia. Minun on myös pakko laittaa kalorit noin alas, koska olen lyhyt ja kuitenkin normaalipainoinen.
Olen kroonisesti huonouninen ja varmaan stressaantunutkin, enkä mahda näillekään asioille kauheasti mitään enempää kuin jo teen. Kehoni on stressitilassa vaikka yritän ottaa niin rennosti kuin mahdollista.Joka tapauksessa aloin jossain vaiheessa viimein laihtua. Yhdessä vaiheessa luovutin laihdutusyrityksen suhteen enkä enää niin miettinyt paljonko tuli kaloreita. Sitten myöhemmin kokeilin jotain erilaisia keinoja ja viimein alkoi vähän paino pudota.
Jos haluaa tuloksia, on ne muutokset tehtävä sen mukaan. Liian vähäinen kalorinsaanti ei suinkaan laihduta. Senhän olette jo huomanneetkin. Olisko hyvä miettiä jotain muuta?
Liiallinenko sitten laihduttaa?
Älä vain sano että "karppaamalla voi syödä niin paljon kuin haluaa". Olen myös karpannut, siinäkin kalorirajojen kanssa koska muuten se ei laihduta.
Nimenomaan voi syödä niin paljon kuin HALUAA. Oikealla ravinnolla se haluaminen pysyy kohtuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kalorittomalla makeutusaineella onnistunut mainiosti. Makeutan rasvatonta jogurttia ja rahkaa, kun otan niitä hedelmien ja marjojen kanssa. Siihen vielä kahvi seuraksi, niin on ihana jälkkäri.
Miten niin? En minä tätä syömällä syö. Yksi pieni pisara makeuttaa kokonaisen puurolautasellisen verran, kun sekoittaa. Pullat, kakut, leivokset, kääretortut, karkit jne. ne meidät tappaa ja suola se vasta tappaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjaatko sun REHELLISET ruokamäärät ja juomat grammoineen tähän, niin kerrotaan.
Kuka hullu punnitsee ruokiaan?
Noi onnettomat, jotka uskovat vähäisiin kaloreihin, raukat.
Ja sinäkö uskot laihdutuksen toimivan pyhän hengen voimalla?
Ota huomioon myös ne kalorit joita et laske. Tämän kokonaisuuden pidät alempana kuin kulutat.
Voit myös selittää geeneillä, kilpirauhasella ja lääkkeillä että et voi laihtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä aina epäillään että on salasyöjä. Mutta se ei ole niin. Mä olen ollut 4 kk miinuskaloreilla ja lasken grammalleen joka suupaln ja kalorit oikein laskettu, ja varman päälle syönyt alakanttiin eli 1500 kcal. Tuo 1500kcal päiväannos on pieni sillä liikun joka päivä tunnin eli kulutus siinä 400kcal.
Minulla oli sama juttu. Söin yleensä 1200-1400 kaloria päivässä ja myös liikuin. Sen takiahan se turhauttaakin kun ei mitään muutosta kehossa tapahdu vaikka itse tekee muutoksia. Minun on myös pakko laittaa kalorit noin alas, koska olen lyhyt ja kuitenkin normaalipainoinen.
Olen kroonisesti huonouninen ja varmaan stressaantunutkin, enkä mahda näillekään asioille kauheasti mitään enempää kuin jo teen. Kehoni on stressitilassa vaikka yritän ottaa niin rennosti kuin mahdollista.Joka tapauksessa aloin jossain vaiheessa viimein laihtua. Yhdessä vaiheessa luovutin laihdutusyrityksen suhteen enkä enää niin miettinyt paljonko tuli kaloreita. Sitten myöhemmin kokeilin jotain erilaisia keinoja ja viimein alkoi vähän paino pudota.
Jos haluaa tuloksia, on ne muutokset tehtävä sen mukaan. Liian vähäinen kalorinsaanti ei suinkaan laihduta. Senhän olette jo huomanneetkin. Olisko hyvä miettiä jotain muuta?
Älä vain sano että "karppaamalla voi syödä niin paljon kuin haluaa". Olen myös karpannut, siinäkin kalorirajojen kanssa koska muuten se ei laihduta.Nimenomaan voi syödä niin paljon kuin HALUAA. Oikealla ravinnolla se haluaminen pysyy kohtuudessa.
Ei minulla ainakaan pysynyt, helposti olisin voinut syödä enemmän mutta siinä olisi mennyt koko pointti. Suurin osa karppiruoasta ei myöskään minusta ole kiinnostavaa, en pystyisi syömään niin pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? En minä tätä syömällä syö. Yksi pieni pisara makeuttaa kokonaisen puurolautasellisen verran, kun sekoittaa. Pullat, kakut, leivokset, kääretortut, karkit jne. ne meidät tappaa ja suola se vasta tappaakin.
Turha noista vhh-uskovaisten puheista on välittää. Heidän mielestään on vain yksi oikea ruokavalio jonka pitäisi olla kaikille täydellinen.
Riittävä uni. Se on kaiken alku ja pohja.
Nimim. kokemusta on ja onneksi viimein älysin itsekin
Vierailija kirjoitti:
Se ei vaan aina ole itsestä kiinni, nukkuuko hyvin.
Kalori ja kalori ei ole sama asia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, mutta kannattaa tehdä kaikki mahdollinen asian turvaamiseksi. Itse vaihdoin varhaisen aamun töistä omalle kronotyypilleni paremmin sopivaan hommaan ja panostan patjaan, tyynyyn yms. enkä hanki ikinä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, mutta kannattaa tehdä kaikki mahdollinen asian turvaamiseksi. Itse vaihdoin varhaisen aamun töistä omalle kronotyypilleni paremmin sopivaan hommaan ja panostan patjaan, tyynyyn yms. enkä hanki ikinä lapsia.
Ja tietysti vältän iltasyömistä (tai ainakin raskasta semmoista, kuten arvata saattaa) ja kahvinjuomista illalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha noista vhh-uskovaisten puheista on välittää. Heidän mielestään on vain yksi oikea ruokavalio jonka pitäisi olla kaikille täydellinen.
No, vhh-ruokavalio on terveellinen verrattuna muihin vaihtoehtoihin. Jokainen voi tietty itse valita omalle kropalleen sopivan tavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalorittomatkin makeutusaineet nostavat insuliinitasoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä aina sanotaan jonain ainoana oikeana keinona. Tämä keino toimii parhaiten joko sellaisille, jotka eivät välitä makeasta, tai sellaisille jotka päättävät, etteivät tästä lähtien aio enää syödä makeaa edes laihduttuaan. Ehkä myös sellaisille, jotka eivät kestä nälkää.
Tykkään makeasta ihan liikaa lopettaakseni sen syömisen lopullisesti. Nälkä taas ei ole minulle mikään ongelma. Siksi tämä konsti ei vain kiinnosta ja olen laihtunut ihan muilla keinoilla.
Kaikki ihmiset välittävät makeasta. Makeanhimosta kuitenkin pääsee eroon kun sitä ei syö muutamaan päivään. Ja se on ainoa keino, koska insuliini päättää mitä läskeilläsi tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vain sano että "karppaamalla voi syödä niin paljon kuin haluaa". Olen myös karpannut, siinäkin kalorirajojen kanssa koska muuten se ei laihduta.Nimenomaan voi syödä niin paljon kuin HALUAA. Oikealla ravinnolla se haluaminen pysyy kohtuudessa.
Ei minulla ainakaan pysynyt, helposti olisin voinut syödä enemmän mutta siinä olisi mennyt koko pointti. Suurin osa karppiruoasta ei myöskään minusta ole kiinnostavaa, en pystyisi syömään niin pitkään.
Itsehän olet ruokasi valmistanut. Ei ole ruokavalion vika, jos teet ruokaa, joka ei kiinnosta.
Jos sulla oli vaikeuksia olla ylensyömättä, niin ehkä sekin kertoo sinun ruuanlaittotaidosta, ei suinkaan ruokavalion huonoudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kehosi ei tiedä eroa sokerin ja sitä tuhansia kertoja makeamman keinomakeutusaineen välillä. Siksi se saattaa ottaa muusta ravinnonsta jopa paljon enemmän energiaa varastoon. Siksi kaikki dieettituotteita syövät ovat läskejä.