Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä vaatemerkki n. 45-vuotiaalle naiselle

Vierailija
12.01.2022 |

Mistä te n. 45-vuotiaat naiset ostatte vaatteenne? Mitä merkkiä suositte? Olen pukeutumisessa ihan pihalla eikä tämä etätyöskentely ole tehnyt tuolle asialle yhtään hyvää.

Olen aika pitkä, vaatekoko on 38. Pitkät jalat, joten monissa paikoissa lahkeet on ongelma. Tykkäisin semmoisesta klassisesta tyylistä, ei mitään hörhelöitä tai rimpsuja.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa ajatella, että tietyn ikäisenä täytyisi pukeutua tietyllä tavalla tai joihinkin tiettyihin merkkeihin.

Osta mistä tykkäät.

N30

Ehkä se ikä liittyy enemmän siihen, että missä asemassa on työelämässä. Vaikka tykkäisikin reikäpolvifarkuista ja napapaidasta kuten ihanalla nollarilla niin niitä ei vaan voi pitää, jos on vaikka johtavassa asemassa, asiakaspalvelussa tai jossain muussa hommassa missä ulkonäkö vaikuttaa ammatilliseen uskottavuuteen. 

Missä ammatissa ei voi pitää reikäfarkkuja vapaa-aikana?

Vierailija
22/49 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gerry Weber. Hyvälaatuisia vaatteita, jos vaan löytyy mieleiset mallit. Iän myötä sporttisuus on eduksi. Mutta ei vielä sinun iässäsi. Olet niin hoikka, että sinulle käy monet vaatteet, unelma tapaus.

Koko 38 "niin hoikka"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa ajatella, että tietyn ikäisenä täytyisi pukeutua tietyllä tavalla tai joihinkin tiettyihin merkkeihin.

Osta mistä tykkäät.

N30

Ehkä se ikä liittyy enemmän siihen, että missä asemassa on työelämässä. Vaikka tykkäisikin reikäpolvifarkuista ja napapaidasta kuten ihanalla nollarilla niin niitä ei vaan voi pitää, jos on vaikka johtavassa asemassa, asiakaspalvelussa tai jossain muussa hommassa missä ulkonäkö vaikuttaa ammatilliseen uskottavuuteen. 

Niinpä.

Ja jos tiedät jo millaisia vaatteita työssäsi tarvitset niin siitä sitten vain etsimään. Merkiltä kun merkiltä löytyy siistejä vaatteita kunhan katsoo materiaaleja. Zalandossa on aika kiva valikoima, hyvä etenkin tälleen korona-aikana jos ei halua lähteä kauppakeskuksiin pyörimään.

Se edellinen N30

Vierailija
24/49 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen koodari, enkä tähtää asiakastyöhön, joten ei pahemmin tarvitse välittää pukukoodista. Minä käytän edelleen goottivaatteita kuten nuorenakin, tosin en enää mitään lateksikorsettia vetäise päälleni kuin Tuskaan :P ehkä tää mun tyyli on sellanen corporate goth. Mutta on siis niitä röyhelöitäkin, joista ap ei tykkää. Ostan vaatteita EMP:ltä, Pahis Kauppahuoneelta, Cybershopista ja ihan jostain Prismastakin. 

Vierailija
25/49 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hugo Boss, Ralph Lauren. Rakastan erityisesti Ralph Laurenin mekkoja. 

Vierailija
26/49 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta mistä tykkäät.

N30

Ei ap erityisesti maininnut hakevansa vapaa-ajan vaatteita. Vapaa-ajalla voi olla pieruverkkareissa. 

Vierailija
27/49 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gerry Weber. Hyvälaatuisia vaatteita, jos vaan löytyy mieleiset mallit. Iän myötä sporttisuus on eduksi. Mutta ei vielä sinun iässäsi. Olet niin hoikka, että sinulle käy monet vaatteet, unelma tapaus.

Koko 38 "niin hoikka"?

Pitkä 38 on eri asia kuin 155-senttinen 38.

Vierailija
28/49 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkit eivät kiinnosta minua sitten pätkääkään. Vaatevarastoa on tämän ikäisellä jo niin paljon, ettei uusia vaatteita juurikaan tarvitse hankkia.

Ostan esim. sukat, alushousut ja leggingsit Lidlistä - jos tarvitsen. Jos haluan mekon, etsin jotain kotimaista tyyliin Aarre, Tauko, Marimekko, Marita Huurinainen jne. Weecos-nettikauppa on aivan ihana.

Joka merkiltä löytyy sekä hyvää että huonoa (tyylillisesti). Kirpparit ovat ihan hyvä vaihtoehto myös.

Vierailija
29/49 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoa Unikkokukkaa vaan päästä varpaisiin ja laukkuun niin ei oo ainakaan samanlaista mitä muilla.

Vierailija
30/49 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisten lukijoilla näkee paljon Hugo Bossin mekkoja.

Vierailija
31/49 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskijohdossa, enkä juuri välitä pukeutumisesta, siis inhoan shoppailua ja vaatteet ylipäätään on evvk. Toki pitää pukeutua jakkupukuun, suoriin housuihin tai kotelomekkoon mutta nämä saa ostettua Prismasta ;)

Prismassa on oma merkki London Fog, joka on vähän kalliimpi ja laadukkaampi kuin prisman perusvaatteet.

Yleensä siis ostan Prisma, HM jne vaikka moni toki ajattelee että tän ikäisenä pitäisi panostaa enemmän.

Jokunen kotelomekko on Ralph Laurenilta kylläkin, muuten mennään rupusakki-kauppojen tarjonnalla :)

Vierailija
32/49 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen koodari, enkä tähtää asiakastyöhön, joten ei pahemmin tarvitse välittää pukukoodista. Minä käytän edelleen goottivaatteita kuten nuorenakin, tosin en enää mitään lateksikorsettia vetäise päälleni kuin Tuskaan :P ehkä tää mun tyyli on sellanen corporate goth. Mutta on siis niitä röyhelöitäkin, joista ap ei tykkää. Ostan vaatteita EMP:ltä, Pahis Kauppahuoneelta, Cybershopista ja ihan jostain Prismastakin. 

Corporate goth kuulostaa hyvältä ;)

Mulla on sitten Corporate sport! :)

Vierailija
33/49 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45-ikäluokka on vielä sitä kun vaatteet piti olla jotain tiettyä merkkiä. Merkin mukaan ostettiin vaatteet ja oli juppimerkkejä. -sivusta

Ei tuo liity ikään, vaan osa ihmisistä on tuollaisia ja osa ei.

Vierailija
34/49 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta mistä tykkäät.

N30

Ei ap erityisesti maininnut hakevansa vapaa-ajan vaatteita. Vapaa-ajalla voi olla pieruverkkareissa. 

Etätöissähän voi pitää myös pieruverkkareita kuten ap kertoi olevansa.

Vierailija
35/49 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta mistä tykkäät.

N30

Voihan niitä pitää vapaalla. Työpukeutuminen on kaikilla vähän asiallisempaa ja vapaalla voi antaa enemmän tilaa omalle tyylille ja mieltymyksille. 

Vierailija
36/49 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dressmann pukee naisen tyylikkäästi.

Vierailija
37/49 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvin pieni vaatevarasto ja ostan uusia kerran vuodessa. Koska aina mietin, miten voin yhdistellä vaikka bleiserin entisiin housuihin tai hameeseen, niin ei tule hutiostoksia. Nyt ostin kaksi paitapuseroa ja yhden topin. Siinä kaikki vaatteet, mitä olen vuoteen hankkinut. On ollut niin paljon etätöitä.

Vierailija
38/49 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpparille vaan, ihan sama mitä noin vanha päälleen vetää.

Palaa asiaan 30 vuoden päästä. Minusta on pelkästään hyvä kun nainen pitää muutakin kuin puffa- toppatakkia ja mustia trikoita kesät talvet ja lenkkarit ilman sukkia.

Vierailija
39/49 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta mistä tykkäät.

N30

Minulla se merkki liittyy yleensä siihen, että sieltä löytyy joku minulle sopiva ja istuva malli. Etenkin housujen ostossa olen hyvin merkki- ja malliuskollinen, sillä jos löydän jonkun hyvän tai edes sopivan (en ole monessa suhteessa standardikokoinen, en yli-, ali- tai normaalipainoisenakaan), niin olen tyytyväinen ja ostan sitä niin kauan kuin sitä löytyy ennenkuin on pakko yrittää löytää uusi merkki ja malli, joka olisi hyvä. Siis silloin kuin haluan jotain muuta kuin löysät suorat kuminauhavyötäröiset housut, minkä saa vielä jollain nauhalla kiristettyä vyötärölle.

Vierailija
40/49 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis etätöistä palaamassa toimistotyöhön. En ole koskaan ollut erityisen hyvä vaatejutuissa. Nyt on uusi työ ja haluaisin näyttää skarpilta. 

En aio siis orjallisesti mitään tiettyä merkkiä ostaa, meinaan vaan käydä katsomassa, löytyisikö sieltä kivannäköisiä vaatteita. Ja kestäviä ja hyvälaatuisia.

Ikä on tietysti vain osa ihmistä, ja jokainen saa pukeutua, miten haluaa. Mulla vaan on etsinnässä ehkä vähän semmoisen aikuisempi tyyli.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi