Katkaisenko "ystävyyden"?
Aina on niin kiire tai muiden kanssa menoja, ettei ehditä tavata. Tänä vuonna tavattu peräti kaksi kertaa. Soitellaan silloin tällöin ja tuolloin mun naamalle hierotaan tapaamisia muiden kavereiden kanssa, näiden kanssa käydään risteilyillä, näyttelyissä ym. En ole mikään läheisriippuvainen, enkä roiku, soittele, vaadi tapaamisia, mutta kyllä mun mielestä ystävyyteen kuuluu vastavuoroisuus ja että toiselle on aikaa edes silloin tällöin.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Siis kirjoittaisitko jonkun viestin että tämä on poikki nyt? Miksi tuollainen draama? Mikset voi antaa vain välien hiipua kuten normaalit ihmiset? Palaavat jos palaavat mutta että oikein välien katkaisu hohhoijaa.
Tämä nykyajan välien katkaisu -show on jotain todella outoa käytöstä.
Ja vielä palstalla kysellään tekstejä miten sen tekisi ja miten voisi muutenkin mahdollisimman passiivisaggressiivisesti tölväistä toista osapuolta.
Tiedän tunteen ja tilanteen. On tullut selväksi, etten ole bestisten joukossa enää.
Mutta onhan sekin silti ystävyyttä, vaikka olisi ne näkemiset ym. harventuneet ja muut ystävät tulleet etusijalle. Ihmiset muuttuvat ja asiat muuttuvat. Voi olla ihan luonnollista, miksi "tipahtaa" sieltä kärjestä, jos on muututtu. Tai vaikka muutettu.
En siis vain sen takia laittaisi kokonaan välejä poikki, jos ei enää kuulu enää niihin, joiden kanssa pääasiassa aikaa vietetään. Paitsi, jos haluat siitä ystävästäsi eroon, etkä suostu sellaiseen. Mutta kerroit, ettet haluakaan usein nähdä ym., joten onko se sitten niin paha, jos muut ovat etusijalla? Ilmeisesti tämä ystäväsi kaipaa enemmän sellaisia ystäviä, joiden kanssa nähdään useammin ja on huomannut, ettet sinä sellaisesta niin kovasti välitä.
Sama kokemus itsellä. Ohareita ja toisista kavereista ja tapaamisista kertomista. Ystävyys päättyi, kun itse tein hänelle yhden ainoan oharin suunnitellusti. Sen jälkeen hän ei ole ottanut mitään yhteyttä.
Miksi ystävyys pitää erityisesti katkaista. Kyllä se itsekseen näivettyy, kun ei yhteyttä ota kumpikaan.
Itse pistin stopin tuollaiselle touhulle. Minut pidettiin tavallaan piilossa, ei koskaan nähty muiden läsnäollessa mutta muiden kanssa kyllä matkustettiin ja juhlittiin, koskaan ei pyytänyt mukaan mihinkään.
Arvosta itseäsi, sen verran voin neuvoa. Älä soita, älä kirjoita, älä seuraa somessa.
Kyllä meillekin löytyy aitoja ystäviä jotka on vastavuoroisia eikä pelkästään pintaa.
Saan ap:stä sen kuvan, että hän haluaa vain olla ykkönen, vaikka ei juuri edes halua sitä ystäväänsä nähdä. Vika on siis siinä, ettei hänestä saa tarpeeksi seuraa, eikä siinä ystävässä. Ystävällä on täysi oikeus hankkia lisää ystäviä, joilla on aikaa hänelle enempi. Ei kenenkään tarvitse tyytyä ystävään, joka ei juuri soittele ja kysy tapaamisten perään.
Minun elämääni on vuosien varrella tullut uusia ihmisiä ja joitain on poistunut. On vaihdettu paikkakuntaa, harrastuksia, työpaikkoja tai elämät ovat muuten vieneet eri suuntiin. Ei kaveruutta ole mitenkään katkaistu, ne ovat vain jääneet taakse.
Älä ota yhteyttä enää. Kaveruus vaan hiipuu luonnollisesti.
Näen yhtä kaveria vaan kerran vuodessa. Käydään joka vuosi viikon lomalla. Onneksi tämä sopii molemmille.
Katkaisisin välit.
Ja tuskinpa aloittajalaan edes tarkoittaa välien katkaisemisella sitä, että kirjallisesti ilmoittaa tämän olevan nyt tässä vaan jatkossa ei vaan itse soita eikä vastaile. Jos joskus vastaa, niin on kovin kiireinen eikä ehdi jutella. Eiköhän se siihen lopu ihan itsestään.
Keskenkasvuista pelleilyä. Elä omaa eläämäsi niin sinullakin on kerrottavaa mitä olet tehnyt, tapaatte kun tapaatte.
Itsellä ei ole ystäviä eikä kavereita.
Olet se passiivinen osapuoli. Jos et tajua ehdottaa tapaamisia itse ja älyä sanoa, että haluaisit enemmän nähdä, niin miksi edes ihmettelet, jos se toinen menee muitten kanssa. Käykö se ystävä täällä lukemassa, että halauisit enempi nähdä häntä?
Tottakai haluan kaveriani nähdä ja olen sitä hänelle aikani ehdottanut, mutta kun aina saa vastauksen "katellaan" tms. niin eipä juuri enää viitsi vaivata. Kun on sovittu jotain, niin kaveri trekee oharit, ei siis lähdekään sovitulle reissulle tms. Olen sanonut, että tämä tuntuu ikävältä mun mielestä, mutta kaveri ei näe mitään ongelmaa. Joo, eikä tässä mitään dramaattista viestiä hänelle olla kirjoittamassa, vaan juuri tuollainen välien hiipuminen mielessä.
-ap
Voithan itsekin ehdottaa tapaamista, onko se vain niin että toisen pitää? Ihmeellistä
Siis kirjoittaisitko jonkun viestin että tämä on poikki nyt? Miksi tuollainen draama? Mikset voi antaa vain välien hiipua kuten normaalit ihmiset? Palaavat jos palaavat mutta että oikein välien katkaisu hohhoijaa.