Hyvä vaatemerkki n. 45-vuotiaalle naiselle
Mistä te n. 45-vuotiaat naiset ostatte vaatteenne? Mitä merkkiä suositte? Olen pukeutumisessa ihan pihalla eikä tämä etätyöskentely ole tehnyt tuolle asialle yhtään hyvää.
Olen aika pitkä, vaatekoko on 38. Pitkät jalat, joten monissa paikoissa lahkeet on ongelma. Tykkäisin semmoisesta klassisesta tyylistä, ei mitään hörhelöitä tai rimpsuja.
Kommentit (49)
Prisma, jos et tiedä. Jos tarviit jotain muuta ku Prismaa, todennäköisesti tiedät mistä hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Prisma, jos et tiedä. Jos tarviit jotain muuta ku Prismaa, todennäköisesti tiedät mistä hankkia.
Ja tää oli siis kehu prisman vaateosastolle.
Kaiken ikäisenä pukeutumisella on merkitystä. Pidän sivistymättömänä ikärasistisia kommentteja, joissa huudellaan ettei ole. Itse suosin kirppareita, ja luovaa sekoittelua. Merkeillä sinänsä ei ole tyylissä merkitystä. Ennemmin seuraan aikaani ja etein sopivia mittasuhteita. En ajattele pukeutuvani iän mukaan, vaan olen löytänyt oman tyylin.
Vierailija kirjoitti:
Itse tilasin juuri Voglialta vaatetta, kun aloitin uudessa työssä.
N44
Huhhuh mitkä hinnat! No ei siinä jos massia löytyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa ajatella, että tietyn ikäisenä täytyisi pukeutua tietyllä tavalla tai joihinkin tiettyihin merkkeihin.
Osta mistä tykkäät.
N30
Minulla se merkki liittyy yleensä siihen, että sieltä löytyy joku minulle sopiva ja istuva malli. Etenkin housujen ostossa olen hyvin merkki- ja malliuskollinen, sillä jos löydän jonkun hyvän tai edes sopivan (en ole monessa suhteessa standardikokoinen, en yli-, ali- tai normaalipainoisenakaan), niin olen tyytyväinen ja ostan sitä niin kauan kuin sitä löytyy ennenkuin on pakko yrittää löytää uusi merkki ja malli, joka olisi hyvä. Siis silloin kuin haluan jotain muuta kuin löysät suorat kuminauhavyötäröiset housut, minkä saa vielä jollain nauhalla kiristettyä vyötärölle.
Ai, haluat ns. istuvia vaatteita. Minä olen ratkaissut housuongelmat sillä, että pukeudun joko niihin legginseihin tai löysiin housuihin. Vyötärö minkä saa kiristettyä on oikein hyvä. Kapeavyötäröisenä ja lanteikkaana oli ennen vaikea löytää housuja, kunnes ajattelin että hitot on tässä muutakin murehdittavaa ja aloin vaan pukeutua mukavasti. Vyötärön voi piilottaa paidan/jakun tai neuleen tms alle eikä haittaa jos se ei niin ihan ole justiinsa.
Hanki ap inspiraatiota lehdistä, instasta, blogeista. Katso mikä miellyttää omaa silmää ja perehdy aiheeseen vähän. Mikään merkki ei itsessään tuo tyyliä, mutta jos on epävarma suosisin esim Stockmannin tyylineuvojaa ja merkeistä Filippa K sekä edullisempana esim Cos ja Arket, joista löytyy perusklassisia ja ajan henkisiä vaatteita. Ei voi mennä miin pahasti pieleen, eikä saavuta perinteistä tantta-lookkia. Lähtisin rakentamaan peruspuvustoa, jota täydentää ajan oloon.
Alexi 13 jos löytyy, siellä on kivoja.
Varaa Kekäleeltä lempivaate palvelu ja kerro huolesi. Löytyy upea apu!! Etsivät sulle sopivat vaatteet valmiiksi!
Voglialta löytyy housuissa eri pituuksia, kannattaa kokeilla.