Sivut

Kommentit (522)

Vierailija

En ole päässyt Kontulan Seniorikeskukseen syömään.

Siellä on hyvää ruokaa halvalla, kun ei itse viitsi ruveta tekemään. On pitänyt kävellä Kontulan ostarin kauppoihin ostamaan raaka-aineita ja tehdä ihan itse.

No eipä silti: kyllä omatekemät lihapullat, kaalikääryleet ja kaalilaatikot, makaroonilaatikot, lindströminpihvit, silakkapihvit, Janssonin kiusaus, maksalaatikko (itse tehtynä)  ynnä muu kotiruoka kyllä kotiolot voittaa. 

Vierailija

Sukulaisen häät, muut sukulais- ja ystävävierailut Suomessa, muu lomailu ulkomailla.

Ulkomaanlomat eivät toki mitään pakollisia ole, mutta olisi ollut kiva käydä muutamassa kohteessa tutustumassa kaupunkien historiaan ja näkemässä kaunista luontoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
muutto australiaan..

: )

Piti muuttaa Itävaltaan mutta nyt en menisi mistään hinnasta.

Vierailija

Kaikki iloa tuottavat viimeiset "todo-listan" tekemiset äskettäin syöpään kuolleen äitini kanssa. Olisi haluttu kovasti käydä vaikkapa ravintoloissa syömässä hyvin yhdessä, tehdä jokin matka etelän lämpöön vielä kun äiti olisi jaksanut jne. Kaikesta tällaisesta oli luovuttava ja oltava vain kotona... ja pelättävä koko ajan että joku meistä läheisistä tartuttaisi koronan häneen.

Edes saattohoito-osastolle eivät päästäneet kuin 30min/vrk tekemään oloaan mukavammaksi - ei ennen kuin äiti oli jo vihannes ja päivän päässä kuolemasta (perusteena se että vierailijat voisivat tartuttaa koronan saattohoito-osaston kuoleviin potilaisiin). Kovin yksin joutui äitini olemaan viimeiset viikkonsa osastolla, maskinaamaisten tuntemattomien hoitajien välillä tuodessa ruokaa ja mitatessa lisää kipulääkettä.

• ylös 14
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaikki iloa tuottavat viimeiset "todo-listan" tekemiset äskettäin syöpään kuolleen äitini kanssa. Olisi haluttu kovasti käydä vaikkapa ravintoloissa syömässä hyvin yhdessä, tehdä jokin matka etelän lämpöön vielä kun äiti olisi jaksanut jne. Kaikesta tällaisesta oli luovuttava ja oltava vain kotona... ja pelättävä koko ajan että joku meistä läheisistä tartuttaisi koronan häneen.

Edes saattohoito-osastolle eivät päästäneet kuin 30min/vrk tekemään oloaan mukavammaksi - ei ennen kuin äiti oli jo vihannes ja päivän päässä kuolemasta (perusteena se että vierailijat voisivat tartuttaa koronan saattohoito-osaston kuoleviin potilaisiin). Kovin yksin joutui äitini olemaan viimeiset viikkonsa osastolla, maskinaamaisten tuntemattomien hoitajien välillä tuodessa ruokaa ja mitatessa lisää kipulääkettä.

Miksette menneet ravintolaan tai matkoilla? Mitä eroa olisi ollut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
- en ole päässyt tapaamaan perhettäni Suomeen kun se olisi ollut toivottavaa (pari merkkipäivää/perhejuhlaa ovat jääneet välistä, tästä tuli hyvin ulkopuolinen ja surullinen olo ☹️)

- en saanut ottaa miestäni mukaan vauvamme ultraäänitutkimukseen katsomaan ensimmäisiä sydämenlyöntejä tai selvittämään vauvan sukupuolta

- en saanut viettää aikaa mieheni ja vauvani kanssa yhdessä sairaalassa synnytyksen jälkeen; mies ei saanut tulla katsomaan meitä edes negatiivisen koronatestiin turvin

Tässä nyt muutama isompi juttu.. tarvitseeko erikseen edes mainita miten minua inhottaa ihmiset, jotka ylistävät koronarajoituksia ja -kieltoja olivat ne sitten miten kohtuuttomia ja epäinhimillistä tahansa.. Monet elämän merkittävät hetket ovat näiden vuoksi jääneet kokematta. Niin surullista.

Osoitan sinulle vertaistukeni. Meidän esikoinen syntyi kovimpien synnytysrajoitusten aikaan 2020 keväällä. Olen ollut kokemuksen kanssa tosi yksin. Tunnen katkeruutta niitä kohtaan, jotka nyt saavat synnyttää tukihenkilön kanssa alusta loppuun ja olla perhehuoneessa. Et ole yksin <3

Vierailija

Ei ole mitään jäänyt tekemättä.
En ole saanut tartuntaa, enkä tunne ketään, jolla se olis ollut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muutin juuri ennen koronapandemiaa Suomeen useamman vuoden ulkomailla asumisen jälkeen, ja olisin halunnut kierrellä Suomessa seuraavana kesänä. Se on saanut odottaa.

Toisaalta tykkään olla taas täällä ja minusta on tullut kotoilija. Pandemian varjolla olen voinut välttää muutaman ulkomaanmatkan ja olen saanut kotonani aikaiseksi paljon enemmän kuin ilman pandemiaa. Olen ollut kotitoimistossa mikä on säästänyt paljon bensaa ja elinaikaa joka olisi kulunut töihin kulkemiseen.

Kyllä Suomessa on voinut kierrellä molempina kesinä.

Vierailija

Moni vierailu vanhojen sukulaisten luona. Etäisempien ystävien tapaaminen ja suhteiden pitäminen yllä muutenkin.

Minut oli jo hyväksytty yhdelle opintomatkalle Eurooppaan, se jäi väliin. Kerran vuoteen on useimmiten tullut käytyä ulkomailla, nyt viimeinen ulkomaanmatka kesällä 2019. Parit isot festarit, joihin osallistuisin kesäisin. Viimeinen opiskeluvuosi ja kaikki siihen liittyvä verkostoituminen ja pöhinätapahtumat, joiden avulla ajattelin helpottavani työllistymistä.

Vuoden verran yhteensä jäänyt uimahalliharrastusta väliin. Lähes kaikki keikat ja teatteriesitykset ja muut kulttuuritapahtumat. Muutama ilta yökerhossa ja jokuset kotibileetkin varmaan olisi pariin vuoteen sattunut.

Vierailija

Pääsin etähommiin. Muuten ei olisi onnistunut ikinä. Nyt pitää kuulostella ettävoisiko tehdä espanjasta näitä hommia

Vierailija

Varmaan muutamat humputtelut ovat jääneet toteutumatta, mutta toisaalta tämän joutilaisuuden ajan takia tartuin viimeinkin härkää sarvista kiinni ja toteutin alanvaihdon, josta olen pitkään haaveillut. Uusi tutkinto on ihan kohta kasassa. Hyvä minä!

En muutenkaan viitsi liikaa velloa siinä, mitä en ole saanut tai mistä olen jäänyt paitsi. Katse kannattaa pitää tähdissä, ei katuojan kurassa!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Esikoisen yo- juhlat, sotilasvala, kuopuksen ristiäiset🙁

Yo juhlia on järjestetty, sotilasvala kuultiin netissä, ristiäiset on saanu järjestää.

Vierailija

Konsertit
Teatterikäynnit
Oopperakäynnit
Vaatteiden ostaminen (kun ei mitään menoja ole, niin ei mitään uutta kaipaa

Vierailija

Ei olla viety 2018 vuonna syntynyttä lasta mihinkään kerhoihin tai ylipäätään olla nähty tuttavia siinä määrin mitä normaalisti oltaisi. Eli vaikka kaikki on uutta ja ihmeellistä ensimmäisen lapsen kanssa muutenkin niin nyt on vielä erityisesti kun ei voi edes yrittää elää sellaista elämää mitä ajatteli lapselle tarjota.

En ole itsekään juuri viihteellä ollut. On elämä ollut aika erilaista verrattuna aiempaan.

Vierailija

Syytän tästä kahdesta vuodesta ennen kaikkea matkustajia ja turisteja. Hallituksen lepsuilua ja THL:n valehtelemista unohtamatta.Niiden itsekkäiden ihmisten takia elämä on ollut raskasta ja ikävää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Moni vierailu vanhojen sukulaisten luona. Etäisempien ystävien tapaaminen ja suhteiden pitäminen yllä muutenkin.

Minut oli jo hyväksytty yhdelle opintomatkalle Eurooppaan, se jäi väliin. Kerran vuoteen on useimmiten tullut käytyä ulkomailla, nyt viimeinen ulkomaanmatka kesällä 2019. Parit isot festarit, joihin osallistuisin kesäisin. Viimeinen opiskeluvuosi ja kaikki siihen liittyvä verkostoituminen ja pöhinätapahtumat, joiden avulla ajattelin helpottavani työllistymistä.

Vuoden verran yhteensä jäänyt uimahalliharrastusta väliin. Lähes kaikki keikat ja teatteriesitykset ja muut kulttuuritapahtumat. Muutama ilta yökerhossa ja jokuset kotibileetkin varmaan olisi pariin vuoteen sattunut.

Mikset ole tavannut ihmisiä? Mikset ole käynyt festareilla, niihin on kyllä päässyt. Samoin teatteriin, keikoille ja uimahalliin. Myös yökerhoon ja kotibileisiin. Opiskelijatapahtuniakin oli koko syksyn.

M azz i

Keilaamisen ja elokuvadivareissa pyörimisen olen jättänyt väliin.

Suurin osa elämää kuluu tietokoneen äärellä muutenkin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.