Sivut

Kommentit (522)

Vierailija

40-vuotiaspäivät jäi juhlimatta. Lomilla en ole päässyt matkustelemaan, museoihin, monet kauan odottamani elokuvat on jääneet näkemättä teatterissa jne. Tuntuu ettei ole saanut kunnollista taukoa pariin vuoteen. Ei mitään uusia maisemia tai kokemuksia, samaa harmaata arkea vain. (No kovat on ongelmat, tiedän)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Erottiin tyttiksen kanssa koronan alussa, eipä ole sen jälkeen ihmissuhdetta voinut etsiä ja aloittaa näillä keleillä.
2 vuotta hiljaiseloa, ja kohta 40v kolkuttaa kellossa. Surullista, kuinka tuo 2 elämän vuotta vain katosi hallituksen rajoituksiin ja kieltoihin.

Kielsikö hallitus sinulta Tinderin ja muiden nettisovellusten käytönkin? Baarit ovat olleet lähes koko ajan auki. En ihmettele, että tyttiksesi erosi sinusta, koska sinulla ei ole kykyä kantaa vastuuta omista teoistasi.  Oman laiskuuden vierittämistä muiden syyksi.

• ylös 12
  • alas 15
Vierailija

Ulkomaanmatkat ovat jääneet pois. Kotimaassa ollaan reissattu autolla ja esimerkiksi vuokrattu mökkejä. Kavereita on tavattu pienissä porukoissa, mutta iäkkäiden vanhempien kanssa nähty harvemmin. Puhelimessa puhutaan viikottain.

Positiivistakin voi nähdä. Olen opetellut neulomaan ja ompelemaan. Kokkaan ja kokeilen uusia reseptejä. Pakastin on pullollaan omia leipomuksia. Koti on koko ajan siisti. Lapsi saa gradunsa valmiiksi.

Mutta totta kai eri-ikäisillä on erilaiset tarpeet. Jos olisin vaikka 25-vuotias ja koko ajan pitäisi opiskella etänä eikä voisi käydä baareissa tai esimerkiksi livekonserteissa niin ehkä nyppisi. Nythän baareja ja festareita ei päälle viisikymppinen enää kaipaa, elävää musiikkia kylläkin.

Kuulun riskiryhmään enkä halua ehdoin tahdoin saada itseäni sairaalakuntoon

Olen normaalipainoinen, en tupakoi, alkoholin käyttöni on kohtuullista, liikun ulkona ja jumppaan kotona, kroonista sairauttani ei ole hankittu elintavoilla, syön D-vitamiinia (Kalciposin lisäksi täydennystä, on osteopenia kortisonin käytön vuoksi).

Kortisoni on muutens tehokas immuunipuolustuksen heikentäjä. Sitä vain on napsittava aika ajoin, vaikka yhtään huvittaisi.

Vierailija

Meillä on lapset 8v ja 10v, jotka eivät ole oppineet vielä uimaan! Emme ole käyneet uimahallissa ollenkaan korona-aikana (kuulutaan miehen kanssa riskiryhmään), joten tämä taito on harmillisesti jäänyt oppimattam Ollaan harjoiteltu uimista kesäisin luonnon vesissä, mutta lapset kaipaisivat kunnon harjoitellua ja opetusta.

Vierailija

Piti lähteä keväällä 2020 Tanskaan 5 viikon harjoittelujaksolle koulun kautta. Tämä kuitenkin peruuntui, eikä ole mahdollista kun valmistuin.

Ei olla uskallettu keikoilla tai festareilla käydä, kavereiden ja sukulaisten tapaamisista on tovi. Ei edes pieniin, yksityisiin uudenvuoden juhliin uskallettu nyt osallistua. Kylpylä- ja ulkomaan matkailut on saanut unohtaa.

Nuo nyt ainakin, isoin harmitus tuo harjoittelujakson peruuntuminen.

Vierailija

Muutin juuri ennen koronapandemiaa Suomeen useamman vuoden ulkomailla asumisen jälkeen, ja olisin halunnut kierrellä Suomessa seuraavana kesänä. Se on saanut odottaa.

Toisaalta tykkään olla taas täällä ja minusta on tullut kotoilija. Pandemian varjolla olen voinut välttää muutaman ulkomaanmatkan ja olen saanut kotonani aikaiseksi paljon enemmän kuin ilman pandemiaa. Olen ollut kotitoimistossa mikä on säästänyt paljon bensaa ja elinaikaa joka olisi kulunut töihin kulkemiseen.

• ylös 12
  • alas 1
Vierailija

Ei mitään muuta kuin muutama perhejuhla mennyt ohi siinä mielessä ettei olla kokoonnuttu yhteen.

Vierailija

Parit isommat juhlat jääneet juhlimatta.
Sisäliikuntalajit olleet ajoittain tauotettuina.
Jälkimmäinen harmittaa enempi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä on lapset 8v ja 10v, jotka eivät ole oppineet vielä uimaan! Emme ole käyneet uimahallissa ollenkaan korona-aikana (kuulutaan miehen kanssa riskiryhmään), joten tämä taito on harmillisesti jäänyt oppimattam Ollaan harjoiteltu uimista kesäisin luonnon vesissä, mutta lapset kaipaisivat kunnon harjoitellua ja opetusta.

No on harmillista etteivät oppineet ennen koronaa, käsittääkseni uimaan opitaan 5-vuotiaana keskimäärin niin uimataidoton 10-vuotias on kyllä harvinaisuus. Mua harmittaa ettei ole käynyt konserteissa ja lapset eivät ole päässeet, yhdessä performanssi esityksessä olin maski päällä.

Vierailija

Sukujoulut ja -pääsiäiset, jokunen teatterikäynti, elokuva ja konsertti. Muutama ulkomaanmatka ja lukuisat HopLop-käynnit. Paljon kaikkea kivaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lapset voi laittaa uimaseuran uimakouluun, ei sinne itse tarvitse mennä mukaan. Mutta miksi eivät opetelleet jo 5 vuotta sitten? Yleensä opitaan 4-6-vuotiaana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä kyllä järjestettiin uimakouluja lapsille.

Ja uimahalleissa koko ajan.

Vierailija

Jäi käyttämättä naisystävän kanssa liput kesän EM-otteluun Venäjä-Suomi. Ei ollut tarpeeksi tyhmyyttä lähteä sinne.

Eipä juuri muuta.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.