Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ei osaa käyttää järkeä yksinkertaisissa pienissä asioissa?

Vierailija
11.01.2022 |

Kuten esimerkiksi siinä, että kun ihmiset tekee kauppalistaa niin kirjoittavat sen listan kaupasta ostetulle paperille, miksi eivät älyä hyödyntää käytettyjä kirjekuoria joihin voi ihan hyvin kirjoittaa kauppalistan, mutta ei vaan pitää olla puhdas paperi jonka osti kaupasta, selittäkääpä se?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen asia missä ihmiset eivät ymmärrä hyödyntää ovat hedelmäpussit roskapusseina, ihmiset osataa roskapussit erikseen.

Itse hyödynnän käytetyt kirjekuoret kauppalistana ja hedelmäpussit roskapusseina, ei ole koskaan tarvinut ostaa roskapusseja.

-ap

Hedelmäpussit on liian pieniä roskapusseiksi ainakin meidän taloudessa.

Ei ole kierrätyksen ja maltillisen ostamisen jälkeen.

Minä ostan kunnollisia roskapusseja, en mitään ohuita, heti hajoavia. En hyppää koko ajan roskakatoksella, joten haluan normaalikokoisen pussin sekajätteelle. Pussia on kuitenkin käytetty sitä ennen jo monta kertaa: ensin vaatteiden suojana kotoa töihin, sitten varakassina käsilaukussa/repussa yllättäville tarpeille, sitten kerään siihen kodin muoviroskat, jotka tyhjennän katoksen säiliöön, näin ainakin kaksi kertaa ja jos pussissa on reikä tai repeämä, pieni pala maalarinteippiä korjaa vian. Sitten vasta pussi menee sekajätteille, joita ei tosin paljon tule.

En muutenkaan käytä kaupan hedelmäpusseja, vaan kestopusseja, joita tietysti pesen muun pyykin mukana. Myös kauppakasseina käytän ihanan keveitä, kestäviä ja tasapohjaisia kestokasseja, joita niitäkin on helppo pyyhkiä puhtaiksi. Kassin pohjana pahvinpala, joka päällystetty kerroksilla aikakauslehti- tai mainospaperilla, likaantunut kerros on helppo poistaa.

Muovisia kaupan kasseja en ole ostanut vuosiin, niitä on ennestäänkin riittävästi, niin harvoin käytän (ja jos käytän, niin sama kierto kuin edellä).

Pidän myös käsinkirjoiteluista muistilistoista, joihin käytän tietysti kaikkea muusta jäänyttä puhdasta paperia, niin kotona kuin töissä, mutta tietysti myös puhelinta, ihan sen mukaan mikä on käytännöllisintä. Perheissä nuo puhelimen yhteiset kalenterit ja (kauppa)listat ovat kuulemma käteviä. Kun käyn kaupassa, otan mukaan mainoslehtiset, joihin olen merkinnyt kiinnostavat tarjoukset ja muut, ei tarvitse itse kirjoittaa, silti tarkat tiedot kulkevat mukana.

Vierailija
42/46 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei tule yhden yhtä laskukirjekuorta. Kirjoitan ostoslistat kännykkään.

Minulla ei ole pikkurahasta puutetta.

Kuinkahan likanen sinun kännykkä on kun koskettelet samaan aikaan kaupan ovenkahvoja, ostoskärryjä ja painat maksupäätteen nappeja.

Samat bakteerit siihen listaankin tarttuu. Eikö ihmiset puhdista kännykkäänsä? Minä ainakin putsaan.  

Minun kauppalappuun ei tartu vieraita bakteereja, koska useimmiten unohdan ostoslistan keittiön pöydälle, kun lähden kauppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee kauppalistoja, vaan painan ostettavat asiat mieleeni.  En myöskään käytä laskinta, vaan päätä. Toivottavasti estää edes hieman muistisairauksien kehittymistä.

Vierailija
44/46 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei tule yhden yhtä laskukirjekuorta. Kirjoitan ostoslistat kännykkään.

Minulla ei ole pikkurahasta puutetta.

Kuinkahan likanen sinun kännykkä on kun koskettelet samaan aikaan kaupan ovenkahvoja, ostoskärryjä ja painat maksupäätteen nappeja.

Järjenkäyttöä on olla koskematta paljain käsin joka paikkaan. Ellei ole käsineitä, käytän kyynärpäätä (on niin rumat kyynärpäät, että hihat peittävät ne aina ...) tai paperinpalaa valonkatkaisijoihin, kahvoihin, hissin nappuloihin jne. ja kaupan kärryn tangon puhdistan ennen kuin kosken. Puhelin ja laukut pitää luonnollisesti puhdistaa myös.

Vierailija
45/46 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se onnistuu, mutta jos on "zombitila" päällä, se kauppalappu jää kotiin ja järki. Kaupassa muistuu mieleen se lappu.

Vierailija
46/46 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät myöskään tiedä, että meillä on julkinen terveydenhuolto. Kaverin piti päästä lääkäriin pienehkön jutun vuoksi ja soitti sitten ensimmäiseen somessa näkyvästi mainostavaan yksityiseen lääkäritaloon. Nyt ei ole varaa maksaa vuokraa. En tiennyt näin yksinkertaisia ihmisiä olevan olemassa. Kaveri tosiaan tuijotti suu auki kun kysyin, eikö saanut aikaa lähiterveysasemalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi