Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ei osaa käyttää järkeä yksinkertaisissa pienissä asioissa?

Vierailija
11.01.2022 |

Kuten esimerkiksi siinä, että kun ihmiset tekee kauppalistaa niin kirjoittavat sen listan kaupasta ostetulle paperille, miksi eivät älyä hyödyntää käytettyjä kirjekuoria joihin voi ihan hyvin kirjoittaa kauppalistan, mutta ei vaan pitää olla puhdas paperi jonka osti kaupasta, selittäkääpä se?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ihmeen kirjekuoret? Kenelle tulee nykypäivänä kirjeitä niin että niitä riittää kauppalapuiksi asti? 

Mulla tulee melkein kaikki laskut kirjekuorissa ja paksu nippu löytyy.

Miksi? Kamalan epäekologista.

Siksi jos ne menisi sähköpostiin niin niitä ei muista ajallaan maksaa, mutta kun laskut on paperilla ja pöydällä näkyvillä niin ne pysyy ajantasalla. Kaikki sähköisesti ei ole aina paras mahdollinen ratkaisu. Suoraveloitusta en ota.

Vierailija
22/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen asia missä ihmiset eivät ymmärrä hyödyntää ovat hedelmäpussit roskapusseina, ihmiset osataa roskapussit erikseen.

Itse hyödynnän käytetyt kirjekuoret kauppalistana ja hedelmäpussit roskapusseina, ei ole koskaan tarvinut ostaa roskapusseja.

-ap

Hedelmäpussit on liian pieniä roskapusseiksi ainakin meidän taloudessa.

Myös vessapaperipakkauksesta saa hyvän roskapussin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei tule yhden yhtä laskukirjekuorta. Kirjoitan ostoslistat kännykkään.

Minulla ei ole pikkurahasta puutetta.

Kuinkahan likanen sinun kännykkä on kun koskettelet samaan aikaan kaupan ovenkahvoja, ostoskärryjä ja painat maksupäätteen nappeja.

Varmaan ihan sikalikainen. Ei tosin kinosta pätkääkään mitä joku labratesti näyttää, kun en likaiseen puhelimeen kuole kuitenkaan.

Vierailija
24/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oma aloitteisuus on aina haluttu tappaa Suomessa määräyksiä kiristämällä. Kaikki on kiellettyä ja säätely ulottuu joka asiaan. Joka asiaan pitää olla asiantuntija säätämässä. Ei ole ihme kun arkijärki katoaa.

Vierailija
25/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta maalaisjärki on ihan jotain muuta kuin joku tuollainen näpertely.

Vierailija
26/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja taas näitä mammojen ongelmia. Enpä tullut ajatelleeksi, että toisten ihmisten kauppalistatkin voi ottaa noin koville.

Vierailija
27/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla niin köyhiä, etteikö voitaisiin käyttää post-it -lappuja kauppalistoina.

Vierailija
28/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut opettamaan järkevän oloiselle ihmiselle, miten ruiskuun otetaan vettä. Valitti, että suoraan hanasta on tosi hankala ottaa ja kyseli, miten olisi helpoin täyttää ruisku.

Koronan kotitestin ottaminen on ydinfysiikkaa monelle. Jäädään jonoon junnaamaan ja minä luen ohjeita asiakkaalle. Vanhukset ymmärrän, mutta en nuoria ja keski-ikäisiä, jotka eivät kirjallisia ohjeita osaa lukea ja noudattaa.

Vierailija
29/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei olla niin köyhiä, etteikö voitaisiin käyttää post-it -lappuja kauppalistoina.

En minäkään ole köyhä mutta miksi ostaisin niitä kun voin kirjoittaa sen käytettyyn kirjekuoreen?

Vierailija
30/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ole köyhä mutta miksi ostaisin niitä kun voin kirjoittaa sen käytettyyn kirjekuoreen?

Koska se säästö/haittasuhde on niin huono. Kuutio lappuja kestää yli vuoden ja maksaa kolme euroa. Niitä kirjekuoria joutuu säästämään jossain ja sitten sen joutuu vielä repimään palasiksi, että niistä tulisi järkevän kokoisia. Mun esteettistä silmää ei häiritse pöydällä lojuva lappukuutio, mutta en halua katsella niitä räkäisiä kirjekuoria jossain pöydällä tai laatikossa. Lisäksi meille tulee varmaan yksi kirje kuukaudessa jos sitäkään eli vähän paha niihin on kirjoitella.

Vierailija
31/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ihmeen kirjekuoret? Kenelle tulee nykypäivänä kirjeitä niin että niitä riittää kauppalapuiksi asti? 

Siksi jos ne menisi sähköpostiin niin niitä ei muista ajallaan maksaa, mutta kun laskut on paperilla ja pöydällä näkyvillä niin ne pysyy ajantasalla. Kaikki sähköisesti ei ole aina paras mahdollinen ratkaisu. Suoraveloitusta en ota.

Wtf? Verkkopankkiin ne menee ja voi valita meneekö tililtä automaattisesti vai pitääkö itse hyväksyä.

Vierailija
32/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjen puutetta tässä käsitelläänkin.

Vierailija
33/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjen puutetta tässä käsitelläänkin.

Järjen puutetta on tehdä jostain kauppalapuista elämää suurempi ongelma, joka määrittelee ihmisen järjen määrän.

Vierailija
34/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wtf? Verkkopankkiin ne menee ja voi valita meneekö tililtä automaattisesti vai pitääkö itse hyväksyä.

Joskus käyn vain kerran kuukaudessa verkkopankissa, eli hankalaa olisi seurata eräpäiviä ja laskut aina tarkastan ennen kuin maksan.

Vierailija
35/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus käyn vain kerran kuukaudessa verkkopankissa, eli hankalaa olisi seurata eräpäiviä ja laskut aina tarkastan ennen kuin maksan.

Missä maksat laskut, jos käyt verkkopankissa vain kerran kuussa?

Vierailija
36/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eipä se tietokoneen osatkaan mitenkään luontoa säästäviä ole.

oikeasti tuo pareista luopuminen kohti digitalisoitumista ei liity ekologisuuteen mitenkään vaan oli mainos kikka saada ihmiset jättämään sähköisen jäljen maailman laajuiseen verkkoon paremmin.

nyt kaikilla täytyy olla älypuhelin ja tetokone jotta voi asioida pankissa. ennen asioitiin henk.koht pienen vihon kanssa.

Vierailija
37/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä maksat laskut, jos käyt verkkopankissa vain kerran kuussa?

Verkkopankissa alkukuusta käyn maksamassa pari laskua kun eräpäivät on yleensä 5 päivä, muita laskuja tulee silloin tällöin ja niitä en ala kyttäilemään verkkopankista tai sähköposteista koska tulevat.

Vierailija
38/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eipä se tietokoneen osatkaan mitenkään luontoa säästäviä ole.

oikeasti tuo pareista luopuminen kohti digitalisoitumista ei liity ekologisuuteen mitenkään vaan oli mainos kikka saada ihmiset jättämään sähköisen jäljen maailman laajuiseen verkkoon paremmin.

nyt kaikilla täytyy olla älypuhelin ja tetokone jotta voi asioida pankissa. ennen asioitiin henk.koht pienen vihon kanssa.

Yritykset yrittää säästää paperilaskukuluissa ja tuputtavat sähköisiä laskuja.

Vierailija
39/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus järjen käyttämisen puutteesta on toki aiheellinen mutta annettu esimerkiksi on outo. Kuten täällä on jo todettu ihmiset arvostavat eri asioita; aloittaja säästämistä rahassa/materiaalissa, joku estetiikkaa, toinen vaivattomuutta jne. Kaikille tavoille on perustelunsa, kyse ei ole järjen puutteesta vaan kullekin parhaiten sopivasta käytännöstä. Itse tilaan netistä kaikki ruuat kotiovelle, en käytä listoja vaan lisään tarvittavat tuotteet suoraan tilaukseen.

Vierailija
40/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hedelmiä on ostettava päivittäin, ym. Juusto ei saa päästä loppumaan. Kahvi maitoa on oltava. Leipä ei saa loppua, kurkku tomaatti ja salaatti eivät saa loppua. Lohta ostan, jos on tuoretta. Lihaa sen mukaan mikä kaupassa näyttää h6vältä. Kasvikset ja juurekset pitää olla aina varastossa. Mausteet pitää koettaa muistaa, mutta ei haittaa jos tilliä ja persiljaa ostaa varastoon.

Kiitos tästä arvokkaasta informaatiosta. ❤️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi