Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ei osaa käyttää järkeä yksinkertaisissa pienissä asioissa?

Vierailija
11.01.2022 |

Kuten esimerkiksi siinä, että kun ihmiset tekee kauppalistaa niin kirjoittavat sen listan kaupasta ostetulle paperille, miksi eivät älyä hyödyntää käytettyjä kirjekuoria joihin voi ihan hyvin kirjoittaa kauppalistan, mutta ei vaan pitää olla puhdas paperi jonka osti kaupasta, selittäkääpä se?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätepaperille minä sen ennen tein, mutta nykyään se on sovelluksessa.  

Vierailija
2/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti maalaisjärki on katoava kansanvara. Pätee todella moneen asiaan. Ja mitään ei viitsitä tehdä itse, kaiken odotetaan tulevan valmiina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tule yhden yhtä laskukirjekuorta. Kirjoitan ostoslistat kännykkään.

Minulla ei ole pikkurahasta puutetta.

Vierailija
4/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaunista (kaupasta ostettua) kukkapaperia aina kauppalistana. Pidän kauniista asioista enkä halua käyttää jätettä, siksi.

Vierailija
5/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan likanen sinun kännykkä on kun koskettelet samaan aikaan kaupan ovenkahvoja, ostoskärryjä ja painat maksupäätteen nappeja.

Vierailija
6/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ostoslista jääkaapin ovessa olevassa magneettivihossa, en ala siihen mitään kirjekuoria keräilemään

Vierailija
7/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tule kirjeitä? En tunne ketään joka kirjoittaa uudelle paperille, kaikki repii kirjekuoresta tai sanomalehden reunasta paperin ja vasta jos ei satu olemaan niin sitten jostain muistivihosta tms.

Vierailija
8/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muija käy kaupassa niin ei tarvi mitään muistilappuja. 

Vierailija
9/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kirjekuoret meillä säästetään. Piirrän ne täyteen. Kauppalistasta olen huomannut, että minulle yksi lista riittää. Joka päivä ne on ne samat tuotteet, jotka on loppu. Jos jotain jo kotona on, niin kyllä sen muistaa. Esim. Voipaketti, onko tyhjä vai juuri ostettu. Eli yksi kesto kauppalista riittää minulla.

Hedelmiä on ostettava päivittäin, ym. Juusto ei saa päästä loppumaan. Kahvi maitoa on oltava. Leipä ei saa loppua, kurkku tomaatti ja salaatti eivät saa loppua. Lohta ostan, jos on tuoretta. Lihaa sen mukaan mikä kaupassa näyttää h6vältä. Kasvikset ja juurekset pitää olla aina varastossa. Mausteet pitää koettaa muistaa, mutta ei haittaa jos tilliä ja persiljaa ostaa varastoon.

Vierailija
10/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen asia missä ihmiset eivät ymmärrä hyödyntää ovat hedelmäpussit roskapusseina, ihmiset osataa roskapussit erikseen.

Itse hyödynnän käytetyt kirjekuoret kauppalistana ja hedelmäpussit roskapusseina, ei ole koskaan tarvinut ostaa roskapusseja.

-ap

Vierailija
11/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan likanen sinun kännykkä on kun koskettelet samaan aikaan kaupan ovenkahvoja, ostoskärryjä ja painat maksupäätteen nappeja.

Samat bakteerit siihen listaankin tarttuu. Eikö ihmiset puhdista kännykkäänsä? Minä ainakin putsaan.  

Vierailija
12/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ihmeen kirjekuoret? Kenelle tulee nykypäivänä kirjeitä niin että niitä riittää kauppalapuiksi asti? 

Vierailija
13/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei nyt metrikaupalla ole ostoslistaa niin luulisi sen muistavan, yksinasuvan varsinkin.

Vierailija
14/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat bakteerit siihen listaankin tarttuu. Eikö ihmiset puhdista kännykkäänsä? Minä ainakin putsaan.  

Listan heitän pois kun ostokset tehty, kännykässä ne kulkeutuu kotiin.

Vierailija
15/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ihmeen kirjekuoret? Kenelle tulee nykypäivänä kirjeitä niin että niitä riittää kauppalapuiksi asti? 

Mulla tulee melkein kaikki laskut kirjekuorissa ja paksu nippu löytyy.

Vierailija
16/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin käytän vanhoja kirjeitä lähettämiseen. Kauppalistan voi kirjoittaa puhelimeen.

Vierailija
17/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin käytän vanhoja kirjeitä lähettämiseen. Kauppalistan voi kirjoittaa puhelimeen.

Siis kirjeKUORIA.

Vierailija
18/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee melkein kaikki laskut kirjekuorissa ja paksu nippu löytyy.

Miksi? Kamalan epäekologista.

Vierailija
19/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen asia missä ihmiset eivät ymmärrä hyödyntää ovat hedelmäpussit roskapusseina, ihmiset osataa roskapussit erikseen.

Itse hyödynnän käytetyt kirjekuoret kauppalistana ja hedelmäpussit roskapusseina, ei ole koskaan tarvinut ostaa roskapusseja.

-ap

Hedelmäpussit on liian pieniä roskapusseiksi ainakin meidän taloudessa.

Vierailija
20/46 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Hedelmäpussit on liian pieniä roskapusseiksi ainakin meidän taloudessa.

Ei ole kierrätyksen ja maltillisen ostamisen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän