Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies valittaa tekemistäni kotitöistä. Olen loppu.

Vierailija
06.05.2015 |

Olen siis kotiäitinä, lapsemme ovat iältään 6kk, 2,5 v ja 5v. Yritän toki lastenhoidon ohella hoitaa kaikki kotityöt, mutta miehelle ei tunnu mikään kelpaavan. En tee niitä riittävästi tai teen ne huonosti :( Esimerkkejä eiliseltä... 1. Olin silittänyt miehen vaatteita, mutta paita jonka hän halusi töihin oli pyykissä ja sain haukut. Lisäksi olin prässännyt "väärät housut". 2. Tein ruuaksi italianpataa, se maistuu yleensä hyvin kaikille ja lisäkesalaatin. Jälkiruuaksi leivoin mustikkapiirakkaa jonka tarjosin vaniljakastikkeen kanssa. Sain valitusta, koska aikani pitäisi riittää "kunnon ruuan tekemiseen, eikä saa olla pussiruokaa". Vaniljakastike valmiina oli myös huono juttu. 3. Miehen tullessa töistä rakentelimme Duploilla olohuoneessa ja lattialla oli muutama Duplo. En kuulemma siivoa päivisin kun on "lelut leveänä pitkin olohuonetta". 4. Meillä piipahti illalla tuttavapariskunta kylässä. Tarjosin kahvin kanssa mustikkapiirakkaa, mihin mies kovaan ääneen "älä nyt herran jestas vaan anna sitä hirveää purkkikastiketta, tajuatteko ettei viitsinyt sitä itse tehdä?" Lisäksi kuulin illan vihjauksia ulkonäöstäni. Naapurin pirkolla on vauvakilot jo karisseet ja on aina niin kauniina ja huoliteltuna... Voi kun mä kyllä yritän parhaani näillä neljän tunnin unilla joka päivä. Nyt ahdistaa ja masentaa tosi pahasti miten laiska ja saamaton ihminen olen. Eilen illalla kävin itkemässä kylpyhuoneessa kesken tuttavien kyläilyn kun piti hetkeksi päästä pois. Olen kerta kaikkiaan loppu :(

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä lukeeko ap näitä vastauksia enää, mutta vastaanpa silti. Huh huh, mikä kusipää mies, siis ihan oikeasti! Tiedän että ulkopuolisena tämä on helppo sanoa, mutta tuollainen "mies" kannattaa jättää. Ei ole mitään järkeä olla miehen kanssa, joka aiheuttaa sinulle masennusta ja pahaa mieltä. Lapsetkin huomaavat sen ennenpitkää. Tuollainen tilanne vaikuttaa myös heihin.

Ottaisin ukon kunnon puhutteluun, voit vaikka näyttää hänelle nämä viestit, jos ei mene perille ja muutosta synny niin lähde pois! Arvosta itseäsi. :) Minä en tee puoliakaan siitä mitä sinä teet, mutta mieheni ei IKINÄ valita minulle.

Vierailija
62/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä kuuntele av:n neuvoja. Täällä he yrittävät manipuloida sinut eroon, sen sijaan että yrittäisivät oikeasti auttaa. Kapina ja miehen haukkuminen ei valitettavasti ole ratkaisu.

Kirje efesolaisille 5

22. Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset niinkuin Herralle;
23. sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja.
24. Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset.
25. Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
26. että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
27. saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.
28. Samalla tavoin tulee myös miesten rakastaa vaimojansa niinkuin omia ruumiitaan; joka rakastaa vaimoansa, hän rakastaa itseänsä.
29. Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niinkuin Kristuskin seurakuntaa,
30. sillä me olemme hänen ruumiinsa jäseniä.
31. "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."
32. Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.
33. Mutta myös teistä kukin kohdaltaan rakastakoon vaimoaan niinkuin itseänsä; mutta vaimo kunnioittakoon miestänsä.

Jos teet Jumalan silmissä oikein, niin hyvä. Rukoile miehesi puolesta ja muutenkin apua mitä tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olis ukko (nyt siis ei), niin ei tasan onnistuisi tuollainen käytös. Alkaisin tekemään kaiken päinvastoin. En siivoaisi kuin välttämättömät, pyykit/silittäminen >mitkä?, purkkihernekeitto maistuisi viikon, ym. ym. Ei onnistu mun kyykyttäminen, ei todellakaan. Ehkä siksi olenkin sinkku, kun ei miehet vaan kestä vahvaa naista. 

Muistan lapsuudesta tilanteen, kun isä valitteli ruuasta, monesti, kun ei ole kuin tällaista ja tollaista. Kerran taas alkoi narina, niin äiti heitti isän lautasen seinään ja sanoi, että jos ei kelpaa, niin tee itse omat ruokasi. Siihen loppui se valittaminen. Taisi yllättyä isä, kun äidistä paljastui "tiikeri". En nyt ihan suosittele tuota seinään heittoa, ainakaan lasten edessä, mutta jotain saman tyylistä.

Nyt ap kova kovaa vastaan. Tai jompikumpi lähtee. Tsemppiä "taistoon".

Vierailija
64/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:27"]

Jos mulla olis ukko (nyt siis ei), niin ei tasan onnistuisi tuollainen käytös. Alkaisin tekemään kaiken päinvastoin. En siivoaisi kuin välttämättömät, pyykit/silittäminen >mitkä?, purkkihernekeitto maistuisi viikon, ym. ym. Ei onnistu mun kyykyttäminen, ei todellakaan. Ehkä siksi olenkin sinkku, kun ei miehet vaan kestä vahvaa naista. 

[/quote]Vahvaa? Toi kuulostaa mun mielestä enemmänkin lapselliselta uhoamiselta.

Vierailija
65/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:26"]

Ap, älä kuuntele av:n neuvoja. Täällä he yrittävät manipuloida sinut eroon, sen sijaan että yrittäisivät oikeasti auttaa. Kapina ja miehen haukkuminen ei valitettavasti ole ratkaisu.

Kirje efesolaisille 5

23. sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja.
24. Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset.
25. Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
27. saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.
28. Samalla tavoin tulee myös miesten rakastaa vaimojansa niinkuin omia ruumiitaan; joka rakastaa vaimoansa, hän rakastaa itseänsä.
29. Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niinkuin Kristuskin seurakuntaa,
31. "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."
33. Mutta myös teistä kukin kohdaltaan rakastakoon vaimoaan niinkuin itseänsä; mutta vaimo kunnioittakoon miestänsä.

Jos teet Jumalan silmissä oikein, niin hyvä. Rukoile miehesi puolesta ja muutenkin apua mitä tehdä.

[/quote]

Kuule, olen itsekin uskovainen enkä kannata eroa, mutta ap:n mies on kohtuuton. Hyvä kristillinen mies kohtelee myös vaimoaan kunnioituksella eikä nujertavasti. Hyvässä kristillisessä liitossa kilpaillaan toinen toisensa kunnioittamisessa. Sitä paitsi et voi edes tietää ap:n perheen arvomaailmaa. 

Vierailija
66/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Moni ei ehtisi tuota vaikka olisi vain yksi lapsi. Miehesi vaikuttaa hullulta. Kehotan sinua miettimään jaksatko miestäsi ja hänen henkistä väkivaltaa. Jätä mies. Tiedän ettei oo helppoa, mutta se ainut tie.

Vierailija
67/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:26"]Ap, älä kuuntele av:n neuvoja. Täällä he yrittävät manipuloida sinut eroon, sen sijaan että yrittäisivät oikeasti auttaa. Kapina ja miehen haukkuminen ei valitettavasti ole ratkaisu.

Kirje efesolaisille 5

[/quote]
Jeesus oli aikansa kapinallinen ja heikkojen puolella. Olisi varmasti potkinut ap:n miestä vähintään kuvainnollisesti persuksille jos nykypäivänä olisi meidän keskuudessamme.

Vierailija
68/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:46"]

Kirje efesolaisille 5

[/quote]

Kuule, olen itsekin uskovainen enkä kannata eroa, mutta ap:n mies on kohtuuton. Hyvä kristillinen mies kohtelee myös vaimoaan kunnioituksella eikä nujertavasti. Hyvässä kristillisessä liitossa kilpaillaan toinen toisensa kunnioittamisessa. Sitä paitsi et voi edes tietää ap:n perheen arvomaailmaa. 

[/quote]Niinhän tuossa Efesolaiskirjeessä sanotaankin, mies rakasta vaimoasi kuin itseäsi. Sanoin vain että miehen haukkuminen ja kapina ei kuitenkaan ole kristillistä. Jumala kutsuu parannuksentekoon kaikkia ihmisiä. Nämä neuvot on kirjoitettu kaikille.

Vierailija
69/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:46"]

Kirje efesolaisille 5

[/quote]

[/quote]Niinhän tuossa Efesolaiskirjeessä sanotaankin, mies rakasta vaimoasi kuin itseäsi. Sanoin vain että miehen haukkuminen ja kapina ei kuitenkaan ole kristillistä. Jumala kutsuu parannuksentekoon kaikkia ihmisiä. Nämä neuvot on kirjoitettu kaikille.
[/quote]
Kuinka kristillistä on kasvattaa lapsia perhehelvetissä, jossa toinen osapuoli pilkkaa, halveksii ja alistaa niin että toisella osapuolella on itsetunto nollassa? Ja lapset kuuntelee sitä henkistä väkivaltaa koko ajan? Sillä henkistä väkivaltaahan tuo on.

Vierailija
70/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:57"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:46"] [quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:26"] Ap, älä kuuntele av:n neuvoja. Täällä he yrittävät manipuloida sinut eroon, sen sijaan että yrittäisivät oikeasti auttaa. Kapina ja miehen haukkuminen ei valitettavasti ole ratkaisu.   Kirje efesolaisille 5 22. Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset niinkuin Herralle;
33. Mutta myös teistä kukin kohdaltaan rakastakoon vaimoaan niinkuin itseänsä; mutta vaimo kunnioittakoon miestänsä.   Jos teet Jumalan silmissä oikein, niin hyvä. Rukoile miehesi puolesta ja muutenkin apua mitä tehdä. [/quote] Kuule, olen itsekin uskovainen enkä kannata eroa, mutta ap:n mies on kohtuuton. Hyvä kristillinen mies kohtelee myös vaimoaan kunnioituksella eikä nujertavasti. Hyvässä kristillisessä liitossa kilpaillaan toinen toisensa kunnioittamisessa. Sitä paitsi et voi edes tietää ap:n perheen arvomaailmaa.  [/quote]Niinhän tuossa Efesolaiskirjeessä sanotaankin, mies rakasta vaimoasi kuin itseäsi. Sanoin vain että miehen haukkuminen ja kapina ei kuitenkaan ole kristillistä. Jumala kutsuu parannuksentekoon kaikkia ihmisiä. Nämä neuvot on kirjoitettu kaikille. [/quote] Kuinka kristillistä on kasvattaa lapsia perhehelvetissä, jossa toinen osapuoli pilkkaa, halveksii ja alistaa niin että toisella osapuolella on itsetunto nollassa? Ja lapset kuuntelee sitä henkistä väkivaltaa koko ajan? Sillä henkistä väkivaltaahan tuo on.

[/quote]Miehen pitää tehdä parannus. Jos on pettämässä tms. niin hän joutuu siitä vastaamaan Jumalalle viimeistään.

Vierailija
71/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kusipää. :o ei voi muuta sanoa ! Meillä 1kk ikäinen vauva ja perkele jos alakaa motkotus siitä että en jotain kerkiä tehä tai huonosti siivottu tai muuta vastaavaa, niin ihan rauhassa saa pakata ne paskaset kalsarit ja ryttyset paidat ja suksia kuuseen. Ei ainakaa vielä ole meillä alkanut tuollainen kitinä kaikesta, saas nähdä onko tulossa. :o

Vierailija
72/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on kamala! Itse olen taaperon ja vastasyntyneen kanssa kotona, teen ruuan valmiiksi kun mies tulee kotiin. Oli se sitten valmisruokaa tai alusta loppuun asti itse tehtyä mies ei valita. Ruuan jälkeen mies tiskaa ja siivoaa. En edes muista koska mun olisi viimeksi tarvinnut pestä pyykkiä. Pari viikkoa sitten yritin ripusta pyykejä kuivumaan,mutta mies hätisti mut pois.

Vierailija
73/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että jatkossa otat itseäsi niskasta kiinni ja kiinnität enemmän huomiota työsi laatuun. Ei voi olla niin, että makoilet vain kotona kaiket päivät ja sutaisten vasemmalla kädellä jonkinlaisen aterian irvikuvan ja siivouksen teet.

Vierailija
74/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on siis ihan päivittäistä ja jatkunut jo jonkon aikaa. Tuntuu, että seinät kaatuu päälle :( ap

Vierailija
75/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh! Itse en juuri silitä, duplot asuvat olohuoneessa, leivon yleensä vain juhliin. Ruokaa nyt laitan yleensä joka toinen päivä pariksi päiväksi. Yksi lapsi, joka on päiväkodissa ja vanhemmat päivisin töissä. Mies voi itse silittää omat vaatteensa ja huolehtia siitä, että haluamansa vaatteet ovat puhtaana. Siitä kyllä meilläkin mies valittaa, ettei hänellä ole puhtaita vaatteita. Pesen vaatteita sen perusteella, mitä minä ja lapsi tarvitsemme. Pesen samalla miehen vaatteet, mutta en huolehdi siitä, että hänellä on puhtaita vaatteita. Käyttäköön likaisia, jos ei tajua pestä ajoissa pyykkiä.

Etkä kyllä kuulosta laiskalta ja saamattomalta. Tee se, mitä jaksat. Tärkeintä on hoitaa lapsia ja tehdä välttämättömät kotityöt.

Vierailija
76/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten täällä palstalla on niin monta kertaa jo todettu: Mistä ihmeestä te näitä miehiä oikein nappaatte? Ja miksi, miksi teette lapset ja perheen tuollaisen miehen kanssa?

Nyt on vakava keskustelun paikka miehesi kanssa.

Vierailija
77/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin syötiin eilen italianpataa, vierastarjottavat olivat pakasteesta. Duplot lojuvat tuossa olkkarin lattialla päivästä toiseen, usein illalla kasaan vauvalle tornin valmiiksi että makuuhuoneesta aamulla kontatessaan saa kaataa sen heti kun herää :)

Taidankin oikeasti olla aika onnekas, kun olen yh. Ap mieti sinäkin, viekö tuo parisuhde sulta enemmän vai antaa. Mun lapsen isä käy häntä viikoittain tapaamassa ja helpompaahan mulla tietyllä tavalla silloin on, kun kaiken muun ajan vauva roikkuu jalassa mukana viihdytettävänä ja alkaa huutaa jos edes käyn vessassa yksin. Mut hetkeäkään en ole kyllä silti toivonut, että hän muuttaisi enää tänne asumaan meidän kanssa.

Vierailija
78/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siedät tuollaista? Mikä kumma saa ihmisen vaan ottamaan vastaan tuollaista paskaa?

Vierailija
79/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:12"]Tämä on siis ihan päivittäistä ja jatkunut jo jonkon aikaa. Tuntuu, että seinät kaatuu päälle :( ap
[/quote]

Ei ole normaalia. Ei yhtään. Miehesi on kauhea. Nyt sanot vastaan. Aloita keskustellen. "Minä olen kiitollinen, että käyt töissä, ole sinä vuorostasi kiitollinen valmiista pöydästä ja kotona hoidetuista lapsista." Jos tuo linja jatkuu, niin muut keinot käyttöön.

Vierailija
80/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on pikkuisen vaikea uskoa dramaattista totuuttasi, ap. Demonisoitko nyt tarkoituksella miestäsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan