Mies valittaa tekemistäni kotitöistä. Olen loppu.
Olen siis kotiäitinä, lapsemme ovat iältään 6kk, 2,5 v ja 5v. Yritän toki lastenhoidon ohella hoitaa kaikki kotityöt, mutta miehelle ei tunnu mikään kelpaavan. En tee niitä riittävästi tai teen ne huonosti :( Esimerkkejä eiliseltä... 1. Olin silittänyt miehen vaatteita, mutta paita jonka hän halusi töihin oli pyykissä ja sain haukut. Lisäksi olin prässännyt "väärät housut". 2. Tein ruuaksi italianpataa, se maistuu yleensä hyvin kaikille ja lisäkesalaatin. Jälkiruuaksi leivoin mustikkapiirakkaa jonka tarjosin vaniljakastikkeen kanssa. Sain valitusta, koska aikani pitäisi riittää "kunnon ruuan tekemiseen, eikä saa olla pussiruokaa". Vaniljakastike valmiina oli myös huono juttu. 3. Miehen tullessa töistä rakentelimme Duploilla olohuoneessa ja lattialla oli muutama Duplo. En kuulemma siivoa päivisin kun on "lelut leveänä pitkin olohuonetta". 4. Meillä piipahti illalla tuttavapariskunta kylässä. Tarjosin kahvin kanssa mustikkapiirakkaa, mihin mies kovaan ääneen "älä nyt herran jestas vaan anna sitä hirveää purkkikastiketta, tajuatteko ettei viitsinyt sitä itse tehdä?" Lisäksi kuulin illan vihjauksia ulkonäöstäni. Naapurin pirkolla on vauvakilot jo karisseet ja on aina niin kauniina ja huoliteltuna... Voi kun mä kyllä yritän parhaani näillä neljän tunnin unilla joka päivä. Nyt ahdistaa ja masentaa tosi pahasti miten laiska ja saamaton ihminen olen. Eilen illalla kävin itkemässä kylpyhuoneessa kesken tuttavien kyläilyn kun piti hetkeksi päästä pois. Olen kerta kaikkiaan loppu :(
Kommentit (83)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:14"]Kuten täällä palstalla on niin monta kertaa jo todettu: Mistä ihmeestä te näitä miehiä oikein nappaatte? Ja miksi, miksi teette lapset ja perheen tuollaisen miehen kanssa?
Nyt on vakava keskustelun paikka miehesi kanssa.
[/quote]
Kiitos. Tiedän, että miehellä on töissä stressiä ja kiirettä. Tämä on vain jotenkin mennyt tällaiseksi. Ei hän tietenkään ole aina ollut tuollainen ja toivon että asiat vielä kääntyisivät parempaan. Töihin palaamiseenikin on vielä aikaa... Ainakin vuoden verran. Joskus tuntuu siltä että olisi helpompaa ilman miestä. Toisaalta hän on lapsille hyvä isä ja ero tuntuu jo ajatuksena kamalalta. Ap
Jos miehelläsi on hyvä liksa, niin pyydä, että palkkaisitte siivoojan tai kotiapulaisen. Niinhän ulkomaillakin toimitaan varakkaammissa perheissä. Tai sitten lastenhoitajan, jotta sinä ehdit keskittyä siivoamiseen ja muihin kotitöihin.
voimia sinne pikkulapsi arkeen. Tuohan on jo paljon mitä olet kerinnyt ja jaksanut tehdä päivän aikana! :-) itse tiedän niin tunteen vähäisten unien ja lasten tarpeitten sekamelskassa. Olethan jutellut miehesi kanssa miltä hänen käytös itsestäsi tuntuu? Ei ole reilua, että kun kaiikensa yrittää niin saa vain haukkuja niskaan.