Minkä ikäisenä pääset eläkkeelle ja paljon eläkkeesi on?
Minä aikaisintaan 67-vuotiaana ja eläkkeen määrä noin 1600 euroa/kk. Onko työn tekemisessä mitään järkeä?
Kommentit (67)
60-v, en kerro elakettani koska ette uskoisi kuitenkaan.
70nä ja eläke on tällä hetkellä 70 euroa (JEEEEE!) Kiitos kaikille työnantajille, jotka eivät ole palkanneet minua yrityksistä huolimatta!
Alin eläkeikä tasan 65. Eläke silloin 5400€/kk.
Olen jo eläkkeellä ja eläke on valtava melkein 1000 euroa.
Jäin eläkkeelle 64v 3kk ikäisenä. Eläkkeeni on 3.000e/kk netto.
nyyt joku euro on eläkkeeni. Olen 33v. Ja pääsen kai 70 vuotiaana... Heh
Jotain vähän yli 65-vuotiaana pääsen ja pari tonnia on työeläke. Lisäksi on itse säästämäni yksityinen eläkevakuutus n. 500 €/kk ensimmäisille viidelle vuodelle. Ja säästöjä ja sijoituksia pahan päivän varalle. Minusta työn tekemisessä on paljonkin järkeä, koska palkka tuo hyvän toimeentulon, ja mahdollistaa säästämisen ja sijoittamisenkin.
Minulla on suoja, vaatteet ja ruoka. Työnteko mahdollistaa minulle nämä perustarpeet.
Vierailija kirjoitti:
Miten noita noin hyviä eläkkeitä voi saada?
67 v 7 kk ja odotuseläke noin 2400 e/kk. Sinänsä vähän huonosti olen ollut työelämässä eläkkeen kannalta, että olin ikävuodet 19-24 tehtaan hommissa, ihan hyvä palkka nuorelle, mutta niistä ei kertynyt eläkettä ikäluokalleni. Sitten menin 5 vuodeksi yliopistoon opiskelemaan, jolloin taas ei kertynyt. mitään. Olen siis alkanu vasta kolmekymppisenä kerryttää eläkettä itselleni. Onneksi it-alalla on ihan ookoo palkat, joten jotain on silti saanut kasaan. Nyt vaan toivotaan toivotaan, että saa pitää työpaikkansa eläkeikään asti.
Pääsin eläkkeelle 63v. 9kk, eläke 2200e/brutto
Joku tollo alapeukuttaa kaikkia vastauksia. Mikään ei hänelle kelpaa: ei pieni eläke, ei iso eläke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noita noin hyviä eläkkeitä voi saada?
Olemalla kusettaja konna.
Vierailija kirjoitti:
67,8v. N. 1800€/kk
N33
Mistä tiedät iän? Eläkeikähän nykyisen lainsäädännön mukaan vahvistetaan vasta sinä vuonna kun henkilö täyttää 62 vuotta!
Voin myös sanoa, että tuon ikäisenä en kyllä tuota summaa pitäisi millään tavalla kovin tarkkana.
67 ja eläke näillä näkymin 21 senttiä. Onko työntekemisessä järkeä? No, 1600 eurolla saa aika monta maitopurkkia enemmän kuin 21 sentillä.
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Saan eläkettä noin 2500e/kk. Oliko kannattavaa tehdä töitä, kun meni terveys, hmm.
Lakujen mukaan tuleva eläkkeeni tulee olemaan 9800 euroa kk, löytääkö joku tästä lauseesta virheen vai näenkö unta?.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai työn tekemisessä on järkeä. Kaikilla vaan ei riitä järki opiskella sellaiseen ammattiin, jossa tienaa yli kiturajan.
Alapeukuttajat ovat näitä, joita tarkoitin.
Totta kai työn tekemisessä on järkeä. Kaikilla vaan ei riitä järki opiskella sellaiseen ammattiin, jossa tienaa yli kiturajan.