Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies valittaa tekemistäni kotitöistä. Olen loppu.

Vierailija
06.05.2015 |

Olen siis kotiäitinä, lapsemme ovat iältään 6kk, 2,5 v ja 5v. Yritän toki lastenhoidon ohella hoitaa kaikki kotityöt, mutta miehelle ei tunnu mikään kelpaavan. En tee niitä riittävästi tai teen ne huonosti :( Esimerkkejä eiliseltä... 1. Olin silittänyt miehen vaatteita, mutta paita jonka hän halusi töihin oli pyykissä ja sain haukut. Lisäksi olin prässännyt "väärät housut". 2. Tein ruuaksi italianpataa, se maistuu yleensä hyvin kaikille ja lisäkesalaatin. Jälkiruuaksi leivoin mustikkapiirakkaa jonka tarjosin vaniljakastikkeen kanssa. Sain valitusta, koska aikani pitäisi riittää "kunnon ruuan tekemiseen, eikä saa olla pussiruokaa". Vaniljakastike valmiina oli myös huono juttu. 3. Miehen tullessa töistä rakentelimme Duploilla olohuoneessa ja lattialla oli muutama Duplo. En kuulemma siivoa päivisin kun on "lelut leveänä pitkin olohuonetta". 4. Meillä piipahti illalla tuttavapariskunta kylässä. Tarjosin kahvin kanssa mustikkapiirakkaa, mihin mies kovaan ääneen "älä nyt herran jestas vaan anna sitä hirveää purkkikastiketta, tajuatteko ettei viitsinyt sitä itse tehdä?" Lisäksi kuulin illan vihjauksia ulkonäöstäni. Naapurin pirkolla on vauvakilot jo karisseet ja on aina niin kauniina ja huoliteltuna... Voi kun mä kyllä yritän parhaani näillä neljän tunnin unilla joka päivä. Nyt ahdistaa ja masentaa tosi pahasti miten laiska ja saamaton ihminen olen. Eilen illalla kävin itkemässä kylpyhuoneessa kesken tuttavien kyläilyn kun piti hetkeksi päästä pois. Olen kerta kaikkiaan loppu :(

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miehesi on jotenkin sairas, pelottavalla tavalla. Siis oikeasti. Mielenterveysongelmaa tai luonnevikaa.. Onko joku autismin kaltainen taustalla tuossa neuroottisuudessa lattialla olevien lelujen suhteen? Ja tuollaisessa ihmeellisessä vaniljakastike-valittamisessa? Entä miksi aikuinen ihminen ei itse valmistele (silitä ym.) pukemiaan vaatteita itselleen valmiiksi?!
Nyt heti stoppi tuolle miehen edessä matelullesi. Ota hälläväliä-asenne miehen suhteen - mitä voit edes enää menettää?
Jos nirsoilee ruoasta tai jälkiruoasta, tokaiset vain välinpitämättömästi että ei ole pakko syödä, jos ei maistu.
Lakkaa nyt herrantähden jo silittämästä aikuisen ihmisen paitoja ja housuja! En ole eläissäni silittänyt yhdenkään miehen yhtäkään vaatekappaletta (minulla hyväpalkkainen pukumies, joka huoltanut pukunsa ja paitansa tämän 15v taipaleemme ajan itse).
Miehesi tulee pompottamaan sinua juuri niin kauan ja niin paljon kuin vain annat sen jatkua. Vihellä peli poikki ja muista olevasi täysin saman arvoinen ihminen kuin mies. Et ole mikään piika. Tällä hetkellä työtäsi on lastenhoito. Pyydäpä miestäsi käymään päiväkodissa katsomassa, kuinka paljon lastenhoitajien työnkuvaan kuuluu siivoaminen, ruoanlaitto, pyykkääminen ja silittäminen ;)

Vierailija
42/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"]Olen siis kotiäitinä, lapsemme ovat iältään 6kk, 2,5 v ja 5v. Yritän toki lastenhoidon ohella hoitaa kaikki kotityöt, mutta miehelle ei tunnu mikään kelpaavan. En tee niitä riittävästi tai teen ne huonosti :( Esimerkkejä eiliseltä... 1. Olin silittänyt miehen vaatteita, mutta paita jonka hän halusi töihin oli pyykissä ja sain haukut. Lisäksi olin prässännyt "väärät housut". 2. Tein ruuaksi italianpataa, se maistuu yleensä hyvin kaikille ja lisäkesalaatin. Jälkiruuaksi leivoin mustikkapiirakkaa jonka tarjosin vaniljakastikkeen kanssa. Sain valitusta, koska aikani pitäisi riittää "kunnon ruuan tekemiseen, eikä saa olla pussiruokaa". Vaniljakastike valmiina oli myös huono juttu. 3. Miehen tullessa töistä rakentelimme Duploilla olohuoneessa ja lattialla oli muutama Duplo. En kuulemma siivoa päivisin kun on "lelut leveänä pitkin olohuonetta". 4. Meillä piipahti illalla tuttavapariskunta kylässä. Tarjosin kahvin kanssa mustikkapiirakkaa, mihin mies kovaan ääneen "älä nyt herran jestas vaan anna sitä hirveää purkkikastiketta, tajuatteko ettei viitsinyt sitä itse tehdä?" Lisäksi kuulin illan vihjauksia ulkonäöstäni. Naapurin pirkolla on vauvakilot jo karisseet ja on aina niin kauniina ja huoliteltuna... Voi kun mä kyllä yritän parhaani näillä neljän tunnin unilla joka päivä. Nyt ahdistaa ja masentaa tosi pahasti miten laiska ja saamaton ihminen olen. Eilen illalla kävin itkemässä kylpyhuoneessa kesken tuttavien kyläilyn kun piti hetkeksi päästä pois. Olen kerta kaikkiaan loppu :( [/quote] Ap

lueppa mitä kirjoiti niin huomaat et kyllä sinulla on paljon parannettavaa "kotiäitinä" yritä nyt hyvä ihminen edes jooko.

Mä taas luin kaksi kertaa ap. kirjoituksen ja sanon että huh huh. Jos ap:n työt tekisi joku ulkopuolinen, niin työsuojeluviranomaiset olisivat jo kimpussa. Eikä se onnistuisi myöskään päiväkodissa tai perhepäivähoitajalla kun lapsia on kolme ja noin pieniä, koska sielläkin keskitytään ainoastaan lapsiin ja töitä on siinäkin yllin kyllin.  Ja missä on lapsen etu ja oikeus, koska perhevapaat on juuri lapsia varten, ei aikuisten.  Nyt ap. on peiliin katsomisen paikka, sillä oma jaksamisesi on vaakalaudalla, jo lasten takia.

Ap. aikahan menee lähes kokonaan lasten hoitoon - hoivaan, ruuan ja välipalojen valmistukseen, lasten ulkoiluttamiseen jne. En ymmärrä millä ihmeen ajalla hän vielä leipoo mustikkapiirakat ja silittää miehensä vaatteet, kun nuorin on puoli vuotias ja muut  2,5v ja 5v.

Mihin ihmeeseen te nykyajan naiset suostutte? Nyt ryhtiä ap. ja keskityt vain lastenhoitoon. Olet todennäköisesti äitiyslomalla tai muulla perhevapaalla ja jo lain mukaan, perhevapaat ovat tarkoitettu lasten hyvinvointiin, ei suinkaan aikuisen miehen passaamiseen tai kotitöiden tekemiseen, jolloin se aika on lapselta pois, eikä se ole myöskään lapsen etu, johon lomat ovat tarkoitettu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paa se ukkos silittämään oma paitansa. Häntä ei tarvitse hoitaa.

Vierailija
44/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä edellisten kanssa, miehen paitojen silitys ja pyykkihuolto ei kuulu naiselle.

Osa-aikainen lastenhoitaja kotiin, jotta pääset päivällä treenaamaan sitä huippukroppaa:-) ja saat omaa aikaa. Ukko kuriin nyt, vakava keskustelun paikka. Minun ex teki tuota samaa silloin, kun oli toinen nainen kierroksessa. Eli yritti saada eroa minun niskoilleni. Oli (tai siis on) muutenkin tosi luuseri. Käräytin suhteesta ja pistin pellolle. Enkä ole katunut, siitä on nyt 5 vuotta.

Tsemppiä naiset, ei niiden ukkojen rutinoita tarvi kuunnella. Parempia miehiä on maailma täynnä.

Vierailija
45/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vaniljakastike jotenkin kruunaa kaiken. Mies on kuin prinsessa.

Sitä saattaisi luulla, että miehille vaniljakastikkeen koostumus ei olisi se kynnyskysymys missään asiassa tai edes asia, johon kiinnittäisi erityistä huomiota, mutta asiahan onkin juuri päinvastoin. Prinsessalle ei kelpaa Floran kastike, vaan mamman pitää se itse tehdä varta vasten hänelle kermasta ja vaniljatangosta ja sokerista keittelemällä (tai miten se lopulta tehdäänkään).

Mies on aivan infantiili. Taantunut. Veikkaan, että ap tunnet kuin sinulla olisi yksi kakara lisää, sellainen iso kauhukakara. Voi olla, että mies on tiedostamattaan mustasukkainen omille lapsilleen. Tuossa vaniljakastikkeessa on jotain sellaista symbolista, se on kuin äidinmaitoa. Vähän kuin tyrkyttäisit hänelle korviketta.

Mies haluaisi olla se talouden esikoispoika, kultapoika. Ja nyt hän kokee saavansa sekundaa, eikä aitoa äidinruokaa.

Niin tai näin, mies ei ole jotenkin oikeasti kasvanut aikuiseksi eikä perheenisäksi. Eihän tuolla tavalla vaimoa pidetä. Jatkuvalla haukkumisella. Sun ei tarvi ap yliymmärtää häntä. Sehän vie kaikki halutkin. Ei kukaan nainen halua olla suhteessa sellaisen miehen kanssa, jota täytyy "ymmärtää" kuin lasta. Mies on sika.

Vierailija
47/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt hyvä nainen ittees syytä. Teet välttämättömän ja enemmänki ja se riittää. Kusipää ukko

Vierailija
48/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 14:12"]"]Olen siis kotiäitinä, lapsemme ovat iältään 6kk, 2,5 v ja 5v. Yritän toki lastenhoidon ohella hoitaa kaikki kotityöt, mutta miehelle ei tunnu mikään kelpaavan. En tee niitä riittävästi tai teen ne huonosti :( Esimerkkejä eiliseltä... 1. Olin silittänyt miehen vaatteita, mutta paita jonka hän halusi töihin oli pyykissä ja sain haukut. Lisäksi olin prässännyt "väärät housut". 2. Tein ruuaksi italianpataa, se maistuu yleensä hyvin kaikille ja lisäkesalaatin. Jälkiruuaksi leivoin mustikkapiirakkaa jonka tarjosin vaniljakastikkeen kanssa. Sain valitusta, koska aikani pitäisi riittää "kunnon ruuan tekemiseen, eikä saa olla pussiruokaa". Vaniljakastike valmiina oli myös huono juttu. 3. Miehen tullessa töistä rakentelimme Duploilla olohuoneessa ja lattialla oli muutama Duplo. En kuulemma siivoa päivisin kun on "lelut leveänä pitkin olohuonetta". 4. Meillä piipahti illalla tuttavapariskunta kylässä. Tarjosin kahvin kanssa mustikkapiirakkaa, mihin mies kovaan ääneen "älä nyt herran jestas vaan anna sitä hirveää purkkikastiketta, tajuatteko ettei viitsinyt sitä itse tehdä?" Lisäksi kuulin illan vihjauksia ulkonäöstäni. Naapurin pirkolla on vauvakilot jo karisseet ja on aina niin kauniina ja huoliteltuna... Voi kun mä kyllä yritän parhaani näillä neljän tunnin unilla joka päivä. Nyt ahdistaa ja masentaa tosi pahasti miten laiska ja saamaton ihminen olen. Eilen illalla kävin itkemässä kylpyhuoneessa kesken tuttavien kyläilyn kun piti hetkeksi päästä pois. Olen kerta kaikkiaan loppu :( [/quote] Ap

lueppa mitä kirjoiti niin huomaat et kyllä sinulla on paljon parannettavaa "kotiäitinä" yritä nyt hyvä ihminen edes jooko.

Mä taas luin kaksi kertaa ap. kirjoituksen ja sanon että huh huh. Jos ap:n työt tekisi joku ulkopuolinen, niin työsuojeluviranomaiset olisivat jo kimpussa. Eikä se onnistuisi myöskään päiväkodissa tai perhepäivähoitajalla kun lapsia on kolme ja noin pieniä, koska sielläkin keskitytään ainoastaan lapsiin ja töitä on siinäkin yllin kyllin.  Ja missä on lapsen etu ja oikeus, koska perhevapaat on juuri lapsia varten, ei aikuisten.  Nyt ap. on peiliin katsomisen paikka, sillä oma jaksamisesi on vaakalaudalla, jo lasten takia.

Ap. aikahan menee lähes kokonaan lasten hoitoon - hoivaan, ruuan ja välipalojen valmistukseen, lasten ulkoiluttamiseen jne. En ymmärrä millä ihmeen ajalla hän vielä leipoo mustikkapiirakat ja silittää miehensä vaatteet, kun nuorin on puoli vuotias ja muut  2,5v ja 5v.

Mihin ihmeeseen te nykyajan naiset suostutte? Nyt ryhtiä ap. ja keskityt vain lastenhoitoon. Olet todennäköisesti äitiyslomalla tai muulla perhevapaalla ja jo lain mukaan, perhevapaat ovat tarkoitettu lasten hyvinvointiin, ei suinkaan aikuisen miehen passaamiseen tai kotitöiden tekemiseen, jolloin se aika on lapselta pois, eikä se ole myöskään lapsen etu, johon lomat ovat tarkoitettu. 

[/quote]
Laki ei kyllä sano mitä kotitöitä saa tehdä

Vierailija
49/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:22"]Miehellä on sivusuhde tai on ihastunut toiseen naiseen ja nyt yrittää mielessään kehittää vaimostaan syyllistä pettämiseen.

Mitä enemmän ap yrittää ja antaa miehelle liekaa ja tilaa, sen paremmat mahdollisuudet miehellä on naisseikkailuunsa ja sitä enemmän hän ap:ta haukkuu.
[/quote]
Tämä on muuten niin totta. Varsinkin jos ap:n mies on ennen ollut normaali.

Vierailija
50/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, onpa huono mies.

Mutta parantamisen varaa on myös sinulla, koska teet kahden ihmisen kotityöt ja vielä otat vastaan lapsellisia haukkuja tältä avuttomalta kakaraltasi, ja teit hänen kanssaan lapsenkin.

Ota itseäsi niskasta kiinni: sinä olet nainen, ja siksi teet vain tasan oman osuutesi, jonka päivän aikana kotona olon vuoksi ehdit. Kun ukko tulee kotiin, hän tekee loput kotityöt. Lopeta hänen passaamisensa.

Ja miksi ihmeessä peset miehesi pyykit; mistä sellainen tapa on sinulla edes alkanut? Hänen pyykkinsä eivät kuulu sinulle, koska hän on aikuinen ihminen. Mies hoitaa itse omat pyykkinsä ja osansa lapsen pyykeistä, sillä niin aikuiset tekevät. Itse en tunne yhtäkään miestä, joka pesettäisi pyykkinsä puolisollaan.

Vierailija
51/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies viettänyt ikinä isäkuukautta lasten kanssa niin että sinä olet töissä, tai vaikka viikonloppua yksi lasten kanssa niin ettei joku ole häntä auttamassa. Voisi nimittäin tehdä hyvää kokeilla sitä sinun roolia hetken aikaa. Meillä mies ei älynnyt miten puuduttavaa se jatkuva itsensä toistaminen on kun ensimmäinen lapsi syntyi, mutta laitoin muutaman viikonlopun hoitamaan keskenään lapsen, olin kotona, mutta mies sai itsekseen hoitaa lapsen ruokailut, pesut, vaipanvaihdot, nukkumaanmenot, leikit jne... Loppui se ihmettely "miksi et tee mitään päivisin..." Nyt aivan superhyvä mies ja isä. Odotan toista ja saan hirveästi apua kotihommissa, mies tulee töistä kotiin, syö itse ja syöttää lapsen heti perään, hoitaa aina lapsen iltapesun sekä nukuttamisen. Yleensä vielä raivaileekin iltaisin tavaroita paikalleen. Minä hoitelen ruuat, pyykit, siivouksen ja muut päivän askareet lapsen kanssa. Kyllä saa olla tyytyväinen että meillä kasvettiin isän rooliin muutaman viikonlopun väännön ansiosta, jos näin ei olisi käynyt luulen että meidän perhe olisi yksilapsinen ja pahimmassa tapauksessa isä js äiti eri osoitteissa. Lopuksi on hyvä muistaa että lastenhankkiminen on yleensä yhteinen päätös ja lapsen hoitoon on molempien sitouduttava.

Vierailija
52/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 15:46"]Ohhoh, onpa huono mies.

Mutta parantamisen varaa on myös sinulla, koska teet kahden ihmisen kotityöt ja vielä otat vastaan lapsellisia haukkuja tältä avuttomalta kakaraltasi, ja teit hänen kanssaan lapsenkin.

Ota itseäsi niskasta kiinni: sinä olet nainen, ja siksi teet vain tasan oman osuutesi, jonka päivän aikana kotona olon vuoksi ehdit. Kun ukko tulee kotiin, hän tekee loput kotityöt. Lopeta hänen passaamisensa.

Ja miksi ihmeessä peset miehesi pyykit; mistä sellainen tapa on sinulla edes alkanut? Hänen pyykkinsä eivät kuulu sinulle, koska hän on aikuinen ihminen. Mies hoitaa itse omat pyykkinsä ja osansa lapsen pyykeistä, sillä niin aikuiset tekevät. Itse en tunne yhtäkään miestä, joka pesettäisi pyykkinsä puolisollaan.
[/quote]

Minä pesen meidän perheessä kaikkien pyykit, miehen pyykit myös. Samalla ne menee. Kuitenkin jos haluaa vaatteensa silitettävän, herra on hyvä ja silittää itse. Siihen en ala.

Ap tsemppiä, et ole tehnyt mitään väärin. Miehesi sattuu vain olemaan kusipää.

Vierailija
53/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 15:33"]

Tuli heti mieleen tää vanha Mankeli- pätkä

, aika mulkultahan toi äijäs vaikuttaa.

[/quote]

Repesin niin monta kertaa. Kiitos. Niin monessa kohtaa aivan kuin minun ENTINEN aviomies.

Vierailija
54/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset ällötys äijät on tuttavapiirissä tosi tympeitä. Voin kuvitella sen vierailulla olleen tuttavapariskunnan kiusaantumisen ja vaivaantuneen tunnelman kun mies (!) haukkuu vaimon tarjottavia ja koko ajan alentuvasti vihjailee vaimostaan. Olen jonkun kerran ollut vierailulla vastaavan tapauksen luona ja voin kertoa ettei kyllä mieli tee mennä toista kertaa. Mies siinä itsensä idiootiksi teki, vaimoa kohtaan tunnettiin sääliä. Oma miehenikin, joka yleensä ei koskaan kommentoi toisista ihmisistä, sanoi että mikä ääliö.

Vierailija
55/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tosiaan tehnyt vaniljakastiketta itse??!! :D

Siis jos meillä valitettaisiin ruuasta niin vaihtoehdot olisi

1. Ole syömättä.

2. Tee itse.

Vierailija
56/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehty vaniljakastike ei ole kolmen pienen lapsen kanssa todellakaan mikään helppo nakki, koska siinä pitää 15 minuuttia vahtia kuumennettavaa maitoa koko ajan. Se ei saisi kiehua eikä varsinkaan kuohua kattilasta yli tai palaa pohjaan niin kuin maito lähes aina tekee, ellei kokki vahdi ja vatkaa herkeämättä. Vaniljakin pitäisi osata laittaa oikeaan aikaan ja sekoitella jäädytettäessä ja muuta.

Kuinka se tehdään, jos kolme pientä lasta roikkuu lahkeessa tai vaihtoehtoisesti ovat ilman valvontaa?

Mies saisi olla onnellinen järkevän vaimon järkiratkaisusta.

Muuten olisi palaneelta maistuvaa kokkarekastiketta (ne perunajauhot), hinkattava kattila ja hella, rakkulaiset sormet ja pari rakkulaa ja laastari ainakin yhdellä lapsella, joka on tunkenut väärään aikaan vaatimaan huomiota eikä ole lakannut, jne.

Vaniljakastike nimenomaan kannattaa ostaa valmiina tai ihan vain tarjota sulavaa jäätelöä.

Mustikkapiirakat ja sellaiset nyt tekee vaikka yhdessä lasten kanssa - tosin se yleensä tulee kalliiksi, kun sivutuotteena tulee vaatteita, joita ei voi enää julkisilla paikoilla käyttää, joska mustikka ei lähde. Eli halvemmaksi tulisi ostaa sekin valmiina ja käyttää mikrossa. Mutta yhdessä tekemisellä on tietysti arvo, jota ei voi mitata rahassa, kunhan mies ei mäkätä asiasta.

Vierailija
57/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttais siltä, että vähintään yhdeksän kymmenestä tällaisesta ukosta ei sitten itse pärjäisi mitenkään vaimon housuissa. Noi valitukset on tietysti tekemällä tehtyjä ihan vain kiusaksi ja vallan käyttämiseksi (ehkä ovat itse joutuneet myös arvostelluiksi omalla työpaikallaan). Ihan teoreettista potaskaa. Lähes aina - jos se on lapsille turvallista - kannattaa pakottaa mies hoitamaan taloutta vähintään muutaman viikon ajan putkeen. Ukko selittelee takuulla itkuisen hyökkäävästi, miksi se ja sekin on jäänyt tekemättä tänäänkin. Näitä tarinoita on nähnyt kyllä telkkarissakin, ja ulkopuolinen kyllä näkee kuvion selvästi, mutta vaimon täytyykin keskittyä itsetuntonsa ja -tuntemuksensa kehittämiseen, ei siinä muu auta. Tuntuu, että jotkut ihmiset jäävät ilkeiden ihmisten koukkuun odottaen vaikka vuosikymmeniä, että he muuttuisivat ja antaisivat armoa. Ei muuten kannata, elämä on niin lyhytkin. Pystyt tosin varmasti panemaan ukon ojennukseen, kun otat neuvoista vaarin.

Vierailija
58/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:01"]Otapa ap joku viikonloppu ja lähde jonnekin, yksin. Jätät sen miehen niiden lasten ja kotitöiden kanssa pärjäämään, siinähän näkee mies miten hyvin sitä aikaa sulla on.
[/quote]

Huh, en uskalla edes ehdottaa! Ap

Vierailija
59/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen siis kotiäitinä, lapsemme ovat iältään 6kk, 2,5 v ja 5v. Yritän toki lastenhoidon ohella hoitaa kaikki kotityöt, mutta miehelle ei tunnu mikään kelpaavan. En tee niitä riittävästi tai teen ne huonosti :( Esimerkkejä eiliseltä... 1. Olin silittänyt miehen vaatteita, mutta paita jonka hän halusi töihin oli pyykissä ja sain haukut. Lisäksi olin prässännyt "väärät housut". 2. Tein ruuaksi italianpataa, se maistuu yleensä hyvin kaikille ja lisäkesalaatin. Jälkiruuaksi leivoin mustikkapiirakkaa jonka tarjosin vaniljakastikkeen kanssa. Sain valitusta, koska aikani pitäisi riittää "kunnon ruuan tekemiseen, eikä saa olla pussiruokaa". Vaniljakastike valmiina oli myös huono juttu. 3. Miehen tullessa töistä rakentelimme Duploilla olohuoneessa ja lattialla oli muutama Duplo. En kuulemma siivoa päivisin kun on "lelut leveänä pitkin olohuonetta". 4. Meillä piipahti illalla tuttavapariskunta kylässä. Tarjosin kahvin kanssa mustikkapiirakkaa, mihin mies kovaan ääneen "älä nyt herran jestas vaan anna sitä hirveää purkkikastiketta, tajuatteko ettei viitsinyt sitä itse tehdä?" Lisäksi kuulin illan vihjauksia ulkonäöstäni. Naapurin pirkolla on vauvakilot jo karisseet ja on aina niin kauniina ja huoliteltuna... Voi kun mä kyllä yritän parhaani näillä neljän tunnin unilla joka päivä. Nyt ahdistaa ja masentaa tosi pahasti miten laiska ja saamaton ihminen olen. Eilen illalla kävin itkemässä kylpyhuoneessa kesken tuttavien kyläilyn kun piti hetkeksi päästä pois. Olen kerta kaikkiaan loppu :( [/quote]

Ap lueppa mitä kirjoiti niin huomaat et kyllä sinulla on paljon parannettavaa "kotiäitinä" yritä nyt hyvä ihminen edes jooko."

Mä taas luin kaksi kertaa ap. kirjoituksen ja sanon että huh huh. Jos ap:n työt tekisi joku ulkopuolinen, niin työsuojeluviranomaiset olisivat jo kimpussa. Eikä se onnistuisi myöskään päiväkodissa tai perhepäivähoitajalla kun lapsia on kolme ja noin pieniä, koska sielläkin keskitytään ainoastaan lapsiin ja töitä on siinäkin yllin kyllin.  Ja missä on lapsen etu ja oikeus, koska perhevapaat on juuri lapsia varten, ei aikuisten.  Nyt ap. on peiliin katsomisen paikka, sillä oma jaksamisesi on vaakalaudalla, jo lasten takia. Ap. aikahan menee lähes kokonaan lasten hoitoon - hoivaan, ruuan ja välipalojen valmistukseen, lasten ulkoiluttamiseen jne. En ymmärrä millä ihmeen ajalla hän vielä leipoo mustikkapiirakat ja silittää miehensä vaatteet, kun nuorin on puoli vuotias ja muut  2,5v ja 5v. Mihin ihmeeseen te nykyajan naiset suostutte? Nyt ryhtiä ap. ja keskityt vain lastenhoitoon. Olet todennäköisesti äitiyslomalla tai muulla perhevapaalla ja jo lain mukaan, perhevapaat ovat tarkoitettu lasten hyvinvointiin, ei suinkaan aikuisen miehen passaamiseen tai kotitöiden tekemiseen, jolloin se aika on lapselta pois, eikä se ole myöskään lapsen etu, johon lomat ovat tarkoitettu.    [/quote]

Laki ei kyllä sano mitä kotitöitä saa tehdä"

Jokainen kait luulisi ymmärtävän jo nimestä mitä ne tarkoittavat "äitiysloma", (lapsen) "kotihoitotuki", sillä lain avulla halutaan turvata lapselle  (ei miehelle) oikeus kodin omaiseen hoitoon ja turvaa. Se on lapsen etu ja oikeus sivistyneissä valtioissa.

Jos perhevapaat olisivat kotitöitä ja miehen passausta varten, laki olisi kodinhoitotuki, jolloin voisi silitellä miehen paitoja, mutta nyt se veronmaksajien rahojen väärin käyttöä, kun aikuinen mies muuttuu perheen esikoispojaksi, jota vaimon tulee passata. Kaiken huippu oli toi vaniljakastike. Miksi mies ei sitä itse valmistanut.  

Voi hyvä isä sentään, millaisia nynneröitä tämän päivän nuoret miehet onkaan, eivät saa edes omaa paitaa silitettyä, meillä isä osallistui kotitöihin jo 50-luvulla ja silitti paitansa, vaikka oli kotiapulainen ja äiti osa-aikatyössä.

Vierailija
60/83 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"]Otapa ap joku viikonloppu ja lähde jonnekin, yksin. Jätät sen miehen niiden lasten ja kotitöiden kanssa pärjäämään, siinähän näkee mies miten hyvin sitä aikaa sulla on. [/quote] '

Huh, en uskalla edes ehdottaa! Ap"

Sitten vain ilmoitat pitäväsi vapaan viikonlopun. Se on siinä. Menet vaikka kissanristiäisiin jonkun sukulaisen ja ystävän luokse mahdolllisimman kauaksi. Ei sun miehen silmät aukea, ennen kuin itse joutuu tekemään hommat. Eikä mitään valmiita ruokia jääkaappiin, eikä etukäteisvalmisteluja.

Sä palat kohta loppuun tai vähintäin itsetuntosi nujerrettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä