Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TE-toimiston väeltä eivät ideat lopu kesken!

Vierailija
11.01.2022 |

"Hae tätä julkishallinnon paikkaa!" (Minulla ei ole alan koulutusta, soveltuva koulutus EI käy. Lisäksi pitää olla auto käytettävissä, koska työtä pitää tehdä eri toimipisteissä useammankin kymmenen kilometrin päässä toisistaan. Olen useasti tuonut julki autottomuuteni, samoin kuin sen, että en hanki autoa, ennen kuin minulla on vakituinen työ. Auton hankinta ja ylläpito on kaikkea muuta kuin edullista tässä maassa.)

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TE-toimisto, tuo Työttömien Elämänilon kadottaja -toimisto.

Kiitos heidän omaiset ei osallistu eläkeläisten hoitoon. Kelataksi vie lääkäriin ja hoitaja tulee eläkeläistä pääoville vastaan ja auttaa vastaanotolle ja laboratorioon.

Vierailija
82/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TE-toimisto, tuo Työttömien Elämänilon kadottaja -toimisto.

Kiitos heidän omaiset ei osallistu eläkeläisten hoitoon. Kelataksi vie lääkäriin ja hoitaja tulee eläkeläistä pääoville vastaan ja auttaa vastaanotolle ja laboratorioon.

En tee mitään ilmaiseksi vapaa-ajalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ehdoteltiin aikanaan kouluttautumista kissa- ja koirahierojaksi. Olen molemmille pahasti allerginen. "Niin, mutta sittenhän voisit perustaa yrityksen."

Olisi myös pitänyt itsenäisesti rakentaa hevostalliin karsinat ja uusia katto. Ei ihan heostenhoitajan koulutuksella taida onnistua.

Vierailija
84/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin ehdotettiin DI-n paikkaa😂. Sopisi hyvin, kun olen sentään kauppiksen käynyt.

Vierailija
85/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kaikenmaailman työpaikkojen hakeminen on ihan naurettavaa, siinä tuhlataan sekä työnhakijan että työnantajan aikaa ja resursseja. Jos et täytä oikeasti juuri mitään työnhakuilmoituksen kriteerejä, sinua ei ko. työnkuva kiinnosta rehellisesti yhtään niin mitäpä luulet palkataanko sinua? No ei. Mutta jos teet vähän "liian hyvän hakemuksen" niin sitten sinut kutsutaan haastatteluun, mutta haastattelussa huomataan, kun lisäkysymyksiä tulee, että ei ammattitaito tms. riitä. Viimeistään tässä vaiheessa tiput pois. Aikaa hakijalta ja työnantajalta tuhlaantui kymmeniä tunteja!!! Tämä aika olisi voitu käyttää hakijalle oikeanlaisen työpaikan etsintään ja työnantalle oikeanlaisen työnhakijan etsintään...

Vierailija
86/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijakkaaa... taas yksi laiskojen työttömien ulinaketju. Ootte te kyllä pohjasakkaa. Sanonpa jälleen: MENKÄÄ TÖIHIN SIITÄ VÄNISEMÄSTÄ. Kukaan ei jaksa teidän viisasteluja enää kuunnella. Tuet vaan pois ja katuojaan kerjäämään, siinäpähän oppisitte aikuisten tavoille.

Eläkeläisille ei kukaan tule siivoamaan ilmaiseksi, sellaista palvelua ei Suomessa ole. Joko olet tilannut vanhemmillesi siivousyrityksen vai menetkö siivoamaan heidän asunnon?

Vierailija
87/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijakkaaa... taas yksi laiskojen työttömien ulinaketju. Ootte te kyllä pohjasakkaa. Sanonpa jälleen: MENKÄÄ TÖIHIN SIITÄ VÄNISEMÄSTÄ. Kukaan ei jaksa teidän viisasteluja enää kuunnella. Tuet vaan pois ja katuojaan kerjäämään, siinäpähän oppisitte aikuisten tavoille.

Eläkeläisille ei kukaan tule siivoamaan ilmaiseksi, sellaista palvelua ei Suomessa ole. Joko olet tilannut vanhemmillesi siivousyrityksen vai menetkö siivoamaan heidän asunnon?

Suomessa joko omainen siivoaa eläkeläisen asunnon tai sitten eläkeläinen tilaa siivousyrityksen ja maksaa.

Vierailija
88/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi ei, alapeukuttaja ei tiennyt tuota

Vierailija
89/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain karenssin aikanaan kun en autottomana ottanut osa-aikaista työtä joka oli 50km päässä, julkisia meni aamulla klo 5.30 työpaikan ohi ja takaisin 17.30. Työaika olisi ollut 7.30-12.30.

Höpöhöpö.

Mitä höpöhöpö? Valitettavadti täällä Lapissa ei julkiset juuri kulje. Etelän nilkille varmaan turha kyllä edes yrittää sitä selittää.

Vierailija
90/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa, miten ihanasti työhakemusten määrä lisääntyy ensi keväästä lähtien.

4 hakemusta, menee tunti tai kaksi kun tekee yhden ja musiikki soi.

Ei se ongelma olekaan sille työttömälle. Sitä vastoin hakemusten vastaanottajapäässä se aiheuttaa sen, että entistä vähemmän ilmoitellaan julkisen sektorin työnhakupalveluissa, koska joudutaan vastaanottamaan järjetön määrä pakkohakemuksia käsiteltäväksi.

Vierailija
91/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma on hankkia auto? Tonnilla saat jo toimivan ja jopa katsastetun ritsan, jolla pärjäät jopa vuoden. Vuoden kuluttua olet jo niin rikas voit ostaa kunnon mersun, osarahoituksella. 

Tonni on paljon. Plus ajokortin mahdollinen puute päälle

Ennen kun huomaatkaan niin tonnin auto muuttuu monen tonnin autoksi remppojen takia.

Vierailija
92/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma on hankkia auto? Tonnilla saat jo toimivan ja jopa katsastetun ritsan, jolla pärjäät jopa vuoden. Vuoden kuluttua olet jo niin rikas voit ostaa kunnon mersun, osarahoituksella. 

Tonni on paljon. Plus ajokortin mahdollinen puute päälle

Ennen kun huomaatkaan niin tonnin auto muuttuu monen tonnin autoksi remppojen takia.

500€ ei korjata vielä mitään. Maksele niitä osapäiväpalkoilla, kun sehän ainoa kulu elämässä olikin.

Vierailija
93/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auton hankinta ei voi olla kenellekään ylivoimainen homma.

Nettiautossa 685 kpl tieliikennekelpoista max 1000€ autoa, ja peräti 57 katsastettua ajokelpoista autoa saa 500€:lla tai alle.  Ei oo rahasta kiinni.

Ihme mussotusta, ettei töihin voi mennä.

Tässä maassa on pirunmoinen joukko työttömiä, joilla ei ole sitä tonnia autoon laittaa. Miten sinä voit olla niin pohjattoman typerä, että et sitä tajua?

Vierailija
94/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ajatellut kuunnella musiikkia samalla kun teen ne 4 työhakemusta kuukaudessa.

Mikset tee yhtä hakemusta ja lähetä sitä neljään paikkaan?

Vierailija
95/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies joutuu siivoamaan eläkkeellä olevan äitinsä asunnon. Työttömät ei voi hoitaa omia vanhempia, koska ei ole rahaa autoon.

Vierailija
96/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu naapurissa muistisairas ja hänen aikuinen poika käy siivoamassa äitinsä asunnon.

Moni ei halua maksaa siivouksesta.

Vierailija
97/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedä et ihmiset on jo valmiita hirmutekoihin kun tarpeeksi kyykytetään.

Mites sit kokkare kun oot haudassa? Kelle auot siellä päätäs?

Vierailija
98/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni pistettiin hakemaan kokin paikkaa. Hän ei ole kokki, eikä koskaan sellaisena työskennellyt. Elintarvikealalla kuitenkin, joten työkkärin "asiantuntijan" mielestä siis ihan pätevä luotsaamaan ruokaravintolan keittiötä.

Vierailija
99/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä isomman asunnon ostat sitä enemmän siivous eläkkeellä maksaa. Moni on loukussa omakotitalossa 5 vuoden vastuunsa kanssa.

Vierailija
100/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekin ehdotettiin DI-n paikkaa😂. Sopisi hyvin, kun olen sentään kauppiksen käynyt.

Olin vuoden verran akateemisena työttömänä kun määräaikainen työsuhde päättyi juuri koronakriisin alkaessa ja kaikkialla rekrytoinnit lyötiin jäihin.

Huvittavin tapaus oli kyllä TE-toimiston "asiantuntijan" minulle lähettämä Työtarjous™ joka on jo nimenä niin nerokas että George Orwell pyörii haudassaan kun ei keksinyt käyttää sitä Newspeakin avainterminä.

Kyseessä oli senioritason paikka Microsoft palvelinympäristön järjestelmäasiantuntijana. Hakemuksessa oli listattu ehdottomina vaatimuksina ylempi korkeakoulututkinto tietojenkäsittelyn puolelta (FM, DI), vähintään 5 vuoden työkokemus Microsoft palvelinympäristöstä sekä kolme voimassa olevaa Microsoft-sertifiointia em. ympäristöihin.

Ehdottomien vaatimusten jälkeen ilmoituksessa oli käsivarren mittainen lista useamman vuoden kokemuksesta Microsoftin kehitystyökaluista ja -ympäristöistä X, Y, ... Ä ja Ö.

Kuten kuuliaisesti työkkärin tietoihin täyttämästä CV:stäni selvisi, minä en täyttänyt ainoatakaan paikkaan vaadituista tiedoista, taidoista tai koulutuksista.

En oikein tiennyt miten tätä pakkohakua lähestyä joten kerroin kohteliaasti hakemukseni ensimmäisellä rivillä etten ole idiootti eikä älykkyysosamääräni alita kengännumeroa kun haen paikkaan tällä taustalla ja CV:llä vaan kyse on siitä että sitä suorastaan tyrkytettiin minulle.

Eivät jostain syystä kutsuneet  edes haastatteluun mikä oli hirveän epäkohteliasta kun minä sentään olin saanut Työtarjouksen™ kyseisestä tehtävästä joten hommanhan piti olla enää työsopimuksen allekirjoitusta vaille selvä. Siitä työtarjouksessa on kyse.