TE-toimiston väeltä eivät ideat lopu kesken!
"Hae tätä julkishallinnon paikkaa!" (Minulla ei ole alan koulutusta, soveltuva koulutus EI käy. Lisäksi pitää olla auto käytettävissä, koska työtä pitää tehdä eri toimipisteissä useammankin kymmenen kilometrin päässä toisistaan. Olen useasti tuonut julki autottomuuteni, samoin kuin sen, että en hanki autoa, ennen kuin minulla on vakituinen työ. Auton hankinta ja ylläpito on kaikkea muuta kuin edullista tässä maassa.)
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Mulle uravalmentaja ehdotteli että hyväksyisin Facebook-kavereikseni hänen uraohjautuneita some-kavereitaan. Että se näyttäisi hienolta sunkin FB-kaverilistallasi. Tuiki tuntemattomia ihmisiä! No ei todellakaan!
So what? Yhä enemmän tämä maailma rakentuu valheelle. Pisnes, ilmastonmuutospanikointi, politiikka, media, some jne. Mee vaan mukaan, se on tätä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma on hankkia auto? Tonnilla saat jo toimivan ja jopa katsastetun ritsan, jolla pärjäät jopa vuoden. Vuoden kuluttua olet jo niin rikas voit ostaa kunnon mersun, osarahoituksella.
Auton hankinta ei voi olla kenellekään ylivoimainen homma.
Nettiautossa 685 kpl tieliikennekelpoista max 1000€ autoa, ja peräti 57 katsastettua ajokelpoista autoa saa 500€:lla tai alle. Ei oo rahasta kiinni.
Ihme mussotusta, ettei töihin voi mennä.
Ei kaikilla ole edes sitä viittäsataa laittaa autoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma on hankkia auto? Tonnilla saat jo toimivan ja jopa katsastetun ritsan, jolla pärjäät jopa vuoden. Vuoden kuluttua olet jo niin rikas voit ostaa kunnon mersun, osarahoituksella.
Nettiautossa 685 kpl tieliikennekelpoista max 1000€ autoa, ja peräti 57 katsastettua ajokelpoista autoa saa 500€:lla tai alle. Ei oo rahasta kiinni.
Huutonaurua idiootille. Hankinta halpa, ylläpito helv kallis. Kuin tyhmä älykääpiö olet?
Huutonaura siellä vaan pelle. Noilla pääsee liikkeelle, toisin kuin sun vanhalla kotterollas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutonaurua idiootille. Hankinta halpa, ylläpito helv kallis. Kuin tyhmä älykääpiö olet?
Tais osua? Lusmuilu ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Silti aika hyvin, että sulle on edes yritetty hommata työtä. Itse en päässyt sellaiseen koulutus+sen jälkeen työpaikka hommaan, vaikka olisin ollut valmis tekemään yli 6 kuukautta ilmaiseksi, juuri koska ei ole sitä autoa. Veti kyllä mehut lopullisesti työnhausta, koska vedin parhaan työhaastattelun ikinä + se puoli vuotta töitä ilmaiseksi, ja ei kelpaa.
Olen hakenut 5 kertaa. En ole päässyt.
Nyt vanhana ja viisaana pidän tuota vesätyksenä. Minulla on alan koulutus (insinööri) ja olisin tehnyt ilmaiseksi oman alan työtä heppoisen pikakoulutuksen turvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton kuluihin ei tonni eikä kaksi riitä. Ei niillä työkkärin tarjoamilla orjapaikoilla autoilua makseta.
Oletko kuullut että oikeista töistä maksetaan palkkaa? Niillä rahoilla me muutkin korjaamme ja huollamme autoja. Jos et yritä, et saa mitään. Työkkärin palkkaa voivottelet eläkeikään asti sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää hakea paikkoja, joihin tietää jo ennakolta tulevansa ei-valituksi?
Että TE-keskuksen fröökynä saa bonuksensa. Heidän pitää täyttää tietyt kiintiöt, ei tuohon mitään muuta syytä ole.
En tiedä, onko niillä mitään varsinaista bonus- tai sanktiojärjestelmää käytössä, mutta jonkinlainen velvoite niillä on tarjota työttömille työpaikkoja. Erään virkailijan puheesta olin sellaista lukevinani rivien välistä.
Ja jos mitään täysin sopivaa ei ole, ehdotetaan jotain osittain sopivaa, pahimmassa tapauksessa ihan sopimatonta.
Työkkäri käski hakea maataloustyöntekijän paikkaa 60km päästä, koska työnhakusäde on 80km. Yritin perustella että työpäivä on kaksiosainen (aamu- ja iltanavetta) ja ajettavaa tulisi yli hyvinkin 200km päivässä, ja nelisen tuntia sen lisäksi. "No kysy voitko olla töiden välissä olevat tunnit tilalla lepäämässä!". Öh joo, minullakin on oma elämä, koti ja lemmikit, eikä nyt noin muutoinkaan napannut lojua toisten nurkissa koko päivää...
Onneksi sain työpaikan lähempää sittenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain karenssin aikanaan kun en autottomana ottanut osa-aikaista työtä joka oli 50km päässä, julkisia meni aamulla klo 5.30 työpaikan ohi ja takaisin 17.30. Työaika olisi ollut 7.30-12.30.
Valititko karenssista? Kun osa-aikaisessa työmatka 2h ja tuossa meni raikkaasti ylitse. Työmatka alkaa kun työaika päättyy ja jos odotteluun menee 5h se työmatka-aikaa. Minä olisin vetänyt sen oikeuteen sekä oikeusasiamiehelle ja vaatinut ko pikkuhitlerin erottamista asemansa väärinkäyttämisestä.
Valitin, ei vaikutusta. Liitin mukaan jopa bussien aikataulut, ei väliä.
Suomessa on miljoona kuusisataa tuhatta eläkeläistä, omaiset ei osallistu heidän hoitamiseen tällä kohtelulla. Sosiaaliohjaaja parat, jotka hommaavat eläkeläisille palvelut.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on miljoona kuusisataa tuhatta eläkeläistä, omaiset ei osallistu heidän hoitamiseen tällä kohtelulla. Sosiaaliohjaaja parat, jotka hommaavat eläkeläisille palvelut.
Puolisoni on ainoa lapsi, sanon sosiaaliohjaajalle että soittaa työkkäriin työttömien kyykytyksestä ja miksi omaiset ei osallistu mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni on ainoa lapsi, sanon sosiaaliohjaajalle että soittaa työkkäriin työttömien kyykytyksestä ja miksi omaiset ei osallistu mihinkään.
Kodinhoitaja ottaa palkan ja verot nousevat työssäkäyvillä.
Jaahas. No minut on kyllä unohdettu. Ei ole tullut mitään haku pakkoja. Enkä ole tunpelo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain karenssin aikanaan kun en autottomana ottanut osa-aikaista työtä joka oli 50km päässä, julkisia meni aamulla klo 5.30 työpaikan ohi ja takaisin 17.30. Työaika olisi ollut 7.30-12.30.
Valititko karenssista? Kun osa-aikaisessa työmatka 2h ja tuossa meni raikkaasti ylitse. Työmatka alkaa kun työaika päättyy ja jos odotteluun menee 5h se työmatka-aikaa. Minä olisin vetänyt sen oikeuteen sekä oikeusasiamiehelle ja vaatinut ko pikkuhitlerin erottamista asemansa väärinkäyttämisestä.
Valitin, ei vaikutusta. Liitin mukaan jopa bussien aikataulut, ei väliä.
Teitkö oikeusasiamiehelle valituksen? Turhaa tehdä valitusta samaan instanssiin jonka omat pikkuhitlerit tekee päätöksiä. Eli tutkivat itse itseään.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnat ja kaupungit on innoissaan, kun omaiset ei osallistu eläkeläisten hoitoon.
Joko on ollut kokouksia miten melkein 2 miljoonan eläkeläisen hoito järjestetään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnat ja kaupungit on innoissaan, kun omaiset ei osallistu eläkeläisten hoitoon.
Joko on ollut kokouksia miten melkein 2 miljoonan eläkeläisen hoito järjestetään?
Kodinhoitajat autoilevat jäisillä teillä, kun omaiset on lämpimän viltin alla kotona. Leikatkaa ansiosidonnaista niin paljon kuin haluatte.
TE-toimisto, tuo Työttömien Elämänilon kadottaja -toimisto.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että aktiivimalli2:ssa myös syynätään niitä hakemuksia työkkärin ohjaajan kanssa eli ei käy, että lähettää samalla pohjalla kaikkiin pakkohakupaikkoihin.
No väärinpä veikkaat. Jos tästä ei ole erikseen laissa säädetty, niin on ihan luvallista lähettää samaa hakemusta tai vaikka ihan tyhjääkin hakemusta. Hakemus kuin hakemus. Sillä tavalla laki toimii.
Olen ollut sellaisessa julkishallinnon toimipaikassa (en ole nyt työtön, joten en yritä välttää mitään), missä oli 2 autoa. Ne oli korvamerkitty pääasiassa johtoportaalle, mutta muut saivat käyttää jos oli vapaana. Mutta lähtöpaikka piti aina olla työpaikan parkkipaikan ja samoin reissun jälkeen ne piti ajaa sinne, kotipihaan ei saanut ajaa vaikka olisi asunut 100 km päässä ja reissun takia joutunut tekemään ylimääräisen mutkan.
Mutta olen ollut sellaisissakin, missä ei ole yhtään talon autoa. Nykyisessä työpaikassa ei ole autoa, pomo joutuu reissaamaan jonkun verran ja omalla autollaan menee.