Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TE-toimiston väeltä eivät ideat lopu kesken!

Vierailija
11.01.2022 |

"Hae tätä julkishallinnon paikkaa!" (Minulla ei ole alan koulutusta, soveltuva koulutus EI käy. Lisäksi pitää olla auto käytettävissä, koska työtä pitää tehdä eri toimipisteissä useammankin kymmenen kilometrin päässä toisistaan. Olen useasti tuonut julki autottomuuteni, samoin kuin sen, että en hanki autoa, ennen kuin minulla on vakituinen työ. Auton hankinta ja ylläpito on kaikkea muuta kuin edullista tässä maassa.)

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut ne käskivät hakea työtä johon vaadittiin viranomaisen myöntämät työluvat kun eihän ne niitä lupia kysele. Ainoa vaan että jos olisin tehnyt niitä töitä ilman lupia olisin ollut rikosoikeudellisessa vastuussa ja olisin saanut tuomion

Vierailija
42/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää hakea paikkoja, joihin tietää jo ennakolta tulevansa ei-valituksi?

Että TE-keskuksen fröökynä saa bonuksensa. Heidän pitää täyttää tietyt kiintiöt, ei tuohon mitään muuta syytä ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma on hankkia auto? Tonnilla saat jo toimivan ja jopa katsastetun ritsan, jolla pärjäät jopa vuoden. Vuoden kuluttua olet jo niin rikas voit ostaa kunnon mersun, osarahoituksella. 

Tonni on paljon. Plus ajokortin mahdollinen puute päälle

Vierailija
44/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

700 € kuukausikorvauksilla ei paljon autoja hommailla. Niin, paitsi lasten leikkiautoja. Eiköhän niitä saa 10 €:lla puolisen tusinaa.

Vierailija
45/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain karenssin aikanaan kun en autottomana ottanut osa-aikaista työtä joka oli 50km päässä, julkisia meni aamulla klo 5.30 työpaikan ohi ja takaisin 17.30. Työaika olisi ollut 7.30-12.30.

Itselleni kävi samoin. Työpaikalle kulki yksi bussi, en olisi koskaan ehtinyt töihin, enkä olisi päässyt kotiin, muutenkuin taksilla. 3kk karenssia.

Vierailija
46/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kansanedustaja saa karenssin, hän saa siltä ajalta rahaa. Onko tämä oikein?

Vierailija
47/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kansanedustaja saa karenssin, hän saa siltä ajalta rahaa. Onko tämä oikein?

Siksi he ovatkin "kansanedustajia".

Vierailija
48/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ajatellut kuunnella musiikkia samalla kun teen ne 4 työhakemusta kuukaudessa.

Itse joisin kaljaa. Viimeksi kun kännissä tein työhakemuksen, tulin valituksi paikkaan. Haastatteluun vähän nolotti mennä kun en muistanut mitä olin kirjoitellut. Pahoittelin hieman että olin ehkä laittanut oudohkon hakemuksen.. Sanoivat että oli ehdottomasti paras kaikista ja paikka minun.

Vierailija
49/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle uravalmentaja ehdotteli että hyväksyisin Facebook-kavereikseni hänen uraohjautuneita some-kavereitaan. Että se näyttäisi hienolta sunkin FB-kaverilistallasi. Tuiki tuntemattomia ihmisiä! No ei todellakaan!

Vierailija
50/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle uravalmentaja ehdotteli että hyväksyisin Facebook-kavereikseni hänen uraohjautuneita some-kavereitaan. Että se näyttäisi hienolta sunkin FB-kaverilistallasi. Tuiki tuntemattomia ihmisiä! No ei todellakaan!

Mitä tyhjäpäitä!

Vierailija
51/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää käydä haastattelussa ja tehdä se riittävän hyvin että ei menetä tukia mutta riittävän huonosti ettei saa paikkaa.

Vierailija
52/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae paikkaan ja sano että liikut taksilla ja teet samanlaiste kuin poliitikot että antaa laskun veronmaksajille.

J a n i  T o i v o l a.

Vierailija
53/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

700 € kuukausikorvauksilla ei paljon autoja hommailla. Niin, paitsi lasten leikkiautoja. Eiköhän niitä saa 10 €:lla puolisen tusinaa.

Te ootte silti onnellisessa asemassa, koska minä en edes pysty saamaan ajokorttia joidenkin ihmeen hahmotus- ja keskittymishäiriöiden vuoksi. Ja nykyään  kaikki näyttää liikkuvan autolla ja minä oon ainut, jolla ei ole ajokorttia....... ja vielä miesoletettu.

Vierailija
54/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ajatellut kuunnella musiikkia samalla kun teen ne 4 työhakemusta kuukaudessa.

Control c ja control v -laulaa. Välillä mukista huikkaa! Kerran kuussa kunnon "te -hakujurrit"!

Oikein.

Vierailija
55/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma on hankkia auto? Tonnilla saat jo toimivan ja jopa katsastetun ritsan, jolla pärjäät jopa vuoden. Vuoden kuluttua olet jo niin rikas voit ostaa kunnon mersun, osarahoituksella. 

Auton hankinta ei voi olla kenellekään ylivoimainen homma.

Nettiautossa 685 kpl tieliikennekelpoista max 1000€ autoa, ja peräti 57 katsastettua ajokelpoista autoa saa 500€:lla tai alle.  Ei oo rahasta kiinni.

Ihme mussotusta, ettei töihin voi mennä.

Vierailija
56/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettiautossa 685 kpl tieliikennekelpoista max 1000€ autoa, ja peräti 57 katsastettua ajokelpoista autoa saa 500€:lla tai alle.  Ei oo rahasta kiinni.

Auton kuluihin ei tonni eikä kaksi riitä. Ei niillä työkkärin tarjoamilla orjapaikoilla autoilua makseta.

Vierailija
57/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain karenssin aikanaan kun en autottomana ottanut osa-aikaista työtä joka oli 50km päässä, julkisia meni aamulla klo 5.30 työpaikan ohi ja takaisin 17.30. Työaika olisi ollut 7.30-12.30.

Valititko karenssista? Kun osa-aikaisessa työmatka 2h ja tuossa meni raikkaasti ylitse. Työmatka alkaa kun työaika päättyy ja jos odotteluun menee 5h se työmatka-aikaa. Minä olisin vetänyt sen oikeuteen sekä oikeusasiamiehelle ja vaatinut ko pikkuhitlerin erottamista asemansa väärinkäyttämisestä.

Vierailija
58/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain karenssin kerran kun en hakenut Akaaseen huoltoaseman keittiöön töihin.

Asun Tampereella(omistusasunto), ei ajokorttia. Vuoro olisi alkanut viideltä aamulla ja päättynyt 13-14 maissa päivällä. Olisin joutunut lähtemään jollain yöjunalla ja kotona olisin ollut joskus viideltä, kuudelta iltapäivällä. Ei auttanut selittelyt vaan tuli karenssia. Luojan kiitos oli säästöjä.

Mutta joku tekee tuota työtä puolestasi ja elättää nyt sinuakin! Eikö yhtään hävetä?

No onhan se onni siinä mielessä,  että joku työhaluisempi sen paikan sitten sai.

Vierailija
59/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutonaurua idiootille. Hankinta halpa, ylläpito helv kallis. Kuin tyhmä älykääpiö olet?

Vierailija
60/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä niin et tehdään niinkuin käsketään ja sitten vain mokaa tahallaan sen haastattelun.