Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimiston väeltä eivät ideat lopu kesken!

Vierailija
11.01.2022 |

"Hae tätä julkishallinnon paikkaa!" (Minulla ei ole alan koulutusta, soveltuva koulutus EI käy. Lisäksi pitää olla auto käytettävissä, koska työtä pitää tehdä eri toimipisteissä useammankin kymmenen kilometrin päässä toisistaan. Olen useasti tuonut julki autottomuuteni, samoin kuin sen, että en hanki autoa, ennen kuin minulla on vakituinen työ. Auton hankinta ja ylläpito on kaikkea muuta kuin edullista tässä maassa.)

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haet ja sanot ettei ole autoa.

Homma ratkaistu.

Vierailija
2/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääsee haastatteluun asti niin se on aika helppo rasti, idiootin esittäminen ei paljoa vaadi ja et varmasti tule valituksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää hakea paikkoja, joihin tietää jo ennakolta tulevansa ei-valituksi?

Vierailija
4/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae paikkaan ja sano että liikut taksilla ja teet samanlaiste kuin poliitikot että antaa laskun veronmaksajille.

Vierailija
5/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommosia ne on.

- Hae paikkaa X, siinä tarvitaan autoa.

- Mulla ei valitettavasti ole autoa.

Vierailija
6/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut kuunnella musiikkia samalla kun teen ne 4 työhakemusta kuukaudessa.

Vierailija
7/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako työkkäristä auton?

Vierailija
8/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa, miten ihanasti työhakemusten määrä lisääntyy ensi keväästä lähtien.

Vierailija
9/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, kustantaako työkkäri auton?

Vierailija
10/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti aika hyvin, että sulle on edes yritetty hommata työtä. Itse en päässyt sellaiseen koulutus+sen jälkeen työpaikka hommaan, vaikka olisin ollut valmis tekemään yli 6 kuukautta ilmaiseksi, juuri koska ei ole sitä autoa. Veti kyllä mehut lopullisesti työnhausta, koska vedin parhaan työhaastattelun ikinä + se puoli vuotta töitä ilmaiseksi, ja ei kelpaa.

Vierailija
11/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain karenssin aikanaan kun en autottomana ottanut osa-aikaista työtä joka oli 50km päässä, julkisia meni aamulla klo 5.30 työpaikan ohi ja takaisin 17.30. Työaika olisi ollut 7.30-12.30.

Vierailija
12/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä julkishallinnossa, meillä on käytössä talon auto ja niin on muissakin tuntemissani toimipisteissä (eri aloilla).

Vierailija
13/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt takerruta lillukanvarsiin. Hurmaat ne työhaastattelussa niin ehkä ne muuttavat kriteerejä - tai huomaavat sun olevan niin mahtava tyyppi, että he haluavat sut johonkin toiseen työtehtävään! Pus pus.

Työkkärin täti

Vierailija
14/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää hakea paikkoja, joihin tietää jo ennakolta tulevansa ei-valituksi?

Älä odota, että elämässä, ihmisissä ja yhteiskunnassa olisi järkeä. Haet vaan niin et saa karenssia.

Vierailija
15/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa, miten ihanasti työhakemusten määrä lisääntyy ensi keväästä lähtien.

4 hakemusta, menee tunti tai kaksi kun tekee yhden ja musiikki soi.

Vierailija
16/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ajatellut kuunnella musiikkia samalla kun teen ne 4 työhakemusta kuukaudessa.

Control c ja control v -laulaa. Välillä mukista huikkaa! Kerran kuussa kunnon "te -hakujurrit"!

Vierailija
17/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tommosia ne on.

- Mulla ei valitettavasti ole autoa.

Mutta haitko paikkaa?

Ei vaatimusten joka kohtaa tarvitse täyttää, mutta jos et hae, tiedät mitä tapahtuu.

Vierailija
18/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon niitä työpaikkoja jossain kilin pyllyssä, minne ei julkisilla pääse. Työtön joutuisi säästämään johonkin kesänjälkeen hyljättyyn kesäautoon, jonka vakuutusmaksut on katossa. Ei se tietenkään ole sitten enää ongelma, jos sen avulla saa jonkun kohtuupalkkaisen työn. Ei sitä sijoitusta vaan tule tehtyä, kun ei ole menossa mihinkään. Pysäköintilupakin maksaa helvetisti.

Vierailija
19/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Control c ja control v -laulaa. Välillä mukista huikkaa! Kerran kuussa kunnon "te -hakujurrit"!

Meinaako osa tehdä kännissä hakemuksen?

Vierailija
20/120 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas yksilövalmentaja ehdotti, että hae sitä ja sitä historian ja yhteiskuntaopin opettajan paikkaa, että siinä on sinulle, vastavalmistuneelle aineenopettajalle todella hyvä paikka aloittaa opettajan työurasi. Sanoin, että siinä pitää kyllä olla oma auto, koska opetusta on kahdessa eri toimipisteessä, joiden välinen etäisyys on 10 kilometriä. (Tämä todettiin jo työnhakuilmoituksessa: oma auto välttämätön.) Siihen tämä yksilövalmentaja vastasi: "Kyllähän kunta varmasti järjestää sinulle auton, että kannattaa ehdottomasti kysyä tätä asiaa." Öh!) Onneksi sain alan töitä - ja ihan vaan yhdestä ja samasta koulurakennuksesta, ettei tarvitse 'pendlata'.