Näin yöllä kun sänkyni päälle ilmestyi tumma hahmo ja tunsin painon päälläni, olen varma että olin hereillä
Olen valvonut siitä asti, noin kolmesta saakka. Turvalukko oli päällä, joten en tajua mitä tapahtui. Unta se ei ollut.
Kommentit (326)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat mielenkiintoisia asioita.
Jos perustaa oman maailmankatsomuksensa hyvin materialistiselle ja pinnalliselle tasolle, silloin ei voi koskaan ymmärtää ja kokea henkisiä ja syvällisiä asioita. Silloin kieltää kokonaan niiden olemassaolon.
Se, että itse kieltää niiden olemassaolon, ei tarkoita sitä, etteikö niitä voisi olla olemassa.
Miksi ihmisiä diagnosoidaan niin helposti mielisairaiksi, hulluiksi, sekopäiksi?
Miksi noitia poltettiin rovioilla?Pelko. Se ajaa tekemään noita asioita.
Valtaosa ihmisistä pelkää että heidän materialistinen ja pinnallinen elämä menettää merkityksensä. Sitä ei saa järkyttää henkimaailmalla. Valtauskonnoilla on tosin tässä jokin poikkeus.Minulla ei ole lainkaan materialistinen maailmankuva, vaan olen todella avoin sille, että ihminen ei ymmärrä puoliakaan tästä maailmasta. On itsellenikin sattunut kaikenlaista, mitä on vaikea selittää.
Siitä huolimatta uskon myös siihen, että paljon on selvitettykin. Kun esimerkiksi unihalvaus on selitetty täysin pätevästi niin neurologian kuin psykologiankin kannalta, en näe mitään syytä alkaa romantisoimaan sitä tapahtumana jonkun demonien tai noitien kautta.
Minusta maailmasta ei mene magiikka minnekään sillä, että tutkittuja asioita ei ala mielessään muuksi vääntämään.
Samaa mieltä. Paljon on maailmassa käsittämättömiä asioita, mutta semmoiset, mitkä on ihan tieteellisesti tutkittu eivät ole niitä.
Enemmän tässä kyse monella siitä, että se oma kokemus vaan on niin uniikki, että ei haluta uskoa sen olevan ihan tavallinen, joskin merkittävältä ja pelottavalta tuntuva.
Vähän kuin rakkaus: eihän kenenkään juttu ole niin erikoinen ja erilainen kuin meidän.
Minulla oli kans kahtena peräkkäisenä yönä tällaista, molemmat tilanteet unen ja heräämisen rajamailla aamulla. Kuitenkin sillä erotuksella, että pystyin liikkumaan täysin normaalisti. Olin syönyt erästä lääkettä puoli vuotta, noin pari kertaa viikossa ja lopettanut äkillisesti, vaikka tätä ei suositella. Olivat pelottavia tilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Nyt koronan riehuessa voipi monen rinnan päällä olla viikkokausia kuin joku istumassa. Mikäpä luulet sen olevan.
Se on tosiaan aika... NÄKYMÄTÖN!
Vierailija kirjoitti:
Nyt koronan riehuessa voipi monen rinnan päällä olla viikkokausia kuin joku istumassa. Mikäpä luulet sen olevan.
Ellei ventilaattorilla lähde sielu, niin ei sitten millään! Sairaalan potentiaalinen palkkio, kun jaksavat odotella. Olio siinä päällä istuu ja odottelee; delirium on potilaille varsin yleinen, heidäthän on aika lailla "tainnutettu".
Tiedätteko, kuinka yleinen delirium on tehohoitopotilaille? Todella yleinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen monta kertaa "herännyt" halvaantuneena. Kehosta pääsee pois kierähtämällä. Käyn lentelemässä. Menen ulos ikkunan läpi. Lasi tuntuu sitkeältä mutta antaa periksi. Kymmeniä kokemuksia, ovan mukavia yleensä. Tässä tilassa näkee epäselvästi ja liikkuminen on hankalaa.
Koitko näin lapsenakin?
Teininä alkoi. Ei ole ollut pelottavaa kuin harvoin. Kerran menin halliin ja katsoin peiliin. Näin monet kasvot jotka vaihtuivat koko ajan. Ehkä eri elämät. Nykyisin eläkeiässä ei enää tapahdu, haluaisin kyllä kokea näitä vieläkin.
Miksi demonit tykkää työntyä anukseen vai onko se vain edestakaisin seilaava pökäle :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen harrastanut muutamaan otteeseen seksiä tuollaisen valveunihahmon kanssa.
Oletko nainen vai mies?
Olen nainen.
Se on YLEn uusi realityohjelma. "Minä ja musta miesoletettu"
Olen kokenut unihalvauksen muutaman kerran. Pari kertaa hahmo on kiivennyt päälleni ja yrittänyt kuristaa tai ahdistanut henkeä muutoin. Pahuus on ollut vahvasti läsnä. Muutaman kerran olen nähnyt hahmon seisovan tai istuvan huoneessa ja tuijottavan minua. Viimeiseksi tämä uhkaava hahmo kävi halvauksessa kimppuuni ja taistelin sitä vastaan fyysisesti ja sain riuhtaistua mustan hupun tämän hahmon päältä. Alta paljastui paljas pääkallo. Hahmolla on tumma viittamainen asu ja punaisena hehkuvat silmät. Nämä päälle kivunneet hahmot ovat liikkuneet ketterästi kuin apina ja muistuttavat jollain tavalla kuuluisaa Heinrich Fusslin The Nightmare -maalauksessa kuvattua hahmoa.
Eniten mietityttää se, miten niin monet ovat kuvailleet hahmoa samalla tavalla. Ja että kokemukset ovat niin paljon toistensa kaltaisia maailmanlaajuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää onko miehet kokeneet seksuaalista häirintää unihavauksen aikana, vai käykö nuo oliot vain naisten kimppuun.
Incubus käy naisten kimppuun ja succubus miesten.
Nykyään ne voi olla myös homoja ja trans. Succubuksella voikin olla muna.
Vierailija kirjoitti:
Miksi demonit tykkää työntyä anukseen vai onko se vain edestakaisin seilaava pökäle :/
Pidä skitsofreniasi kurissa sen verran, ettet postaile tänne jatkuvasti imbesillejä kommentteja.
parafilia imbisillinä olemiseen... Onko se joku sadomasokismin muoto? Vai tyhmyyttä? Niitä on vaieka erottaa toisistaan!
Vierailija kirjoitti:
Maria N?
Niin jokin laskeutui häneen syksyllä! Emme halua tietää, mikä... Ja milloin se syntyy (ihmislapsi syntyi jo).
Vierailija kirjoitti:
Jos joku ihminen yleensä haluaa poistaa ja vähentää tuota, kokeile: 1. Jätä alkoholi pois, se on yksi suurimmista tuon ilmiön lisääjistä, myös pienet määrät. Ja muut kemialliset "ainekset". Myös tupakka. 2. Rukous, puhdistus jos uskoo siihen. 3. Siivous ja tuuletus. 4. Sängyn ja petivaatteiden uusiminen, ei satunnaisia seksikontakteja. 5. Jätä pahempi synkkä materiaali pois elokuvista, sarjoista, musiikista ja kirjat. Työskentele jos on pelkoja tai ahdistusta, se pois. 6. Älä käytä salviaa (joka aktivoi hallusinoimista ainesosiensa vuoksi) ja ylihajustettuja suitsukkeita, kokeile luonnollista eri tekniikkaa tai palo santo +tuuletus. 7. Katso ruokavalio, mikä parantaa unen laatua.
Myös hevi-musiikin kuunteleminen on tutkimusten mukaan yksi tärkeimmistä tekijöistä jotka laukaisevat erittäin pelottavan unihalvauksen.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut unihalvauksen muutaman kerran. Pari kertaa hahmo on kiivennyt päälleni ja yrittänyt kuristaa tai ahdistanut henkeä muutoin. Pahuus on ollut vahvasti läsnä. Muutaman kerran olen nähnyt hahmon seisovan tai istuvan huoneessa ja tuijottavan minua. Viimeiseksi tämä uhkaava hahmo kävi halvauksessa kimppuuni ja taistelin sitä vastaan fyysisesti ja sain riuhtaistua mustan hupun tämän hahmon päältä. Alta paljastui paljas pääkallo. Hahmolla on tumma viittamainen asu ja punaisena hehkuvat silmät. Nämä päälle kivunneet hahmot ovat liikkuneet ketterästi kuin apina ja muistuttavat jollain tavalla kuuluisaa Heinrich Fusslin The Nightmare -maalauksessa kuvattua hahmoa.
Eniten mietityttää se, miten niin monet ovat kuvailleet hahmoa samalla tavalla. Ja että kokemukset ovat niin paljon toistensa kaltaisia maailmanlaajuisesti.
Tämä! Kun kuitenkin ihmisten unimaailma on henkilökohtainen niin miten kaikki ihmiset voi nähdä ja kokea samanlaisia hahmoja näissä painajaisunissaan? Jos nämä hahmot olisivat pelkästään alitajunnan ja mielikuvituksen tuotetta niin silloin luulisi jokaisella olevan erinäköinen hahmo tai vaikka liuta erivärisiä hahmoja? Selittäkää viisaammat tämä minulle!