Näin yöllä kun sänkyni päälle ilmestyi tumma hahmo ja tunsin painon päälläni, olen varma että olin hereillä
Olen valvonut siitä asti, noin kolmesta saakka. Turvalukko oli päällä, joten en tajua mitä tapahtui. Unta se ei ollut.
Kommentit (326)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltä on tulleet tänne kirjoitti:
Ne budhahindujen jogigurut munkit vartioi MANALAA demonien kanssa ja niillä on niitä demonipatsaita ja mm.thaimaassa Balilla viedään niille demonipatsaille lepytys uhrina ruokia kukkia ja munkeille että ne ei tulisi asuntoon ja olisi kilttejä. Haukkukaa nyt siis näitä älkää kristittyjä.
Mitään demoneja ei ole olemassa. Kyse on tietämättömyydestä ja taikauskosta.
Kun kerran on nähnyt demonin niin niihin uskoo. Maailmassa on toisia ulottuvuuksia, joita kaikki eivät näe ja he voivat olla onnellisina ettei nämä ulottuvuudet näyttäydy heille.
Vähän niinkuin väittäisi maata litteäksi. Edes järki ja perustelut esim kuvat avaruudesta eivät käännä näiden välittäjien mieltä. Sama koskee demoneita, ne näyttäytyvät vain harvoille piinatuille.
Jos niitä ei itse näe niin niihin on vaikea uskoa.
Sano vaan, että lääkkeet.. harmi vaan, että valuu kuin vesi demonin selkäpiitä pitkin.
Demonit ovat sairaan mielen aiheuttamia harhoja.
Kun ekan kerran koin unihalvauksen pelkäsin että olen sairastunut skitsofreniaan tms. Netistä löytyi selitys, silti pelkäsin esim nukkua ko. pedissä missä tuo tapahtui.
Ne tulee muuten miltei yksinomaan selällään. Joka on outoa.
Vaikuttavimmat kokemukset on olleet levitaatiot. Leijun sänkyni päällä. Kerran tunsin kun paha veti minua ulos ikkunaan. Ufokokemusten syntytapa?
Yksi halvauskokemus oli niin kamala että en voi sitä kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollanen yritti kerran repiä peittoa päältäni ja kiskottiin sitä kilpaa
Unihalvaus varmaan juu mutta pystyin kiskomaan peittoa takaisin
En tajua. Kyllä pelotti ja pelkään sen toistuvan vieläkin
Minulla kiskoi kerran tukasta taaksepäin. Julistin unissani Jeesuksen veren suojaa, niin ote kirposi. Selkeästi d_moninen uni.
Kovin puhtoiselta ei myöskään vaikuta suojan hakeminen toisen (kuvitteellisen hahmon) verestä.
Eikö mikään kiltimpi voi suojata kuin roiskuava veri?
Demonit pelkäävät sotkua.
Vierailija kirjoitti:
Kun ekan kerran koin unihalvauksen pelkäsin että olen sairastunut skitsofreniaan tms. Netistä löytyi selitys, silti pelkäsin esim nukkua ko. pedissä missä tuo tapahtui.
Vaikuttavimmat kokemukset on olleet levitaatiot. Leijun sänkyni päällä. Kerran tunsin kun paha veti minua ulos ikkunaan. Ufokokemusten syntytapa?
Selvä abductio.
Viitisen kertaa olen herännyt niin että en pysty liikuttamaan vasenta kättäni ollenkaan. Se vain roikkuu tuossa, ei reagoi mihinkään. Toisella kädellä sen voi nostaa ylös mutta kun päästää siitä irti, käsi vain valahtaa kuin kuolleena ruumiinosana lötkönä alas. Hyvin pian siihen kuitenkin tunto palautuu ja toimii normaalisti. Tuo kestää kuitenkin sen ajan, että kerkeää säikähtämään ja pelkäämään että käsi pitää amputoida pois.
Tämä ei taida olla unihalvaus, vai onko?
Vierailija kirjoitti:
Unihalvaus varmaan mutta (sori en lukenut koko ketjua jos jo mainittu) niin sana painajainen tulee juuri painamisesta, se on myyttinen olento, joka ihmisen unen aikana istuu rinnan päälle ja painaa ahdistaa ja aiheuttaa painajaisia. Tästä on kohtuullisen pelottavia maalauksiakin.
"Ihan normaalia." ;D
Vierailija kirjoitti:
Miksi unihalvauksessa kokemus on aina pelottava? Miksei siinä koeta olevansa tanssimassa vihreällä niityllä smurffien kanssa? Silloin selitys olisi loogisempi ja uskottava. Mutta että aina näitä demoneita? Eräs tubettaja kärsi pahoista unihalvauksista asuessaan ikivanhassa koulurakennuksessa ja tilanne helpottui kun muutti muualle. Hmmm...
Mun unihalvaukset ei oo aina pelottavia, usein se vahva läsnäolo liittyy läheisiini ja näen äidin ja isän tai mieheni (eläviä kaikki) rauhallisena läsnä. Harmittaa sitten herätä kun mies onkin töissä eikä olekaan siinä lähelläni.
Kerran oli mullakin huppupäinen olento ovella, se oli ainoa pelottava näky, siinä näkyi vain ääriviivat ja mustaa ja oli kuitenkin aika unenomainen.
Vierailija kirjoitti:
Viitisen kertaa olen herännyt niin että en pysty liikuttamaan vasenta kättäni ollenkaan. Se vain roikkuu tuossa, ei reagoi mihinkään. Toisella kädellä sen voi nostaa ylös mutta kun päästää siitä irti, käsi vain valahtaa kuin kuolleena ruumiinosana lötkönä alas. Hyvin pian siihen kuitenkin tunto palautuu ja toimii normaalisti. Tuo kestää kuitenkin sen ajan, että kerkeää säikähtämään ja pelkäämään että käsi pitää amputoida pois.
Ei ole unihalvaus, olet nukkunut käden päällä ja siitä on paennut veri. Vähitellen verenkierto normalisoituu ja tunto palaa
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kätesi on vain jäänyt allesi niin, että veronkierto on häiriytynyt painosta. Yritä nukkua eri asennossa. Tietenkin pahimmassa tapauksessa voi olla veritulppa.
Olen joku vuosi sitten yöllä herännyt uneen jossa olen nousemassa mäkeä ylös ja en pääse liikkumaan ja joku painaa alas ja en pysty hengittämään kamppailen ja tunnen tukehtuvani. Tiedän sen olevan unta ja yritän herätä ja huusin apua mikä oli noloa, kuului naapuriin. Nukuin vasemmalla kyljellä ja käden verisuonet olivat puristuksessa. Sen jälkeen pelkäsin em. toistuvan. Olen nähnyt muitakin saman tyyppisiä unia mutta ei yhtä kamalia. Nuorempana muistin unet paremmin, kirjoitin niitä ylös, jos oli pahaa unta yritin unohtaa ne heti. Nukun aina selälläni ja tiedän on tietysti uniapneaa, en käytä laitteita.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan unihalvauksesta tullut inspiraatio romaaniin Humiseva Harju (Wuthering Heights). Romaanin pohjalta tehtiin käsittääkseni elokuva, joka puolestaan inspiroi Kate Bushia tekemään samannimisen kappaleen. Alla olevassa videossa (2:14) Kate esittää haamua, joka "vetää" kohteensa sielua... :] Mistä ihmiset olisivat keksineet näitä "yliluonnollisia" juttuja, elleivät unistaan tai hallusinaatioistaan? Ja mihin niiden universaalit piirteet perustuvat, sitä emme tiedä.
Suosittelisin pohtimaan että miksi ne muiden ulottovuuksien olennot olisivat pelkästään demonisia ja miksi lähestyisivät pelkästään nukkuvia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kello kolme yöllä on pedon hetki.. Silloin tapahtuu pahoja asioita..
Mutta kun se kello kolme on eri paikoissa eri aikaan : )
Totta mutta eihän sillä ole mitään merkitystä.
Vai luuletko että peto tulee sinun luo johonkin Greenvits-aikaan klo 3 kun sinä olet pysäkillä odottamassa Nyssee?
Olisihan se hauskaa kun peto tulisi ja ihmiset pysäkillä osoittelis sormella..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi unihalvauksessa kokemus on aina pelottava? Miksei siinä koeta olevansa tanssimassa vihreällä niityllä smurffien kanssa? Silloin selitys olisi loogisempi ja uskottava. Mutta että aina näitä demoneita? Eräs tubettaja kärsi pahoista unihalvauksista asuessaan ikivanhassa koulurakennuksessa ja tilanne helpottui kun muutti muualle. Hmmm...
Mun unihalvaukset ei oo aina pelottavia, usein se vahva läsnäolo liittyy läheisiini ja näen äidin ja isän tai mieheni (eläviä kaikki) rauhallisena läsnä. Harmittaa sitten herätä kun mies onkin töissä eikä olekaan siinä lähelläni.
Kerran oli mullakin huppupäinen olento ovella, se oli ainoa pelottava näky, siinä näkyi vain ääriviivat ja mustaa ja oli kuitenkin aika unenomainen.
Mulle tuli kerran "unihalvaus" kun ajoin polkupyörällä, halvaus oli spesifinen.
Tiede on keksinyt ilmiölle nimen 'unihalvaus', mutta noita asioita tapahtuu lähinnä vain tietyissä asunnoissa.
Miten se voi olla unihalvaus, jos ihminen on hereillä ?
Jos asunnossa tapahtuu poltergeist ilmiöitä päivälläkin (esineiden liikkumista, outoja ääniä, outoja varjoja, ym.), muuta pois johonkin sellaiseen asuntoon, joka on korkeintaan muutaman vuoden vanha talo.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli huono tyyny, minkä vuoksi aloin unissani laittamaan oikean käteni (nukun usein oikealla kyljellä) kropan alle sitä nostamaan, minkä vuoksi käsi puutui aivan kuolleeksi. Siihenkin vaan jotenkin totuin, mutta kun käsi alkoi kipeytyä niin, että nostaminen ja tietyt asennot sattui, oli pakko alkaa etsimään juurisyytä.
Vaihdoin tyynyä ja problem solved. Kuten näkyy olen vain tosi laiska tekemään muutoksia, ennen kuin on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat mielenkiintoisia asioita.
Jos perustaa oman maailmankatsomuksensa hyvin materialistiselle ja pinnalliselle tasolle, silloin ei voi koskaan ymmärtää ja kokea henkisiä ja syvällisiä asioita. Silloin kieltää kokonaan niiden olemassaolon.
Se, että itse kieltää niiden olemassaolon, ei tarkoita sitä, etteikö niitä voisi olla olemassa.
Miksi ihmisiä diagnosoidaan niin helposti mielisairaiksi, hulluiksi, sekopäiksi?
Miksi noitia poltettiin rovioilla?Pelko. Se ajaa tekemään noita asioita.
Valtaosa ihmisistä pelkää että heidän materialistinen ja pinnallinen elämä menettää merkityksensä. Sitä ei saa järkyttää henkimaailmalla. Valtauskonnoilla on tosin tässä jokin poikkeus.
Minulla ei ole lainkaan materialistinen maailmankuva, vaan olen todella avoin sille, että ihminen ei ymmärrä puoliakaan tästä maailmasta. On itsellenikin sattunut kaikenlaista, mitä on vaikea selittää.
Siitä huolimatta uskon myös siihen, että paljon on selvitettykin. Kun esimerkiksi unihalvaus on selitetty täysin pätevästi niin neurologian kuin psykologiankin kannalta, en näe mitään syytä alkaa romantisoimaan sitä tapahtumana jonkun demonien tai noitien kautta.
Minusta maailmasta ei mene magiikka minnekään sillä, että tutkittuja asioita ei ala mielessään muuksi vääntämään.
Mulla on joskus ollut unihalvaus. Näen kun hahmo tulee olohuoneesta mun sängyn viereen. En pysty liikkumaan.
Klassinen unihalvaushan tuo.
Minä heräilin teininä hirveisiin paniikkikohtauksiin. Näkyjä niihin ei liittynyt, mutta tunne oli aivan kauhea.
Yksi henkilö näki kerrän unta vauvan pitelemisestä, heräsi siihen, että se olikin hänen oma (puutunut?) kätensä.