Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näin yöllä kun sänkyni päälle ilmestyi tumma hahmo ja tunsin painon päälläni, olen varma että olin hereillä

Vierailija
11.01.2022 |

Olen valvonut siitä asti, noin kolmesta saakka. Turvalukko oli päällä, joten en tajua mitä tapahtui. Unta se ei ollut.

Kommentit (326)

Vierailija
281/326 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne hyvin erilaisia voikin olla, niin väriltään kuin olemukseltaan: mustia ja pilvimäisiä, harmaita ja tasomaisia, pääkalloja, eläimiä, tai jopa läheinen ihminen (muuntuneena?) Silti, teema pysyy samana.

Vierailija
282/326 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukun sen vuoksi aina pieni valo päällä. Kun ei ole ihan pimeää, aivot eivät tuota noita ahdistavia ja pelottavia hahmoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/326 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen että tunnen pelkoa ja koitan unissani huutaa apua mutta en saa ääntä. Se on tosi pelottavaa. Puolison mukaan ynisen.

Vierailija
284/326 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nukun sen vuoksi aina pieni valo päällä. Kun ei ole ihan pimeää, aivot eivät tuota noita ahdistavia ja pelottavia hahmoja.

Päinvastoin, kun on riittävästi valoisuutta näkee. Hallusinaatiotkin syntyy "todellisen päälle".

Vierailija
285/326 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan koskaan pystynyt huutamaan unihalvauksen aikana?

Vierailija
286/326 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan koskaan pystynyt huutamaan unihalvauksen aikana?

Yninä yms. on mainittu, mutta ei huutamista.

Osa huitoo, osa ei kykene liikuttamaan käsiään. Onko kaikille yhteistä yvyttömyys normaaliin äänenkäyttöön?

Vierailija
287/326 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vissiin huutamista kellään. Entä unihalvaus sellaisen hereilläolon aikana, joka ei esiinny nukkumisen aikana, kokemuksia?

Vierailija
288/326 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis nukkumisen yhteydessä (ei nukkumisen aikana)

Vierailija
289/326 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä ketju on paljon pidempi, kuin saman aiheen muut ketjut

Vierailija
290/326 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa pelottavalta. Antaa viitteen pahan läsnäolosta. Rukoilen Jeesuksen veren suojaa.

Jokainen joka on kokenut pahan läsnäolon oikeasti tietää, että sitä ei voi verrata mihinkään muuhun eikä edes yrittää pukea sanoiksi. Se on kaikenkattava, läpäisevä ja absoluuttinen pahuus, joka täyttää koko tilan vailla mitään epäilyksiä,täyttäen kokijansa kauhulla ja täydellisellä varmuudella absoluuttisen pahan läsnä-ja olemassaolosta. Itse käytän voimalausetta, Jeesuksen Kristuksen nimeen ja vereen, Amen, saadakseni pahan karkoitetuksi. Jostain syystä tämän lauseen sanominen vaatii lähes yliluonnollista ponnistusta saadakseen sen sanottua edes mielessään. Olen tämän elämässäni kaksi kertaa kokenut. Epäilijöiden on myöskään turha tarjota selitykseksi mt-ongelmia tai lääkitystä. Näitä minulla ei ole koskaan ollut, vaan päinvastoin olen erittäin voimakkaasti rakennettu ihminen psyykkiseltä ja henkiseltä olemukseltani. Näiden kokemusten pohjalta olen tullut siihen päätelmään, että paha ja pahuus on todellista ja läsnä alati.

Eikö psyykkinen ja henkinen ole = samaa tarkoittava asia

Vierailija
291/326 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkäiskupanta joka herättää ratkaisuksi.

Vierailija
292/326 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvaus.

Jos hahmo myös teki jotain seksuaalista niin sitten joko succubus tai incubus.

Vierailija
293/326 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan selitetty jo tässä ketjussa, mutta eikös unihalvauksessa ole kyse siitä kun normaalisti keho unen aikana laittaa päälle "lukituksen" jotta ei unissaan kävele tai muuten liiku, jolloin voi nukkua turvallisesti,. Niin unihalvauksessa tämä lukitus jää päälle vaikka on jo osittain herännyt. Tai puoliunessa tai miten vaan.

Ehkäpä siinä käy sama reaktio kuin pimeän pelon kanssa eli se mitä ei näe on uhkaavaa. Kun ei pysty liikkumaan tulee luontainen pelkoreaktio ja alkaa mielikuvitus käymään kierroksilla.

Vierailija
294/326 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut unihalvauksen muutaman kerran. Pari kertaa hahmo on kiivennyt päälleni ja yrittänyt kuristaa tai ahdistanut henkeä muutoin. Pahuus on ollut vahvasti läsnä. Muutaman kerran olen nähnyt hahmon seisovan tai istuvan huoneessa ja tuijottavan minua. Viimeiseksi tämä uhkaava hahmo kävi halvauksessa kimppuuni ja taistelin sitä vastaan fyysisesti ja sain riuhtaistua mustan hupun tämän hahmon päältä. Alta paljastui paljas pääkallo. Hahmolla on tumma viittamainen asu ja punaisena hehkuvat silmät. Nämä päälle kivunneet hahmot ovat liikkuneet ketterästi kuin apina ja muistuttavat jollain tavalla kuuluisaa Heinrich Fusslin The Nightmare -maalauksessa kuvattua hahmoa.

Eniten mietityttää se, miten niin monet ovat kuvailleet hahmoa samalla tavalla. Ja että kokemukset ovat niin paljon toistensa kaltaisia maailmanlaajuisesti.

Tämä! Kun kuitenkin ihmisten unimaailma on henkilökohtainen niin miten kaikki ihmiset voi nähdä ja kokea samanlaisia hahmoja näissä painajaisunissaan? Jos nämä hahmot olisivat pelkästään alitajunnan ja mielikuvituksen tuotetta niin silloin luulisi jokaisella olevan erinäköinen hahmo tai vaikka liuta erivärisiä hahmoja? Selittäkää viisaammat tämä minulle!

Unet muutenkin ovat aika universaaleja; ne koostuvat primitiivisistä kuvista, jotka merkitsevät meille tunteita ja tapahtumia.

Mutta on silti erittäin mielenkiintoinen tämä seikka.

Vierailija
295/326 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella erikoinen ilmiö.

Vierailija
296/326 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotain vastaavaa ilmiötä, jossa olisi noin paljon yhteisiä tekijöitä?

Vierailija
297/326 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se leirintäalueen Jason. Ei käyttänyt vesuria onneksi kun olet täällä kirjoittamassa.

Vierailija
298/326 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se uni? Onko se hallusinaatio, ellei hahmoa edes aina näe, sen vain tuntee?

Vierailija
299/326 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unihalvaus.

Jos hahmo myös teki jotain seksuaalista niin sitten joko succubus tai incubus.

Joku sanoi, ettei näistä sukupuolista nykyään aina tiedä... 😁

Vierailija
300/326 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvauksia on tutkittu. Niissä vallitsee erilainen aivokemioiden tila, tulee yleensä stressin ja valvomisen kanssa kun ollut huonoja yöunia, eli yliväsyneenä. Ihmisellä jää pelkoalueen osa aivoista hetkeksi jumittamaan. Ja alitajunta ja stressi purkautuu. Pelko saa liikkeelle myös flight or fight hormoneja ja ne myös parantavat stressiä. Inhottavaa silti. Eli kiinnitä huomiota ettå saat tarpeeksi unta!