Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautua veljen pettämiseen?

Vierailija
02.05.2015 |

Olimme eilen perinteisellä suvun vappulounaalla. Mukana oli myös veljeni vaimonsa ja lastensa kanssa. Yhdessä vaiheessa veli alkoi esitellä minulle päivän aikana ottamiaan valokuvia puhelimeltaan. Juuri kun katsoin yhtä kuvaa, puhelimen ruudulle ilmaantui seuraavanlainen tekstiviesti: "Niina (lähettäjän nimi muutettu): Onhan kulta hyvä meininki".

Veli veti puhelimensa heti pois edestäni, mutta ei reagoinut mitenkään muuten koko asiaan eikä sanonut mitään. Hän mahdollisesti luuli, etten kiinnittänyt viestiin huomiota tai ehtinyt rekisteröidä sen sisältöä.

Nyt ahdistaa tosi paljon. Veljellä on mukava vaimo ja pieniä lapsia. Tietääkseni avioliitossa ei ole ollut mitään erityisiä ongelmia ja muutenkin perheen elämä on ulkopuolelta katsottuna mallillaan.

Mitä tekisit vastaavassa tilanteessa? En haluaisi sekaantua veljen elämään. Asia ei oikeastaan kuulu minulle. Kertominen veljen vaimolle ei tunnu hyvältä ajatukselta enkä koe sitä omaksi tehtäväkseni. Toisaalta vahingossa saamani tieto vaivaa sen verran, että tekisi mieli ottaa se jollain tavalla puheeksi veljen itsensä kanssa. Emme tapaa veljen kanssa kovin usein emmekä ole erityisen läheisiä. Tämä varmasti vielä vähentää intoa olla tekemisissä hänen kanssaan.

Voi kunpa tuo viesti ei ikinä olisi tullut silmieni eteen.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin niin, että kertoisin ainakin vanhemmilleni. Hehän voivat sitten mainita veljelle, että tietävät asiasta. Tuommoiset pettäjät kun yrittävät yleensä vierittää syyn kaikkien muiden niskoille. Lisäksi kysyisin veljen vaimolta, kuka se Niina on, kun pitää aviomiestäsi kultana, satuin näkemään viestin. En todellakaan suostuisi kantamaan tuollaista inhottavaa tietoa omassa sielussani, samalla kun itsekäs veli vain posottaa menemään. Toki siitä syntyy riitaa ja syyttelyä, vihanpitoa ja veljen perhe saattaa vetäistä välitkin poikki. Mutta henkilökohtaisesti minä vain olen niin väsynyt kantamaan toisten ihmisten taakkoja selässäni, että olen päättänyt kertoa kaikki asiat eteenpäin. Niinhän ne kaikki muutkin tekevät.

Vierailija
2/30 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:47"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:28"]Tähän on kaksi eri suhtautumistapaa. Joko voi ajatella, että samat säännöt kaikille eli haluaisitko, että sinulle kerrotaan jos sinua petetään? Toinen tapa ajatella on, että samaan ryhmään kuuluvia ihmisiä kohtaan tulee olla lojaali mutta ulkopuolisia voi kusettaa miten parhaaksi näkee. Eli voit jättää kertomatta ajatellen, että veljesi on sinulle läheisempi kuin veljen vaimo. Tosin siinä on vain se, että jos veljesi pystyy kusettamaan vaimoaan (on sentään itse sen valinnut), niin varmaan on epärehellinen myös sinua kohtaan. Kysy siltä veljeltäsi haluaisiko se tietää jos vaimonsa pettäisi ja jos haluaa tietää, niin kerro. Sitä saa mitä tilaa. [/quote] ja kolmas tapa on se että veljen vaimo ei halua tietää jos häntä petetään, riippumatta siitä haluaako muut tietää pettämisestä.

[/quote]

Mutta tätä ei voi tietää ennen kuin kysyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetelisin veljeäni ympäri korvia - henkisesti - ja vaatisin tilille siitä, mitä hän on riskeeraamassa, mm. lapsensa ja perheensä, tällaisella pelleilyllä!

Vierailija
4/30 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi vittu, meidän akkako sille viestittelee, ilmankos ei saa pillua kun joku muu panee sitä.

Vierailija
5/30 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi veljen touhut sinulle kuuluu?
Koskaan ei tiedä miten muiden suhteet oikeasti toimii. Ehkäpä veli on ollut vuosia onneton ja nyt olisi hyvä suhde toisen kanssa mutta vanha suhde lasten äitiin pitäisi loppua. Ehkä lasten äiti kieltäytyy erosta?

Vierailija
6/30 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan keskustelisin veljen kanssa asiasta ja kysyisin miksi tekee niin kuin tekee. Tosiaan vaikea, kun ei tiedä asian taustoja, mutta keskustelemallahan se selviäisi.

Vierailija
7/30 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "ASIA EI SULE KUU LU VIUTUN KYYYLÄ HUORA ET KERO KELEKKÄÄN!!!!!!" -tyypit ovat varmaan pettäjiä itse.

Ottaisin viestin puheeksi veljen ja vaimon kanssa. Mieluiten samaan aikaan, muuten veljelle jää aikaa keksiä typeriä peitetarinoita ja vakuutella vaimolleen syyttömyyttään. Vaimon tulisi nähdä miehensä ensireaktio, kun kerrot viestistä.

Vierailija
8/30 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ottaisin asian puheeksi veljeni kanssa. Jos kasvotusten tai puhelimessa tuntuisi liian vaikealta, niin tekstiviestillä sitten. Missään nimessä en vain vaikenisi. Se ei ole veljesi vaimon ja lasten, eikä myöskään teidän sisarussuhteen etu. Vaikenemalla suojelet vain veljesi ja toisen naisen välistä suhdetta.
Kyllä tuosta viestistä ja etenkin veljesi reaktiosta päätellen voi olettaa, että suhde on meneillään. Kerro veljellesi, että olet siitä pahoillaan ja toivot, että hän ei tuolla tavoin loukkaisi vaimoaan ja lapsiaan.
Tämä asia ei ole sinun häpeä vaan veljesi. Kerro asiallisesti, mitä tunnet. Jos hän loukkaantuu ja sanoo jotain ilkeää, älä lähde siihen mukaan. Ole nyt vain avoin ja ilmaise surusi.

Vierailija
9/30 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 14:05"]

Minäkin ottaisin asian puheeksi veljeni kanssa. Jos kasvotusten tai puhelimessa tuntuisi liian vaikealta, niin tekstiviestillä sitten. Missään nimessä en vain vaikenisi. Se ei ole veljesi vaimon ja lasten, eikä myöskään teidän sisarussuhteen etu. Vaikenemalla suojelet vain veljesi ja toisen naisen välistä suhdetta. Kyllä tuosta viestistä ja etenkin veljesi reaktiosta päätellen voi olettaa, että suhde on meneillään. Kerro veljellesi, että olet siitä pahoillaan ja toivot, että hän ei tuolla tavoin loukkaisi vaimoaan ja lapsiaan. Tämä asia ei ole sinun häpeä vaan veljesi. Kerro asiallisesti, mitä tunnet. Jos hän loukkaantuu ja sanoo jotain ilkeää, älä lähde siihen mukaan. Ole nyt vain avoin ja ilmaise surusi.

[/quote]

Juuri näin tekisin minäkin.

Vierailija
10/30 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisn olla, asiahan ei oikeastaan kuulu sulle. Miksi antaist sen vaikuttaa omaan elämääsi? Veljesi on aikuinen ihminen, hoitakoot itse omat asiansa.

Vierailija
11/30 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole osapuoli veljesi suhteessa, asia ei kuulu sinulle.

Vierailija
12/30 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä antaisin kyseisen ihmisen kuulla kunniansa. Mutta en oikein osaa kuvitella että kukaan minun suvussani toimisi noin.

Mutta nykyajan tyyli tietenkin on se, että kaikki saavat tehdä ihan mitä huvittaa ja mikään ei kuulu kenellekään.

Vierailija
13/30 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sinulle. Et tiedä asiasta mitään muuta kuin tuon viestin. Jos mieheni pettäisi ja hänen siskonsa sekaantuisi asiaan niin olisin ainoastaan raivoissani. Sama jos itse pettäisin ja oma siskoni alkaisi tonkia asiaa.

Vierailija
14/30 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:20"]

Minä antaisin kyseisen ihmisen kuulla kunniansa. Mutta en oikein osaa kuvitella että kukaan minun suvussani toimisi noin.

Mutta nykyajan tyyli tietenkin on se, että kaikki saavat tehdä ihan mitä huvittaa ja mikään ei kuulu kenellekään.

[/quote]

Antaisit kuulla kunniansa, vaikka loppujen lopuksi et edes tiedä tilanteesta oikeastaan mitään? 

Millähän oikeudella sinä olet korottanut itsesi ylimmäksi moraalivahdiksi, joka saa päättää hyvän ja pahan ja tuomita eläviä ja kuolleita?

Vierailija
15/30 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on kaksi eri suhtautumistapaa. Joko voi ajatella, että samat säännöt kaikille eli haluaisitko, että sinulle kerrotaan jos sinua petetään? Toinen tapa ajatella on, että samaan ryhmään kuuluvia ihmisiä kohtaan tulee olla lojaali mutta ulkopuolisia voi kusettaa miten parhaaksi näkee. Eli voit jättää kertomatta ajatellen, että veljesi on sinulle läheisempi kuin veljen vaimo. Tosin siinä on vain se, että jos veljesi pystyy kusettamaan vaimoaan (on sentään itse sen valinnut), niin varmaan on epärehellinen myös sinua kohtaan.

Kysy siltä veljeltäsi haluaisiko se tietää jos vaimonsa pettäisi ja jos haluaa tietää, niin kerro. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
16/30 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun pellet.

Vierailija
17/30 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo yksi viesti todisti pettämisen? Älä sekaannu asiaan kun et tiedä totuutta! Mistä tiedät onko veljesi antanut naiselle mitään vastakaikua? Et niin mistään joten älä tee johtopäätöksiä.

Vierailija
18/30 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noita viestitteleviä naikkosia voi olla muutenkin. Minunkin miehelleni viestitti joku ex kerran kännipäissään, vaikkeivät olleet olleet tekemisissä enää vuosiin.

Vierailija
19/30 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:20"]Minä antaisin kyseisen ihmisen kuulla kunniansa. Mutta en oikein osaa kuvitella että kukaan minun suvussani toimisi noin.
[/quote]

Voisit yllättyä jos tietäisit kaiken.... Luuletko että noita asioita puidaan kahvipöydässä?

Vierailija
20/30 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun sitä tarvitse hyväksyä tai arvostaa. Jätä asia siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän