Miten suhtautua veljen pettämiseen?
Olimme eilen perinteisellä suvun vappulounaalla. Mukana oli myös veljeni vaimonsa ja lastensa kanssa. Yhdessä vaiheessa veli alkoi esitellä minulle päivän aikana ottamiaan valokuvia puhelimeltaan. Juuri kun katsoin yhtä kuvaa, puhelimen ruudulle ilmaantui seuraavanlainen tekstiviesti: "Niina (lähettäjän nimi muutettu): Onhan kulta hyvä meininki".
Veli veti puhelimensa heti pois edestäni, mutta ei reagoinut mitenkään muuten koko asiaan eikä sanonut mitään. Hän mahdollisesti luuli, etten kiinnittänyt viestiin huomiota tai ehtinyt rekisteröidä sen sisältöä.
Nyt ahdistaa tosi paljon. Veljellä on mukava vaimo ja pieniä lapsia. Tietääkseni avioliitossa ei ole ollut mitään erityisiä ongelmia ja muutenkin perheen elämä on ulkopuolelta katsottuna mallillaan.
Mitä tekisit vastaavassa tilanteessa? En haluaisi sekaantua veljen elämään. Asia ei oikeastaan kuulu minulle. Kertominen veljen vaimolle ei tunnu hyvältä ajatukselta enkä koe sitä omaksi tehtäväkseni. Toisaalta vahingossa saamani tieto vaivaa sen verran, että tekisi mieli ottaa se jollain tavalla puheeksi veljen itsensä kanssa. Emme tapaa veljen kanssa kovin usein emmekä ole erityisen läheisiä. Tämä varmasti vielä vähentää intoa olla tekemisissä hänen kanssaan.
Voi kunpa tuo viesti ei ikinä olisi tullut silmieni eteen.
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:38"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:35"]
Kyllä noita viestitteleviä naikkosia voi olla muutenkin. Minunkin miehelleni viestitti joku ex kerran kännipäissään, vaikkeivät olleet olleet tekemisissä enää vuosiin.
[/quote]
Minulla taas naimisissa kaveri soittaessakin tervehtii kultana, vaikka mitään suhdetta tai muuta ei ole, ei tule. Meillä on vaan tuo huumori semmoista, joskus menee härskinkin puolelle.
Joten mitä tuo etäinen sisko veljensä kavereistakaan tietää?
[/quote]
No sittenhän ei varmaankaan haittaa jos sisko kertoo veljen vaimolle, että kaveri se kutsuu kullaksi.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:20"]Minä antaisin kyseisen ihmisen kuulla kunniansa. Mutta en oikein osaa kuvitella että kukaan minun suvussani toimisi noin.
Mutta nykyajan tyyli tietenkin on se, että kaikki saavat tehdä ihan mitä huvittaa ja mikään ei kuulu kenellekään.
[/quote]
uteliaisuuttani kysyn että mitä tarkalleen sanoisit?
Totta kyllä, etten tiedä asiasta mitään muuta kuin tuon yhden viestin, jonka perusteella ei välttämättä voi päätellä kovin paljon. Viisainta ehkä vain olla jatkossa ajattelematta koko asiaa. Harmittaa jo sekin, että avauduin tänne. Ap
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:20"]Minä antaisin kyseisen ihmisen kuulla kunniansa. Mutta en oikein osaa kuvitella että kukaan minun suvussani toimisi noin. Mutta nykyajan tyyli tietenkin on se, että kaikki saavat tehdä ihan mitä huvittaa ja mikään ei kuulu kenellekään. [/quote] uteliaisuuttani kysyn että mitä tarkalleen sanoisit?
[/quote]Sanoisin että jätä se saatanan sika, pettää sua jonkun pumpattavan barbababan kanssa ja ne nussuttelee siä stana sun selän takana häveliäästi ja pyllyreikään pökkiitökkii uuh aaaah. Siinäpä tärkeimmät.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:38"]
Kyllä noita viestitteleviä naikkosia voi olla muutenkin. Minunkin miehelleni viestitti joku ex kerran kännipäissään, vaikkeivät olleet olleet tekemisissä enää vuosiin.
[/quote]
Minulla taas naimisissa kaveri soittaessakin tervehtii kultana, vaikka mitään suhdetta tai muuta ei ole, ei tule. Meillä on vaan tuo huumori semmoista, joskus menee härskinkin puolelle.
[/quote]
No sittenhän ei varmaankaan haittaa jos sisko kertoo veljen vaimolle, että kaveri se kutsuu kullaksi.
[/quote]
Onko sinulla useinkin tapana mennä sisarustesi puolisoille kertomaan sisarusten ja ystäviensä välisten tekstiviestien sisällöistä?
Eikö se ole peräti laitonta?
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:28"]Tähän on kaksi eri suhtautumistapaa. Joko voi ajatella, että samat säännöt kaikille eli haluaisitko, että sinulle kerrotaan jos sinua petetään? Toinen tapa ajatella on, että samaan ryhmään kuuluvia ihmisiä kohtaan tulee olla lojaali mutta ulkopuolisia voi kusettaa miten parhaaksi näkee. Eli voit jättää kertomatta ajatellen, että veljesi on sinulle läheisempi kuin veljen vaimo. Tosin siinä on vain se, että jos veljesi pystyy kusettamaan vaimoaan (on sentään itse sen valinnut), niin varmaan on epärehellinen myös sinua kohtaan.
Kysy siltä veljeltäsi haluaisiko se tietää jos vaimonsa pettäisi ja jos haluaa tietää, niin kerro. Sitä saa mitä tilaa.
[/quote]
ja kolmas tapa on se että veljen vaimo ei halua tietää jos häntä petetään, riippumatta siitä haluaako muut tietää pettämisestä.
Miten tuo viesti muka todistaa että ap:n veli on pettänyt vaimoaan? Ei mitenkään! Se että viesti tuli naiselta ja siinä oli sana "kulta" ei todista mitään mistään. Se ei esimerkiksi kerro mitään ap:n veljen osuudesta. Ainoa jolle asia kuuluu on ap:n veljen vaimo ja voihan vaikka olla että hän on hyvin tietoinenkin asiasta. Mutta ap:lle tämä ei kuulu millään tapaa.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:47"]
Miten tuo viesti muka todistaa että ap:n veli on pettänyt vaimoaan? Ei mitenkään! Se että viesti tuli naiselta ja siinä oli sana "kulta" ei todista mitään mistään. Se ei esimerkiksi kerro mitään ap:n veljen osuudesta. Ainoa jolle asia kuuluu on ap:n veljen vaimo ja voihan vaikka olla että hän on hyvin tietoinenkin asiasta. Mutta ap:lle tämä ei kuulu millään tapaa.
[/quote]Kyllä huomaa että toinen pettäjä se siellä ulisee "neuvojansa".
Mä laittaisin veljelle tällaisen viestin: "Hei, huomasin eilen kuvia katsoessa sen viestin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan, sen joka tuli Niinalta ja jossa sua sanottii kullaksi. Asia jäi vaivaamaan. Sun ei tarvi selitellä mulle mitään, mutta tiedätpähän nyt, että mä näin sen. Jos sulla on suhde, en missään olosuhteissa tule peittelemään asiaa, jos minulta siitä vaimosi kysyy."
[/quote]