Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 44-vuotias nuori tulemaan mummoksi?

Vierailija
08.01.2022 |

Itse olen sen ikäinen.
Kaveri sai just ekan lapsenlapsen. Hän sai tytön 26-vuotiaana ja nyt Tyttö pyöräytti lapsen 18-vuotiaana.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, mä olen 39 eikä ole yhtään lasta edes vielä. Eikä siis todennäköisesti tulekaan. Mutta tuntuisipa järjettömältä olla nyt isoäiti :).

Voisit ryhtyä suoraan isoäidiksi ilman rasittavia välivaiheita.

Vierailija
42/73 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole liian nuori. Hullu kysymys sinänsä, kai aikuinen ihminen nyt on tarpeeksi kypsä olemaan niin äiti kuin isoäiti. Nykyaika vaan on niin pimeää kun hirvittävä vanhuuden pelko tekee sen että kaikki mikä liittyy etäisestikom ”vanhuuteen” on jotenkin kauhean negatiivista. Siksi mummouskin on ihan kamalaa ja sopivaa vasta n. 80- vuotiaana. Osa porukasta bäittää jooa ettei olla vielä edes keksi-ikäisiä nelikymppisenä, ihan vaan ollaan nuoria aikuisia vaikka naama ja kroppa kyllä kertoo toista, luonto ei kumarra ihmisten harhaisia illuusioita ikuisesta nuoruudesta.

Vierailija
44/73 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tehnyt lapsensa liian aikaisin ja kasvattanut lapsensakin yhtä lailla pieleen.

Mikä on oikea aika tulla äidiksi, 26v on jo ihan aikuinen ihminen. Tytär on kyllä melko nuori äidiksi.

Vierailija
45/73 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 41v kun musta tuli ekan kerran mummi, ihana olla nuori mummi <3 Nyt ikää jo 57v ja kolme lastenlasta on.

Vierailija
46/73 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee tuon ikäisenä mummoksi, on molemmissa sukupovissa kyllä haiskahdus elämänkoulusta. Mutta niinhän se on, että koulutustausta ja ylipäätään elämäntyyli usein periytyy.

Mistä tulee sellainen käsitys, että lapsen saaminen estää opiskelun? Oma opiskelukaverini oli 21 tai 22, kun hän sai ensimmäisen lapsensa kesken lääketieteen opiskelun. Toinenkin lapsi syntyi ennen valmistumista. Nyt hän on ehtinyt työskennellä lääkärinä jo yli 20 vuotta.

Vierailija
47/73 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä, mutta en voi vaikuttaa siihen koska nuori aikuinen haluaa lapsia tehdä.

Vierailija
48/73 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 41v kun musta tuli ekan kerran mummi, ihana olla nuori mummi <3 Nyt ikää jo 57v ja kolme lastenlasta on.

Itse olin 42v tullessani mummoksi, äidiksi tulin19v, jaksoin hoitaa lapsenlasta joita nyt on jo kuusi, ensimmäiinen 17v. Jotenkin outoa, että nykyisin äidiksi tullaan lähempänä 50vuotta, ei ole luonto tarkoittanut, että mummot lisääntyy.

Vierailija
49/73 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Marin vois olla jo mummo vaikka ei ole vielä teini-ikääkään ylittänyt.

Vierailija
50/73 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh. Olisin ollut jo kolmatta vuotta mummona. No thanks.

Vierailija
51/73 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippu sukupuolesta. Miehenä 44v on aika nuori mummoksi.

Vierailija
52/73 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan nuoruuden kesätöistä yhden naisen, joka tuli 32-vuotiaana isoäidiksi. Oli saanut esikoisensa 16-vuotiaana ja tämä puolestaan sai ensimmäisen lapsensa 16-vuotiaana. Vähän liian rajua minun makuuni.

Mutta 44 ei ole paha. Jos käy jonkun ammattikoulututuksen, niin niillähän saattaa jo 20-vuotiaana olla puoliso ja talo. Helposti sellainen pariskunta saa esikoisen 22-vuotiaana. Ja seuraavalla kierroksella sama.

Korkeakoulutetuilla on yleensä pidemmät välit sukupolvien välillä, kun ensin käydään pitkään koulua ja sitten tehdään uraa. Ja ehkä sitten vasta aletaan etsiä sitä puolisoa.

Vierailija
53/73 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nuori ikä tulla mummoksi. Itse pian 49 vuotias ja minulla nuorin lapsi 4 vuotias. Mummokin olen kahdelle lapsenlapselle.

Vierailija
54/73 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nuori ainakin mutta onko liian nuori riippuu varmaan henkilöstä ja miten siihen suhtautuu. Mielestäni ei kyllä paljoa alta 50 v. tarvisi kenenkään vielä tulla mummoksi.

Vierailija
55/73 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaihtaa nimeä ja muuttaa kauas.

Vierailija
56/73 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se keskimääräistä nuorempi, mutta ei nyt mitenkään liian tai poikkeuksellisen nuori. Kyllä yli 40 on jo ihan normaali ikä tulla isovanhemmaksi, edellyttäen tietysti että on saanut omat lapsensa 20-vuotiaana tai hieman yli.

Vierailija
57/73 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, tuttavani sai perheen kuopuksen tuossa iässä.

Vierailija
58/73 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjalta nyt 46 vuotiaana tuntuisi jos olisi silloin heti mieheni tavattuani noin 25 vuotiaana tullut raskaaksi ja oma lapsi olisi sitten jo saanut lapsen alta 20- vuotiaana. Mielummin näin että omaa nuoruutta saanut elää rauhassa ja sitten aikaisintaan 55+ tulisi mummoksi.

Vierailija
59/73 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin on. Jotkut saavat esikoisensa 40-vuotiaana.

Äitini tuli mummoksi 41-vuotiaana, kun synnytin esikoiseni. Sain myös samana vuonna pikkusiskon!💕

Vierailija
60/73 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis on nuori, ei paljon tuon nuorempana pysty tulemaan mummoksi. Jotkut pystyvät tulemaan äideiksikin tuon ikäisenä. Lapsena paras kaverini oli täti itseään muutaman vuoden vanhemmalle siskontytölle. Molemmilla siskoilla oli siis sama äiti ja kaverini oli perheensä iltatähti. Mummoksitulon jälkeenkin voi vielä tulla äidiksi uudelle lapselle tai siis osa voi.

Myös minä sain esikoiseni 20-vuotiaana ja mummoksi saatan tulla hyvinkin alle 50-vuotiaana tai yli 60-vuotiaana tai sitten en, aika näyttää. Muistan raskaaksi tullessani ajatelleeni ihmisten saavan lapsia hyvin eri-ikäisinä ja olin iloinen raskaudesta ja siitä, että se koitti meille silloin. Vasta tätä palstaa luettuani on tullut edes mieleen, että olisi jokin yleinen ideaali pyrkiä elämässään mukautumaan keskivertokansalaiseksi kaikin tavoin. Itse olen oman äitini esikoinen, jonka hän sai 35-vuotiaana, joten ei tämä synnytysikä ole niin kovin ennustettavissa senkään perusteella.