Onko 44-vuotias nuori tulemaan mummoksi?
Itse olen sen ikäinen.
Kaveri sai just ekan lapsenlapsen. Hän sai tytön 26-vuotiaana ja nyt Tyttö pyöräytti lapsen 18-vuotiaana.
Kommentit (73)
Eräs tuntemani 14 lapsen frouvasäiti taisi olla 40 tullessaan mummoksi
Kyllä noin vanha ainakin näyttää ihan mummolta
Liian vanha jopa mummoksi.
Täällähän on sanottu 40v miestäkin papparaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin 44 kun tulin mummoksi. Ihania asioita tullut sen myötä. Tilanne on muutenkin hieman erilainen, olen saanut/joutunut olemaan pienokaisen elämässä ns. vara äitinä.
Kaikkien yhteisellä päätöksellä. Nuoret olivat niin kypsumättömiä vauvan syntyessä ja erosivat lapsen ollessa pieni.
Tämä. Mitä järkeä elää noin?
Jos tytär ja äiti olisivat saaneet lapsensa saman ikäisinä, niin kumpikaan ei olisi ns. teiniäiti mutta saattaa nykyisin 22 vuotiaana äidiksi tuleminen olla harvinaisempaa kuin 32 vuotiaana. - Itse en ollut vielä 22 vuotiaana seurustellut hyvä jos päässyt halaamaan ja pitämään toista kädestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin 44 kun tulin mummoksi. Ihania asioita tullut sen myötä. Tilanne on muutenkin hieman erilainen, olen saanut/joutunut olemaan pienokaisen elämässä ns. vara äitinä.
Kaikkien yhteisellä päätöksellä. Nuoret olivat niin kypsumättömiä vauvan syntyessä ja erosivat lapsen ollessa pieni.Tämä. Mitä järkeä elää noin?
Tämän palstan opetuksia: Lapsen voi saada aina jonkun toisen mielestä väärään aikaan. Ja luontokin on vielä niin julma, että sitä ei voi aikatauluttaa niin, että voisi aina vapaasti vain valita ja päättä milloin olisi synnyttämässä.
Toki suunnitella voi ja harkita ajoittamista mutta se ei ainatuota toivottua tulosta, Eika asia muutu toiseksi muiden tivaamisella tai uteluilla saati syyttelyllä
Ei ole oikein sekään, että lapsen isoäiti tai muu läheinen alkaisi mestaroimaan. että hänen tehtväsnä olisi päättää ja valita koska mat lapset ovat kyllin kypsiä saamaan jälkikasvua. - Oli lopputulos kumpi vain syntyvä lapsi tai abortti, niin sen jälkeen ei ole aina mutkatonta ja helppoa. Mytta helpompaa on luultavsti jos rinnalta löytyy ns. tukiverkkoja, jotka osoittavat välittvämistä ja tarpeen mukaan ja voimiensa rajoissa tukevat ja jeesaavat.
Sinkkumies, -Lapseton, .- kenties onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien yhteisellä päätöksellä. Nuoret olivat niin kypsumättömiä vauvan syntyessä ja erosivat lapsen ollessa pieni.Tämä. Mitä järkeä elää noin?
Tämän palstan opetuksia: Lapsen voi saada aina jonkun toisen mielestä väärään aikaan. Ja luontokin on vielä niin julma, että sitä ei voi aikatauluttaa niin, että voisi aina vapaasti vain valita ja päättä milloin olisi synnyttämässä.
Toki suunnitella voi ja harkita ajoittamista mutta se ei ainatuota toivottua tulosta, Eika asia muutu toiseksi muiden tivaamisella tai uteluilla saati syyttelyllä
Ei ole oikein sekään, että lapsen isoäiti tai muu läheinen alkaisi mestaroimaan. että hänen tehtväsnä olisi päättää ja valita koska mat lapset ovat kyllin kypsiä saamaan jälkikasvua. - Oli lopputulos kumpi vain syntyvä lapsi tai abortti, niin sen jälkeen ei ole aina mutkatonta ja helppoa. Mytta helpompaa on luultavsti jos rinnalta löytyy ns. tukiverkkoja, jotka osoittavat välittvämistä ja tarpeen mukaan ja voimiensa rajoissa tukevat ja jeesaavat.
Sinkkumies, -Lapseton, .- kenties onneksi.
Mistä minä tuon isoäidin tähän kirjoitukseeni nappasin... - No siis pointti kai tuli selväksi siitä huolimatta.
Sinkkumies, Lapseton
Ei ole, mutta itse olen 42 ja sain juuri esikoiseni.
Mä olen 44..ja minulla on itselläni vauva, vanhin tyttö on mulla 23 ja olen sanonut et tässä sivussa menis hänenkin vauva kun omaa hoidan🙈
Kun aloitin ensimmäisen luokan vuonna 1971, äitini oli ainoa neljäkymmentä täyttänyt. Minulta kysyttiin, miksi äitini on niin vanha. Tosin mummoni oli saanut isäni 43-vuotiaana. Mummoillani oli 25 vuotta ikäeroa, vaikka äitini ja isäni olivat miltei samanikäiset, kun toinen mummoni oli taas ollut teiniäiti.
Mutta ei 22-vuotias mitenkään alaikäinen äidiksi ole, jos vaikka molemmat on saaneet lapsen 22-vuotiaana. Ihan hyvin tuossa iässä voi olla jo ammatti ja työpaikkakin. Miehen sisaren tytär oli tuossa iässä jo valmistunut sairaanhoitaja, kyllä, sairaanhoitaja (amk). Suvussa on jonkin verran 20-25-vuotiaina esikoisen saaneita, ihan hyviä äitejä he ovat.
On kyllä keskimääräistä nuorempi.
No ei ole. Sehän on puhtaasti biologiaa kun saa lapsenlapsen.
Omat lapset oli 8 ja 9 kun olin 44.
Eipä kai, itse olin tosin vuotta vanhempi, kun mummoksi tulin.
Aikanaan sain lapset 20 ja 23 vuotiaana ja vanhin lapsi sai ensimmäisen lapsensa 25 vuotiaana. Eli olin 45 vuotias mummo. Eikä se minusta liian nuorelta tuntunut.
Vierailija kirjoitti:
On tehnyt lapsensa liian aikaisin ja kasvattanut lapsensakin yhtä lailla pieleen.
Höh,olipa typerä kommentti!
Mun sisko halusi jo pienestä pitäen äidiksi,jolla on paljon lapsia. Sai esikoisen 18v. Mun äiti oli 42.
Itseä ei lapset kiinnostaneet pätkääkään. Olin jo35v kun sain esikoiseni. eli äitini oli 59v.
Kumpikin ikä ihan ok tulla mummoksi.
Ja ei,ei olla "elämänkoululaisia" vaan ihan ammatillisia ja akateemisia ihmisiä.
Nuorin mummo jonka tiedän oli täyttänyt 35.
Äitini oli 42v, kun tein hänestä "mummon", olin silloin itse juuri täyttänyt 26v.
Ja vastaus ap kysymykseesi, on nuori mummoksi.
Musta 60+ olis hyvä ikä tulla mummoksi. N56