Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies hermostuu kaikesta- Neuvoja?

Vierailija
08.01.2022 |

Olemme olleet avomiehen kanssa pian 10 vuotta avoliitossa.
Mies on ollut aina hieman äkkipikainen. Nyt kuitenkin tuntuu, että tässä viimeisen vuoden aikana tilanne on " räjähtänyt käsistä" mies hermostuu pienistäkin asioista sekä syyttää minua kaikesta.
Hän on välillä jotenkin alakuloinen ja kun yritän kysyä syytä, niin mies vastaa, että kun ei ole harrastuksia ( sanoi haluavansa urheilla)
Olen yrittänyt kannustaa miestä urheilemaan, mutta koskaan ei lähde lenkille. Sitten kuitenkin jostain kumman syystä saattaa sanoa minulle " sinun takia en ehtinyt lenkille".
Mies ei myöskään halua, että teen ruokaa, vaan hänen pitää päästä keittiöön joka kerta. Sitten saattaa sanoa minulle " Olisin halunnut mennä paikkaa X, mutta en ehtinyt ruuan teon takia" ja tätä ennen olin ystävällisesti tarjoutunut tekemään ruokaa, mutta korotti ääntä että ei käy.
Mies korottaa ääntä myös joka asiasta. Jos jokin tavara on hukassa, niin huutaa siitä tai jos en heti ymmärrä jotain asiaa ja kysyn toisen kerran , niin mies hermostuu tai jos pitää yhtäkkiä tehdä tai mennä jonnekin, niin hänen hermot pettää täysin.
Onko kukaan samassa tilanteessa? Mikä miestä vaivaa?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään mitään neuvoja?

Ap

Vierailija
2/64 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästynyt sinuun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ero. Et ole omaishoitaja etkä terapeutti.

Vierailija
4/64 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n mukaan ovat avopari, eli ei tarvitse edes erota.

Vierailija
5/64 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa masentuneelta. Tiedätkö, onko hän hakenut mistään itselleen apua?

Vierailija
6/64 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä nyt vaan selvittää mieheltä itseltään, mikä on ongelma. Ei tuo normaalilta kuulosta. Onko masentunut, työstressiä, tms.

Vierailija
7/64 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllästynyt sinuun

Kuulostaa enemmänkin kyllästyneeltä omaan tilaanteeseensa. Purkaa vihan sitten lähimpään ihmiseen. 

Vierailija
8/64 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/64 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä nyt vaan selvittää mieheltä itseltään, mikä on ongelma. Ei tuo normaalilta kuulosta. Onko masentunut, työstressiä, tms.

Olen yrittänyt kysyä varovasti useamman kerran, mutta en saa mitään muuta vastausta kuin tuon, että häntä harmittaa kun ei ehdi harrastamaan. Tätä en ymmärrä, kun olen nimenomaan kannustanut harrastamaan, mutta ei halua mennä ja lopulta se kääntyy niin, että se on minun vika, kun hänellä ei ole harrastuksia. On myös sanonut, että harmittaa kun ei ole kavereita ja siihenkin olen sanonut, että harrastuksista niitä voisi löytyä, mutta kun ei halua tehdä mitään.

Ap

Vierailija
10/64 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö keskustlemaan hänen kanssaan? Vai vetäytyykö hän tuon kiukkunsa taakse? Oletko kertonut havainnostasi hänelle?

Vierailija
11/64 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta tuosta. Mutta ei kai tuossa muuta voi, kuin antaa toiselle mahdollisimman paljon tilaa.

Jos sinulla ei ole hänelle mitään hyvää sanottavaa, älä sano mitään. Jos hän ei tykkää hiljaisuudestakaan, älä ole ylimielinen, ts. muista edellä mainittu periaate.

Anna hänelle enemmän valtaa, jotta osoitat rakkauttasi. Ellei se auta, sinä et voi häneen vaikutaa helpottavasti.

Vierailija
12/64 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.evermind.fi/miehen-masennus-oireet/

Lopetin lukemisen tuossa kohtaa, kun väitettiin kipuja psyykkisiksi oireiksi.

Yhden kaverin ex-vaimo oli just tommonen, että meinasi, että esim. miehen selkäkivut johtuu psyykkisistä oireista. Totesin hänelle sitten, että tuollaisia puhuu vain ihminen, jolla ei ole selkä oikeasti ikinä ollut kipeä.

Vierailija
13/64 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllästynyt sinuun

Kuulostaa enemmänkin kyllästyneeltä omaan tilaanteeseensa. Purkaa vihan sitten lähimpään ihmiseen. 

Minusta itsestä tuntuu turhauttavalta se, että minulle huudetaan kun pitää ruokaa tehdä, mutta kun tarjoudun auttamaan niin suuttuu ja huutaa, että hän haluaa itse tehdä ruokaa. En tiedä mitä teen, kun en kelpaa mihinkään enkä enempää pysty sen takia auttamaan.

Ap

Vierailija
14/64 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda kaikki keskustelut yoistaiseksi, jos mies ahdistuu niistä. Suhteen tärkeimmät osat eivät ole verbaalisia.

Älä ajaudu vänkäämään, äläkä myöskään korosta, että niin teet.

Vierailija
15/64 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP:n mukaan ovat avopari, eli ei tarvitse edes erota.

Tämä voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta avoliitoistakin erotaan 😁

Vierailija
16/64 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kokemusta tuosta. Mutta ei kai tuossa muuta voi, kuin antaa toiselle mahdollisimman paljon tilaa.

Jos sinulla ei ole hänelle mitään hyvää sanottavaa, älä sano mitään. Jos hän ei tykkää hiljaisuudestakaan, älä ole ylimielinen, ts. muista edellä mainittu periaate.

Anna hänelle enemmän valtaa, jotta osoitat rakkauttasi. Ellei se auta, sinä et voi häneen vaikutaa helpottavasti.

Hänellä on kyllä valtaa ihan jatkuvasti. En voi sitä enempää antaa. Kaikkeni olen yrittänyt.

Ap

Vierailija
17/64 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllästynyt sinuun

Minusta itsestä tuntuu turhauttavalta se, että minulle huudetaan kun pitää ruokaa tehdä, mutta kun tarjoudun auttamaan niin suuttuu ja huutaa, että hän haluaa itse tehdä ruokaa. En tiedä mitä teen, kun en kelpaa mihinkään enkä enempää pysty sen takia auttamaan.

Ap

Sano hänelle vilpittömästi, että huutamista et siedä. (Jos et sitä siedä.)

Älä tyrkytä itseäsi. Apua ei voi tyrkyttää. Sano, että rakas, olen käytettävisdä kun sinä tarvitset!

-eri

Vierailija
18/64 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa täsmälleen minun mieheltäni! Siis ihan oikeasti. Olen huomannut, että mikään, mitä minä teen tai sanon niin ei auta. Ei auta olla ystävällinen ja ymmärtäväinen, ei auta huutaminen (pahentaa vaan) ei auta keskustelu, ei auta myöskään se että sulkeudun täysin ja olen vain hiljaa. En itsekään tiedä mitä tekisin...

Vierailija
19/64 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.evermind.fi/miehen-masennus-oireet/

Lopetin lukemisen tuossa kohtaa, kun väitettiin kipuja psyykkisiksi oireiksi.

Yhden kaverin ex-vaimo oli just tommonen, että meinasi, että esim. miehen selkäkivut johtuu psyykkisistä oireista. Totesin hänelle sitten, että tuollaisia puhuu vain ihminen, jolla ei ole selkä oikeasti ikinä ollut kipeä.

Sinulla ei ole sisälukutaitoa: tuolla kerrotaan, että masennus voi oireilla kipuna, mutta ei väitetä, että kipu olisi aina sama asia kuin psyykkinen oire.

Vierailija
20/64 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testot laskee vanhetessa ja noh .,..se parisuhde on sen jälkeen vaaan tee töitä ja tuo rahaa suhde.