Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies hermostuu kaikesta- Neuvoja?

Vierailija
08.01.2022 |

Olemme olleet avomiehen kanssa pian 10 vuotta avoliitossa.
Mies on ollut aina hieman äkkipikainen. Nyt kuitenkin tuntuu, että tässä viimeisen vuoden aikana tilanne on " räjähtänyt käsistä" mies hermostuu pienistäkin asioista sekä syyttää minua kaikesta.
Hän on välillä jotenkin alakuloinen ja kun yritän kysyä syytä, niin mies vastaa, että kun ei ole harrastuksia ( sanoi haluavansa urheilla)
Olen yrittänyt kannustaa miestä urheilemaan, mutta koskaan ei lähde lenkille. Sitten kuitenkin jostain kumman syystä saattaa sanoa minulle " sinun takia en ehtinyt lenkille".
Mies ei myöskään halua, että teen ruokaa, vaan hänen pitää päästä keittiöön joka kerta. Sitten saattaa sanoa minulle " Olisin halunnut mennä paikkaa X, mutta en ehtinyt ruuan teon takia" ja tätä ennen olin ystävällisesti tarjoutunut tekemään ruokaa, mutta korotti ääntä että ei käy.
Mies korottaa ääntä myös joka asiasta. Jos jokin tavara on hukassa, niin huutaa siitä tai jos en heti ymmärrä jotain asiaa ja kysyn toisen kerran , niin mies hermostuu tai jos pitää yhtäkkiä tehdä tai mennä jonnekin, niin hänen hermot pettää täysin.
Onko kukaan samassa tilanteessa? Mikä miestä vaivaa?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä miestä vaivaat, kun teet aina kaiken aivan väärin. Vapauta hänet, ja suunnista itse kohti uusia seikkailuja ja parempaa parisuhdetta. Toivottavasti teillä ei ole yhteisiä lapsia.

Vierailija
42/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ap.. mies sanoi, että nukkuu sohvalla, koska ei kuulema saa nukuttua muualla. Ei ole koskaan aikaisemmin sohvalla nukkunut öitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei saisi varmaan tässä sanoa, mutta kehottaisin aloittajaa ja muita samanlaisen miehen kanssa olevia tutustumaan narsismiin. Exäni käytös oli ihan samanlaista, mutta keksin sille aina selityksiä ja olinkin mestari siinä: miehellä oli vaikea, traumatisoiva lapsuus, työuupumusta, masennusta, lapsettomuuden aiheuttamaa surua, testosteronivajetta jne. Sitten saimme viimein lapsen, ja ongelmallisesta käytöksestä tuli järjenvastaista ja elämästä yhtä helvettiä.

Selitys kaikkeen löytyi, kun tutustuin narsismiin, ja eron jälkeen tukenani olleet ammattilaiset ovat tästä diagnoosista samaa mieltä.

Vierailija
44/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä ahdistaa yksinäisyys ja harrastusten puute, kuten ilmeisesti on sinulle kertonutkin. Ja vaikka mies haluaa harrastaa, voi harrastamisen aloittaminenkin jännittää ja hermostuttaa, uusiin ihmisiin tutustumisesta puhumattakaan. Hän järjestää tekosyitä sille, että ei ehdi harrastaa esimerkiksi kiukuttelemalla kun ei enää ehdi.

Mies kuulostaa epävarmalta, turhautuneelta, ahdistuneelta ja yksinäiseltä.

Sinä kuulostat väsyneeltä, ahdistuneelta ja loukkaantuneelta. Onko sinulla harrastus? Anna miehesi tehdä mitä tekee, tee sinä omiasi. Älä ole vihainen tai katkera, ole lämmin, ymmärtäväinen ja kärsivällinen. Kerro, että olet häntä varten jos tarvitsee lohtua tai esimerkiksi neuvoja. Älä neuvo ja patista kuin lasta.

Vierailija
45/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mieheltä suihin kerran päivässä. Varmasti pysyy iloisena.

Vierailija
46/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ei saisi varmaan tässä sanoa, mutta kehottaisin aloittajaa ja muita samanlaisen miehen kanssa olevia tutustumaan narsismiin. Exäni käytös oli ihan samanlaista, mutta keksin sille aina selityksiä ja olinkin mestari siinä: miehellä oli vaikea, traumatisoiva lapsuus, työuupumusta, masennusta, lapsettomuuden aiheuttamaa surua, testosteronivajetta jne. Sitten saimme viimein lapsen, ja ongelmallisesta käytöksestä tuli järjenvastaista ja elämästä yhtä helvettiä.

Selitys kaikkeen löytyi, kun tutustuin narsismiin, ja eron jälkeen tukenani olleet ammattilaiset ovat tästä diagnoosista samaa mieltä.

Kuulostaa niin tutulta, niin tutulta, että ihan kuin itse olisin kirjoittanut nuo kaikki.

Ongelmallista on myös se, että en yhtään tiedä kelle voisin puhua asiasta. Tuntuu, että olen yksin asian kanssa.

Mies raivostuu ja huutaa naama punaisena jos yritän puhua hänelle.

Ap

Vierailija
47/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miestä ahdistaa yksinäisyys ja harrastusten puute, kuten ilmeisesti on sinulle kertonutkin. Ja vaikka mies haluaa harrastaa, voi harrastamisen aloittaminenkin jännittää ja hermostuttaa, uusiin ihmisiin tutustumisesta puhumattakaan. Hän järjestää tekosyitä sille, että ei ehdi harrastaa esimerkiksi kiukuttelemalla kun ei enää ehdi.

Mies kuulostaa epävarmalta, turhautuneelta, ahdistuneelta ja yksinäiseltä.

Sinä kuulostat väsyneeltä, ahdistuneelta ja loukkaantuneelta. Onko sinulla harrastus? Anna miehesi tehdä mitä tekee, tee sinä omiasi. Älä ole vihainen tai katkera, ole lämmin, ymmärtäväinen ja kärsivällinen. Kerro, että olet häntä varten jos tarvitsee lohtua tai esimerkiksi neuvoja. Älä neuvo ja patista kuin lasta.

Et nyt tainnut ihan ymmärtää..

Ap

Vierailija
48/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäkriisi.

Hän on tyytymätön itseensä ja elämäänsä, eikä siltikään oikein osaa sormella näyttää missä se vika on. Hän kaipaa uudistusta ja vaihtelua. Aivan klassinen tapaus.

Vierailija
49/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta amerikkaan. Sieltä löydät hyviä miehiä.

Vierailija
50/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue ketjua Narsistin keskustelutyyli. Kaikki on muiden syytä.

Vierailija
51/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oikeastaan voi muuta, kuin pitää matalaa profiilia ja katsoa, mitä tapahtuu. Mutta muista: naisen nuoruus on rajallista. Sinun täytyy todella nähdä vaivaa ulkonäkösi eteen, mikäli haluat olla vanhanakin viehätysvoimainen ihminen. Ja ikäisesi miehet eivät sinua enää huoli, ellet ole poikkeuksellisen cool.

Mitä haluat elämältäsi, ja mitä sen eteen TEET?

Vierailija
52/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-vuotiaana naiset luulee, että nuoruus on ikuista ja miehet aina heidän perässään. Pitää aatella pidemmälle. Onko tämä mies, joka huolehtii sinusta, kun olet vanha?

Vierailija
53/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset miettivät hämmästyttävän palon, mitä mies miettii. Eivätkä toimi. Odottavat vain, että mitä se toinen miettii ja tekee. Ryhdistäytykää!!

Ero on hemmetin vaikea, olit naimisissa tai et.

Vierailija
54/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa jos haluaa, niin tuota se sitten on.

Vierailija
55/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matala profiili ja ryhdistäytyminen eivät ole ristiriidassa. Voi ottaa enemmän vastuuta itsestään, ilman, että toimii impulsiivisesti.

Vierailija
56/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuollainen mies. Kaikki otti pannuun ja syyttelin muita ja varsinkin vaimoani. En ole väkivaltainen, mutta sen sanailun voi kai laittaa samaan kategoriaan silti. Hän teki kaikene eteeni ja aidosti teki, mutta en minä mitään huomannut silloin ja se kaikki tekeminen ärsytti enemmän. Oma kummilapsi, joka oli silloin 14 vuotias sanoi ettei mun kanssa voi olla tekemisissä ja tuhoat kaiken ympäriltä. Laitto välit poikki mitä en ymmärtänyt yhtään. Kun sitten tapasin sattumalta kummilapseni kaupassa, niin kysyin mikä on. Hän sanoi aivan suoraan päin naamaa mitä ajattelee minusta ja en näe ympärille enää. SIlloin heräsin. Menin kotiin ja menin nukkumaan. Kun vaimoni leipoi lauantai aamulla sämpylöitä ja kysyi miten voin ja tein sinua varten nämä. Romahdin. Pyysin anteeksi omaa käytöstäni. Tajusin oman kummilapseni kautta kaiken. Samalla ymmärsin miten vaimoni kärsii takiani ja silti yrittää takiani. Sen viikonlopun jälkeen muutuin 100%. Vaimoni oli ihmeissään tietenkin, että mitäs nyt. Mutta ymmärsin, että rakastan häntä todella eikä ole ikinä ansainnu minun sontaani. Enkä oikein edes tiedä miksi muutuin hirviöksi yhtäkkiä. Nyt kaikki on hyvin ja paremmin kuin hyvin. Olen sitten myöhemmin ihan käynyt terapiassa itseni takia kysymässä mikä olen ja miksi. Tunsin pahaa oloa pitkään, kun kaikki asiat sai puhuttua ihmisen kanssa, joka ei elä minun kanssa. Kolmas ammattipuoli auttoi minua. Vaimolle olen sanonut, että kovapäinen nainen olet, kun olet sitä katsonut. Hän sanoi, että rakastaa minua ylikaiken ja parempaa et tule saamaan ikinä. Vaimoni myös tietää taas, että on maailman paras ja näytän sen hänelle oikealla tavalla. Olen monesti miettinyt, että mulla on kai käynyt zägä pakosti ja tätä en vaihda mihinkään.

Vierailija
57/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi ap on erittäin alhainen itsetunto,. Onko 40-50 v , vaihdevuodet, hormonit sekaisin. Meillä oli ihan samalaista. Vieraannuttiin totaalisesti. Ei ko raivopään kanssa voi seksiä harrastaa. Ikäännyttyä on rauhottunut, mutta olemme etäisiä varmasti lopun ikää. Onneksi meillä on tilava koti ja minulla ollut aina hyvä itsetunto.

Vierailija
58/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäisiä muuten olette? Onko lapsia?

Kirjoitat ettet tiedä kenelle puhua. Työterveyshuolto? Etsi netistä joku palvelu ( perehe, parisuhde tms neujlnta) Väestöliitto, MLL, ....löytynee.

Vierailija
59/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakkaa olemasta maho luuska

Vierailija
60/64 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on vieras nainen kuvioissa mukana. Yritä tutkia puhelin.