Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen ei omista yhtään kirjaa - kiinnostukseni loppui :(

Vierailija
30.04.2015 |

Vaikutti amk-taustasta huolimatta lupaavalta tapaukselta, mutta vierailu hänen kotonaan oli pettymys: EI YHTÄÄN KIRJAA. Ei edes kirjahyllyä. Pari naistenlehteä sentään lojui pöydällä. Itse en akateemisena sivistyskodin kasvattina arvosta ihmisiä, jotka eivät lue ikinä kirjoja. 

Kommentit (238)

Vierailija
1/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse omistaa, mutta kyllä lukeminen on aina plussaa.

Vierailija
2/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mullakaan kirjahyllyä ole. Pidän kirjat kaapissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luen todella paljon mutta olen luovuttanut jo vuosia sitten kirjojen ostamisen. Lähellä on suuri kaupunginkirjasto josta kyllä saa kirjan kuin kirjan, lisäksi lainaan välillä yliopiston kirjastosta kirjoja.
Huvittavaa että joku edelleen kuvittelee että pitäisi olla iso kirjasto näyttääkseen kaikille kuinka "sivistynyt" on :D

Vierailija
4/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Lukeminen on sivistyksen (eräs) mittari.

Vierailija
5/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti josta  ei löydy kirjoja kertoo siitä, että niitä ei tarvita/lueta/arvosteta siellä. Alapa kalppia sieltä.

Vierailija
6/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme kirjahyllyä täynnä. Lähdetkö treffeille? ;)

Vierailija
7/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä daami lukee e-kirjoja?

Vierailija
8/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, ap, että Suomessa on hyvin toimiva kirjastolaitos. Lukemista harrastavan ei itse tarvitse omistaa yhtään kirjaa. Eikä kirjahyllyä.

Vierailija
9/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:01"]

Mä luen todella paljon mutta olen luovuttanut jo vuosia sitten kirjojen ostamisen. Lähellä on suuri kaupunginkirjasto josta kyllä saa kirjan kuin kirjan, lisäksi lainaan välillä yliopiston kirjastosta kirjoja. Huvittavaa että joku edelleen kuvittelee että pitäisi olla iso kirjasto näyttääkseen kaikille kuinka "sivistynyt" on :D

[/quote]

Teillä mahtaa olla hyvinvarusteltu kirjasto tai kirjamakusi aikalailla valtavirran kuohuja myötäilevä.

Mulla on noin 300 kirjaa käsittävä ostolista ja yllättyisin jos omasta kirjastostani löytyisi viittäkään prosenttia listan kirjoista.

Vierailija
10/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaikutti amk-taustasta huolimatta lupaavalta tapaukselta", mahtavaa, että joku uskaltaa sanoa tämänkin ääneen. T: Akateeminen mies

Vierailija
11/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:03"]

Mä luen todella paljon mutta olen luovuttanut jo vuosia sitten kirjojen ostamisen. Lähellä on suuri kaupunginkirjasto josta kyllä saa kirjan kuin kirjan, lisäksi lainaan välillä yliopiston kirjastosta kirjoja. Huvittavaa että joku edelleen kuvittelee että pitäisi olla iso kirjasto näyttääkseen kaikille kuinka "sivistynyt" on :D

[/quote]

Teillä mahtaa olla hyvinvarusteltu kirjasto tai kirjamakusi aikalailla valtavirran kuohuja myötäilevä.

Mulla on noin 300 kirjaa käsittävä ostolista ja yllättyisin jos omasta kirjastostani löytyisi viittäkään prosenttia listan kirjoista.

[/quote]

Minä taas olen aina ihmetellyt, miten ne pärjäävät, jotka vain ostavat kirjoja eivätkä koskaan hyödynnä kirjastoa. Kirjakaupoista kun löytyy lähinnä niitä uutuuksia, kirjastossa on vanhempaakin valikoimaa.

Vierailija
12/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa on innokas e-kirjojen lukija? ;)

Englanniksi löytyy jo aika paljon kaikenlaista tässä formaatissa...

Vierailija
13/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luen paljon elämäkerta kirjallisuutta. Lainaan tosin kirjastosta mutta muutama kymmenen kirjaa on kirjahyllystä. Ei ole kummoinen peruste sivistykselle.t.ammattivalittaja

Vierailija
14/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, en voisi kuvitella treffailevani miestä, jolla ei ole yhtään kirjaa. Ja juu, käytän myös kirjastoa ja ostan e-kirjoja. 

Vierailija
15/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Yksi sana: Kaukolaina. Otapa selvää mitä tarkoittaa.

Aloin harrastaa näitä ja e-kirjoja, kun viimeinenkin varastonnurkka oli täytetty niillä omaksi ostetuilla kirjoilla.

Vierailija
16/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän viikottain kirjaston palveluja, mutta silti kotona on iso hyllyllinen kirjoja. On paljon teoksia, jotka haluan omistaa itse. Monilla kirjoilla, esim lahjaksi saaduilla, on tunnearvoa. Lisäksi maailmassa on valtavat määrät mielenkiintoisia kirjoja, jotka eivät ikinä päädy kirjastoihin. 

Vierailija
17/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lue ikinä kirjoja oman alan julkaisuja lukuunottamatta. Olen koulutukseltani lääketieteen lisensiaatti, akateeminen siis.

Vierailija
18/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

En ole tuo jolle vastasit, sen sijaan olen kirjastonhoitaja. Aika moni kirjasto kuuluu tätä nykyä kirjastokimppaan, eli jos ei omasta lähikirjastosta teosta löydy, niin sen voi lainata toisesta kimppaan kuuluvasta kirjastosta. Jos ei löydy kimppakirjastosta ollenkaan, niin kirjan voi myös kaukolainata, ihan vaikka yliopistokirjastosta. Mikäli tuo kirjalistasi ei käsitä ainoastaan omakustanteita, niin melkeinpä voisi sanoa, että Suomessa julkaistu kirja kyllä aina jostain kirjastosta löytyy. Todella, todella paljon löytyy myös ulkomaisia kirjojakin.

Jatkakaa toki.

Vierailija
19/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:07"]

Jospa on innokas e-kirjojen lukija? ;)

Englanniksi löytyy jo aika paljon kaikenlaista tässä formaatissa...

[/quote]

No eikä löydy. Just tänään vedin taas vesiperän, kun koetin löytää yhtä amerikkalaista teosta e-kirjana. No pyhien jälkeen saan kirjastosta suomenkielisen käännöksen.

Vierailija
20/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostaa kirjoja, kun niitä voi lainata? Tuntuisi typerältä ostaa kirja, jonka lukee yhden ainoan kerran. On järkevämpää ostaa cd-levyjä.... ne kun kuuntelee satoja kertoja. Siitä saa paljon enemmän vastinetta rahoilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi