Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mun pakko antaa lapsi viikoksi isälleen?

Vierailija
20.06.2015 |

4-vuotias käy isällään joka toinen viikonloppu. Nyt pitäisi antaa heinäkuussa viikoksi isälleen kun isällä on loma. Mulla on töitä ja päiväkoti on kiinni. Siis muutenkin pitäisi olla kesällä viikon isällään mutta ajankohdaksi ehdotettiin tätä kun ei ole hoitopaikkaa. Onko mun pakko suostua?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on syynä siihen että et halua antaa lasta isälleen?

Vierailija
2/14 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 08:55"]Mikä on syynä siihen että et halua antaa lasta isälleen?
[/quote]

Ei ne pärjää kahdestaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne on viikonloput pärjänneet

Vierailija
4/14 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää ne jos isä on halukas olemaan lapsen kanssa. Silloin hän on halukas oppimaan uutta. Myös lapselle isä on tärkeä.

Vierailija
5/14 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no missä lapsi muuten olisi jos hoitopaikka kiinni ja sinä töis?

Vierailija
6/14 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi tässä sinusta lapsen edun mukaista/vastaista, ja miten sinusta olisi paras toimia?

Vierailija
7/14 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isä jotenkin äo-vapautettu, jos ei 4-vuotiaan kanssa selviä?

Vierailija
8/14 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotiashan jo erittäin suurella todennäköisyydellä puhuu ja mitä ilmeisimmin on viettänyt ennenkin isän kanssa aikaa viikonloppuja yms, eli mihin kumpuaa peruste etteivät pärjäisi? Vai onko kyseessä vaan omat katkeruutesi/kaunasi etkä tahtoisi antaa lasta siksi isälle?

Vierailija
9/14 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko itseäsi, vai lapsen parasta? En minäkään tule toimeen ex-mieheni kanssa, mutta hän on lapsillemme kuitenkin rakas.

Vierailija
10/14 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 09:08"]4-vuotiashan jo erittäin suurella todennäköisyydellä puhuu ja mitä ilmeisimmin on viettänyt ennenkin isän kanssa aikaa viikonloppuja yms, eli mihin kumpuaa peruste etteivät pärjäisi? Vai onko kyseessä vaan omat katkeruutesi/kaunasi etkä tahtoisi antaa lasta siksi isälle?
[/quote]

Niin vai se, ettet raaski olla erossa lapsesta? Se tuntuu varmasti kurjalta, mulla lapsella on oikeus olla myös isänsä kanssa ja isällä lapsen. Mitä itse tykkäisit jos isä ei raaskisi antaa lasta sinulle kuin viikonlopuiksi?

Vierailija
11/14 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman katkeruutta ja kaunaakin voi olla vastenmielistä antaa lapsi isälleen. Vaikeinta näissä jutuissa on oikeastaan juuri se, että lapsen oikeus ja lapsen etu eivät aina toteudu samaan aikaan. Lapsella on oikeus tavata toistakin vanhempaansa. Silti hänellä on myös oikeus olla turvassa ja mukavassa ympäristössä, jossa hänestä huolehditaan eikä kellään tarvitsisi olla pelkoa tai edes mietteitä siitä, onko lapsi hoidettu hyvin ts. "Pärjääkö ne.."

Joskus toinen vanhempi vain vaatii lasta luokseen vaikkei osaa eikä aio olla lapsen kanssa tai hoitaa häntä hyvin. Nelivuotias on tavallaan iso mutta samalla tosi pieni. Ymmärrän huolen jos se on aito ja kumpuaa lapsen edun toteutumisesta. Toki ymmärrän huolen muutenkin, mutta se oma ikävä ja muu vaikeus on pidettävä erillään ja tuettava lasta pitämään yhteyttä toiseenkin vanhempaansa.

Vierailija
12/14 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ miksi alapeukku?

Vierailija
13/14 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on sellaistakin, että äiti kuvittelee että kaikki on tehtävä isän luonakin äidin tavalla. Ja jos ei näin tapahdu, lapsi on "huonosti hoidettu" tai "ei ne pärjää". Kyllä aikuinen normaaliälyinen ihminen pärjää lapsensa kanssa jos haluaa lapsen kanssa olla.

Vierailija
14/14 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne sitten laittaisit lapsen? Olette ilmeisesti sopinut näistä keskenään. Luulen, että lastenvalvojakin suosittelisi loma-ajoiksi isälle juurikin vähintään viikon luonapitoa. Eri asia, jos on oikea syy olla antamatta, ja sitä sulla ei vaikuta olevan. Olisit onnellinen, jos exä ei vaadi tuon enempää. Hänellä saattaisi olla oikeus enempään, jos sitä vaatisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme