Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen duunari ja tienasin vuonna 2014 75 000 euroa

Vierailija
30.04.2015 |

Tuo on siis bruttotulo. Puoliso tienasi 10 000 euroa. Ihan duunariperhe olemme ja tulot on saatu yhdeksästä eri työpaikasta. Olemmeko wt-perhe?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:20"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:31"]

Tuo on siis bruttotulo. Puoliso tienasi 10 000 euroa. Ihan duunariperhe olemme ja tulot on saatu yhdeksästä eri työpaikasta. Olemmeko wt-perhe?

[/quote]

Noin monta työpaikkaa näyttää todella pahalta CV:ssa.

[/quote]

Kuka kertoisi kaikki työpaikkansa CV:ssä, jos niitä on noin paljon?

Vierailija
42/56 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjät tekevät paljon töitä ja ansaitsevat kyllä rahansa. Sen sijaan palkkoja laskisin kansainvälisen kilpailukyvyn vuoksi ja lisäksi se ehkä kannustaisi muitakin perustamaan yritystoimintaa.

Niitä, jotka kadehtivat yrittäjiä, suosittelen kokeilemaan itse.

t. palkansaaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:08"]

Olen yrittäjä ja tienasin viime vuonna 12300 eur. Mikäs minä olen? Hiton typerä, tiedän kyllä. Yksikään työntekijäni ei tienannut alle 20 teur ja voin vaikka käsi raamatulla vannoa että tein eniten työtä. Miksi? Koska en halunnut irtisanoa perheellisiä työntekijöitäni, jotka ovat tehneet hienoa työtä. Ja silti minä olen se riistäjäpaska.

[/quote]

Ilmatteeksiko sinun eteesi pitäisi juosta päivät pitkät? Täysin epärealistista odottaa että muiden pitäisi ilmaiseksi sinun eteesi raataa.

Kivikaudellakin olisi viljelyn ja ruoan hankinnan jälkeen päivät tehdä töitä itselleen ja rakentaa itselleen vaikka taloa. Näillä kitupalkoilla sellainen vain jää haaveeksi ikuisesti. Kaikki siis ei ole kohdillaan jos kivikaudella saisi itsensä eteen tekemisllä enemmän!

Vierailija
44/56 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 09:01"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:52"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:55"]

Olen yrittäjä ja tienasin viime vuonna 12300 eur. Mikäs minä olen? Hiton typerä, tiedän kyllä. Yksikään työntekijäni ei tienannut alle 20 teur ja voin vaikka käsi raamatulla vannoa että tein eniten työtä. Miksi? Koska en halunnut irtisanoa perheellisiä työntekijöitäni, jotka ovat tehneet hienoa työtä. Ja silti minä olen se riistäjäpaska.

[/quote]

No, yrittäjähän käytännössä pystyy ilmoittamaan tuloikseen mitä itse haluaa. (Eli suomeksi miten pienet tulot verottajalle uskaltaa ilmoittaa ilman pelkoa verotarkastuksesta) .Sitten voikin paukutella henkseleitä että näin vähän tienaan vaikka töitä pitää tehdä 24/7, vali vali...

[/quote]

Mikähän idiootti tämänkin vastauksen oli rustannut. Ei se nyt ihan noinkaan mene. 

Ja joo, kyllä noita valitettavasti näkee, että yrittäjä nostaa palkkaa, jos nostaa tai pahimmillaan tekee tappiota eikä nosta palkkaa lainkaan. Työntekijöille on kuitenkin jostain palkka revittävä. Toivottavasti tämä on kirjoittajalle yksittäinen huono vuosi. Tilitoimistossa tämä yrittäjän arki kaikessa spektrissään tulee kyllä tutuksi. 

[/quote]

Ja läheskään kaikki yrittäjän tulot ei tilitoimiston tietokantaan saakka päädy, tätäkö muka et sitten tiennyt. Kapea on spektrisi.

[/quote]

Kirjanpitoihmiselle vain se on totta josta löytyy kuitti.

Yhdellä tutulla yrittäjällä oli rahaa mm. vanhassa maaliämpärissä talonsa alla ja varmaan muissakin piiloissa piilossa.

Vierailija
45/56 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Näyttää todella hyvältä duunarin CV:ssä. Osoittaa ahkeruutta. Mielummin palkkaan ahkeran töitä tehneen ihmisen kuin jonkun joka on kotona rötvännyt puoli elämäänsä tai vedonnut akateemisuuteensa ja sen takia kieltäytynyt tavallisista töistä. 

Pelkkää plussaa siis

Vierailija
46/56 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:19"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:06"]

Minulla olisi riittänyt pälli akateemiselle uralle, mutta kun menestyä voi muutenkin kuin käymällä kouluja. Koen joskus tämän tutkinnoista jankuttamisen suht rasittavana, voin lähteä tekemään vaikka älykkyystestin jonkun akateemisen kanssa ja joskus tekisi oikeasti mieli näin tehdä, että saisi nämä typerimmät wannabe älyköt edes hetkeksi hiljennettyä.

M38

[/quote ]

Tuollainen teksti ei olisi voinut tulla kenenkään muun suusta, kuin wannabe-älykön.

[/quote]

Tämä teksti taas tuli älyköltä joka ei osaa painaa yhtä kpl lainaus nappia.

Onko vaikeata?

Vierailija
47/56 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 08:59"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:52"]

[/quote]

No, yrittäjähän käytännössä pystyy ilmoittamaan tuloikseen mitä itse haluaa. (Eli suomeksi miten pienet tulot verottajalle uskaltaa ilmoittaa ilman pelkoa verotarkastuksesta) .Sitten voikin paukutella henkseleitä että näin vähän tienaan vaikka töitä pitää tehdä 24/7, vali vali...

[/quote]

Mikähän idiootti tämänkin vastauksen oli rustannut. Ei se nyt ihan noinkaan mene. 

Ja joo, kyllä noita valitettavasti näkee, että yrittäjä nostaa palkkaa, jos nostaa tai pahimmillaan tekee tappiota eikä nosta palkkaa lainkaan. Työntekijöille on kuitenkin jostain palkka revittävä. Toivottavasti tämä on kirjoittajalle yksittäinen huono vuosi. Tilitoimistossa tämä yrittäjän arki kaikessa spektrissään tulee kyllä tutuksi. 

[/quote]

On vaan tullut kyllästymiseen saakka nähtyä näitä "köyhiä"yrittäjiä vaikka jo ulospäin näkee ettei  ihan napilla ole pelattu. Ja oikeinhan onkin vaurastua yrittämällä. Se vaan vituttaa kun valitetaan mukaköyhyyttä ja viisastellaan ihan omillekin työläisille tyyliin "sinähän saat enempi palkkaa kuin minä" tai "minä nostan vaan xx summan kuussa palkkaa, tiukkaa tahtoo olla yrittäjän elämä,töitäkin pitää tehdä niin ja niin monta tuntia päivässä.
Aina tosin muistetaan korostaa sanaa "palkka", tyhmimmät ihmiset luulee sitten ettei yrittäjälllä olekaan muita tapoja saada rahaa itselleen yrityksestään kuin maksaa itselleen palkkaa.

[/quote]

Juuri näin! Ajellaan esim. yrityksen autolla ja pääsee unohtumaan että tavallinen duunari joutuu kaikki ne ostamaan palkastaan. 

Lisäksi omasta mielestäni kyseessä on toisten riistäminen. Jos itse tekee itsensä eteen niin ok, mutta jos se lisäarvo tuotetaan omalle tilille toisten selkänahasta niin sellainen on käsittämätöntä 2000 luvulla.

Tulevaisuudessa tälle yhteiskunnalle nauretaan! Samalla lailla kuin me nauramme nyt roomalaisten käyttämälle orjatyövoimalle. Sitä eivät nämä "sivistyneet" vaan osaa nähdä malkaa omassa ajassaan kun riistoon on niin totuttu kuten aikoinaan orjiinkin. Mutta kyllä se vielä joku päivä tulee ja kansankin silmät aukeavat tätä riistojärjestelmää kohtaan. 

Itsellänikin olisi työnantajien eteen tekemällä työmäärällä talo rakennettu ja siihen päälle pitkä pätkä kiinanmuuria, vaan nytpä ei ole kuin muutama hassu lantti tilillä. Että minneköhän ja kenen taskuihin se työpanos onkaan hävinnyt!?

Vierailija
48/56 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä olet pässyt tosi hyville ansioille. Uskon, että jokaisen euron eteen olet töitä tehnyt ja sille pitää hattua nostaa.

Omat ansiot oli viime verotuksessa päälle 40 keur ja sen eteen koen tehneeni aika paljon töitä. Nyt tuntuu olevan työnantajan markkinat ja ainakin meillä aika häikäilemättä teetätetään ylitöitä (liukumaa) ilman korvauksia jne. Monikaan ei uskalla vastaan sanoa, kun tuntuu että vähän väliä yt:t pyörii. 

Vierailija
49/56 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi riittänyt pälli akateemiselle uralle, mutta kun menestyä voi muutenkin kuin käymällä kouluja. Koen joskus tämän tutkinnoista jankuttamisen suht rasittavana, voin lähteä tekemään vaikka älykkyystestin jonkun akateemisen kanssa ja joskus tekisi oikeasti mieli näin tehdä, että saisi nämä typerimmät wannabe älyköt edes hetkeksi hiljennettyä.

M38

[/quote ]

Tuollainen teksti ei olisi voinut tulla kenenkään muun suusta, kuin wannabe-älykön.

Vierailija
50/56 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
51/56 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Erityisesti vuodessa.

Vierailija
52/56 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Vierailija
53/56 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:34"]

[/quote]

[/quote]

Paremmalta se näyttää kuin nolla. Etenkin, jos ammatti on sellainen, että nuo ovat luokiteltavissa keikkatyöjaksoiksi. 

Erityisesti vuodessa.

[/quote]

Vierailija
54/56 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:19"]

M38

[/quote ]

[/quote]

Ei kun pällin. 

Vierailija
55/56 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 21:47"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:51"]

Minulla on amk koulutus ja tienasin yhdestä työstä 65000 e vuosi.

[/quote]

En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta aikaslailla samanlainen liksa. Vedän ohjelmistoprojekteja.

Mitä työtä teet?

[/quote]

Vierailija
56/56 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:34"]

[/quote]

[/quote]

Erityisesti vuodessa.

[/quote]

Ei näytä pahalta, jos tekee keikkatöitä. Nykyiseen työnantajaani teki vaikutuksen, että oli lukuisa määrä keikkatyöpaikkoja ja sitä myöden kokemusta erilaisista paikoista ja rohkeutta mennä aina uuteen paikkaan.

Nyt olen ollut yli 3 vuotta vakipaikassa, enkä ole nuori, enkä ole siivooja, sairaanhoitaja tai tarjoilija.